Już odpowiadam
1. Wózek
Nie opad ale wiem że może dlatego również próby jego podwieszenia .
Miałem okazję na jednych z ćwiczeń konsultować się z konstruktorem z Modertrans . 4 tonowy wózek wisi na jednej śrubie .
Wydaje mi się że nawet bez podpór można szybko podwiesić go pasami ładunkowymi - mamy 10 t i nimi podwieszamy zawieszenia ciężarówek . Problem że ciągle brakuje czasu by sprawdzić wszystkie możliwe sposoby. Ale jak wspomniałem wrócę jeszcze do Tramwajów .
2. Czas
Cała sztuka w zniesienie punktów swobody ciężaru . Jak można zobaczyć na zdjęciach robimy to za pośrednictwem pasów . Problem w tym że pasów nie można popuszczać płynnie i przy wysokich podnoszeniach zmienia się dystans wymagany dla pasa i bardzo rosną naprężenia . Tak spadł nam tramwaj niżej. Proszono mnie o komentarz ćwiczeń i nie sprawdziłem , 3 pasy założono za pośrednictwem zawiesi , jeden bezpośrednio za hak pasa . Zmienił się kąt przyłożenia i hak się wyczepił . Po zwolnieniu 1 z naciągów przestaliśmy znosić punkty swobody ciężaru, wręcz drugi pas pociągnął go . Jednak dla uniesienia tramwaju o 20-30 cm ( tego typu) wystarczą dwa pasy i byle jaki rozpieracz kolumnowy . Akcja dla GBA w 10 min. Wyżej trzeba zmienić osprzęt znoszący punkty swobody - obecnie będziemy podejmować próby wykorzystania 1 t wyciągarek łańcuchowych z możliwością pracy dwukierunkowej .
3. Problem podłoża - to nie problem przy odpowiednio dobranym zestawie drewna - mogę podnosić na łące
Ogólnie Tramwaj nie jest wyzwaniem , żaden ciężar - podnosiłem np. wagony kolejowe, stawiałem cysterny , ciężarówki , pełne kontenery autobusy - bez dźwigów .
Większe drzewa niż to na tym samochodzie , całe kilku tonowe na 2 m do góry . Jednak jak popatrzę wstecz to dostrzegam jak mało wiedziałem na temat dźwigania ciężarów kiedyś , ale i każde ćwiczenia , akcja przynoszą nowe doświadczenia i ciągle uczę się.
Niema jednak praktycznie od kogo podpatrywać. Znam w Europie jedną osobę która potrafi dźwigać bezpiecznie duże ciężary ale pracuje przy tym na specyficznym sprzęcie , dedykowanym do tego . Reszcie z całym szacunkiem jedynie się wydaje że mogą coś podnieść szybko i bezpiecznie . Same podejście do problemu wskazuje że nie mają pojęcia na ten temat. Potem spadają tramwaje , a drzewa czekają na ciągniki . +
PS. @zero11 - zdjęcia proszę z uniesionego tramwaju poduszkami - media kłamią
A co do czasu to zawiodłem się bo kryterium czasu jest tu mało profesjonalne i wskazuje na brak argumentów w rozmowie . Po pierwsze możemy się założyć że podniosę tramwaj z każdej pozycji szybciej , pod drugie bezpieczniej
Jak trzeba unieść 10 cm to ja wiem że można szybko i byle jak - gorzej jak trzeba na 1 m . A Zdjęcia przedstawiają różne próby różnym sprzętem i przy dużej komplikacji zadania . Uważasz że jak zastęp umie podnieść cały tramwaj na 1 m bez dzwigu to nie uniesie jego boku czy przodu na kilka centymetrów w kilka min ? Chyba żartujesz