Niestety na razie jak mówicie o stabilizacji nie mówi się zbyt wiele. Podpory pneumatyczne to super sprawa ale nie do upchnięcia na pierwszym wyjeździe chyba żeby zmniejszyć zbiorniki wody i środka pianotwórczego.
bujają się z poszkodowanym na wszystkie strony.
To, że się bujają ma również drugie dno - stabilizacja podobnie jak TRIAGE to proces ciągły a o tym się zapomina. U nas na pokazach (nie chwaląc się bo wiem, że było sporo błędów ale będziemy nad tym pracować) udało się nie zapomnieć i przypomniałem o tym dowódcy (sam nie mogłem tego zrobić bo miałem inne zadania):
Różnica przed uniesieniem deski rozdzielczej i po jej uniesieniu.
Co do klinów schodkowych to uważam, że gdy kliny te kładziemy płaskim bokiem (nie tymi schodkami) na podłożu to powinny być stosowane w parze z klinem prostym (tak jak zrobiliśmy to na następnych pokazach wychwytując i poprawiając błędy):
Pozwala to na płynną regulację wysokości klina.
Tutaj do stabilizacji pojazdu wystarczyły dwa kliny schodkowe:
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=5h9lU5A58TA[/youtube]
a do zdarzenia zadysponowany został SCRd. Działania bez usunięcia szyb - no ok może mieli od szrotu info, że właściciel chce szyby zachować (w co wątpię bo pod koniec filmu wygląda jakby był drugi scenariusz) tylko mam pytanie - jak nie usuwając szyb sprawdzili stan poszkodowanego? Na podstawie czego podjęli taką a nie inną decyzję o ewakuacji ? Mam nadzieję, że to tylko tak wyglądało ze względu że to tylko i aż pokazy.
Cena tego to jeszcze nie tragedia:
ale jednak jest dość spora.
Panowie wróćmy jednak do dyskusji nt. konkretnych przypadków, które podrzucił max[].