Autor Wątek: Neutralizacja NaOH za pomocą HCl [Pilnie potrzebuje pomocy]  (Przeczytany 3689 razy)

Offline annak

  • Początkujący
  • *
  • Wiadomości: 1
Neutralizacja NaOH za pomocą HCl [Pilnie potrzebuje pomocy]
« dnia: Czerwiec 10, 2012, 22:37:06 »
Witam!

Jestem studentką ochrony środowiska i zwracam się do Was na forum, bo nie potrafię sobie poradzić i nigdzie nie umiem znaleźć odpowiedzi potrzebnej mi do realizacji projektu..

Mam do zrobienia projekt w którym muszę zneutralizować NaOH (stężenie 100 g/l) w ilości 1500 ton za pomocą kwasu HCl. Masa gleby wynosi 4000 ton, a powierzchnie do oczyszczenia 0,2 ha (głębokość zanieczyszczenia sięga do 1,5m), (objętość tego terenu da nam 3000 m3).

Chciałabym dowiedzieć się jak ten kwas poprawnie wylewa się na skażoną glebę? Czy do tego są jakieś specjlane urządzenia dzięki, którym ten kwas się rozprowadza? Wiem, że później powstanie sól, którą będzie trzeba wypłukać i zdaję sobie sprawę, że przy tej powierzchni i ilośći wodorotlenku sodu, koszty będą ogromne, jednak tym sposobem mam oczyścić glebę w moim projekcie.



Bardzo proszę o pomoc! I to jeszcze dziś, bo na jutro muszę zrobić projekt, a walczę z tym od dawien :////

Offline lang

  • VIP
  • *
  • Wiadomości: 2.460
Odp: Neutralizacja NaOH za pomocą HCl [Pilnie potrzebuje pomocy]
« Odpowiedź #1 dnia: Czerwiec 11, 2012, 06:42:35 »
Spróbuj dowiedziecieć się czegoś konkretniejszego w Anwilu Włocławek;
„Najpierw Cię ignorują. Potem śmieją się z Ciebie. Później z Tobą walczą. Później wygrywasz” Mahatma Gandhi

próby zamiany zastygłego betonu w szarą masę zdolną do absorpcji są z góry skazane na niepowodzenie

Offline HAZMAT

  • Strażak Sam
  • *
  • Wiadomości: 377
  • jeden wielki rozpiździej
Odp: Neutralizacja NaOH za pomocą HCl [Pilnie potrzebuje pomocy]
« Odpowiedź #2 dnia: Czerwiec 11, 2012, 09:12:05 »
Gratuluje pomysłodawcy tego zadania...

Pytasz o policzenie ilości kwasu? czy tylko o mozliwości techniczne?