Autor Wątek: Wypadki- Pożywką Dla Rządnego Krwi TŁumu  (Przeczytany 6081 razy)

Offline waski336

  • Stary Wyga
  • *
  • Wiadomości: 171
Wypadki- Pożywką Dla Rządnego Krwi TŁumu
« dnia: Grudzień 03, 2005, 19:57:46 »
Jestem studentem sgsp, od początku wpajają nam że trzeba ratowac, nawet jeśli już nie ma za bardzo co ratowac. No dobra, To co powiedziec na sytuacje w ktorej jest kogo ratowac a nie ma ratownika? Teatr?

-Dzisiaj miał miejsce wypadek, zginęła 21 letnia dziewczyna. Tragedia. A najwiekszą tragedią był fakt ze nikt z dosłownie przeszło pół tuzina ludzi nie zechciał nawet jej pomoc, ratowac. Wszyscy się patrzyli i wydziwiali ile to krwi może wypłynąc z czlowieka. Kiedy docierałem do miejsca wypadku, dotarla rowniez karetka, wyskoczyli medycy, zgon.
- Chcialbym sie tu raczej skupic na tlumie. Zeby zobaczyc nieszczęśliwą ofiarę wypadku, ludzie przychdzili z małymi dziecmi, doslownie calymi rodzinami. Pelno glow zwisalo z okien lampiąc się na zwłoki. Niektorzy wrecz podniecali sie faktem ze widzieli martwą osobę. Nasuwają sie następujące pytanie: Czemu wsrod tłumu nikt nie pomogl? Czy nasze spoleczenstwo naprawde jest tak ubogie w wiedzę o pierwszej pomocy? Czy nikt nie potrafi przeprowadzic resuscytacji krążenioowo oddechowej? A jeśli ktoś umie i nie pomaga? Znieczulica?
Wg. mojej skromnej opini, powinny byc puszczane w telewizji publicznej jakies programy o pierwszej pomocy, jak zachowac sie w sytuacji traumatycznej itd. Bo postawa naszego społeczeństwa jest wręcz oburzająca... Obojętnośc na czyjaś krzywdę, i robienie z tego sesnacji po to zeby sie pochwalic kolegą wg. mnie zasługuje na potępienie.  

Offline zbyszekkostrzyn

  • Stary Wyga
  • *
  • Wiadomości: 130
Wypadki- Pożywką Dla Rządnego Krwi TŁumu
« Odpowiedź #1 dnia: Grudzień 03, 2005, 20:17:20 »
Witam
Tak potepienie masz racje
powód-zamało nam wpajaja w szkole o pierwszej pomocy(SP) a potem to juz nic
wiec ........????????
pozdrawiam brac strazacka

Offline maldrin

  • Weteran
  • *