Mówię o KP i KM z sąsiednich województw. Serwer jest w KW i to KW decyduje kto co widzi.
Rozumiem że decyduje o tym KW i słusznie bo to poziom wyżej i jest tam/lub powinien być nadzór nad takimi sprawami. Myślę że to żaden problem żeby ustawić kto co ma widzieć i naprawdę najniższy szczebel to sąsiadujące ze sobą KP/KM i te komendy powinny widzieć wozy zza miedzy żeby nie zwracać się o zadysponowanie wozu który akurat jest w akcji. Myślę także że przy dzisiejszym poziomie oprogramowania to żaden problem przekazać współrzędne jednego auta do Komendy z innego woj. U nas dało się to ustawić bez problemu tylko dlaczego znowu o tym musieli myśleć Dyżurni współpracujący ze sobą a nie przełożeni
Dla 2 czy nawet 10 pojazdów chciałbyś stawiać oddzielny serwer? Bez przesady... Tych statusów jest taka ilość informacji, że w dzisiejszych czasach to nie jest żaden problem. OST112 się doczekacie do końca roku.
Jak oddzielny, przecież już każda Komenda musiała kupić nowy serwer pod SWD 2.5/3.0 więc serwer jest. Stworzenie niezależnej struktury obsługi GPS dla komend tylko by poprawiło stabilność działania. Na chwilę obecną co jakiś czas mamy komunikat o błędzie na serwerze GPS w KW i dupa system leży w całym województwie a przecież nawet nic szczególnego się nie dzieje.
Co będzie w przypadku powodzi/zdarzenia o dużym rozmiarze gdzie zjedzie się nawet kilkadziesiąt wozów
Tego chyba nie wie nikt a ja się obawiam że pozatyka się wszystko dokumentnie bo serwer pewnie i nie takie rzeczy zniesie ale przecież każdy status jest wysyłany jeden po drugim po jak by nie patrzyć komercyjnych liniach GSM. Co będzie chociażby w przypadku EURO
Byłem kiedyś na meczu i po wygranej naszej drużyny nagle wszyscy chcieli zadzwonić/wysłać sms/chcieli pozdrowić znajomych - efekt - brak możliwości dodzwonienia się gdziekolwiek, łącznie z numerami alarmowymi bo w jednym czasie kilkadziesiąt tysięcy osób dzwoniło i nadajniki GSM zostały przeciążone. Czy ktoś o tym pomyślał tworząc nas system na bazie zwykłych linii GSM
Co do OST112 to czekam z niecierpliwością bo w końcu wymiana danych między KP/KM/KW/KG pójdzie po niezależnej linii. Tylko dlaczego jak zwykle trwa to tak długo i dlaczego nie będzie to gotowe na EURO gdzie tak wiele mówi się o bezpieczeństwie i profesjonalnym podejściu do organizacji turnieju
Oczywiście to pytanie otwarte i skierowane do naszego rządu
Mapy nie mają żadnego znaczenia - chodzi o punkt - to i tak punkt jest wysyłany do terminala (jeśli jest wskazywane zdarzenie), a resztę robi Automapa w terminalu.
Jak to nie ma znaczenia mapa, a Dyżurni na SK to co piąte koło u wozu
Zapłacono ogromne pieniądze a Dyżurny nie ma możliwości pokierowania swojego Dowódcy gdzie trzeba bo mapa na SK ma się nijak do mapy w terminalu
Przepraszam ale zastanów się co piszesz bo w większości przypadków zgłoszenia są nieprecyzyjne i ludzie np. podają tylko numer słupka na drodze a my jako Dyżurni musimy kombinować jak to znaleźć i często prosić się o jakieś mapy z pikietażem. Za takie pieniądze mapy na SK powinny również być na pełnym wypasie z wszelkimi danymi. Do tego obiecano nam aktualizacje ... a już na SK i w Terminalach mapy mamy nieaktualne bo powstały w moim powiecie i woj. nowe drogi i na publicznych, darmowych mapach te drogi są a wg. tego co mam nasze wozy jeżdżą sobie po polach
SWD 3.0 jest tylko dla KW i KG, więc nie ma o czym mówić. Ze względu na architekturę (konieczność
zakupu licencji ORACLE) - nie jest możliwe zastosowanie jej dla KP i KM w dającej się przewidzieć przyszłości. Z resztą, nikt o zdrowych zmysłach nie będzie się pchał w takie rozwiązanie. W Policji wystarczyła jedna licencja na bazę ORACLE, a jest co najmniej 10 razy większa. A co do współpracy ELTE - SWD to się nie dziwcie... bo sam Abakus nie wie co robi.
No i tutaj mocno się mylisz, mapa w wersji 3.0 działa również pod firebirdem. Wiem co pisze bo sam ostatnio instalowałem ją u siebie w KP i to na dwóch komputerach, a jak będzie trzeba to i posadzę na większej ilości. Więc bazy ORACLE nam nie trzeba. Do tego przy pomocy Abakusa już poustawiałem sporo warstw podkładowych w tym te WMS z internetu. Kolejna ważna sprawa dla ludzi pracujących na SK to nanoszenie na mapę Abakusa danych z SWD, jest to bardzo ważne bo to my na tym pracujemy a nie ktoś w KW czy KG no ale co tam przecież Dyżurni nie wiedzą co chcą prawda ...
Abakus wykonał znowu kawał dobrej roboty ale robi wszystko wg wytycznych zleceniodawcy. Nigdy też nie miałem problemu z uzyskaniem fachowej pomocy od ich pracowników.
Ja odnoszę wrażenie że to ELTE GPS nie bardzo wie jak naszą branżę obsłużyć, bo co innego obsługa firmy transportowej gdzie pewno mają doświadczenie a co innego Straż. A opieram to przeświadczenie na tym jak nas traktują i jak to chociażby stwierdzili że obsługa statusów jest super a my przecież nie wiemy czego chcemy i sobie coś tam wymyślamy a przecież oni doskonale wiedzą jak to się u nas pracuje
Taki był zapis w przetargu więc zrobili pro-forma. Zresztą, ileż można kogoś szkolić z wybierania paru pozycji na ekranie dotykowym?
Eeeee żarty sobie ze mnie ktoś robi czy jak
Przepraszam bardzo ale obsługa całego systemu to nie tylko wybieranie paru pozycji na ekranie dotykowym (gwoli prawdy z tego akurat nikt Dowódców nie szkolił). M/PSK to co, znowu piąte koło u wozu
To tam jest wgrane oprogramowanie do obsługi systemu, tam jest ta cholerna mapa która jest nieczytelna, nieintuicyjna i ma w pizdu opcji których nawet nie wiemy jak obsłużyć. Oraz to że są SK z obsadą co najmniej dwu osobową i powinno być tyle licencji na mapę ile tam jest dyżurnych, bo przecież jeden akurat może obsługiwać jedno zdarzenie a drugi kolejne. Taki przetarg a ktoś zapomniał zadbać o taką prozaiczną sprawę jak pełny zakres szkoleń ludzi którzy na tym pracują
Szanująca się firma która dba o klienta i która chce coś mu jeszcze w przyszłości sprzedać to nawet sama z siebie powinna pomyśleć o szkoleniach i systemie pomocy a to jak jest obecnie widzi każdy kto ma styczność z GPS'ami ...
Dla porównania Abakus chociaż o tym pomyślał i ich mapę można przełączyć w tryb uproszczony tak aby Dyżurny miał jak najmniej opcji wyświetlonych i żeby mapa była jak najbardziej czytelna - czyli mógł się skupić na swojej robocie a nie zastanawianiu się co kliknąć żeby widzieć co robi zastęp w danej chwili. Do tego jest instrukcja i można zadzwonić i uzyskać szczegółową pomoc.
Wg. projektów pełne zasoby mapowe powinny być lada chwila udostępnione, KG w pierwszej połowie zeszłego roku miała przedstawić potrzeby PSP w temacie zasobów mapowych do GUGIKu. Wszystko powinno być udostępnione za darmo między instytucjami państwowymi, proponuję się po prostu zwrócić o te mapy do nich na piśmie i uzasadnić po co to Wam.
Heheheh po co szczegółowe mapy w służbach ratowniczych ... matko w jakim my kraju żyjemy
Po prostu to już zostawię bez komentarza i zobaczymy czy jakieś mapy dostaniemy za darmo