W tej chwili auta które spełniają normę Euro 5 bez AdBlue to chyba tylko Man i bodajże Scania. Cenowo jednak te auta są droższe. Jak narazie problemów z AdBlue nie mamy ale to świeże auto. Niemniej kłopotów nie przewiduje ta technologia to nie nowinka i ileś czasu jest już na rynku, uprzedzam pytania, płynu AdBlue nie idzie wcale tak dużo. Przy pierwszym tankowaniu to faktycznie dość szybko ten płyn się zużył, jednak teraz przy drugim tankowaniu dodatku jak do tej pory jest już bodajże 3 tankowanie paliwa a płynu jest chyba ok 3/4 stanu. Silnik musi się po prostu ułożyć.
Doradzam też przed ogłoszeniem przetargu po prostu podpatrzyć różne rozwiązania w różnych samochodach, różnych producentów (ja podpatrywałem na stronie
http://www.czerwonesamochody.com/ - tam z reguły też są informacje w jakiej jednostce jest auto i ewentualnie tam zadzwonić i podpytać jak się wóz spisuje. Na pewno informacje uzyskacie, u mnie już były 2 jednostki żeby podglądnąć rozwiązania, a często pewno i można otrzymać dokumentacje poprzetargową
Najważniejsze to to jak jest wykonana zabudowa i czy producent idzie na rękę i rozmieszcza sprzęt wraz z mocowaniami po myśli zamawiającego plus "bonusy" w postaci dodatkowego sprzętu.
Moja opinia i kolegi, zawodowego kierowcy, to w przypadku wyboru napędu 4x4 to zawieszenie na resorach, niższe, prostsze i wytrzymalsze - ale zaznaczam to tylko moja opinia.
to co teraz beda wycofowac te jednostki co maja 1 GBA?
E tam ... i ciekawe kto będzie jeździł do zdarzeń
U mnie w powiecie jest kilka jednostek w KSRG i to z jednym autem i jakoś nikt nic nie mówi o ich wycofaniu z systemu