Autor Wątek: Radiostacje przenośne- MOTOROLA  (Przeczytany 8887 razy)

Offline Pom

  • Weteran
  • *
  • Wiadomości: 755
Radiostacje przenośne- MOTOROLA
« dnia: Grudzień 23, 2011, 22:55:13 »
Witam, jestem laikiem w tych sprawach, chodzi mi o radiostacje przenośne MOTOROLA. Wiem że nie określa się nigdzie ich zasięgu, jednak na GP 360 mam możliwość połączenia się z innymi radiostacjami odległymi o ok.20-25 km. Czy na GP 340 i CP 040 będę miał ten sam zasięg? Pracował ktoś z GP 340 i CP 040? Ewentualnie CP 300? Bardzo proszę o opinię jak tam u nich z zasięgiem.

Offline Radhezz

  • Audaces fortuna iuvat
  • VIP
  • *
  • Wiadomości: 1.713
  • Getting too old for this shit
Odp: Radiostacje przenośne- MOTOROLA
« Odpowiedź #1 dnia: Grudzień 24, 2011, 14:01:59 »
Co do serii GP różnicy żadnej nie będzie, bo są to modele zbliżone konstrukcyjnie. Natomiast CP to inna seria, ale różnicy w zasięgu odczuwalnej być nie powinno - ja przynajmniej z GP300 różnicy znaczącej nie widzę, choć stary model wydaje się być jednak ciut bardziej czuły...

na GP 360 mam możliwość połączenia się z innymi radiostacjami odległymi o ok.20-25 km
No to musi być przy dobrej propagacji z dużej wysokości z radiostacją o zarąbistej antenie w otwartym terenie... Ja mam takie doświadczenia że z 2km już nie szło się dogadać z GP360, tyle że była 1/3 z tego dystansu przez teren zabudowany, i 1/3 przez las, więc...