Autor Wątek: autopompa Gebr bachert  (Przeczytany 5761 razy)

Offline PabloGCBA

  • Stary Wyga
  • *
  • Wiadomości: 239
autopompa Gebr bachert
« dnia: Listopad 09, 2011, 20:55:04 »
Witam.
Sprawa jest tego typu iż posiadamy w jednostce Dafa 1300 Turbo z autopompą z której ostatnimi czasy zostało śmerdzieć gumą i zaczęła czaskać na wolnych obrotach i trochę słabiej na większych obrotach.
Domyślam się że w tego typu pompach wewnątrz znajduje się jakiś olej do smarowanie tych przekładni i pytanie gdzie szukać korka do wlania oleju i jakim olejem uzupełnić.

Autopompa:
GEBR-BACHERT
7107 BAD FRIEDRICH SHALL
TYP: 5P32/8/25/40
DINNR: 14420

Wiecie coś na ten temat? Pomożecie?
odwaga powinna pozostać w szufladzie! W straży trzeba myśleć a nie strugać bohatera

Offline MIKO

  • Global Moderator
  • *
  • Wiadomości: 4.300
Odp: autopompa Gebr bachert
« Odpowiedź #1 dnia: Listopad 09, 2011, 21:31:15 »
Masz może jakieś zdjęcie tej pompy, robiłem kapitalne remonty pomp Baherta , ale jest kilka różniących się odmian .

Offline PabloGCBA

  • Stary Wyga
  • *
  • Wiadomości: 239
Odp: autopompa Gebr bachert
« Odpowiedź #2 dnia: Listopad 11, 2011, 13:21:53 »



odwaga powinna pozostać w szufladzie! W straży trzeba myśleć a nie strugać bohatera

Offline MIKO

  • Global Moderator
  • *
  • Wiadomości: 4.300
Odp: autopompa Gebr bachert
« Odpowiedź #3 dnia: Listopad 11, 2011, 16:23:53 »
Za dużo to nie widać , ważne to co z tył a nie z przodu to może zadam pytanie

Czy pompa jest zespolona z wysokim ciśnieniem , czy pompa wysokociśnieniowa jest z boku na przekładni ?

Offline PabloGCBA

  • Stary Wyga
  • *
  • Wiadomości: 239
Odp: autopompa Gebr bachert
« Odpowiedź #4 dnia: Listopad 12, 2011, 14:25:14 »
zauważyłem że pompa wysokiego ciśnienia jest z boku na takiej przekładni z dwóch kół, jedno takie gumowate, a drugie takie metalowe z takimi wycięciami.
odwaga powinna pozostać w szufladzie! W straży trzeba myśleć a nie strugać bohatera

Offline PabloGCBA

  • Stary Wyga
  • *
  • Wiadomości: 239
Odp: autopompa Gebr bachert
« Odpowiedź #5 dnia: Listopad 12, 2011, 17:05:30 »
dziś byłem i zobaczyłem dokładnie, to co mówiłem o tych 2 kołach to jest coś takiego że pod wpływem większych obrotów to coś się odchyla... w niektórych momentach się to nie odchylało i to gumowe koło tarło o metalowe i się guma tarła i śmierdziało....  a wysokie ciśnienie jest na przekładni tak jak np. skrzynia biegów.. wlałem tam pół litra oleju, i niby się to unormowało...
odwaga powinna pozostać w szufladzie! W straży trzeba myśleć a nie strugać bohatera

Offline MIKO

  • Global Moderator
  • *
  • Wiadomości: 4.300
Odp: autopompa Gebr bachert
« Odpowiedź #6 dnia: Listopad 12, 2011, 19:04:03 »
OK. więc tak :

Smarowanie łożysk pompy niskiego ciśnienia  jest poprzez olej w tej przekładni kontroluj go bo to ważne – w środku są  koła zębate muszą również być smarowane , a napęd wysokiego ciśnienia załącza się poprzez elektromagnes który jest z przodu wałka wysokiego ciśnienia .

To koło gumowe napędza pompę próżniową układu ssącego . Działa to automatycznie na siłowniku pędzonym ciśnieniem wody po stronie tłocznej autopompy. Jest ciśnienie koła się odchylają , niema ciśnienia koła się schodzą i napęd jest przenoszony na pompę próżniową która wytwarza próżnie po stronie ssącej .

Za korpusem pompy niskiego ciśnienia ( pomiędzy korpusem , przekładnią po lewej stronie patrząc na pompę ) powinien być smarownik , czasami jest wyprowadzony do przodu. To miejsce powinno być smarowane co 3-5 godzin pracy pompy , nadmiar będzie wychodził pod pompą . W taki sposób jest rozwiązane uszczelnienie pompy . Jak to zaniedbasz woda pójdzie na łożyska i do przekładni i będzie katastrofa . Pompa do rozebrania , a najpierw do wyciągnięcia z wozu . Często trzeba rozebrać część zabudowy .

To na razie chyba tyle jak cos pytaj – coś tam wiem czasami rozbieram takie pompy w drobny mak .

PS . Ta ma zdemontowane wysokie ciśnienie i zaślepiona przekładnie by był tam właśnie olej. Widać również wężyk smarownika wyprowadzony do przodu .


[załącznik usunięty przez administratora]

Offline PabloGCBA

  • Stary Wyga
  • *
  • Wiadomości: 239
Odp: autopompa Gebr bachert
« Odpowiedź #7 dnia: Listopad 12, 2011, 19:28:25 »
Bardzo serdecznie dziękuje :):)
a jeszcze takie coś że z pod samochodu z wężyka czasami leci jakiś nadmiar wody, co to jest??
odwaga powinna pozostać w szufladzie! W straży trzeba myśleć a nie strugać bohatera

Offline MIKO

  • Global Moderator
  • *
  • Wiadomości: 4.300
Odp: autopompa Gebr bachert
« Odpowiedź #8 dnia: Listopad 12, 2011, 19:49:09 »
To efekt działania właśnie pompy próżniowej . Z przodu do góry na głównym korpusie pompy powinien być mały zaworek kulowy odcina on próżnie od pompy .

[załącznik usunięty przez administratora]

Offline PabloGCBA

  • Stary Wyga
  • *
  • Wiadomości: 239
Odp: autopompa Gebr bachert
« Odpowiedź #9 dnia: Listopad 13, 2011, 08:04:02 »
ooo to dzięki ;)
a wiesz może co po kolei trzeba zrobić żeby zassać wodę z zewnątrz??
odwaga powinna pozostać w szufladzie! W straży trzeba myśleć a nie strugać bohatera

Offline karol1118

  • Początkujący
  • *
  • Wiadomości: 5
Odp: autopompa Gebr bachert
« Odpowiedź #10 dnia: Maj 07, 2014, 21:21:20 »
A może ktoś powie jaki smar zakupić do autopompy ziglera Dzięki

Offline Sylwek

  • Global Moderator
  • *
  • Wiadomości: 2.394
Odp: autopompa Gebr bachert
« Odpowiedź #11 dnia: Maj 07, 2014, 21:34:07 »
Nie pamiętam nazwy, jakiś spevjalny,  w tej firmie kupowaliśmy http://www.protekta.pl
Nie wiem jaką macie autopompę ale w nasze starej z 1980 roku było zalecenie by po akcji ją smarować - dosłownie 2 razy smarownicą w każdy punkt smarowniczy pompy.

Offline karol1118

  • Początkujący
  • *
  • Wiadomości: 5
Odp: autopompa Gebr bachert
« Odpowiedź #12 dnia: Maj 07, 2014, 21:43:07 »
Nasza 91 rok koles z serwisu przez telefon powiedział że co 30mtg smarowac ten co podales w linku kosztuje 160 zł za 600 mll.  Jestem ciekaw czy jest jakiś tańszy zamiennik