Autor Wątek: Zabezpieczenia przeciwpożarowe w szkole a przepisy  (Przeczytany 1632 razy)

stab

  • Gość
Zabezpieczenia przeciwpożarowe w szkole a przepisy
« dnia: Listopad 01, 2011, 15:12:37 »
Witam. Mam takie pytanie do osób zorientowanych w przepisach przeciwpożarowych.
Jestem uczniem gimnazjum, a że interesuje się pożarnictwem, kiedyś z nudów zrobiłem mały "przegląd" szkolnych zabezpieczeń pożarowych. Niestety, okazało się, że nie wszystko jest tak jak powinno (przynajmniej na mój rozum). Przykładowo są hydranty usytuowane w pionach na każdym piętrze, ale wszystkie pozamykane na klucz, a pudełka z kluczem za szybką albo informacji gdzie są przechowywane takie klucze, brak.
Inna nieprawidłowość to brak gaśnic. Miejsca, gdzie teoretycznie powinny być gaśnice są oznaczone tabliczkami oraz pozaznaczane na planach ewakuacyjnych, ale gaśnic w tych miejscach nie ma.
Nie podoba mi się taki stan rzeczy, bo a nuż zdarzy się jakaś katastrofa i co wtedy?
Planuję zasygnalizować problem na zebraniu samorządu uczniowskiego. Żeby wzmocnić przekaz chciałbym powołać się na odpowiednie przepisy. Podejrzewam, że coś z ustaw poniżej, ale jakie paragrafy?

•ustawa z dnia 24 sierpnia 1991 r. o ochronie przeciwpożarowej (tekst jedn.: Dz. U. z 2009 r. Nr 178, poz. 1380)
•rozporządzenie Ministra Infrastruktury z dnia 12 kwietnia 2002 r. w sprawie warunków technicznych, jakim powinny odpowiadać budynki i ich usytuowanie (Dz. U. Nr 75, poz. 690 z późn. zm.)
•rozporządzenie Ministra Spraw Wewnętrznych z dnia 21 kwietnia 2006 r. w sprawie ochrony przeciwpożarowej budynków, innych obiektów budowlanych i terenów (Dz. U. Nr 80, poz. 563)

Z góry dziękuję za pomoc ;)

Offline PatiMDP

  • Pati... ale już nie MDP :)
  • Strażak Sam
  • *
  • Wiadomości: 292
  • Członek Zarządu, ratownik - kierowca
    • OSP Praszka
Odp: Zabezpieczenia przeciwpożarowe w szkole a przepisy
« Odpowiedź #1 dnia: Listopad 03, 2011, 15:40:50 »
Proponuje sobie przyswoić całe i wystartować na wiosnę w OTWP.  -_-