Temat o "dowodzeniu" zmianą służbową, a Ty o - hmmmm nie wiem o czym
Widzę, że gramy w różnych ligach kolego. Inwektywy, czy sformułowania obraźliwe w mojej lidze nie występują.
Odpowiem Ci wyłącznie z szacunku do tego miejsca (tego forum) i ludzi, którzy zabierają tutaj głos.
Odpowiem krótko, więc bez pełnych nazw, czy odniesień.
USTAWA
Przytoczony przez Ciebie art. 36 określa stanowiska służbowe w PSP
Jak zapewne wiesz (skoro już tyle widziałeś) są to cztery "korpusy".
-oficerskie
-aspiranckie
-podoficerskie
-szeregowe
W punkcie 9 art.36 USTAWY wskazano, iż Minister właściwy do spraw wewnętrznych określi, w drodze rozporządzenia, stanowiska służbowe w jednostkach organizacyjnych Państwowej Straży Pożarne.
Skoro wskazano, że określi to określił w ROZPORZĄDZENIU w sprawie stanowisk służbowych w jednostkach organizacyjnych Państwowej Straży Pożarnej
Teraz należy zajrzeć w regulamin organizacyjny KM/KP
Jeżeli stanowisko d-cy zmiany (z-cy również ) jest podoficer to może podaj kolego, która to KM/KP.
Najważniejsze teraz (według tematu wątku)
Skoro można w prosty sposób wyjaśnić kto i na jakim stanowisku może "wylądować" to właśnie KSRG reguluje czym może dysponować-dowodzić.
Jak wspomniałem powyżej d-ca zastępu dowodzi do 6 osób i nie ma odstępstwa, że w części wschodniej polski może dowodzić batalionem, bo brakuje oficerów i aspirantów. MOŻE DO 6 osób bo to górny próg zastępu.
Błąd krytyczny
Regulamin KM/KP określa
1.d-ca zmiany
2. z-ca d-cy zmiany /d-ca sekcji
3. d-ca zastępu
4. ratownicy/kierowcy
Skoro podczas kontroli nie było dowodzącego (zmiana liczy więcej niżeli 6 osób) i d-ca lub z-ca dowódcy JRG nie podjął dowodzenia zmianą to KRYTYCZNY, dlatego, że nie miał kto zmianą dowodzić.
Skoro nie trafia do Ciebie ta argumentacja, to ja pozostanę przy swoim zdaniu bez zarzucania Ci (może delikatnie tylko) "bucowania" itp epitetów, bo to domena prostych ludzi.