A ja zaostrzę dyskusje w tym wątku. Jest regulamin przyznawania odznaczeń i medali. Jest określone jakie warunki należy spełnić, jakie są przedziały czasowe między poszczególnymi odznaczeniami itp.(szczegóły patrz regulamin
). Podstawą jest wypełnienie przez Zarząd OSP wniosku odpowiedniego do danego odznaczenia i skierowanie go do odpowiedniego szczebla Związku OSP. W tym wniosku oprócz spełnienia minimalnych warunków, należy uzasadnić dlaczego takiego, a takiego druha, i za co należy wyróżnić.
I tu jest pies pogrzebany, jeżeli jest słaby Zarząd, to dzieje się jak dzieje. Ale Zarząd, zarządem jeżeli chce się coś zmienić to trzeba się zebrać w jednostce i przy najbliższej okazji wygarnąć zarządowi co myślicie w tym temacie. Okazja, to na przykład zebranie sprawozdawcze. No chyba, że skrzywdzeni są, w mniejszości, no to może być ciężko.
Nie ma co wyszukiwać nowych regulaminów, wszystko to już funkcjonuje. Wszystko sprowadza się do tego jacy ludzie znajdują się w zarządach, i jak realizują swoje zadania. Jeżeli coś w tym wszystkim kuleje to należy próbować to zmienić.
I to tyle w tym temacie. Oczywiście według mojego zdania.
PZDR