Autor Wątek: Samochody pożarnicze z UE, a certyfikat CNBOP!!!  (Przeczytany 18399 razy)

Offline grzela

  • VIP
  • *
  • Wiadomości: 6.184
  • I smile like an angel, a heart like the devil.
Samochody pożarnicze z UE, a certyfikat CNBOP!!!
« dnia: Styczeń 28, 2010, 10:37:43 »
Ciekawa interpelacja:

Cytuj
Interpelacja (nr 13667) do ministra spraw wewnętrznych i administracji
w sprawie przepisów regulujących sprowadzanie z UE używanych samochodów pożarniczych do wykorzystania w jednostkach ochrony przeciwpożarowej
Panie Ministrze! Ustawa z dnia 24 sierpnia 1991 r. o ochronie przeciwpożarowej (t.j. Dz. U. z 2002 r. Nr 147, poz. 1229, z późn. zm.) narzuca w art. 7 ust. l obowiązek uzyskania certyfikatu dla wyrobów służących zapewnieniu bezpieczeństwa publicznego lub ochronie zdrowia i życia oraz mienia, które są wprowadzane do użytkowania w jednostkach ochrony przeciwpożarowej oraz wykorzystywane przez te jednostki do alarmowania o pożarze lub innym zagrożeniu oraz do prowadzenia działań ratowniczych, a także dla wyrobów stanowiących sprzęt gaśniczy. Po uzyskaniu takiego zaświadczenia wyroby wymienione w ustawie dopuszczone zostają do użytkowania. Obowiązkiem tym zostały też objęte samochody pożarnicze sprowadzane z zagranicy.
Dopuszczenie do użytkowania wyrobów w formie świadectwa dopuszczenia wydają jednostki badawczo-rozwojowe Państwowej Straży Pożarnej, wskazane przez ministra właściwego do spraw wewnętrznych. Jednostką tą jest Centrum Naukowo-Badawcze Ochrony Przeciwpożarowej im. Józefa Tuliszkowskiego w Józefowie. Wyrób uzyskuje certyfikat po ustaleniu, że poziom jego bezpieczeństwa nie jest niższy od określonego w Polskich Normach lub wymaganiach techniczno-użytkowych, oraz w przypadku, gdy wyrób został wyprodukowany lub dopuszczony do obrotu w innym państwie członkowskim Unii Europejskiej lub Republice Turcji albo też zgodnie z prawem wyprodukowany w innym państwie członkowskim Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), będącym stroną umowy o Europejskim Obszarze Gospodarczym.
Spełnienie tego obowiązku przez jednostki ochotniczych straży pożarnych, które mają możliwość wzbogacić swój tabor o kilkuletnie samochody pożarnicze sprowadzone z krajów UE, generuje dodatkowe koszty, przekraczające często zarówno możliwości finansowe danej OSP, jak i – co jest swoistym paradoksem – cenę zakupu takiego pojazdu zagranicą. Koszt uzyskania certyfikatu od CNBOP w Józefowie waha się od 40 do 80 tys. zł. Warto podkreślić, że normy CNBOP są tak wyśrubowane, że nawet stosunkowo nowy, pięcioletni samochód pożarniczy sprowadzony z zagranicy ma nikłe szanse na ich spełnienie. Tym mniej zrozumiałe jest, że certyfikatu nie muszą już uzyskać dużo starsze, bo czternastoletnie pojazdy, wycofywane z Państwowej Straży Pożarnej, które często przekazywane są do jednostek OSP.
Konsekwencją takiego systemu prawnego jest działanie na szkodę OSP, które zmuszone są do korzystania ze starych, wysłużonych pojazdów, podczas gdy nowsze nie mogą uzyskać certyfikatu.
W związku z powyższym proszę o odpowiedź na następujące pytania:
Czy można zliberalizować przepisy warunkujące uzyskanie dopuszczenia do użytkowania samochodów pożarniczych sprowadzanych z zagranicy?
Jeśli nie, w jaki sposób można obniżyć koszty związane z przeprowadzeniem procedury certyfikowania takich pojazdów?
Z poważaniem
Poseł Krzysztof Gadowski
Warszawa, dnia 17 grudnia 2009 r.

Offline remfire

  • VIP
  • *
  • Wiadomości: 1.049
Odp: Samochody pożarnicze z UE, a certyfikat CNBOP!!!
« Odpowiedź #1 dnia: Styczeń 28, 2010, 11:40:05 »
Bardzo ciekawa . Z nieciepliwością czekam na odpowiedź ;)

Offline adrian.pilchowice@vp.pl

  • Stary Wyga
  • *
  • Wiadomości: 136
  • KSRG
Odp: Samochody pożarnicze z UE, a certyfikat CNBOP!!!
« Odpowiedź #2 dnia: Styczeń 28, 2010, 12:20:03 »
Coś mi się wydaje (choć mogę się mylić) że żaden wóz bojowy ze sprowadzonych z zagranicy nie przechodził certyfikacji w CNBOP i jakos to się kręci. Moim skromnym zdaniem certyfikat powinny uzyskiwać tylko nowe lub karasowane samochody natomiast jeśli auto przez kilka lat użytkowano w jednostkach ochrony p.poż to wystarczą badania techniczne. Ciekawe jak to sie potoczy ale chyba ktoś wkłada kij w mrowisko.
« Ostatnia zmiana: Styczeń 28, 2010, 12:23:12 wysłana przez adrian.pilchowice@vp.pl »
Ludziom na pomoc , Bogu na chwałę

Offline Sylwek

  • Global Moderator
  • *
  • Wiadomości: 2.394
Odp: Samochody pożarnicze z UE, a certyfikat CNBOP!!!
« Odpowiedź #3 dnia: Styczeń 28, 2010, 13:01:29 »
Żaden sprowadzany nie ma certyfikatu. Nie słyszałem, żeby jakiś karosowany miał. Od producentów zabudowy dowiedziałem się, że nie ma szans na certyfikat na samochód z zabudowa na używanym podwoziu.

Ro przeczytaniu wspaniałego rozporządzenia nasz sprowadzony samochód nie miałby szans na certyfikat chociażby dlatego, że ma kabinę na 8 osób.

Na logikę spodziewam się, że te samochody nie są wprowadzane do użytkowania, podobnie jak stare przekazywane z PSP, one są użytkowane a jedynie zmieniają właściciela, więc "nie podpadają" pod rozporządzenie.
« Ostatnia zmiana: Styczeń 28, 2010, 13:05:06 wysłana przez Sylwek »

Offline grzela

  • VIP
  • *
  • Wiadomości: 6.184
  • I smile like an angel, a heart like the devil.
Odp: Samochody pożarnicze z UE, a certyfikat CNBOP!!!
« Odpowiedź #4 dnia: Luty 09, 2010, 16:05:09 »
Jest i odpowiedź:

Cytuj
Szanowny Panie Marszałku!
W nawiązaniu do pisma z dnia 28 grudnia 2009 r. (sygn. SPS-023-13667/09) przekazującego interpelację posła na Sejm RP pana Krzysztofa Gadowskiego w sprawie przepisów regulujących wprowadzenie do użytku krajowego sprowadzanych z terenu Unii Europejskiej używanych samochodów pożarniczych uprzejmie przedstawiam następujące informacje.
Zgodnie z art. 7 ust. 1 ustawy z dnia 24 sierpnia 1991 r. o ochronie przeciwpożarowej (t.j. Dz. U. z 2009 r. Nr 178, poz. 1380) wyroby służące zapewnieniu bezpieczeństwa publicznego lub ochronie zdrowia i życia oraz mienia wprowadzane do użytkowania w jednostkach ochrony przeciwpożarowej, wykorzystywane przez te jednostki do alarmowania o pożarze lub innym zagrożeniu oraz do prowadzenia działań ratowniczych, a także wyroby stanowiące podręczny sprzęt gaśniczy mogą być stosowane wyłącznie po uprzednim uzyskaniu dopuszczenia do użytkowania. Dopuszczenia do użytkowania wyrobów w formie świadectwa dopuszczenia wydają jednostki badawczo-rozwojowe Państwowej Straży Pożarnej, wskazane przez ministra właściwego do spraw wewnętrznych (art. 7 ust. 2 ww. ustawy).
Na podstawie § 1 ust. 1 rozporządzenia ministra spraw wewnętrznych i administracji z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie wykazu wyrobów służących zapewnieniu bezpieczeństwa publicznego lub ochronie zdrowia i życia oraz mienia, a także zasad wydawania dopuszczenia tych wyrobów do użytkowania (Dz. U. Nr 143, poz. 1002) wyroby służące zapewnieniu bezpieczeństwa publicznego lub ochronie zdrowia i życia oraz mienia (w tym także samochody ratowniczo-gaśnicze), wprowadzane do użytkowania w jednostkach ochrony przeciwpożarowej, mogą być stosowane wyłącznie po uprzednim uzyskaniu dopuszczenia do użytkowania. Jednym z warunków uzyskania dopuszczenia dla wyrobów wymienionych w pkt 4 załącznika nr 1 (pojazdy pożarnicze) jest spełnienie wymagań określonych w załączniku nr 2 do ww. rozporządzenia.
W świetle aktualnie obowiązujących przepisów przyjęto, że świadectwo dopuszczenia do użytkowania winien posiadać każdy sprzęt wskazany w art. 7 ust. 1 ustawy o ochronie przeciwpożarowej, wprowadzany aktualnie do  użytkowania, nawet jeżeli znajdował się na stanie magazynowym jednostki, bez znaczenia, czy jest to produkt nowy czy też używany. Z uwagi na fakt zaliczenia ochotniczych straży pożarnych do jednostek ochrony przeciwpożarowej (art. 15 ustawy o ochronie przeciwpożarowej) wprowadzane do użytkowania oraz stosowane w tych jednostkach wyroby wskazane w art. 7 ust. 1 ustawy o ochronie przeciwpożarowej winny posiadać świadectwo dopuszczenia. Z danych przekazanych przez Komendę Główną Państwowej Straży Pożarnej oraz Centrum Naukowo-Badawcze Ochrony Przeciwpożarowej im. Józefa Tuliszkowskiego wynika, że dopuszczenie jest wymagane pod względem zastosowania wyrobów i ich użytkowania w jednostkach ochrony przeciwpożarowej i jest ono niezbędne m.in. w celu zapewnienia kompatybilności, standaryzacji sprzętu stosowanego i wykorzystywanego przez jednostki ochrony przeciwpożarowej w Polsce.
Odnosząc się do kwestii kosztów opłat za czynności związane z wydaniem lub zmianą dopuszczenia, uprzejmie informuję, iż kwestie te zostały uregulowane w rozporządzeniu ministra spraw wewnętrznych i administracji z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie szczegółowych czynności wykonywanych podczas procesu dopuszczenia, zmiany i kontroli dopuszczenia wyrobów, opłat pobieranych przez jednostkę uprawnioną oraz sposobu ustalania wysokości opłat za te czynności (Dz. U. Nr 143, poz. 1001). Przy obliczaniu takich kosztów uwzględnia się:
— koszty poszczególnych etapów procesu dopuszczenia lub zmiany dopuszczenia,
— udokumentowaną liczbę godzin pracy i stawki godzinowej.
Przy ustalaniu opłat za kontrolę dopuszczenia uwzględnia się koszty poszczególnych etapów procesu kontroli.
Z poważaniem


Offline Siedemsetter

  • Weteran
  • *
  • Wiadomości: 656
Odp: Samochody pożarnicze z UE, a certyfikat CNBOP!!!
« Odpowiedź #5 dnia: Luty 09, 2010, 21:35:47 »
czy oni zawsze muszą tak to rozwlekać? aż się nie chce czytać :rolleyes:
"Cóż może być piękniejszego nad człowieka rycerskiego?..."

Offline Sylwek

  • Global Moderator
  • *
  • Wiadomości: 2.394
Odp: Samochody pożarnicze z UE, a certyfikat CNBOP!!!
« Odpowiedź #6 dnia: Luty 09, 2010, 23:00:04 »
Cytuj
W świetle aktualnie obowiązujących przepisów przyjęto, że świadectwo dopuszczenia do użytkowania winien posiadać każdy sprzęt wskazany w art. 7 ust. 1 ustawy o ochronie przeciwpożarowej, wprowadzany aktualnie do  użytkowania, nawet jeżeli znajdował się na stanie magazynowym jednostki, bez znaczenia, czy jest to produkt nowy czy też używany.

Może mnie ktoś oświecić czy wszystkie samochody w PSP magazynowane w garażach i wprowadzane aktualnie do użytkowania gdy zadzwonią dzwonki posiadają stosowne świadectwa? Star 244 obstawiający posterunek w mieście gdzie mieszkam raczej nie ma tych kwitów :)
Mówicie on nie jest "wprowadzany"... dobra a czy będzie "wprowadzany" jak PSP zechce go przekazać OSP?

Ok a teraz poważnie co radzicie? Iść do remizy porąbać siekierą na pniaku 90% gratów włącznie z GBARt MB 1120 z zabudową Rosenbauera i zawiesić działalność czy zrezygnować z funkcji w OSP i udawać że nie przeczytałem tego co przed chwilą przeczytałem, żeby mnie nie ciągali po prokuratorach w razie jakiegoś nieszczęścia?
Naprawdę w obliczu coraz nowszych pomysłów pod egidą CNBOP z przyklaskiem KG PSP i ZOSP RP bardzo poważnie rozważam to drugie.

Coś tu chyba przekracza moje możliwości ogarnięcia zjawiska. ZOSP RP wydaje kasę na karosowanie, na zakupy używek z zachodu.... niejednokrotnie sami je sprowadzają a tu nagle taki kwiatek. Jak rozejrzę się dookoła to z 90% jednostek OSP dziś powinno zakończyć swoją działalność operacyjną. Ciekawe co wtedy pan podsekretarz stanu Zbigniew Sosnowsk w MSWiA zrobi? Sam będzie gasił? A może kupi nam atestowany sprzęt?

Jeszcze jedno pytanie - ile lotniskowych samochodów ma CNBOP?
« Ostatnia zmiana: Luty 09, 2010, 23:25:00 wysłana przez Sylwek »

Offline laciok

  • Weteran
  • *
  • Wiadomości: 571
Odp: Samochody pożarnicze z UE, a certyfikat CNBOP!!!
« Odpowiedź #7 dnia: Luty 10, 2010, 01:20:49 »
Czy to faktycznie nie jest robione by pozamykać 90% jednostek OSP w kraju???
Pierw wyszły szopki z badaniami członków, już są głosy na forum że gminy nie mają na to funduszy, wałkowany temat uzupełnienia szkoleń... pytania jak to ogarnąć, a teraz dobijająca informacja, że każdy samochód powinien mieć dopuszczenie CNBOP. Nic tylko ręce rozłożyć i zwinąć żagle bo tak jak Sylwek napisał z pierdoły może być niezłe kupsko które trzeba będzie pozbierać tłumacząc się w prokuraturze.
Zastanawia mnie jeszcze jedna istotna rzecz a mianowicie co z motopompami PO5 a niejednokrotnie nawet PO3 które jeżdżą na GBM-ach one też nie mają dopuszczenia CNBOP... może wrzucić kilka wiader do skrytek??? Ale to też chyba nie przejdzie bo powinny mieć certyfikat!!!
« Ostatnia zmiana: Luty 10, 2010, 01:30:06 wysłana przez laciok »

Offline Raddemenes

  • Weteran
  • *
  • Wiadomości: 760
Odp: Samochody pożarnicze z UE, a certyfikat CNBOP!!!
« Odpowiedź #8 dnia: Luty 10, 2010, 08:10:13 »
Cytuj

Jeszcze jedno pytanie - ile lotniskowych samochodów ma CNBOP?

A ile lotniskowych samochodów bezpośrednio jest w posiadaniu PSP (nie mylić z LSP czy innymi zakładowymi strukturami) ?

"Optymista sądzi, że świat stoi przed nim otworem...
Pesymista wie co to za otwór..."

Offline Sylwek

  • Global Moderator
  • *
  • Wiadomości: 2.394
Odp: Samochody pożarnicze z UE, a certyfikat CNBOP!!!
« Odpowiedź #9 dnia: Luty 10, 2010, 09:49:10 »
Nie no Raddemenes nie osłabiaj mnie bo mnie to gówno naprawdę ruszyło.
Idąc Twoim tokiem myślenia ile samochodów OSP jest w posiadaniu PSP? Co z  tego, że OSP czy LSP to całkiem oddzielny i odrębny podmiot skoro jest ustawa o p.poż.

Przeczytaj może w całości art 15 ustawy o ochronie p.poż. na który powołuje się ten podsekretarz:

Cytuj
Art. 15. Jednostkami ochrony przeciwpożarowej są:
  1)   jednostki organizacyjne Państwowej Straży Pożarnej,
  1a)  jednostki organizacyjne wojskowej ochrony przeciwpożarowej,
  2)   zakładowa straż pożarna,
  3)   zakładowa służba ratownicza,
  4)   gminna zawodowa straż pożarna,
  4a)  powiatowa (miejska) zawodowa straż pożarna,
  5)   terenowa służba ratownicza,
  6)   ochotnicza straż pożarna,
  7)   związek ochotniczych straży pożarnych,
  8)   inne jednostki ratownicze.

Jak widzisz tam jest wszystko, włącznie z LSP, zakładówkami, wojskiem a w haśle "inne" jak tak dalej będzie działało CNBOP łatwo można zmieścić ratowników górników, GOPRem czy WOPR.

Offline Raddemenes

  • Weteran
  • *
  • Wiadomości: 760
Odp: Samochody pożarnicze z UE, a certyfikat CNBOP!!!
« Odpowiedź #10 dnia: Luty 10, 2010, 10:54:45 »
Ano właśnie... Tu masz rację...

Nie mniej chyba już nigdy nikt się nie przytrafi kto by z tym wszystkim wreszcie zrobił jakiś pożądek...
Tu rozporządzenia, tam zalecenia KG PSP, tu wytyczne CNBOP... tam jeszcze EU...
I bądź mądry...

"Optymista sądzi, że świat stoi przed nim otworem...
Pesymista wie co to za otwór..."

Offline Smyku

  • Pokaż mi swoje zabawki, a powiem ci kim jesteś!
  • Stary Wyga
  • *
  • Wiadomości: 201
  • Zawsze gotowy!
Odp: Samochody pożarnicze z UE, a certyfikat CNBOP!!!
« Odpowiedź #11 dnia: Luty 10, 2010, 11:19:23 »
za niedługo tam gdzie słowo "inne" znaleźć się może nawet OSP
Dwie rzeczy nie mają granic: wszechświat i ludzka głupota.

Offline laciok

  • Weteran
  • *
  • Wiadomości: 571
Odp: Samochody pożarnicze z UE, a certyfikat CNBOP!!!
« Odpowiedź #12 dnia: Luty 10, 2010, 16:32:29 »
za niedługo tam gdzie słowo "inne" znaleźć się może nawet OSP

Smyku nie może tylko OSP jest jednostką ochrony przeciwpożarowej. Pod słowem inne mogą się znaleźć GOPR, TOPR, WOPR, Ratownictwo górnicze, czy nawet ratownictwo medyczne bo to są inne jednostki ratownicze.

Offline grzela

  • VIP
  • *
  • Wiadomości: 6.184
  • I smile like an angel, a heart like the devil.
Odp: Samochody pożarnicze z UE, a certyfikat CNBOP!!!
« Odpowiedź #13 dnia: Luty 10, 2010, 16:53:17 »
Smyku nie może tylko OSP jest jednostką ochrony przeciwpożarowej. Pod słowem inne mogą się znaleźć GOPR, TOPR, WOPR, Ratownictwo górnicze, czy nawet ratownictwo medyczne bo to są inne jednostki ratownicze.

Chyba pomyliły ci się ustawy!

8.  inne jednostki ratownicze.

Cytuj
Art. 16a. 1. Jednostki ochrony przeciwpożarowej, o których mowa w art. 15 pkt 2-5 i 8, tworzy się jako jednostki umundurowane i wyposażone w specjalistyczny sprzęt, przeznaczone do walki z pożarami, klęskami żywiołowymi lub innymi miejscowymi zagrożeniami.
2. W jednostkach wymienionych w art. 15 pkt 2-5 i 8 zatrudnieni są pracownicy podlegający szczególnym obowiązkom wynikającym z charakteru pracy oraz posiadający odpowiednie kwalifikacje i warunki psychofizyczne, zwani dalej "strażakami jednostek ochrony przeciwpożarowej".

Od kiedy GOPR, TOPR, WOPR, RG, RM są innymi jednostkami w ustawie o ochronie p.poż.?

Offline laciok

  • Weteran
  • *
  • Wiadomości: 571
Odp: Samochody pożarnicze z UE, a certyfikat CNBOP!!!
« Odpowiedź #14 dnia: Luty 10, 2010, 17:25:27 »
Nie napisałem że te formacje są tylko "mogą" się znaleźć pod skrzydłami CNBOP. Czy ratownicy górniczy nie walczą z miejscowymi zagrożeniami??? przykład hala w Katowicach różnego rodzaju zawały budynków etc sprzęt jaki oni wykorzystują nie posiada dopuszczeń CNBOP, a mimo wszystko wspierają i nawet działają ramie w ramie z jednostkami ochrony przeciwpożarowej. Wiem to trochę abstrakcja ale w tym egzotycznym kraju wszystko się może zdarzyć...

Offline grzela

  • VIP
  • *
  • Wiadomości: 6.184
  • I smile like an angel, a heart like the devil.
Odp: Samochody pożarnicze z UE, a certyfikat CNBOP!!!
« Odpowiedź #15 dnia: Luty 10, 2010, 17:38:12 »
Podałeś trochę zły przykład.
Ratownicy górniczy walczą z pożarami, miejscowymi zagrożeniami, ale pod ziemią.
Tam macki CNBOP nie sięgają.
Tam rządzi WUG.
A to, że nam pomagają to sprawa porozumień, ich dobrej woli i bardzo wysokiej klasy posiadanego sprzętu specjalistycznego.
My na dół ze swoim sprzętem nie zjedziemy bo nas tam nie wpuszczą i im nie pomożemy.

Ale w samej definicji, inne jednostki ratownicze to:
Cytuj
- tworzy się jako jednostki umundurowane i wyposażone w specjalistyczny sprzęt, przeznaczone do walki z pożarami, klęskami żywiołowymi lub innymi miejscowymi zagrożeniami,
- zatrudnieni są pracownicy podlegający szczególnym obowiązkom wynikającym z charakteru pracy oraz posiadający odpowiednie kwalifikacje i warunki psychofizyczne, zwani dalej "strażakami jednostek ochrony przeciwpożarowej".

Czy wymienione przez ciebie przykłady spełniają choć jeden z przytoczonych warunków i ile takich służb ratowniczych mogło by je spełnić!
« Ostatnia zmiana: Luty 10, 2010, 17:59:38 wysłana przez grzela »

Offline Sylwek

  • Global Moderator
  • *
  • Wiadomości: 2.394
Odp: Samochody pożarnicze z UE, a certyfikat CNBOP!!!
« Odpowiedź #16 dnia: Luty 10, 2010, 19:00:07 »
No i niechcący zrobiłem off topa - przepraszam przesadziłem z tymi innymi ratownikami. Proszę o powrót do głównego tematu wątku, czyli czekamy na pomysły co powinniśmy zrobić z naszymi sprowadzonymi używanymi autami?

Offline grzela

  • VIP
  • *
  • Wiadomości: 6.184
  • I smile like an angel, a heart like the devil.
Odp: Samochody pożarnicze z UE, a certyfikat CNBOP!!!
« Odpowiedź #17 dnia: Luty 10, 2010, 20:19:15 »
Ciekawi mnie kto i jaki miał w tym cel, aby przez interpelację posła:
http://www.sejm.gov.pl/poslowie/posel6/081.htm
http://www.gadowski.pl/
wsadzić kij w mrowisko.
Należy on do parlamentarnego zespołu strażaków:
http://orka.sejm.gov.pl/SQL.nsf/skladzesp?OpenAgent&28
A tu spędził swoja młodość:
http://orka2.sejm.gov.pl/Debata6.nsf/oswWWW/081&27-08-2009?OpenDocument

Offline Smyku

  • Pokaż mi swoje zabawki, a powiem ci kim jesteś!
  • Stary Wyga
  • *
  • Wiadomości: 201
  • Zawsze gotowy!
Odp: Samochody pożarnicze z UE, a certyfikat CNBOP!!!
« Odpowiedź #18 dnia: Luty 10, 2010, 20:20:38 »
laciok ja to tak pół żartem pół serio, chodziło mi o to ze przez CNBOP zamiast OSP pozostanie tylko nazwa albo pozostaniemy jednostkami typu M albo jeszcze my wpasujemy się w słowo "inne" o ile w ogóle będziemy istnieć przy tej całej artylerii jaką nakłada się na jednostki OSP; o szanownym ZG nie wspomnę bo robi tylko dla siebie i pod siebie, ale postuluję tak jak Sylwek o powrót do wątku i przepraszam że takie małe zamieszanie również i ja wprowadziłem
Dwie rzeczy nie mają granic: wszechświat i ludzka głupota.

Offline adrian.pilchowice@vp.pl

  • Stary Wyga
  • *
  • Wiadomości: 136
  • KSRG
Odp: Samochody pożarnicze z UE, a certyfikat CNBOP!!!
« Odpowiedź #19 dnia: Luty 11, 2010, 12:54:32 »
Wracając do wątku, sprowadzamy auta nie tylko z np. niemiec gdzie obsada wozu ma np. 8 osób i to jest niezgodne z naszymi normami, część jednostek ma u siebie auta z anglii gdzie orginalnie kierownica jak powszechnie wiadomo znajduje się po prawej stronie i to mnie zastanawia czy czasem komuś się nie przypomni że to też nie jest standardowe rozwiązanie. Swoja drogą chyba kiepsko się jeździ po naszych drogach takim "anglikiem".
Ludziom na pomoc , Bogu na chwałę

Offline Siedemsetter

  • Weteran
  • *
  • Wiadomości: 656
Odp: Samochody pożarnicze z UE, a certyfikat CNBOP!!!
« Odpowiedź #20 dnia: Luty 11, 2010, 19:02:06 »
Wracając do wątku, sprowadzamy auta nie tylko z np. niemiec gdzie obsada wozu ma np. 8 osób i to jest niezgodne z naszymi normami, część jednostek ma u siebie auta z anglii gdzie orginalnie kierownica jak powszechnie wiadomo znajduje się po prawej stronie i to mnie zastanawia czy czasem komuś się nie przypomni że to też nie jest standardowe rozwiązanie. Swoja drogą chyba kiepsko się jeździ po naszych drogach takim "anglikiem".
samochody z kierownicą po prawej stronie w Polsce nie mogą zostać zarejestrowane i stosuje się "przekładki".
"Cóż może być piękniejszego nad człowieka rycerskiego?..."

Offline laciok

  • Weteran
  • *
  • Wiadomości: 571
Odp: Samochody pożarnicze z UE, a certyfikat CNBOP!!!
« Odpowiedź #21 dnia: Luty 11, 2010, 19:49:05 »
EEE tam jak nie mogą bez przekładki??? tu przykład:
http://moto.allegro.pl/item918137278_samochod_ratowniczo_gasniczy_dennis_ss235.html
 tylko odpowiednie papierki muszą być

Offline Siedemsetter

  • Weteran
  • *
  • Wiadomości: 656
Odp: Samochody pożarnicze z UE, a certyfikat CNBOP!!!
« Odpowiedź #22 dnia: Luty 12, 2010, 13:05:15 »
no to jest akurat wyjątek, ale ogólnie polskie prawo nie dopuszcza rejestracji takich pojazdów. było niedawno zresztą o to afera, gdyż Unia nalegała na zniesienie takich zakazów.
"Cóż może być piękniejszego nad człowieka rycerskiego?..."

Offline Fredek

  • Strażak Sam
  • *
  • Wiadomości: 449
Odp: Samochody pożarnicze z UE, a certyfikat CNBOP!!!
« Odpowiedź #23 dnia: Luty 13, 2010, 23:24:54 »
Cytuj
W świetle aktualnie obowiązujących przepisów przyjęto, że świadectwo dopuszczenia do użytkowania winien posiadać każdy sprzęt wskazany w art. 7 ust. 1 ustawy o ochronie przeciwpożarowej, wprowadzany aktualnie do  użytkowania, nawet jeżeli znajdował się na stanie magazynowym jednostki, bez znaczenia, czy jest to produkt nowy czy też używany. Z uwagi na fakt zaliczenia ochotniczych straży pożarnych do jednostek ochrony przeciwpożarowej (art. 15 ustawy o ochronie przeciwpożarowej) wprowadzane do użytkowania oraz stosowane w tych jednostkach wyroby wskazane w art. 7 ust. 1 ustawy o ochronie przeciwpożarowej winny posiadać świadectwo dopuszczenia. Z danych przekazanych przez Komendę Główną Państwowej Straży Pożarnej oraz Centrum Naukowo-Badawcze Ochrony Przeciwpożarowej im. Józefa Tuliszkowskiego wynika, że dopuszczenie jest wymagane pod względem zastosowania wyrobów i ich użytkowania w jednostkach ochrony przeciwpożarowej i jest ono niezbędne m.in. w celu zapewnienia kompatybilności, standaryzacji sprzętu stosowanego i wykorzystywanego przez jednostki ochrony przeciwpożarowej w Polsce.
Sprawdziłem dokumenty naszego stara 266 skarosowanego w 1995 roku w Osinach. Świadectwo dopuszczenia posiada tylko zamontowane na dachu działko ze SPEC-POŻu, nawet nie posiada go świdnicka autopompa A-16 (przynajmniej "Osiny" takiego dokumentu nie dołączyły) Czy w świetle tych wypocin gościa z ministerstwa mam rozumieć, że tego sprzętu łącznie z samochodem nie wolno nam używać? Bo zgłupiałem juz zupełnie. (Sobiesiak chyba miał rację mówiąc o urzędnikach)

Offline laciok

  • Weteran
  • *
  • Wiadomości: 571
Odp: Samochody pożarnicze z UE, a certyfikat CNBOP!!!
« Odpowiedź #24 dnia: Luty 13, 2010, 23:30:06 »
Fredek no zgodnie z wypocinami tego pana z ministerstwa możecie jeździć tylko na działku bo na nie macie dopuszczenie  :szalony: