Dzięki
Miałem już nie zabierać głosu na forum, ale znajomy podesłał mi link do tego tematu, poczytałem, no i postanowiłem coś skrobnąć. Nie śledziłem go od początku, dlatego właśnie tak późno.
Nie wygłupiłeś się zbytnio. Kilka rzeczy napisałeś słusznie, a w kilku przypadkach powieliłeś niektóre stereotypy, które krążą na temat anten. Co do BNC - ok, teraz rozumiem, źle zinterpretowałem, ale porada co do gniazd pewnie nie pójdzie na marne i komuś się przyda.
Anteny samochodowe mogą się spisywać nieźle w domu, ale podstawowym ich zastosowaniem jest montaż na dachu samochodu. Prawidłowa charakterystyka pracy anteny jest zachowana wtedy, gdy antena całą powierzchnią magnesu przylega do blachy dachu, czyli ma dużą powierzchnię kontaktu z masą i masy tej jest dużo, a nie tylko blaszka na parapecie. Dodatkowo antena taka nie posiada przeciwwag, a funkcję przeciwwagi przy prawidłowej instalacji pełni płaszczyzna dachu samochodu. Montaż przy ścianie lub przy oknie na parapecie po prostu popsuje jej charakterystykę i tyle.
Antena Masen z linku ma zysk 5 dBd, ale w pasmie 70cm. Jest to jak najbardziej realne. W pasmie 2m ma 0dBd, co również jest realne
Warto zwrócić uwagę na ukośnik, który się pojawił w opisie aukcji - mamy tam "5 dBd / 0 dBd".
Przy okazji - pasmo 2 m to tylko 144-146 MHz. PSP to już ciut mniej niż 2m, a pogotowie jeszcze mniej. Całość zakresu 144-174 można określić jako VHF, a pisanie, że to 2 m to trochę nie do końca prawda, chociaż przeważnie każdy wie o co chodzi.
Pozdrawiam.