Witam po letniej już przerwie.
Mam znowu kilka tematów
1) był odbiór ze starych warunków i cegły przed 2002 rokiem budynku restauracji z hotelem (wtedy całość ZL III, krótkie dojścia itp.), teraz kontrola podstawowa i obiekt jest niestety zagrażający ludziom (teraz ZL III+ZLV) co się okazało odbierający poprzednio mój poprzednik dopuścił obiekt do użytkowania bez wyposażenia w oddymianie klatki (jedna ), a było takie zalecenie w ekspertyzie iinego rzeczoznawcy (nie badałem już projektu itp.) oraz nie zauważył brak samozamykacza i zamknięcia bezklamkowego w drzwiach do kotłowni wewnątrz wejście w budynku.
Powstaje pytanie czy decyzja na skrócenie dojścia (teraz 65m max do 20m ZLV), brak urządzenia oddymiającego lub do usuwania czy wystąpienie do właściciela i PINB, ale jest teraz czynnik zagrożenia życia.
Drugie pytanie to wiem, wystąpienie na samozamykacz i gałkę (atestowane) jak wyżej.
Bardziej interesuje mnie pierwszy problem, nadmieniam że odbiór był po zmianie użytkowania i można było co nieco usunąć wtedy, a teraz to mam spory pasztet.
2)drugi tema czy Wojskowa Ochrona Ppoż. może wystawić stanowisko odbiorowe na budynek mieszkalny wielorodzinny Zarządzany przez WAM (nie jest on na terenie koszar). Analizując ustawę PSP i delegację MON do n iej z 1992 r. to nie mają kompetencji do ustawy Prawo Budowlane, tylko mogą wszystko to co w ustawie PSP. PINB i KW już się tym zaciekawiły, PINB da sprzeciw, omineli PSP, uważam że celowo bo firma która wybudowała I etap 3 kaltki chciała nas przekręcić na kotłowni gazowej w tym wielkim bloku.
3)jak wygląda u was forma wyjazdu na zabezpieczenie imprez sportowych na mecze, czy zgodnie z delegacjami do ustawy o Bezp.Imp.Mas. są pisane umowy pomiędzy Organizatorem a Komendą (łącznie z zespołem szkodowym) na 14 dni przed imprezą, jeżeli nie to jak na zajęcia sportowe (chodzi o możliwy jakiś wypadek , później ktoś się będzie czepiał, po co , jak, dlaczego, kto pozwolił). Bo dotychczas to bywało różnie, ale czas z tym skończyć.