Autor Wątek: gaszenie pożarów  (Przeczytany 4464 razy)

Offline biker76

  • Początkujący
  • *
  • Wiadomości: 3
gaszenie pożarów
« dnia: Wrzesień 23, 2009, 22:01:29 »
Witam serdecznie
Jestem początkującym instruktorem Obrony Cywilnej i jestem obecnie na etapie tworzenia prezentacji szkoleniowych dla pracowników zakładu pracy, w którym jestem zatrudniony. Mam prośbę:
- czy możecie Państwo podać mi namiary na jakieś strony internetowe lub specjalistyczne publikacje w których są przedstawione sposoby gaszenia wszelkich rodzajów pożarów (głównie chodzi mi o krótkie filmiki instruktażowe).
Pozdrawiam Radek

Offline 085

  • Strażak Sam
  • *
  • Wiadomości: 423
Odp: gaszenie pożarów
« Odpowiedź #1 dnia: Wrzesień 23, 2009, 22:10:50 »
Jako instruktor BHP czy tym bardziej OC powinieneś wiedzieć, że pracownicy gaszą co najwyżej pożary w zarodku - zasadniczo od gaszenia pożarów jest straż pożarna. Pracownikom musi wystarczyć ta instrukcja, która jest na gaśnicy, a potem niech sp... zgodnie z instrukcją PPOŻ, bo będą trupy !

Chcesz założyć zakładową straż pożarną ? Książki znajdziesz googlając "pożarnictwo", "gaszenie pożarów", podręczniki dla OSP i PSP... Najwięcej filmów pożarniczych jest na youtube... ale ODRADZAM stanowczo uczyć się "gaszenia pożarów" przez oglądanie filmików. Kogo chcesz uczyć gaszenia pożarów ? Pracowników ? Bez środków ochrony osobistej (hełmów, ubrań, aparatów powietrznych) ? Naprawdę jesteś behapowcem ? :/

Offline biker76

  • Początkujący
  • *
  • Wiadomości: 3
Odp: gaszenie pożarów
« Odpowiedź #2 dnia: Wrzesień 24, 2009, 07:13:44 »
Jakim behapowcem człowieku?! Nikogo nie chcę uczyc gaszenia pożarów przez projekcje filmów!
Byłem na szkoleniu i wykładowca prezentował takie filmiki instruktażowe. Przedstawione były sytuacje prób gaszenia pożarów (paliw, drewna, opon itp.) różnymi rodzajami gaśnic i końcowy efekt, czyli udało się zagasić lub nie udało. Filmy te były tylko i wyłącznie poglądowe!

Offline Butel

  • Administrator
  • *