Widać nigdy nie pracowałeś ze "smokami" w praktyce, wiedziałbyś wtedy że zawór zwrotny do niczego ci nie jest potrzebny!
oj Panie specjalisto strażaku, przy szlamówkach
grzechem jest NIE UŻYWAĆ smoka z zaworem zwrotnym.
[...] niekoniecznie jednak firmy Hoorpol.
Pozdrawiam
Chciałem zwrócić uwagę by kolega się nie rozpędzał tak szybko. Jako pasjonat pożarnictwa prezentuję tu swoje prywatne opinie, a nie opinie firmy w której pracuje. Nie mam zamiaru z nikim walczyć, a taka konkurencja jak Pan nie jest dla mnie (powtarzam: DLA MNIE jako handlowca) żadną konkurencją, tylko z jednego powodu: nie przyjmę nigdy argumentacji, że Polonez jest tak samo dobry jak Mercedes tylko dlatego, że jest zdolny poruszać się z tą samą dozwoloną prędkością, też nie pada na głowę deszcz, też ma koła itp. I patrzę w ten sposób także jako konsument, gdy prywatnie coś kupuję dla siebie.
Są różnice techniczne, konstrukcyjne w sprzęcie, które muszą kosztować. To co Pan oferuje to substytut, mniej lub bardziej udany, ale w jakiejś części spełniający szeroko pojęte wymagania. Jednak nie zastąpi on pełnowartościowego produktu i należy się z tym pogodzić, a nie twierdzić, że jest tak samo dobre albo i lepsze od tych "niezrozumiale" drogich produktów (czytając między wierszami).
Niektórzy chcą aby ich rozwiązania były najlepsze i "najpierwsze". Panu z Horpolu przypomnę sprawę dotyczącą membrany w ich S-Gardach. Ubrania są bardzo dobre. Tylko, że kiedyś zapytałem tu na forum dlaczego AirLock jest taki dobry jak go reklamują, chciałem znać problem od środka. Niestety nie doczekałem się odpowiedzi....
Piszę o tym tylko dlatego, że jeżeli jest się firmą handlową, to tacy ludzie jak na przykład MIKO (strażak) są ich potencjalnymi klientami. Zatem, handlowiec (często bez odpowiedniego przygotowania) musi bardzo dobrze znać produkt który sprzedaje.
Zmierzam do tego, że MIKO wyjaśnił wszystkim aspekt własnej pracy i wyjaśnił po co powstały smoki. Po co wprowadzać rozwiązanie skoro jest głupie albo zbędne?
Problem polskich firm handlowych polega na tym, że wprowadzają produkty, szybko "szkolą" handlowców, którzy w ostateczności pieprzą banialuki, albo nie znają zalet tego co oferują (spotkałem się z tym wiele razy w wielu firmach).
Zatem, skoro MIKO wyjaśnił zalety swoich wyrobów, to może pofatygujcie się i wyjaśnijcie dlaczego strażak ma płacić 2 tysiaki za Wasz towar (nie produkt) Wtedy porównamy ocenimy i zobaczymy... po tez jest to forum...
Zgadzam się z tym, że handlowiec winien znać bardzo dobrze produkty, które sprzedaje. Sam dążę do tego i zawsze to powtarzam swoim kolegom. Zgadzam się także z faktem częstej niekompetencji handlowców, nawet na płaszczyźnie współpracy między firmami. Ale odwracając sytuację, strażacy też nie są niewiadomo jakimi orłami w zakresie wiedzy o sprzęcie. Błędy w wiedzy są często na takim poziomie, że aż dziw, że dany człowiek jest strażakiem, nierzadko wieloletnim...
W temacie S-Gardów - nie wiedziałem tego w wątku, dlatego nie było odpowiedzi. Nie zaglądam tu zbyt często. Myślę, że firma GORE potrafi także na to odpowiedzieć, internet też ma pewne zasoby. Nie trzeba czekać aż ja albo kto inny wyjaśni dlaczego Airlock jest lepszy/skuteczniejszy/bezpieczniejszy od innych membran. Na naszej stronie jest nawet artykuł firmy GORE, który wiele wyjaśnia o membranach.
W kwestii zalet smoka za "dwa tysiaki" - wszystkie najważniejsze informacje znajdują się w karcie produktu, do której link tutaj został podany. Zresztą znając mentalność ludzi, nawet najlepsze argumenty zawsze można zbić, mówiąc, że straż nie ma pieniędzy i kupi tańsze.
Osobiście koncentruję się na produktach najwyższej klasy, a nie masowych. Sprzedawać dużo i tanio nie jest teraz żadną sztuką, powtarzam - ŻADNĄ. Niestety raczej nie zawsze da się te dwa aspekty połączyć, dlatego jestem świadom, iż wiele towarów, które oferuję klientom są "niszowe" ze względu na cenę, lub jeszcze nie naszedł czas na nie.