Autor Wątek: Czy moge awansowac???  (Przeczytany 5321 razy)

Wesoły romek

  • Gość
Czy moge awansowac???
« dnia: Lipiec 02, 2009, 15:51:54 »
Około miesiaca temu nieniono w mojej komedzie regulamin organizacyjny.... Co za tym idzie stanowisko dowódcy sekcji zastapiono stanowiskiem oficerskim zastepca dowódcy zmiany.
Pytanie
Czy bedac aspirantm sztab. bez wyzszego wykształcenia (14lat słuzby) moge zajac to stanowisko???
Bardzo bym prosił o jakies "madre linki" bo wydaje mi sie ze chca mnie zrobic dowódca zastepu :'(

Offline orange

  • Bywalec
  • *
  • Wiadomości: 77
Odp: Czy moge awansowac???
« Odpowiedź #1 dnia: Lipiec 03, 2009, 20:29:26 »
W tym przypadku mogłbyś zajmować to stanowisko na etacie dowódcy sekcji lub jeżeli chcieliby zrobić cię dowódcą zastępu mogliby wystąpić do KG o utrzymanie grupy. Chcąc obniżyć Ci stanowisko, a jest taka możliwość, bo stanowisko d-cy sekcji jest likwidowane, argumentem jest brak kwalifikacji u Ciebie, jednak wytyczne KG szły raczej w kierunku, by d-cy sekcji zostawali z-cami d-cy zmiany. Pewne jest jednak jedno - przy takim regulaminie nie możesz zostać zastępcą dowódcy zmiany.

Offline DEX

  • Strażak Sam
  • *
  • Wiadomości: 492
Odp: Czy moge awansowac???
« Odpowiedź #2 dnia: Lipiec 03, 2009, 22:34:33 »
Cytuj
W tym przypadku mogłbyś zajmować to stanowisko na etacie dowódcy sekcji lub jeżeli chcieliby zrobić cię dowódcą zastępu mogliby wystąpić do KG o utrzymanie grupy. Chcąc obniżyć Ci stanowisko, a jest taka możliwość, bo stanowisko d-cy sekcji jest likwidowane, argumentem jest brak kwalifikacji u Ciebie, jednak wytyczne KG szły raczej w kierunku, by d-cy sekcji zostawali z-cami d-cy zmiany.

Trochę kolego zagmatwałeś sprawę. Jedynym argumentem jest decyzja przełożonego w sprawie zmiany stanowiska – z-cy d-cy zmiany.

Cytuj
Pewne jest jednak jedno - przy takim regulaminie nie możesz zostać zastępcą dowódcy zmiany.

Pewne jest tylko to, że każdy musi umrzeć. Stanowisko z-cy d-cy zmiany w myśl Rozp. MSWiA w sprawie stanowisk służbowych w jednostkach organizacyjnych PSP jest stanowiskiem oficerskim i jako takie musi być tak ujęte w regulaminie Komendy. Wynika to załącznika nr 3 do rozporządzenia. Ale od każdej zasady są wyjątki. Przynajmniej na razie.
 
Cytuj
Pytanie
Czy bedac aspirantm sztab. bez wyzszego wykształcenia (14lat słuzby) moge zajac to stanowisko???

Jeżeli twój przełożony uzna, że możesz objąć etat z-cy d-cy zmiany nie ma ku temu żadnych przeszkód. To wynika z załącznika nr 6, w którym są ujęte stanowiska służbowe na które jest możliwe mianowanie strażaka do dnia 31.12.2013 roku. Jest tam również stanowisko z-cy d-cy zmiany. Wymagania dla ciebie to; stopień – asp. sztab. i stał służby minimum 6 lat.

Cytuj
Bardzo bym prosił o jakies "madre linki" bo wydaje mi sie ze chca mnie zrobic dowódca zastępu

Tak też może być, wszystko zależy od twoich przełożonych.
Pozdrawiam
W pewnych kwestiach zgadza się z tobą, ale są i takie, w których mam odmienne zdanie.

Offline suchini

  • Stary Wyga
  • *
  • Wiadomości: 129
Odp: Czy moge awansowac???
« Odpowiedź #3 dnia: Lipiec 05, 2009, 08:20:01 »
dex ma racje jezeli masz aspiranta sztabowego powyżej 5 lat twój dowódca może zaproponowac awansowanie Ciebie na stopień oficerski mimo tego ze nie masz wykształcenia

Offline kto to

  • Początkujący
  • *
  • Wiadomości: 12
Odp: Czy moge awansowac???
« Odpowiedź #4 dnia: Lipiec 06, 2009, 08:13:25 »
Suchini z całym szacunkiem dla  Ciebie co ty wypisujesz :gwiazdki: 

Owszem do roku 2013 możliwe jest mianowanie aspiranta na stanowisko d-cy zmiany ale o stopniu oficerskim bez odpowiedniego wykształcenia mowy tam nie ma!!

Offline wiktor

  • Bywalec
  • *
  • Wiadomości: 21
Odp: Czy moge awansowac???
« Odpowiedź #5 dnia: Lipiec 07, 2009, 00:11:11 »
W mojej KP też zmieniono regulaminy, ale inaczej jest interpretowany załącznik nr 6. Wg interpretacji służb kadrowych  woj. wielkopolskiego pozwala on obniżenie kwalifikacji na niektórych stanowiskach słuzbowych w regulaminach (np z-ca dcy zmiany - aspirant) Interpretacja jest taka, że jeżeli w regulaminie jest oficer - to może być powołany tylko oficer (nawet nie oficer po aspirantce z wyższym wykształceniem - bo mu brak uprawnień do kierowania akcjami :gwiazdki:). Jeżeli w regulaminie jest aspirant (zgodnie z załacznikiem nr 6) - to powołujemy aspiranta. Tak jest podobnie z innymi stanowiskami. Najgorsze jest to, że w innych województwach można podobno powoływać na stanowiska w regulaminie oficerskie powołując się na załacznik nr 6 - aspirantów. Ile województw tyle interpretacji. Uważam, że brak wyraźnych wytycznych z KG doprowadził do sobiepaństwa KW :stop:. Czy przepisy w jednej firmie nie powinny być interpretowane jednakowo? :cooo:
Na koniec dołożę jeszcze jeden cud interpretacji:
Zostało zlikwidowane stanowisko starszego dyspozytora. W zamian jego miało być  dyżurny stanowiska kierowania (zmiana z 5 na 6 grupę) W Wielkopolsce otrzymano polecenie aby powołując się na rozporządzenie zamienić likwidowane stanowisko starszego dyspozytora na równe w grupie (5) nawet nie posiadając kwalifikacji. Jedyne takie stanowisko to operator sprzętu specjalnego!!!  :wall:
« Ostatnia zmiana: Lipiec 07, 2009, 00:22:12 wysłana przez wiktor »

Offline DEX

  • Strażak Sam
  • *
  • Wiadomości: 492
Odp: Czy moge awansowac???
« Odpowiedź #6 dnia: Lipiec 07, 2009, 23:22:55 »
Cytuj
Ile województw tyle interpretacji. Uważam, że brak wyraźnych wytycznych z KG doprowadził do sobiepaństwa
To nie jest żadna interpretacja i nie potrzeba do tego wytycznych. W korpusie oficerskim są tylko dwa stanowiska dla PB – d-ca zmiany i zastępca d-cy zmiany. Reszta to etaty codzienne. Tak więc oficer nie powinien zajmować zgodnie z tabelą stanowiska d-cy sekcji i niższych. Załącznik Nr 6 umożliwia natomiast mianowanie na to stanowisko oficera po roku służby z maksymalnym stopniem kpt., ale tylko do końca 2013 roku.
Podobnie jest w drugą stronę.
Na stanowiska oficerskie, o których mówimy, zgodnie z załącznikiem Nr 3 można mianować aspirantów do końca 2013 roku jeżeli mają 6 lub 8 lat stażu w służbie – nie korpusie.
Podobnie jest z d-cami zastępu i starszymi operatorami sprzętu specjalnego dla podoficerów.
Od 2014 roku w pełni obowiązuje załącznik nr 3.
Co do twojego stanowiska kierowania. Nawet gdy by zmienić to jest stanowisko starszego dyspozytora gr. 5. Ale w zasadzie nie trzeba. Załącznik nr 6 pozwala mianować na stanowisko dyżurnego stanowiska kierowania z grupą 6, podoficerów do końca 2013 roku, o ile mają 6 lat stażu służby.
Cały czas powtarzam pozwala i może, nie musi.
Wybór należy do właściwego 01. Jeżeli nie chce cię mianować, podobnie jak kolegi wyżej, to nie znaczy, że nie może.
Po prostu nie chce.
Pozdrawiam
W pewnych kwestiach zgadza się z tobą, ale są i takie, w których mam odmienne zdanie.

Offline grzela

  • VIP
  • *
  • Wiadomości: 6.184
  • I smile like an angel, a heart like the devil.
Odp: Czy moge awansowac???
« Odpowiedź #7 dnia: Wrzesień 07, 2009, 08:47:59 »
Ciekawa interpelacja!!!

Cytuj
Interpelacja
(nr 10792)
do ministra spraw wewnętrznych i administracji w sprawie wprowadzenia możliwości awansów na kolejne stopnie dla policjantów będących w stanie spoczynku
Szanowny Panie Ministrze! Jako poseł VI kadencji Sejmu RP, pragnę zwrócić uwagę na zjawisko, które w moim poczuciu nosi znamiona niedopatrzenia za strony państwa. Chodzi tutaj o zasady awansowania na
wyższe stopnie funkcjonariuszy Policji, którzy nie pozostają już w czynnej służbie. Podkreślić należy, że uprawnieni do awansów są byli żołnierze WP, funkcjonariusze Straży Granicznej, PSP. Spośród wszystkich służ mundurowych jedynie byli policjanci nie mają uprawnień do awansów. Rzesze
emerytów i rencistów Policji mają prawo czuć się zapomniane i pomijane przez państwo.
Solidaryzując się z tą grupą ludzi, pragnę zwrócić uwagę, że służba w Policji wymaga ogromnego zaangażowania. Często wiąże się z narażeniem życia. Zapominanie o tych, którzy tę służbę kończą, może być odbierane jako brak wdzięczności i uznania ze strony państwa. Stworzenie zasad awansu na wyższe stopnie byłych funkcjonariuszy Policji nie wiąże się z obciążeniem państwowego budżetu. Należy pamiętać, że problem ten dotyczy niewielkiej grupy osób, które mimo zakończenia służby czynnie działają na rzecz środowiska, włączając się w inicjatywy dotyczące porządku społecznego, a
także lokalnych środowisk i społeczeństw. Ludzie ci, podejmując konkretne działania, poświęcają własny czas, aktywność, pieniądze, nic w zamian nie dostając. Sądzę, że w dowód uznania za swoją działalność mają oni prawo do awansu. Chociaż w taki sposób można byłoby dać wyraz uznania dla ich
poświęcenia i ofiarności.
W związku z tym proszę o odpowiedź, czy ministerstwo przewiduje odpowiednie zmiany w ustawie o Policji pozwalające na awansowanie policjantów, którzy nie pozostają już w służbie czynnej.
Z poważaniem
Poseł Henryk Milcarz
Kielce, dnia 20 lipca 2009 r.

Cytuj
Odpowiedź podsekretarza stanu w Ministerstwie Spraw Wewnętrznych i Administracji - z upoważnienia ministra -

na interpelację nr 10792

w sprawie wprowadzenia możliwości awansów na kolejne stopnie dla policjantów będących w stanie spoczynku

   Szanowny Panie Marszałku! Nawiązując do pisma z dnia 31 lipca 2009 r. (sygn. SPS-023-10792/09), przekazującego interpelację posła na Sejm RP pana Henryka Milcarza w sprawie wprowadzenia możliwości awansów na kolejne stopnie dla policjantów będących w stanie spoczynku, uprzejmie przedstawiam następujące informacje.

   Na wstępie pragnę podkreślić, iż na stopnie policyjne - zgodnie z przepisami ustawy z dnia 6 kwietnia 1990 r. o Policji (t.j.: Dz. U. z 2007 r. Nr 43, poz. 277, z późn. zm.) - mianuje się wyłącznie policjantów.

   Ustawodawca w art. 52 ust. 1 ww. ustawy jako zasadę przyjął, że mianowanie na kolejny wyższy stopień następuje stosownie do zajmowanego stanowiska służbowego oraz w zależności od opinii służbowej. Do mianowania na niektóre stopnie policyjne odnoszą się również regulacje szczególne, określające dodatkowe przesłanki, których spełnienie jest niezbędne, aby mianowanie mogło nastąpić. Dotyczy to m. in. określonego w art. 49 ust. 1 i 2 ww. ustawy mianowania na pierwsze stopnie policyjne w korpusach podoficerów i aspirantów Policji oraz określonego w art. 50 tejże ustawy, mianowania na pierwszy stopień w korpusie oficerów młodszych Policji.

   Mając jednak na uwadze, iż formuła przesłanek ściśle wiąże je ze służbą w Policji, nie są one możliwe do spełnienia przez byłych funkcjonariuszy korzystających z zaopatrzenia emerytalnego.

   Podkreślić przy tym należy, że regulacje prawne dotyczące przedmiotowego zagadnienia podobne są we wszystkich służbach mundurowych. Wyjątek stanowią przepisy dotyczące mianowania na stopnie wojskowe. Podkreślić jednak należy, iż służba wojskowa w porównaniu ze służbą w innych służbach mundurowych cechuje się szczególną specyfiką. Zgodnie bowiem z art. 1 ustawy z dnia 21 listopada 1967 r. o powszechnym obowiązku obrony Rzeczypospolitej Polskiej (t.j.: Dz. U. z 2004 r. Nr 241, poz. 2416, z późn. zm.), obrona ojczyzny jest sprawą i obowiązkiem wszystkich obywateli Rzeczypospolitej Polskiej. W ramach powszechnego obowiązku obrony obywatele polscy zobowiązani są do: pełnienia służby wojskowej, służby w obronie cywilnej, odbywania przysposobienia obronnego, uczestniczenia w samoobronie ludności, pełnienia służby w jednostkach zmilitaryzowanych oraz wykonywania świadczeń na rzecz obrony - na zasadach i w zakresie określonych w ustawie (art. 2 ww. ustawy). Natomiast ochotnicze spełnianie zadań w ramach powszechnego obowiązku obrony Rzeczypospolitej Polskiej jest prawem wszystkich obywateli (art. 3 ww. ustawy).

   Z powyższego wynika, iż przepisy ustawy o powszechnym obowiązku obrony Rzeczypospolitej Polskiej dotyczą szerokiego spektrum społeczeństwa (adresowane są do wszystkich obywateli kraju), a nie tylko żołnierzy zawodowych.

   Mając powyższe na uwadze, ustawodawca w art. 76 ust. 8 przedmiotowej ustawy określił możliwość w czasie pokoju mianowania na wyższy stopień wojskowy osób, które z racji ukończonego wieku lub stanu zdrowia nie podlegają obowiązkowi służby wojskowej, oraz żołnierzy rezerwy, w uznaniu ich zasług z tytułu działalności w walkach o niepodległość państwa polskiego, w uznaniu szczególnych zasług z tytułu działalności na rzecz suwerennej i demokratycznej Rzeczypospolitej Polskiej, w uznaniu ich zasług z tytułu udziału w misjach i operacjach poza granicami państwa oraz uznaniu ich zasług za wykonywanie prac lub badań na rzecz obronności państwa. Mianowanie na stopień wojskowy jest więc związane z działalnością dotyczącą realizacji zadań związanych z obronnością kraju.

   Trudno jest znaleźć odpowiedniki tak sformułowanych zasług w kontekście realizacji ustawowych zadań Policji, tym bardziej że realizowanie ustawowych zadań związanych z utrzymaniem porządku publicznego i ochrony bezpieczeństwa ludzi komendant główny Policji realizuje przy pomocy podległych funkcjonariuszy Policji. Przepisy ww. ustawy o Policji nie przewidują wprost obowiązku realizowania tych zadań przez osoby niebędące funkcjonariuszami Policji, w tym również byłych funkcjonariuszy korzystających z zaopatrzenia emerytalnego. Między innymi z tego powodu ustawodawca nie sformułował przepisów umożliwiających mianowanie na stopnie policyjne osób niebędących funkcjonariuszami.

   Podkreślenia wymaga, że zgodnie z art. 3 ust. 1 pkt 8 ustawy z dnia 18 lutego 1994 r. o zaopatrzeniu emerytalnym funkcjonariuszy Policji, Agencji Bezpieczeństwa Wewnętrznego, Agencji Wywiadu, Służby Kontrwywiadu Wojskowego, Służby Wywiadu Wojskowego, Centralnego Biura Antykoupcyjnego, Straży Granicznej, Biura Ochrony Rządu, Państwowej Straży Pożarnej i Służby Więziennej oraz ich rodzin (t.j.: Dz. U. z 2004 r. Nr 8, poz. 67, z późn. zm.), emerytura policyjna przyznawana funkcjonariuszom uzależniona jest m. in. od uposażenia w rozumieniu uposażenia zasadniczego wraz z dodatkami o charakterze stałym i nagrodą roczną. Dodatkiem o charakterze stałym jest dodatek za stopień, zatem awans na wyższy stopień służbowy skutkowałby wzrostem emerytury.

   Natomiast za wybitne zasługi w dziedzinie realizacji ustawowych zadań Policji, jak również za współpracę polskiej Policji z policjami innych państw ustawodawca przewidział wyróżnienie wymienione w art. 1 ustawy z dnia 7 czerwca 2001 r. o ustanowieniu Medalu za Zasługi dla Policji (Dz. U. Nr 70, poz. 726). Zgodnie z art. 2 pkt 1 ww. ustawy Medal za Zasługi dla Policji może być nadany obywatelowi polskiemu zamieszkałemu w kraju, w tym policjantowi i pracownikowi Policji, który: inicjował lub organizował działania mające na celu zapobieganie popełnianiu przestępstw lub wykroczeń oraz zjawiskom kryminogennym, a także współdziałał w tym zakresie z organami państwowymi, samorządu terytorialnego lub organizacjami społecznymi, swoim postępowaniem, nienaganną pracą lub służbą podnosił sprawność działań Policji, swoją działalnością przyczynił się do rozwoju współpracy Policji z policjami innych państw. Medal ten może być również nadany cudzoziemcowi lub obywatelowi polskiemu zamieszkałemu poza granicami kraju, który: przyczynił się do rozwoju Policji lub podejmował działania skutkujące podniesieniem sprawności jej działania lub poziomu jej wyposażenia technicznego, wykazał się osiągnięciami w dziedzinie współdziałania policji innych państw, działał na rzecz Policji lub wspierał jej działania na forum międzynarodowym (art. 2 pkt 2 tej ustawy)

   Oprócz Medalu za Zasługi dla Policji możliwe jest również - zgodnie z przepisami ustawy z dnia 16 października 1992 r. o orderach i odznaczeniach (Dz. U. Nr 90 poz. 450, z późn. zm.) - wyróżnienie osób niebędących funkcjonariuszami Policji orderami i odznaczeniami.

   Brak regulacji prawnych w zakresie możliwości mianowania na wyższe stopnie policyjne osób niebędących funkcjonariuszami Policji świadczy o tym, że ustawodawca ten wachlarz wyróżnień uznał za wystarczający.

   Reasumując, uprzejmie informuję, iż z uwagi na ww. możliwości wyróżnienia osób zasłużonych dla Policji oraz wspomniane skutki finansowe awansu w stopniu policyjnym obecnie MSWiA nie widzi potrzeby inicjowania zmian regulacji prawnych w przedmiotowym zakresie.

   Z poważaniem

   Podsekretarz stanu

   Adam Rapacki

   Warszawa, dnia 20 sierpnia 2009 r.
« Ostatnia zmiana: Wrzesień 30, 2009, 11:33:15 wysłana przez grzela »