Autor Wątek: Ford Transit 350m  (Przeczytany 3480 razy)

Offline MAXIMUS

  • Stary Wyga
  • *
  • Wiadomości: 163
Ford Transit 350m
« dnia: Kwiecień 16, 2005, 17:47:22 »
Sie mano!!!Chodzi mi o to że moja jednostka pozyskała takie cacko
(nie wachałem się użyć tego słowa) i mamy malutki problem z zabudową dodatkowego sprzętu ratunkowego i nie tylko.Ci co są w temacie wiedzą że we własnym zakresie nie można wywiercić żadnego otworu bo przepadnie gwarancja.Jeśli macie jakieś konkretne dane jak przedstawić podwykonawcy w tej sytuacji firmie Stolarczyk swoją propozycję zabudowy sprzętu który jest w posiadaniu mojej OSP i który chcieli byśmy na nim zabudować z góry dzięki!!
Nie ma siły ponad serce ochotnika.

Offline osposie

  • Weteran
  • *
  • Wiadomości: 516
    • http://www.7stref.pl
Ford Transit 350m
« Odpowiedź #1 dnia: Kwiecień 17, 2005, 15:21:39 »
http://www.osp.dobremiasto.net/ford.htm
Może Ci się to przyda- tu masz na zdjęciach pokazane rozłożnie sprzętu i oczywiście zabudowa Transita- ciekawostką jest zbiornik z wodą pod tylnym siedzeniem ;)

POZDRAWIAM

Offline MAXIMUS

  • Stary Wyga
  • *
  • Wiadomości: 163
Ford Transit 350m
« Odpowiedź #2 dnia: Kwiecień 18, 2005, 16:00:29 »
Dzięki osposie i gardzo chętnie zapoznam się z kolejnymi materiałami.Pozdrawiam
Nie ma siły ponad serce ochotnika.

Offline max[]

  • VIP
  • *
  • Wiadomości: 1.156
    • ...
Odp: Ford Transit 350m
« Odpowiedź #3 dnia: Kwiecień 12, 2009, 11:52:49 »
Trochę może odświeżę temat.

Jeżeli ma ktoś ciekawe zabudowy forda, to proszę o zamieszczanie zdjęć oraz opisów :)

[załącznik usunięty przez administratora]

Offline MIKO

  • Global Moderator
  • *
  • Wiadomości: 4.300
Odp: Ford Transit 350m
« Odpowiedź #4 dnia: Kwiecień 12, 2009, 13:53:33 »
Do zrobienia   -_-

Offline laciok

  • Weteran
  • *
  • Wiadomości: 571
Odp: Ford Transit 350m
« Odpowiedź #5 dnia: Kwiecień 12, 2009, 13:59:49 »
@Miko czy u Ciebie jest coś nie do zrobienia?  :rofl:

Offline Siedemsetter

  • Weteran
  • *
  • Wiadomości: 656
Odp: Ford Transit 350m
« Odpowiedź #6 dnia: Kwiecień 12, 2009, 14:34:29 »
no właśnie, może podrzuć tego Forda do MIKO, on coś wymyśli ;>

a tak poważnie to skup się raczej na szukaniu inspiracji po zagranicznych producentach, bo w Polsce to cienko wygląda :P
"Cóż może być piękniejszego nad człowieka rycerskiego?..."

Offline max[]

  • VIP
  • *
  • Wiadomości: 1.156
    • ...
Odp: Ford Transit 350m
« Odpowiedź #7 dnia: Kwiecień 12, 2009, 14:46:14 »
Taaaa i koszt zabudowy przewyższy wartość forda  :rofl:

Faktycznie rodowite zabudowy furgonów są niczym w porównaniu do zagranicznych.

Jedna z ciekawszych :

[załącznik usunięty przez administratora]
« Ostatnia zmiana: Kwiecień 12, 2009, 15:32:33 wysłana przez max[] »

Offline superfire

  • Strażak Sam
  • *
  • Wiadomości: 365
Odp: Ford Transit 350m
« Odpowiedź #8 dnia: Kwiecień 12, 2009, 15:04:14 »
Mam ten sam problem co Maximus .Może ktoś z kolegów karosował i zna przybliżony koszt karosacji i opisze jak to się ma , kilka propozycji znalazłem na http://www.bocar.com.pl/index.php?m=fr&ct=2 jednak nie jestem pewny co do słuszności  karosacji Forda powiem szczerze najlepiej Fordzik sprawdza się jako SLKw :-)
« Ostatnia zmiana: Kwiecień 12, 2009, 15:40:38 wysłana przez superfire »

Offline MIKO

  • Global Moderator
  • *
  • Wiadomości: 4.300
Odp: Ford Transit 350m
« Odpowiedź #9 dnia: Kwiecień 12, 2009, 15:15:32 »
Jakbyś kilkanaście lat zajmował się zabawkami z których każda zaczyna się od 10 t w górę , to również byś nie widział problemu , żeby parę blaszek zaprojektować i wykonać .

Niestety prawda jest taka, że można cos wykonać trochę taniej , ale trochę - podzespoły i materiały wszystkich kosztują tyle samo -  pracownicy również – jedni są tylko bardziej elastyczni i z większym bagażem pomysłów i doświadczeń inni klepią to co im się wydaje za właściwe .

Dla pokazanej przez was zabudowy( górne zdjęcie ) prowadnice dla jednej szuflady (ściany ) np.  Accuride o nośności 200 kg będą kosztować do 1000 zł , a to tylko prowadnice – a gdzie reszta ??  Szybko kalkulując jedna ściana 5000 zł  razy 2  + coś w środek również około 5-7 tyś – masz już cenę 15-20 tyś. zł jak ma to tak wyglądać jak na fotach i w takim samym standardzie , to naprawdę nie jest wygórowana cena , ale optował bym w okolicach tych 20 tyś. zł. Czas realizacji 5-6 tygodni .

Stać Was ???  jeśli nie to nie oglądajcie zachodnich rozwiązań . Można jeszcze zastosować półśrodki – jak w MAN którego pokazałem – tylko zauważcie, że to jest wykonane przez tych którzy to użytkują i jak popsuje się tańsza prowadnica to sobie ją wymienimy w  20 min.  biorąc z półki kolejną .

Podobnie jest w innych przypadkach AODO np.  BD96 3500 zł z dotacją ZOSP RP pewnie 1700 zł  mocowanie w siedzeniach  Rosenbauera nie wiem jak skoczyło EURO , ale na pewno ponad 4000 zł

Co do uniwersalności i SLKw można całość  zabudowy gaśniczej czy RatTech zrobić w kontenerze wystawianym – dolicz 7-10 tyś  zł. lub na przykład w wózkach co jest bardzo popularne na zachodzie .

Mówisz masz tylko kasa i tu się zaczyna problem .

Pozdrawiam 






Offline max[]

  • VIP
  • *
  • Wiadomości: 1.156
    • ...
Odp: Ford Transit 350m
« Odpowiedź #10 dnia: Kwiecień 12, 2009, 15:36:14 »
Z tego co widać ogromną cześć kosztów zabudowy pochłaniają prowadnice :gwiazdki: Masz może @MIKO  rozwiązania pozwalające na ograniczenie kosztów z nimi związanymi???

Offline MIKO

  • Global Moderator
  • *
  • Wiadomości: 4.300
Odp: Ford Transit 350m
« Odpowiedź #11 dnia: Kwiecień 12, 2009, 15:43:32 »
Nie – łożyska , rolki , , teflon to utopia – to co zaoszczędzisz na prowadnicach , to stracisz na robotę – obróbkę , materiał , a efekt jest i tak do d………….. . Dla lżejszych szuflad można się pokusić o dobrej klasy meblowe prowadnice , ale granicą jest 40 kg i nikt na to nie da gwarancji, że się nie rozpadną po pierwszym użyciu – wymagana jest  „inteligenta” obsługa z „czułością” co w straży jest trudne do zagwarantowania . 

Pozdrawiam

PS Tu macie trochę dokumentacji prowadnic . 

http://www.accuride.com/Resources/PDF/9322-28-_n-0905.pdf

http://www.accuride.com/Resources/PDF/9301_brackets-r2-1002.pdf

http://www.accuride.com/Resources/PDF/9308-9307-r3-0307.pdf

http://www.accuride.com/Resources/PDF/9301-r9-0507.pdf

« Ostatnia zmiana: Kwiecień 12, 2009, 16:24:08 wysłana przez MIKO »

Offline superfire

  • Strażak Sam
  • *
  • Wiadomości: 365
Odp: Ford Transit 350m
« Odpowiedź #12 dnia: Kwiecień 12, 2009, 16:17:53 »
Może lepszym rozwiązaniem byłaby sprzedaż Forda zamiast karosacji ( ciekawe ile by można jeszcze dostać większość jest z  2004r) i zakupić np.coś takiego profesjonalnie skarosowane http://www.otomoto.pl/index.php?sect=show&id=T1064930 ten jest akurat drogi ale można znaleźć tańsze w tej klasie
http://www.samochodypozarnicze.pl/oferta.php?page=107
« Ostatnia zmiana: Kwiecień 12, 2009, 16:22:11 wysłana przez superfire »

Offline max[]

  • VIP
  • *
  • Wiadomości: 1.156
    • ...
Odp: Ford Transit 350m
« Odpowiedź #13 dnia: Kwiecień 12, 2009, 16:26:21 »
W moim przypadku raczej 5miesiecznego auta sprzedawał nie będę. Mamy co mamy  bo kasy więcej dać nie chcieli, ale cieszymy się że nowy, dlatego też chcemy go teraz odpowiednio zabudować.

Co do prowadnic, spotkałem się z bardzo banalnym rozwiązaniem czyli połączenie kształtownika zamkniętego z ceownikiem  :szalony: przy dobrym smarowani nawet lekko chodzi  :rofl: rozwiązane prymitywne ale stosowane. Sprawą oczywistą jest, że jeżeli chcemy mieć dobrą zabudowę lepiej dołożyć trochę kasy niż się bawić w takie rzeczy.

Przy montowaniu tych szuflad, raczej problem sprawiłaby odpowiednia sztywność konstrukcji oraz zastosowanie odpowiednich rozpórek.
« Ostatnia zmiana: Kwiecień 12, 2009, 16:41:28 wysłana przez max[] »

Offline Emil

  • Weteran
  • *
  • Wiadomości: 923
  • 511[S]11
Odp: Ford Transit 350m
« Odpowiedź #14 dnia: Kwiecień 12, 2009, 23:37:33 »
Jeżeli chodzi o prowadnice to Supron oferuje całkiem przyzwoite rozwiązania http://www.supron1.com.pl/main1.php?action=show&path=28&pid=1097
Ceny nie znam bo i się nie dowiadywałem.

W naszym aucie BC. prowadnice zrobił z wyciętego wzdłużnie profilu stalowego (po obu stronach szuflady), wewnątrz profilu jeździ łożysko przymocowane do szuflady i jakoś się to toczy. Rozwiązanie proste i prymitywne ale niezawodne.
Na dobrą sprawę można by samemu taką konstrukcje wykonać.

Pozostałe mocowania etc. również są robione metodą siekiery i przecinaka, pozornie może i nie wygląda to najlepiej, ale działa jak najbardziej i nie ma z tym problemów. Jednak proste rozwiązania to dobre rozwiązania, chociaż gdzieś tam jest ta chęć posiadania czegoś "lepszego".
« Ostatnia zmiana: Kwiecień 12, 2009, 23:45:32 wysłana przez Emil »

Offline MIKO

  • Global Moderator
  • *
  • Wiadomości: 4.300
Odp: Ford Transit 350m
« Odpowiedź #15 dnia: Kwiecień 13, 2009, 00:47:24 »
Wszystko się zgadza @emil  z tymi łożyskami  tylko mówimy o dwóch całkowicie odrębnych rozwiązaniach – By zrobić cos takiego jak pokazane na fotach na górze, trzeba wyjechać ścianą na 100%  długości ( 120 cm ma szuflada i min. 115 cm wystaje z samochodu ) owszem na łożyskach jest to możliwe ale  wykonanie jest bardzo skomplikowane ( trzeba wykonać pomost pośredni , powstają problemy z mechanizmami blokowania , luzy itd. )

Więc  nie piszemy tu o szufladzie na kapoki która może się wysuwać  50 czy nawet 70% , długości – a łamanie pod kątem też jest niezwykle prostą sprawą – z zastrzeżeniem że powstają małe problemy z mechanizmem blokowania – raczej grawitacyjnie heeeeeee.

Pozdrawiam

Offline Emil

  • Weteran
  • *
  • Wiadomości: 923
  • 511[S]11
Odp: Ford Transit 350m
« Odpowiedź #16 dnia: Kwiecień 13, 2009, 01:26:33 »
Zasada działania szuflady o której pisałem wcześniej, jest podobna jak bramy garażowej (na prowadnicach podsufitowych). Pod szufladą zamontowane są rolki (na zasadzie równoważni).

Na tej samej zasadzie skonstruowałem swoją bramę do garażu, tyle że za prowadnice użyłem ceowników (lekka konstrukcja drewniana).

Szuflada wysuwa się w całości pod kątem (inaczej nie było by dostępu z poziomu gruntu) i spokojnie można na nią wrzucić trochę ciężaru (wiadomo trzeba ją sobie udźwignąć) ale sprawę mogą ułatwić sprężyny.
Plusem jest też to, że nie ma potrzeby wyciągać jej całkowicie aby zdjąć sprzęt (szczególnie przydatne w ciasnych miejscach kiedy auto stoi blisko ściany).

Łożyska wielkością są dopasowane do prowadnicy, a za blokadę służą zawleczki w postaci śruby (szybki demontaż).
W tygodniu postaram się zrobić kilka fotek dla wyjaśnienia.

Offline salfk

  • Strażak Sam
  • *
  • Wiadomości: 418
Odp: Ford Transit 350m
« Odpowiedź #17 dnia: Kwiecień 13, 2009, 07:07:43 »
Podobną szufladę pod Tohatsu do GBA zrobiliśmy sami u znajomego ślusarza. Nawet goście u Pana Stolaczyka nie mogli się nadziwić, bo prostota konstrukcji w połączeniu z solidnością robi wrażenie. Koszt nie przekroczył 1500 zł.

A tak z innej beczki, to chcemy w tej chwili kupić właśnie Forda z napędem na 2 osie na długiej ramie, tak, aby można było zmieścić z tyłu 2 rzędy siedzeń, oraz dużo sprzętu z tyłu. Zabudowę zrobimy sobie sami, chodzi o sam samochód w kratą oddzielającą przestrzeń sprzętową od pasażerskiej. Rozwiązanie trochę podpatrzone zagranicą, ale przydatne. No i bez żadnych agregatów, bo to dla mnie jest straszna głupota Problem jest z tym, że musimy mieć świadectwo lub opinie CNBOP. Stąd moje pytanie, czy wie ktoś o takim cudzie z w/w papierkami?

Offline MIKO

  • Global Moderator
  • *
  • Wiadomości: 4.300
Odp: Ford Transit 350m
« Odpowiedź #18 dnia: Kwiecień 13, 2009, 09:59:33 »
Heeeeee
Poczytaj pisaliśmy gdzieś o tym na forum  – CNBOP dla gaśniczego samochodu kosztuje ( niedawno kosztował ) 60 tyś. zł