A najbardziej śmieszy mnie jak w TV mówią że 112 w Polsce nie działa. W takim razie co mi tak dzwoni na pulpicie o każdej porze dnia i nocy?
To,że dzwoni to wcale nie znaczy że działa tak jak powinien.
DYREKTYWA 2002/22/WE PARLAMENTU EUROPEJSKIEGO I RADY
z dnia 7 marca 2002 r.
w sprawie usługi powszechnej i związanych z sieciami i usługami łączności elektronicznej praw
użytkowników (dyrektywa o usłudze powszechnej)
..................
Jest ważne, aby użytkownicy byli w stanie wywołać jeden europejski numer alarmowy "112" oraz
wszelkie inne krajowe alarmowe numery telefoniczne bezpłatnie, z dowolnego telefonu, włączając
publiczne automaty telefoniczne, bez korzystania z jakiejkolwiek formy płatności. Państwa
Członkowskie powinny były już podjąć konieczne przygotowanie organizacyjne, najlepiej
odpowiadające krajowej organizacji systemów alarmowych w celu zapewnienia, że wywołania tego
numeru spotkają się z właściwą odpowiedzią i że ktoś się nimi odpowiednio zajmie. Informacja o
miejscu, w którym znajduje się osoba dzwoniąca, udostępniana służbom ratunkowym, poprawi poziom
ochrony i bezpieczeństwa użytkowników służb "112" i pomoże służbom ratunkowym, w stopniu
możliwym technicznie, w wykonywaniu ich obowiązków, pod warunkiem że zagwarantuje się
przeniesienie wywołań i towarzyszących im danych do służb ratunkowych. Odbiór i wykorzystanie
takich informacji powinny być zgodne z odnośnym prawem Wspólnoty o przetwarzaniu danych
personalnych. Stałe udoskonalenia technologii komputerowych będą stopniowo umożliwiać jednoczesne
obsługiwanie kilku języków w tych sieciach, po rozsądnych kosztach. To z kolei zapewni dodatkowe
bezpieczeństwo obywatelom europejskim korzystającym z numeru alarmowego "112"................
reasumując....
dzisiejsze istotne braki w działaniu to:
1. Brak udostępnienia służbom ratowniczym informacji o miejscu, w którym znajduje się osoba dzwoniąca, w czasie rzeczywistym.
2. Błędy w przekierowywaniu połączeń na właściwe terytorialnie numery podkładowe.
3. Brak systemowej obsługi numeru 112 w wielu językach.
4. Niejednolity system obsługi numeru 112 w skali kraju.