Autor Wątek: Numer Alarmowy 112  (Przeczytany 220215 razy)

Offline kamo001

  • Strażak Sam
  • *
  • Wiadomości: 250
  • Dyżurny Operacyjny- EMERYT
Odp: Numer Alarmowy 112
« Odpowiedź #200 dnia: Październik 29, 2012, 17:37:18 »
Masz pewne informacje czy zgadujesz. Wszystkie powiaty miały przejść pod Poznań!!!

Offline Zbrodniarz

  • Strażak Sam
  • *
  • Wiadomości: 363
Odp: Numer Alarmowy 112
« Odpowiedź #201 dnia: Październik 29, 2012, 20:30:22 »
A to widocznie miałem złe informacje odnośnie tych mniejszych CPRów w Koninie, Kaliszu, Pile i Lesznie. A co do tych 6 powiatów, to jest to pewna wiadomość !

Offline hellfire67

  • Bywalec
  • *
  • Wiadomości: 24
Odp: Numer Alarmowy 112
« Odpowiedź #202 dnia: Listopad 11, 2012, 12:28:40 »
i jak wygląda sprawa z CPR w Poznaniu. rozszerzył działalność na sąsiednie powiaty?

Offline superfire

  • Strażak Sam
  • *
  • Wiadomości: 365
Odp: Numer Alarmowy 112
« Odpowiedź #203 dnia: Grudzień 18, 2012, 09:11:53 »
"W piątek, kiedy Centrum Ratownictwa Medycznego będzie już obsługiwać całą Opolszczyznę, rozpocznie się przełączanie numeru alarmowego 112. Dotychczas było tak, że dzwoniący spoza powiatu opolskiego łączyli się z jednostkami straży pożarnej albo z policją. Po wprowadzeniu zmian każdy, kto wystuka 112, połączy się z Wojewódzkim Centrum Powiadamiania Ratunkowego, które ma siedzibę przy ul. Oleskiej w Opolu. "

http://www.nto.pl/apps/pbcs.dll/article?AID=/20121218/REGION/121219553

http://ratownictwo.opole.pl/index.php?option=com_content&view=article&id=4812:nowa-wojewodzka-dyspozytornia-w-ocrm&catid=45:wojewdztwo-opolskie&Itemid=101
« Ostatnia zmiana: Grudzień 22, 2012, 11:13:14 wysłana przez superfire »

Offline shpaco

  • Bywalec
  • *
  • Wiadomości: 66
Odp: Numer Alarmowy 112
« Odpowiedź #204 dnia: Styczeń 02, 2013, 20:05:51 »
Ostatnio dzwoniłem na 112 z komórki mając nadzieje ze odbierze rozmowę dyspozytor z PSK i tu nagle żart odzywa sie pan z komisariatu policji. Jaki wniosek z tego narazie dzwonie na 998, a 112 to wole zapomnieć.
dzwoniłem 7 lat po tobie i nadal to samo... a trawy ktos wypalał i od tego las sie podjarał...

Offline hapec

  • Strażak Sam
  • *
  • Wiadomości: 359
Odp: Numer Alarmowy 112
« Odpowiedź #205 dnia: Styczeń 02, 2013, 20:39:44 »
w takim przypadku Panowie i Panie jak dzwonimy na 112 i chcemy rozmawiac ze strazakiem a odbiera np pani z pogotowia mowimy Poprosze ze straża i analogicznie jak odb str. i chcemy pogotowie czy to takie trudne ? a dziala  :wall:
W naszym fachu nie ma strachu... Spadniesz z dachu i po fachu

Offline superfire

  • Strażak Sam
  • *
  • Wiadomości: 365
Odp: Numer Alarmowy 112
« Odpowiedź #206 dnia: Styczeń 02, 2013, 21:03:36 »
Pracownicy Oddziału Ratunkowego w Nysie wraz z ratownikami z karetek napisali do wojewody opolskiego list otwarty. Punktują w nim problemy we współpracy z Centrum Powiadamiania Ratunkowego w Opolu.

http://www.nto.pl/apps/pbcs.dll/article?AID=/20130102/POWIAT02/121239965

Offline remfire

  • VIP
  • *
  • Wiadomości: 1.049
Odp: Numer Alarmowy 112
« Odpowiedź #207 dnia: Styczeń 02, 2013, 21:10:52 »
Nie mogę pojąc dlaczego strażak dzwoni na 112 , a nie bezpośrednio tam gdzie chce, czyli 998 ?  Utraciliście zaufanie do tego numeru że wolicie wybierać okrężna drogę ?

Cytuj
Twierdzą także, że po wprowadzeniu zmian wydłużył się czas od przyjęcia zawiadomienia telefonicznego o zdarzeniu do powiadomienia personelu karetki w Nysie z dotychczasowej minuty nawet do 3-7 minut.
A to jest raczej szara rzeczywistość takiej lokalnej globalizacji.......

Offline sheldon

  • VIP
  • *
  • Wiadomości: 2.658
Odp: Numer Alarmowy 112
« Odpowiedź #208 dnia: Styczeń 02, 2013, 22:08:43 »
Napiszę to jeszcze raz i wyraźnie.
NUMERY:
999 - POGOTOWIE RATUNKOWE
998 - STRAŻ POŻARNA
997 - POLICJA
DZIAŁAŁY, DZIAŁAJĄ I BĘDĄ DZIAŁAĆ. Z TELEFONÓW KOMÓRKOWYCH ORAZ STACJONARNYCH.


Błagam, jesteśmy strażakami, wiemy to - promujmy wśród społeczeństwa te właśnie numery. Przez tyle lat ludzie radzili sobie, mylenie numerów służb było sporadyczne (i szybko przez dyspozytora danej służby korygowane). Nagle ludzie stali się tępi i głupi, przestali to ogarniać? System działał sprawnie, po cholerę psuć go wydłużaniem czasu przyjmowania zgłaszania, przekazywania zgłoszeń i dysponowania?  :wall: :wall: :wall:

w takim przypadku Panowie i Panie jak dzwonimy na 112 i chcemy rozmawiac ze strazakiem a odbiera np pani z pogotowia mowimy Poprosze ze straża i analogicznie jak odb str. i chcemy pogotowie czy to takie trudne ? a dziala  :wall:
Działać może i działa, ale czas proszenia o przełączenie + przełączenie = opóźnienie. Po co? Przecież 112 miało chyba dążyć do przyspieszenia czasu wyjazdu potrzebnej służby, prawda?  :gwiazdki:

Pracownicy Oddziału Ratunkowego w Nysie wraz z ratownikami z karetek napisali do wojewody opolskiego list otwarty. Punktują w nim problemy we współpracy z Centrum Powiadamiania Ratunkowego w Opolu.

http://www.nto.pl/apps/pbcs.dll/article?AID=/20130102/POWIAT02/121239965
Cytuj
Szymon Ogłaza, dyrektor gabinetu wojewody opolskiego zapowiedział, że wszystkie uwagi lekarzy i ratowników z Nysy będą sprawdzone.
Znając życie, sprawę sprawdzą osoby, które nie mają o tym żadnego pojęcia. Kolejny element szarej rzeczywistości.
« Ostatnia zmiana: Styczeń 02, 2013, 22:12:49 wysłana przez sheldon »
PYTAJ! ĆWICZ! KORZYSTAJ Z DOŚWIADCZEŃ KOLEGÓW!

Offline superfire

  • Strażak Sam
  • *
  • Wiadomości: 365
Odp: Numer Alarmowy 112
« Odpowiedź #209 dnia: Styczeń 16, 2013, 06:13:17 »
Wprawdzie nie całkiem w temacie ale tyczy się także nr alarmowego. Mamy efekty z centralizowania nr 999 do jednego miejsca czyli WCPR Opole po staremu dyspozytor obsługiwał tylko swój powiat i miał go topograficznie w przysłowiowym małym paluszku teraz obsługuje całe województwo i zaczęły się schody ....... oby się to dotarło ale  raczej ciężko  jest aby znać topograficznie "zakręt po zakręcie " całe województwo.... i oby nie fpadli na taki pomysł w PSP

Nadal szwankuje nowy system powiadamiania ratunkowego
http://ratownik-med.pl/index.php/aktualnosci/ratownictwo-mainmenu-148/7779-nadal-szwankuje-nowy-system-powiadamiania-ratunkowego.html

Offline grzela

  • VIP
  • *
  • Wiadomości: 6.184
  • I smile like an angel, a heart like the devil.
Odp: Numer Alarmowy 112
« Odpowiedź #210 dnia: Luty 13, 2013, 09:42:29 »
Cytuj
Interpelacja nr 11777 do prezesa Rady Ministrów

w sprawie numeru alarmowego 112

   Szanowny Panie Premierze! Nadal nie funkcjonuje system powiadamiania ratunkowego. Zadania numeru 112 wypełniają Policja i Państwowa Straż Pożarna, a kolejny termin uruchomienia systemu przesunięto na grudzień 2013 r.

   Biorąc pod uwagę powyższe, należy zadać następujące pytania:

   1. Co jest powodem przesunięcia terminu uruchomienia systemu?

   2. Czy grudzień 2013 r. jest ostatecznym terminem uruchomienia systemu ratunkowego?

   3. Czy system będzie funkcjonował na terenie całego kraju?

   4. Jaki jest koszt uruchomienia systemu powiadamiania ratunkowego?

   5. Jaki będzie koszt utrzymania systemu powiadamiania ratunkowego po jego uruchomieniu?

   6. Czy po zadzwonieniu pod numer alarmowy 112 Policja i Państwowa Straż Pożarna przekazują informację do innych służb, jeśli chodzi o stan zagrożenia zdrowia bądź życia?

   7. Który minister Pana rządu odpowiada za dotychczasowe zadania numeru 112?

   Posłowie Adam Rybakowicz

   i Tomasz Makowski

   Warszawa, dnia 15 listopada 2012 r.

Cytuj
Szanowna Pani Marszałek! W odpowiedzi na przesłaną przez pana Adama Jassera, podsekretarza stanu w Kancelarii Prezesa Rady Ministrów, przy piśmie z dnia 30 listopada 2012 r. (sygn. DSPA-4810-11706-(1)/12) interpelację posłów na Sejm RP panów Adama Rybakowicza i Tomasza Makowskiego w sprawie numeru alarmowego 112 uprzejmie informuję, iż minister administracji i cyfryzacji sprawuje nadzór nad funkcjonowaniem systemu powiadamiania ratunkowego (SPR) od dnia 8 września 2012 r., tj. od dnia wejścia w życie ustawy z dnia 13 lipca 2012 r. o zmianie ustawy o działach administracji rządowej oraz niektórych innych ustaw (Dz. U. z 2012 r. poz. 908). Po przejęciu przez Ministerstwo Administracji i Cyfryzacji zadań związanych z SPR dokonano przeglądu dotychczasowych działań podejmowanych przez ministra spraw wewnętrznych, służby resortu spraw wewnętrznych, wojewodów oraz inne podmioty zaangażowane w budowę systemu. Na podstawie otrzymanych informacji za realny termin do uruchomienia SPR uznano dzień 1 stycznia 2014 r.
W ustawie z dnia 15 grudnia 2011 r. zmieniającej ustawę o zmianie ustawy o ochronie przeciwpożarowej oraz niektórych innych ustaw (Dz. U. z 2011 r. Nr 288, poz. 1688) przedłużono do dnia 31 grudnia 2013 r. możliwość powierzenia przez wojewodę wykonywania zadań centrów powiadamiania ratunkowego innym podmiotom (w szczególności Policji, Państwowej Straży Pożarnej lub jednostkom samorządu terytorialnego).
W związku z tym Ministerstwo Administracji i Cyfryzacji we współpracy z Centrum Projektów Informatycznych rozpoczęło przygotowania do zwiększenia wydajności systemu informatycznego powiadamiania ratunkowego (SIPR). Zwiększona wydajność SIPR pozwoli na objęcie działaniem systemu obszaru całego kraju do końca 2013 r. W efekcie każde zgłoszenie na numer alarmowy 112 w Polsce zostanie obsłużone w centrum powiadamiania ratunkowego z wykorzystaniem dedykowanego SPR systemu teleinformatycznego.
Z informacji przekazanych przez Ministerstwo Spraw Wewnętrznych – koszty budowy systemu w latach 2009–2012 wyniosły ok. 250 mln zł, warstwa teleinformatyczna systemu powiadamiania ratunkowego jest współfinansowana ze środków Unii Europejskiej.
Zgodnie z modyfikowaną dokumentacją aplikacyjną złożoną do Ministerstwa Rozwoju Regionalnego na realizację projektu SIPR planuje się wydać kwotę 190 mln zł. Celem projektu SIPR jest umożliwienie przyjęcia i rejestracji zgłoszeń na numer alarmowy 112 oraz inne numery alarmowe. W ramach projektu SIPR, CPI wdrożyło zintegrowany system informatyczny, tzw. SI WCPR, w 17 wojewódzkich centrach powiadamiania ratunkowego. Jest to oprogramowanie zapewniające przekazanie połączenia telefonicznego oraz przekazanie formatki zgłoszenia alarmowego z SI WCPR do właściwej służby. Ponadto w 2011 r. CPI dostarczyło do wszystkich lokalizacji WCPR niezbędny do prawidłowego funkcjonowania sprzęt, w tym m.in. konsole dyspozytorskie oraz stanowiska dostępowe wraz z czytnikami kart inteligentnych. Sprzęt przeznaczony jest zarówno dla operatorów w WCPR, jak i dyspozytorów Państwowej Straży Pożarnej oraz Państwowego Ratownictwa Medycznego zgodnie z zakresem wdrożenia na poziomie miast wojewódzkich. Należy podkreślić, że zakres projektu SIPR realizowanego przez CPI dotyczy wdrożenia systemu na poziomie miast wojewódzkich. Centrum Projektów Informatycznych dostarczyło także infrastrukturę sieciową umożliwiającą przekazywanie danych lokalizacyjnych o miejscu wystąpienia zdarzenia do systemu informatycznego centrów powiadamiania ratunkowego. W ten sposób operator numeru alarmowego ma możliwość natychmiastowej lokalizacji zdarzenia na terenie kraju. Mówiąc o systemie informatycznym dostarczanym przez CPI, można powiedzieć, że system działa (został zbudowany, wdrożony i przetestowany), teraz wymaga decyzji organizacyjnych użytkowników o jego operacyjnym wykorzystaniu. Sześć ośrodków (Olsztyn, Opole, Wrocław, Kielce, Gdańsk i Poznań) podjęło już taką decyzję i wykorzystuje system SI WCPR w pracy. Docelowy model organizacyjny systemu powiadamiania ratunkowego wymaga współdziałania systemów informatycznych służb: SWD Policji, SWD PSP i SWD PRM z SI WCPR. Aby to wdrożenie było sprawne, systemy tych służb muszą zostać zintegrowane z systemem dostarczanym przez CPI, tj. SI WCP.
Szczegółowe zasady organizacji, sposobu funkcjonowania oraz realizacji zadań wojewódzkich centrów powiadamiania ratunkowego oraz ramowe procedury obsługi zgłoszeń przychodzących na numery alarmowe reguluje rozporządzenie ministra spraw wewnętrznych i administracji z dnia 31 lipca 2009 r. w sprawie organizacji i funkcjonowania centrów powiadamiania ratunkowego i wojewódzkich centrów powiadamiania ratunkowego (Dz. U. z 2009 r. Nr 130, poz. 1073). Zgodnie z § 16 ww. rozporządzenia: „Wojewódzkie centrum w celu wykonania zadania systemu powiadamiania ratunkowego, o którym mowa w art. 14a ust. 1 pkt 3 ustawy, kwalifikuje zgłoszenie w zależności od miejsca zdarzenia i rodzaju zagrożenia w celu jego zarejestrowania i zakończenia zgłoszenia albo zarejestrowania i przekazania zgłoszenia odpowiednio do właściwego centrum lub do dyspozytora Państwowej Straży Pożarnej spoza centrum”. Centrum Projektów Informatycznych nie odpowiada za organizację numeru alarmowego nr 112. Projekt SIPR realizowany przez CPI zapewnia dostawę platformy sprzętowo-programowej o wydajności pozwalającej na przyjmowanie zgłoszeń 112. CPI odpowiada za system SI WCPR, z którego korzystają WCPR przy obsłudze zgłoszeń na numery alarmowe, na system ten oprócz aplikacji składają się: serwery komunikacyjne i aplikacyjne, macierze dyskowe, rejestratory rozmów telefonicznych oraz konsole dyspozytorskie.
Za utrzymanie ogólnopolskiej sieci teleinformatycznej 112 oraz budowę systemów wspomagania dowodzenia Policji i Państwowej Straży Pożarnej odpowiada minister spraw wewnętrznych, odpowiedzialny za funkcjonowanie i utrzymywanie przedmiotowej sieci (wcześniej minister spraw wewnętrznych i administracji).
Z poważaniem



Offline remfire

  • VIP
  • *
  • Wiadomości: 1.049
Odp: Numer Alarmowy 112
« Odpowiedź #211 dnia: Luty 13, 2013, 15:34:54 »
Cytuj
W ramach projektu SIPR, CPI wdrożyło zintegrowany system informatyczny, tzw. SI WCPR, w 17 wojewódzkich centrach powiadamiania ratunkowego
A wie ktoś gdzie jest i jak się nazywa  to województwo obsługiwane przez WCPR nr 17 ?

Offline grzela

  • VIP
  • *
  • Wiadomości: 6.184
  • I smile like an angel, a heart like the devil.
Odp: Numer Alarmowy 112
« Odpowiedź #212 dnia: Luty 13, 2013, 15:57:58 »
Cytuj
W ramach projektu SIPR, CPI wdrożyło zintegrowany system informatyczny, tzw. SI WCPR, w 17 wojewódzkich centrach powiadamiania ratunkowego
A wie ktoś gdzie jest i jak się nazywa  to województwo obsługiwane przez WCPR nr 17 ?

W któreś kolejnej koncepcji systemu 112 był dodatkowo jeszcze Radom.

Offline zero-11

  • Search & Rescue
  • VIP
  • *
  • Wiadomości: 2.525
  • 84810
Odp: Numer Alarmowy 112
« Odpowiedź #213 dnia: Luty 13, 2013, 17:10:01 »
Radom był z uwagi na fakt, że mazowiecka komenda wojewódzka Policji mieści się właśnie w Radomiu, a nie w Warszawie. Z tym, że Policja w Warszawie nie obsługuje 112 (dyspozytorzy Policji postanowili na razie nie przenosić się do CPR, gdzie obsługiwany jest nr 112).
Może to dodatkowe 17 centrum to: Toruń - Bydgoszcz (jako 2 niezależne) lub Gorzów - Zielona Góra (jako 2), a może gdzieś na Śląsku?

http://www.infor.pl/dziennik-ustaw,rok,2007,nr,178,poz,1263,rozporzadzenie-ministra-spraw-wewnetrznych-i-administracji-w-sprawie.html
według rozp. mazowieckie - Radom (ale centrum już w Warszawie jest i działa); warmińsko-mazurskie - Elbląg (a co z Olsztynem)?
Wiec może być tak, że W-wa ma swoje jedynie na teren miasta, a Radom będzie obsługiwał województwo.
« Ostatnia zmiana: Luty 13, 2013, 17:16:06 wysłana przez zero-11 »

IT'S NOT SOMETHING YOU DO. IT'S SOMETHING YOU ARE!

Offline remfire

  • VIP
  • *
  • Wiadomości: 1.049
Odp: Numer Alarmowy 112
« Odpowiedź #214 dnia: Luty 13, 2013, 17:54:32 »
O ile wiem to w kilku województwach jest przewidzane podzielenie  obsługiwanego terenu na cześci i utworzenie wiecej niz 1 Centrum obsługującego daną cześć województwa.  Nie zmienia to jednak faktu że zawsze  tylko jedno z Centrów będzie pracowało jako wojewódzkie (miało najwyższy poziom) , a drugie w danym województwie będzie mu podlegało.   A województw mamy przecież 16.

Offline zeusss

  • Weteran
  • *
  • Wiadomości: 866
  • Bogatemu to i byk się ocieli
Odp: Numer Alarmowy 112
« Odpowiedź #215 dnia: Luty 13, 2013, 18:49:44 »
W kwestii 17 województwa jest mniej więcej tak jak pisze zero-11
15 CPR zlokalizowanych jest w miastach wojewódzkich. Nie dotyczy to jednak woj. mazowieckiego.
Województwo mazowieckie obsługiwać będzie CPR Radom.
Natomiast owe 17 CPR to CPR Warszawa, które obsługiwać będzie obecny rejon działania Komendy Stołecznej Policji (m.st. Warszawa i powiaty ościenne)
CPR Warszawa jeszcze nie działa. Numer 112 w Warszawie odbierany jest w Pałacu Mostowskich, czyli w siedzibie Komendy Stołecznej Policji.

Offline zero-11

  • Search & Rescue
  • VIP
  • *
  • Wiadomości: 2.525
  • 84810
Odp: Numer Alarmowy 112
« Odpowiedź #216 dnia: Luty 13, 2013, 18:55:42 »
faktycznie mój błąd wcześniej - to Policja w Warszawie obsługuje nr 112, a nie CPR  :rofl:

IT'S NOT SOMETHING YOU DO. IT'S SOMETHING YOU ARE!

Offline remfire

  • VIP
  • *
  • Wiadomości: 1.049
Odp: Numer Alarmowy 112
« Odpowiedź #217 dnia: Luty 13, 2013, 19:10:11 »
A w powiecie w której z cześci powiatu nr 998 jest odbierany w siedzibie JRG , są dwa PSK , czy jedno z podległym PA ?
Nie starajcie się wytłumaczyć czegoś czego nie można logicznie wytłumaczyć.
 WCPR może być w naszym kraju tylko 16 - tak samo jak Urzędów Wojewódzkich , Komend Wojewódzkich itp, bez względu na to w ilu miejscach czy budynkach będą one zlokalizowane. Taki mamy przecież podział administracyjny.

Offline zero-11

  • Search & Rescue
  • VIP
  • *
  • Wiadomości: 2.525
  • 84810
Odp: Numer Alarmowy 112
« Odpowiedź #218 dnia: Luty 13, 2013, 19:16:48 »
WCPR może być w naszym kraju tylko 16 - tak samo jak Urzędów Wojewódzkich , Komend Wojewódzkich itp, bez względu na to w ilu miejscach czy budynkach będą one zlokalizowane. Taki mamy przecież podział administracyjny.
Cytuj
W ramach projektu SIPR, CPI wdrożyło zintegrowany system informatyczny, tzw. SI WCPR, w 17 wojewódzkich centrach powiadamiania ratunkowego
A wie ktoś gdzie jest i jak się nazywa  to województwo obsługiwane przez WCPR nr 17 ?

To może to pytanie powinieneś zadać na Wiejskiej, a nie tu na forum?

IT'S NOT SOMETHING YOU DO. IT'S SOMETHING YOU ARE!

Offline grzela

  • VIP
  • *
  • Wiadomości: 6.184
  • I smile like an angel, a heart like the devil.
Odp: Numer Alarmowy 112
« Odpowiedź #219 dnia: Luty 14, 2013, 14:14:14 »
Cytuj
Interpelacja nr 9411 do prezesa Rady Ministrów

w sprawie budowy ogólnopolskiej sieci teleinformatycznej na potrzeby obsługi numeru alarmowego 112

   Szanowny Panie Premierze! Dnia 22 sierpnia 2012 r. w Dzienniku Ustaw RP z 2012 r. poz. 951 ogłoszono ustawę z dnia 13 lipca 2012 r. o zmianie ustawy o działach administracji rządowej oraz niektórych innych ustaw. Zakończono tym samym proces związany m.in. ze zmianą struktury ministerstw i przekazaniem zadań do ich kompetencji.

   Jedną z generalnych zmian był podział MSWiA i utworzenie Ministerstwa Spraw Wewnętrznych oraz Ministerstwa Administracji i Cyfryzacji, któremu podporządkowano Centrum Projektów Informatycznych.

   Jednym z dużych projektów teleinformatycznych realizowanych przez CPI jest budowa ogólnopolskiej sieci teleinformatycznej na potrzeby obsługi numeru alarmowego 112 (OST 112).

   Jest to projekt, który jest elementem kompleksowych działań realizowanych przez CPI, mających na celu poprawę bezpieczeństwa obywateli poprzez budowę zintegrowanego systemu powiadamiania ratunkowego. Projekt OST 112 zakłada uruchomienie platformy komunikacyjnej służącej do obsługi wywołań na numer alarmowy 112 i inne numery alarmowe oraz komunikacji pomiędzy służbami odpowiedzialnymi za ratownictwo i bezpieczeństwo publiczne. OST 112 ma stanowić bazę w postaci infrastruktury teleinformatycznej m.in. dla systemu informatycznego powiadamiania ratunkowego (SI PR) realizującego przyjmowanie i obsługę wywołań alarmowych kierowanych do służb ratownictwa oraz porządku publicznego.

   W dniu 13 marca 2012 r. odbyła się zorganizowana przez Centrum Projektów Informatycznych konferencja ˝OST - nowoczesna sieć dla administracji˝. Celem konferencji było znalezienie odpowiedzi na kilka problemów i pytań: Jak i komu ma służyć ogólnopolska sieć teleinformatyczna 112? Jaką rolę w budowie sieci OST miała Policja? Jakie były założenia projektu OST 112 oraz co udało się osiągnąć?

   ˝Realizacja projektu OST 112 to sukces˝ - powiedział dr Zbigniew Olejniczak, dyrektor Centrum Projektów Informatycznych. ˝Tak trzeba nazwać duże, złożone infrastrukturalne zadanie, które w sposób planowy i spokojny zmierza do końca˝ - podkreślał.

   Za nami przeprowadzenie dużego przedsięwzięcia organizacyjnego w zakresie imprezy masowej, jakim było Euro 2102. Według doniesień medialnych oraz komunikatów MSW i MAiC nie udało się osiągnąć na ten okres pełnej funkcjonalności z zakresie obsługi europejskiego numeru alarmowego 112.

   Biorąc powyższe pod uwagę, zwracam się z uprzejmą prośbą o udzielenie odpowiedzi na kilka pytań związanych z tą problematyką:

   1. W kompetencji którego ministerstwa jest administrowanie i zarządzanie siecią OST 112 i jaki faktycznie podmiot te zadania wykonuje?

   2. Kto zapewnia finansowanie w zakresie bieżących kosztów utrzymania i rozwoju sieci.

   3. Jaki jest stopień wykorzystania wybudowanych zasobów?

   4. Kto (podmioty, instytucje) i w jakim zakresie faktycznie korzysta z wybudowanej infrastruktury sieciowej.

   5. Jaka jest dotychczasowa wysokość poniesionych kosztów (z podziałem na środki z budżetu państwa oraz środki pomocy unijnej) w zakresie przedsięwzięć inwestycyjnych oraz kosztów utrzymania?

   Z poważaniem

   Poseł Ryszard Kalisz

   Warszawa, dnia 18 września 2012 r.

Cytuj
Odpowiedź podsekretarza stanu w Ministerstwie Administracji i Cyfryzacji - z upoważnienia prezesa Rady Ministrów - na interpelację nr 9411

w sprawie budowy Ogólnopolskiej Sieci Teleinformatycznej na potrzeby obsługi numeru alarmowego 112

   Szanowna Pani Marszałek! W odpowiedzi na przesłaną przez pana Adama Jassera, podsekretarza stanu w Kancelarii Prezesa Rady Ministrów, przy piśmie z dnia 1 października 2012 r. (sygn. DSPA-4810-9154-(1)/12) interpelację posła na Sejm RP pana Ryszarda Kalisza w sprawie budowy ogólnopolskiej sieci teleinformatycznej na potrzeby obsługi numeru alarmowego 112 (sygn.: SPS-023-9411/12) informuję, iż beneficjentem projektu budowy ogólnopolskiej sieci teleinformatycznej na potrzeby obsługi numeru alarmowego 112 (OST 112) jest minister spraw wewnętrznych odpowiedzialny za funkcjonowanie i utrzymywanie przedmiotowej sieci (wcześniej tę rolę pełnił minister spraw wewnętrznych i administracji). Zgodnie z decyzją nr 3 ministra spraw wewnętrznych i administracji z dnia 13 stycznia 2011 r. w sprawie powierzenia komendantowi głównemu Policji zadań operatora ogólnopolskiej sieci teleinformatycznej na potrzeby obsługi numeru alarmowego 112 (Dz. Urz. MSWiA z 2011 r. Nr 2, poz. 14; decyzja nr 3) zadania związane z eksploatacją i administrowaniem OST 112 powierzono komendantowi głównemu Policji. Ponadto we właściwości ministra spraw wewnętrznych, który był beneficjentem projektu budowy OST 112, jest zapewnienie utrzymania technicznego i finansowego OST 112 na etapie eksploatacji sieci.

   Odnosząc się do kwestii wykorzystania wybudowanych zasobów, podkreślenia wymaga fakt, iż realizacja projektu budowy i wdrożenia OST 112 została zakończona w dniu 31 marca 2012 r. Rezultatem działań w ramach wskazanego projektu było wybudowanie rozległej, ogólnopolskiej sieci teletransmisji uwzględniającej zróżnicowane potrzeby użytkowników z obszaru ratownictwa i bezpieczeństwa publicznego. W wyniku realizacji projektu powstała zintegrowana, centralnie zarządzana zwirtualizowana sieć IP/MPLS zbudowana z elementów aktywnych w najnowszych technologiach i z nowoczesnym systemem zarządzania. W ramach projektu poszczególne lokalizacje użytkowników sieci oraz węzłów sieci zostały wyposażone w sprzęt sieciowy OST 112, zrealizowane zostały usługi informatyczne związane z zaprojektowaniem i wdrożeniem poszczególnych elementów oraz funkcjonalności sieci.

   OST 112 jest obecnie eksploatowana w pełnym zakresie na potrzeby zapewnienia transmisji dla poszczególnych użytkowników. Stała się ona podstawową siecią transmisji danych związanych z obsługą zgłoszeń na numery alarmowe oraz pozostałymi działaniami z zakresu ratownictwa i zapewnienia bezpieczeństwa publicznego, które są realizowane w szczególności przez: jednostki Policji, wojewódzkie centra powiadamiania ratunkowego/centra powiadamiania ratunkowego (WCPR/CPR), jednostki Państwowej Straży Pożarnej, wojewódzkie centra zarządzania kryzysowego (WCZK w UW), użytkowników systemu łączności rządowej w jednostkach administracji centralnej i wojewódzkiej oraz systemu wideokonferencji rządowej. OST 112 dostarcza użytkownikom ww. instytucji usługę bezpiecznej, szyfrowanej transmisji danych (dostęp do kluczowych systemów informatycznych) oraz transmisji głosu, a także umożliwia przekazywanie do użytkowników systemu powiadamiania ratunkowego danych z systemów zewnętrznych - np. baz danych lokalizacyjnych dzwoniących UKE (PLI CBD).

   OST 112 - obok systemu informatycznego powiadamiania ratunkowego, platformy lokalizacyjno-informacyjnej z centralną bazą danych oraz infrastruktury obiektowej i systemów uzupełniających - jest jednym z komponentów systemu powiadamiania ratunkowego. Obecnie następuje sukcesywne wdrażanie poszczególnych elementów systemu. Przewidywany termin zakończenia realizowanych działań przypada na koniec 2013 r. Warto wskazać, że średnie efektywne wykorzystanie ww. sieci wynosi obecnie ok. 5%, jednak obejmuje ono jedynie fragment docelowego systemu. Od 2010 r. trwają prace związane z dołączaniem do sieci kolejnych użytkowników, którzy zaangażowani są w realizację zadań związanych z obsługą zgłoszeń alarmowych. Do końca 2011 r. dołączono do sieci 17 wojewódzkich centrów powiadamiania ratunkowego, 49 wojewódzkich i miejskich komend Państwowej Straży Pożarnej, 34 dyspozytornie Państwowego Ratownictwa Medycznego oraz 16 wojewódzkich centrów zarządzania kryzysowego.

   Zgodnie z danymi przekazanymi przez ministra spraw wewnętrznych w 2012 r. planowane jest dołączenie dalszych 150 lokalizacji Państwowej Straży Pożarnej oraz dokończenie inwestycji związanych z dołączeniem skoncentrowanych dyspozytorni Państwowego Ratownictwa Medycznego. Obecnie trwają prace nad przygotowaniem inwestycji związanych z dołączeniem lokalizacji baz lotniczego pogotowia ratunkowego. Ponadto rozważane jest dołączenie do sieci rejestrów CEPIK, PESEL oraz rejestrów jednostek administracji państwowej. Prowadzone są także testy systemu informatycznego powiadamiania ratunkowego, uniwersalnego modułu mapowego (usługi o dużych potrzebach na pasmo) oraz dziedzinowych systemów wspomagania dowodzenia służb.

   Jednocześnie informuję, iż głównym użytkownikiem OST 112 jest obecnie Policja, w obiektach której zostały umieszczone urządzenia sieci wraz z systemami zarządzania i monitorowania. Z sieci korzystają jednostki Policji do szczebla komendy powiatowej, a ponadto: szkoły - 351 lokalizacji, zakład emerytalno-rentowy MSW - 26 lokalizacji, urzędy wojewódzkie w zakresie systemu łączności rządowej oraz systemu wideokonferencyjnego - 16 lokalizacji oraz wojewódzkie centra powiadamiania ratunkowego i sukcesywnie dołączane jednostki Państwowego Ratownictwa Medycznego i Państwowej Straży Pożarnej.

   Odnosząc się do pytania pana posła dotyczącego wysokości poniesionych kosztów w zakresie przedsięwzięć inwestycyjnych oraz kosztów utrzymania, przedstawiam poniższe dane:

   a) Koszty inwestycyjne:

   - całościowy koszt inwestycyjny realizacji projektu OST 112 (zakup infrastruktury technicznej) ponoszony ze środków Programu Operacyjnego ˝Innowacyjna gospodarka˝ na lata 2007-2013 (PO IG) wyniósł 159 727 187,71 zł (z czego 85%, tj. 135 768 109,55 zł to środki UE);

   - koszty inwestycyjne z tytułu uruchomienia łączy wynosiły 99 225 210,89 zł, poniesione zostały z budżetu państwa oraz z innych projektów PO IG.

   b) Koszty utrzymania:

   - dotychczasowe koszty utrzymania, tj. dzierżawy łączy na potrzeby transmisji danych w OST 112, od początku stycznia 2011 r. do końca sierpnia 2012 r. wyniosły 45 286 090,56 zł, poniesione zostały z budżetu państwa oraz z innych projektów PO IG.

   Jednocześnie wskazuję, iż w części kosztów uruchomienia i dzierżawy łączy wykorzystano środki z projektów PO IG na lata 2007-2013, z których powstały systemy informatyczne wykorzystujące OST 112 jako sieć transmisji. Były to środki w wysokości 35 840 469,28 zł. Pozostała część kosztów jest ponoszona z budżetu państwa.

   Ponadto informuję, iż projekt OST 112 zastąpił funkcjonującą do tej pory sieć Policji POLWAN, której koszty utrzymania były porównywalne z kosztami utrzymania sieci OST 112. Koszt funkcjonowania Operatora OST 112 jest ponoszony z budżetu KGP.

   Z poważaniem

   Podsekretarz stanu

   Andrzej Ręgowski

   Warszawa, dnia 24 października 2012 r.



Offline grzela

  • VIP
  • *
  • Wiadomości: 6.184
  • I smile like an angel, a heart like the devil.
Odp: Numer Alarmowy 112
« Odpowiedź #220 dnia: Luty 26, 2013, 21:17:40 »
112 na Pomorzu ma działać sprawniej

Cytuj
Dzięki nowej koncepcji, którą zatwierdził wojewoda pomorski Ryszard Stachurski, WCPR ma obsługiwać całe województwo pomorskie do grudnia 2013 roku. Ma to odciążyć policję, straż pożarną i pogotowie ratunkowe. To operatorzy będą musieli odfiltrować fałszywe zgłoszenia i nieuzasadnione wezwania służb.

http://www.tvn24.pl/pomorze,42/112-na-pomorzu-ma-dzialac-sprawniej,307258.html

Duż.

  • Gość
Odp: Numer Alarmowy 112
« Odpowiedź #221 dnia: Marzec 01, 2013, 16:48:04 »
Nie wiek ilu z was wie że dzwoniąc na 911 dodzwonicie sie na nr 112?

Offline grzela

  • VIP
  • *
  • Wiadomości: 6.184
  • I smile like an angel, a heart like the devil.

Offline grzela

  • VIP
  • *
  • Wiadomości: 6.184
  • I smile like an angel, a heart like the devil.
Odp: Numer Alarmowy 112
« Odpowiedź #223 dnia: Czerwiec 14, 2013, 14:04:47 »

Offline jaras

  • Stary Wyga
  • *
  • Wiadomości: 200
Odp: Numer Alarmowy 112
« Odpowiedź #224 dnia: Wrzesień 17, 2013, 19:06:22 »
Nie wiedziałem gdzie, bo raport dotyczy nie tylko numeru alarmowego 112. Jeżeli mod uzna za stosowne proszę przenieść "piętro wyżej".

Raport niestety szczerze obnaża działania wielu wokół numeru alarmowego 112, systemu powiadamiania ratunkowego, krajowego systemu ratowniczo - gaśniczego czy tzw. ochrony ludności.

http://pl.scribd.com/doc/168496795/Nik-12-006-Zarzadzanie-Kryzysowe

Przygnębiająca lektura.

pzdr