Autor Wątek: Numer Alarmowy 112  (Przeczytany 220125 razy)

Offline Pablito1990

  • Stary Wyga
  • *
  • Wiadomości: 143
Odp: Numer Alarmowy 112
« Odpowiedź #175 dnia: Październik 04, 2010, 22:18:35 »
No ok opole ma problem, ale strzelce działają bez zarzutu(nie licząc początku)ogólnie służby w naszym mieście są bardzo sprawne, biorąc pod uwagę nasz sprzęt. Zespoły wyjazdowe szpitalnego oddziału ratunkowego ma najlepszy czas w województwie. Jedyne co to osp u nas niestety leży.
STRAŻAK- RYCERZ XXI WIEKU

Offline Slawko OSP

  • Bywalec
  • *
  • Wiadomości: 47
Odp: Numer Alarmowy 112
« Odpowiedź #176 dnia: Październik 05, 2010, 08:32:59 »
Może trochę nie dokładnie na temat, ale tak króciutko, jak radzą sobie na południu. Mamy zaprzyjaźnioną  jednostkę w Czechach. Podczas jednej z wizyt pokazali nam, jak działa ich system. Pojechaliśmy do Czeskiej Lipy, miasto powiatowe w którym, znajduje się straż zawodowa, w której funkcjonuje CPR. Piękna przestronna dyżurka, interaktywne mapy itp. Trzy osoby na dyżurze (operator - straży, policji, pogotowia). Dodatkowo lekarz pełniący dyżur pod specjalnym telefonem, jako koordynator medyczny. Co ważne lokalizacja CPR w straży nie jest regułą. Najpierw szukają odpowiedniego lokum z dobrą infrastrukturą teleinformatyczną, i tam lokalizują CPR. Muszę przyznać, że bardzo ładnie im to funkcjonuje. 
OSP i wszystko jasne!!!

Offline remfire

  • VIP
  • *
  • Wiadomości: 1.049
Odp: Numer Alarmowy 112
« Odpowiedź #177 dnia: Październik 07, 2010, 17:59:46 »
@remfire - zaprawdę, zaprawdę powiadam Ci - mnóstwo ludzi nie zna podstawowych numerów alarmowych - 997, 998 i 999. Nie rozróżniają ich nawet.  A część jeszcze na dodatek traktuje 112 jak biuro numerów TP....

Jestem Dyżurnym SK od ponad 8-miu lat i wiem co mówię... (piszę)
Wierzę Ci , a nawet bez Twych zapewnień wiem że tak jest ... jednak to nie powód aby nie przypominac że stare numery istnieją ;)
A to że ktoś źle przeprowadził kampanię informacyjna dotyczącą 112, to już zupełnie inna bajka ... 
No ok opole ma problem, ale strzelce działają bez zarzutu(nie licząc początku)ogólnie służby w naszym mieście są bardzo sprawne, biorąc pod uwagę nasz sprzęt. Zespoły wyjazdowe szpitalnego oddziału ratunkowego ma najlepszy czas w województwie. Jedyne co to osp u nas niestety leży.
To jak służby działają najczęściej ma niewielki związek ze 112  - jesli struktury są dobre to dobrze działały i przed wprowadzeniem 112, a jeśli cos szwankuje to samo wprowdzenie 112 niewiele pomoże ...   
« Ostatnia zmiana: Październik 07, 2010, 18:04:48 wysłana przez remfire »

Offline azirafal

  • Strażak Sam
  • *
  • Wiadomości: 449
Odp: Numer Alarmowy 112
« Odpowiedź #178 dnia: Październik 19, 2010, 10:35:06 »
Cytuj
Trzymając telefon w kieszeni, mimochodem kreślimy dokładne mapy pokazujące nasze położenie. Dla policji i służb specjalnych to doskonałe narzędzie tropienia przestępców....

... - Jesteśmy w stanie określić, gdzie dany telefon był w danej chwili - tak w skrócie pracę stacji stacja bazowych BTS opisuje płk Mieczysław Tarnowski, były wiceszef UOP i ABW...

http://www.tvn24.pl/-1,1678430,0,1,komorka-w-kieszeni--czlowiek-na-talerzu,wiadomosc.html

A nam się jakiś kit wciska że się w Polsce nie da, że nie ma rozwiązań, że narazie system lokalizacji jest tymczasowy bo inaczej nie można itd...

Pozostawie to uprzejmie bez komentarza  :gwiazdki:
"Ktoś musi być ukarany za każde przestępstwo. Jeśli to sprawca, jest to szczęśliwy przypadek".
Lord Vetinari, Patrycjusz Ankh-Morpork

Offline grzela

  • VIP
  • *
  • Wiadomości: 6.184
  • I smile like an angel, a heart like the devil.
Odp: Numer Alarmowy 112
« Odpowiedź #179 dnia: Listopad 09, 2010, 08:16:44 »
Cytuj
Interpelacja (nr 18102) do ministra spraw wewnętrznych i administracji
w sprawie uruchomienia systemu obsługi numeru alarmowego 112

Szanowny Panie Ministrze! Prasa donosi, że Najwyższa Izba Kontroli negatywnie ocenia działania ministra spraw wewnętrznych i administracji w zakresie wdrażania numeru alarmowego 112, gdyż od sześciu lat nie został uruchomiony spójny i sprawny system obsługi tego numeru. Działający obecnie system zastępczy jest prowizoryczny i nieskuteczny. Szanse na poprawę sytuacji przed Euro 2012 są tymczasem, zdaniem NIK, niewielkie. To może wpłynąć negatywnie na wizerunek Polski podczas największej masowej imprezy sportowej w powojennej historii naszego kraju.
Wprowadzony przez UE obowiązek obsługi tego numeru stwarzał możliwość usprawnienia całego systemu powiadamiania ratunkowego. W okresie objętym kontrolą (2007–2009) pięciu kolejnych ministrów MSWiA działało w sposób niespójny, zaprzepaszczając wysiłki i dokonania poprzedników. Dotyczyło to rozwiązań prawnych, organizacyjnych i technicznych. Nawet groźba zastosowania przez Komisję Wspólnot Europejskich sankcji wobec Polski nie spowodowała podjęcia przez rząd bardziej dynamicznych i konsekwentnych działań. Do tej pory nie udało się wypracować w kraju ostatecznej koncepcji funkcjonowania numeru alarmowego 112. W rezultacie ciągle zmieniających się pomysłów numer ten nadal działa jedynie prowizorycznie. Wdrożone przez MSWiA tymczasowe rozwiązanie lokalizowania osób dzwoniących po pomoc, nad którym prace rozpoczęto w sierpniu 2007 r., zaczęło działać dopiero po 12 miesiącach. W dodatku z wyjątkiem TP SA nie uwzględniono w nim operatorów sieci stacjonarnych (w rezultacie pominięto 26,7% abonentów tej telefonii).
Przeprowadzona w siedmiu województwach kontrola wykazała, że zastępczy system   lokalizowania   jest   mało   efektywny.   Nie   gwarantuje   dyżurnym
 
Państwowej Straży Pożarnej i Policji niezawodnego dostępu do sieci operatorów telekomunikacyjnych oraz szybkiego uzyskiwania od nich dokładnych informacji. W sieci Play jedynie 20% wywołań numeru 112 zakończyło się uzyskaniem od operatora informacji o lokalizacji osoby potrzebującej pomocy. W sieciach Orange i Plus dotyczyło to 60% połączeń. Jeśli już udało się uzyskać informacje lokalizacyjne, to ze względu na ich niedokładność nie były w pełni przydatne. Operatorzy telekomunikacyjni podawali je bowiem z dokładnością od 100 m do 10,5 km, a w skrajnych przypadkach nawet od 20 km do 100 km. Długo także trzeba było czekać na uzyskanie tych danych. Operatorzy przekazywali informacje w czasie od 2 do 6 minut, a w skrajnych przypadkach nawet po upływie 2 godz. i 40 minut. Często brak było w ogóle możliwości połączenia się z numerem alarmowym 112. Prawie co dziesiąta taka próba w sieci Telekomunikacji Polskiej SA była nieskuteczna. W związku z powyższym pytam Pana Ministra:
1.   Dlaczego do tej pory nie został uruchomiony spójny i sprawny system obsługi numeru alarmowego 112?
2.   Czy ministerstwo podejmie kroki, jeśli tak, to jakie, aby taki system uruchomić?
Poseł Anna Sobecka
Toruń, dnia 1 września 2010 r.

Cytuj
Szanowny Panie Marszałku! W nawiązaniu do pisma z dnia 30 września 2010 r. (sygn. SPS-023-18102/10) przekazującego interpelację posła na Sejm RP pani Anny Sobeckiej w sprawie uruchomienia systemu obsługi numeru alarmowego 112, uprzejmie przedstawiam następujące informacje.
Na wstępie podkreślić należy, iż w ocenie Ministerstwa Spraw Wewnętrznych i Administracji nie wszystkie krytyczne oceny zawarte w raporcie NIK w zakresie funkcjonowania numeru alarmowego 112 na terenie Polski kierowane pod adresem działań ministra spraw wewnętrznych i administracji są zasadne.
Proces wdrażania postanowień dyrektywy Parlamentu Europejskiego i Rady 2009/136/WE z dnia 25 listopada 2009 r. zmieniającej dyrektywę 2002/22/WE w sprawie usługi powszechnej i związanych z sieciami i usługami łączności elektronicznej praw użytkowników (Dz. U. UE. L. Nr 337, poz.11) jest przedsięwzięciem o charakterze interdyscyplinarnym, w realizację którego zaangażowanych było i jest wiele podmiotów, nie tylko Ministerstwo Spraw Wewnętrznych i Administracji.
Wypracowaniu spójnej koncepcji obsługi jednego europejskiego numeru alarmowego 112 w Polsce nie sprzyjał przede wszystkim brak określenia kompetencji dotyczącej umiejscowienia problematyki numeru alarmowego 112 w ramach odpowiedzialności konkretnego ministerstwa (urzędu), np. sprawy związane z numerem alarmowym 112 w zakresie kontaktów (postępowań) przed Komisją Europejską prowadzone były przez ministra właściwego do spraw łączności, natomiast sprawy powiadamiania ratunkowego realizowane były w szczególności przez Ministerstwo Spraw Wewnętrznych i Administracji oraz Ministerstwo Zdrowia.
Podstawy prawne odnoszące się do realizacji zadań numeru alarmowego 112 określone zostały w ustawie z dnia 8 września 2006 r. o Państwowym Ratownictwie Medycznym (Dz. U. Nr 91, poz. 1410, z późn. zm.). Wcześniejsze regulacje dotyczące centrów powiadamiania ratunkowego nie
 
wyodrębniały obsługi numeru 112 jako szczególnego zadania centrów powiadamiania ratunkowego.
Jednocześnie podkreślić należy, iż nie można obciążać ministra spraw wewnętrznych i administracji odpowiedzialnością za brak kompleksowego i docelowego rozwiązania w zakresie funkcjonowania numeru alarmowego 112 w okresie poprzedzającym wejście w życie ustawy z dnia 5 grudnia 2008 r. o zmianie ustawy o ochronie przeciwpożarowej oraz niektórych innych ustaw (Dz. U. z 2009 r. Nr 11, poz. 59). Ustawa ta wprowadziła w zakres kompetencji ministra spraw wewnętrznych i administracji nadzór nad funkcjonowaniem systemu powiadamiania ratunkowego.
Warto również zaznaczyć, że minister spraw wewnętrznych i administracji wobec braku regulacji jednoznacznie umiejscawiających odpowiedzialność za numer alarmowy 112 (przed dniem 10 lutego 2009 r.) od dnia 17 stycznia 2007 r. pełnił funkcję przewodniczącego międzyresortowego Zespołu ds. numeru alarmowego 112 oraz wdrażania systemu eCall.
Jednocześnie uprzejmie informuję, iż obecnie w Ministerstwie Spraw Wewnętrznych i Administracji trwają intensywne prace nad zakończeniem I etapu budowy systemu powiadamiania ratunkowego na obszarze województw, w oparciu o przepisy ustawy z dnia 24 sierpnia 1991 r. o ochronie przeciwpożarowej (t.j. Dz. U. z 2009 r. Nr 178, poz. 1380, z późn. zm.). Przedmiotowy system ma zapewnić szybki i skuteczny dostęp do służb ustawowo powołanych do niesienia pomocy, przy wykorzystaniu numerów alarmowych. Przyjęte rozwiązanie zapewni utworzenie do 2012 r. stabilnego, jednolitego, ogólnokrajowego systemu powiadamiania ratunkowego. W pracach nad budową ww. systemu wykorzystane zostały doświadczenia innych krajów europejskich, w szczególności w zakresie organizacji systemu.
Odnosząc się do kwestii uruchomienia systemu obsługi numeru alarmowego 112, uprzejmie informuję, iż plan prac nad systemem powiadamiania ratunkowego zakłada, że do końca 2010 r. na terenie całego kraju winno powstać 18 centrów powiadamiania ratunkowego, po jednym centrum w
 
każdym województwie (w siedzibach władz wojewódzkich), zaś w województwie kujawsko-pomorskim oraz mazowieckim utworzone zostaną po dwa ośrodki.
Jednocześnie wskazać należy, iż organizacja centrów powiadamiania ratunkowego (wojewódzkich centrów powiadamiania ratunkowego) na terenie kraju finansowana jest ze środków pochodzących z rezerwy celowej budżetu państwa – budowa systemu powiadamiania ratunkowego na terenie kraju. W
2010   r. na wskazany powyżej cel przeznaczone zostały środki finansowe w
wysokości 34 100 000 zł. Środki te wydatkowane będą przede wszystkim na
dokonanie niezbędnych prac projektowych oraz adaptacyjno-budowlanych w
obiektach, które zostały wytypowane na centra powiadamiania ratunkowego i
wojewódzkie centra powiadamiania ratunkowego wdrażane w pierwszym etapie
budowy systemu.
Według stanu na dzień 13 października 2010 r. podział ww. środków z rezerwy celowej przedstawia się następująco:
—   23 791 000 zł na uruchomienie w I etapie centrów powiadamiania ratunkowego/wojewódzkich centrów powiadamiania ratunkowego w 16 województwach,
—   4 000 000 zł na zakup infrastruktury telekomunikacyjnej dla potrzeb dołączenia do sieci teleinformatycznej OST 112 centrów powiadamiania ratunkowego/wojewódzkich centrów powiadamiania ratunkowego,
—   6 309 000 zł na zapewnienie infrastruktury telekomunikacyjnej w celu uruchomienia   transmisji   danych   w   OST   112   na   potrzeby   obsługi wojewódzkich centrów powiadamiania ratunkowego. Jednocześnie  uprzejmie  informuję,  iż minister  spraw  wewnętrznych i
administracji wystąpił do ministra finansów o zabezpieczenie – na kontynuację procesu budowy systemu powiadamiania ratunkowego – w budżecie państwa na
2011   r. środków finansowych w wysokości 69 100 000 zł. Środki te
przeznaczone powinny być m.in. na wydatki majątkowe oraz wydatki bieżące
związane z funkcjonowaniem centrów powiadamiania ratunkowego, w tym
 
również na pokrycie kosztów zatrudnienia oraz przeszkolenia kadry operatorskiej.
Natomiast koszty związane z opracowaniem i wdrożeniem projektów teleinformatycznych (SIPR i OST 112) realizowanych na potrzeby systemu powiadamiania ratunkowego będą dofinansowane ze środków finansowych pochodzących z Unii Europejskiej (Program Operacyjny „Infrastruktura i środowisko”, Program Operacyjny „Innowacyjna gospodarka”) do wysokości 645 mln zł.
Jednocześnie uprzejmie informuję, iż w Centrum Projektów Informatycznych Ministerstwa Spraw Wewnętrznych i Administracji trwają prace nad budową nowoczesnej platformy teletransmisyjnej dla potrzeb obsługi zgłoszeń alarmowych OST 112. Węzły dostępowe sieci będą rozmieszczone w jednostkach Policji na terenie całego kraju, do których dołączone zostaną wojewódzkie centra powiadamiania ratunkowego oraz – w kolejnych etapach – jednostki Państwowej Straży Pożarnej i Państwowego Ratownictwa Medycznego.
Koncepcja etapowego wdrażania systemu powiadamiania ratunkowego podyktowana jest racjonalizacją działań i ekonomiką kosztów. W pierwszej kolejności zostaną uruchomione centra powiadamiania ratunkowego w tych lokalizacjach, gdzie możliwa będzie transmisja danych przy wykorzystaniu węzłów ogólnopolskiej sieci telekomunikacyjnej na potrzeby obsługi numeru alarmowego 112 oraz innych numerów alarmowych (OST 112) bez dodatkowej konieczności zakupu usługi od innych (komercyjnych) dostawców.
W świetle przyjętych założeń planuje się, że wskazane przez wojewodów centra winny być sukcesywnie uruchamiane do końca 2010 r. Część prac modernizacyjnych będzie kontynuowana w roku 2011, natomiast cały proces budowy systemu powiadamiania ratunkowego na terenie kraju powinien zakończyć się w roku 2012. W tym czasie powinny być skonfigurowane wszystkie   usługi   i   zakończony   etap   testowania   systemu   powiadamiania
 
ratunkowego w celu osiągnięcia pełnej gotowości do działania jeszcze przed rozgrywkami Euro 2012.
W celu zapewnienia poprawy skuteczności i funkcjonalności wdrażanego systemu powiadamiania ratunkowego zainicjowano prace legislacyjne nad zmianą rozporządzenia ministra spraw wewnętrznych i administracji z dnia 31 lipca 2009 r. w sprawie organizacji i funkcjonowania centrów powiadamiania ratunkowego i wojewódzkich centrów powiadamiania ratunkowego (Dz. U. Nr 130, poz. 1073). Projekt rozporządzenia zmieniającego ww. rozporządzenie doprecyzowuje kryteria tworzenia centrów powiadamiania ratunkowego i określa liczbę dyspozytorów medycznych i operatorów numerów alarmowych. Obecnie przedmiotowy projekt znajduje się na etapie uzgodnień międzyresortowych.
Ponadto równolegle w Ministerstwie Spraw Wewnętrznych i Administracji prowadzone są prace nad projektem założeń do projektu ustawy o zmianie ustawy z dnia 26 kwietnia 2007 r. o zarządzaniu kryzysowym (Dz. U. Nr 89, poz. 590, z późn. zm.), w których proponuje się jednoznaczne przypisanie odpowiedzialności za funkcjonowanie systemu powiadamiania ratunkowego na obszarze kraju ministrowi spraw wewnętrznych i administracji, na obszarze województwa – wojewodzie. Przedmiotowy projekt obecnie znajduje się na etapie uzgodnień międzyresortowych.
Z wyrazami szacunku

Offline grzela

  • VIP
  • *
  • Wiadomości: 6.184
  • I smile like an angel, a heart like the devil.
Odp: Numer Alarmowy 112
« Odpowiedź #180 dnia: Grudzień 18, 2010, 13:27:59 »
Cytuj
– informacja Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji o zaawansowaniu prac nad centrami powiadamiania ratunkowego i funkcjonowania numeru alarmowego 112.

http://orka.sejm.gov.pl/Biuletyn.nsf/0/B156689964117A60C12577FB00505215/$file/0446906.pdf

Offline tomi

  • Początkujący
  • *
  • Wiadomości: 8
Odp: Numer Alarmowy 112
« Odpowiedź #181 dnia: Grudzień 27, 2010, 09:54:47 »
Witam . U mnie w kp psp :straz: od pół roku działa 112 :gwiazdki: "niby probram pilotażowy" zgłoszenia z tel stacjonarnych i komórkowych. Uważam że zrobiono z dyżurnych i dyspozytorów psk/msk :tuba: - sekretarki i dyspozytorów policji i wielu innych służb  :cooo:(). Krótki przykład w ciągu służby 24h - 150 połączeń - 80 głuchych, (dowcipnisie, dzieci, przez przypadek, itp.) 40 -policja, 5 - pogotowie, 5 straż, 20 - (służby miejskie energetyka, pog gazowe, itp) Oczywiście za każdym razem wszystko się nagrywa i trzeba zrobić przekierowanie w przypadku policji - wpisać ewidencję o co chodzi , nr telefonu , godz itp. :komp:
PO !!! mojemu gdzieś pomylono kompetencje służb i ich odpowiedzialność - skutek straż jak zwykle wszystko weźmie i jakoś to będzie.   :zamknij:

Offline azirafal

  • Strażak Sam
  • *
  • Wiadomości: 449
Odp: Numer Alarmowy 112
« Odpowiedź #182 dnia: Grudzień 27, 2010, 17:47:29 »
Ja dodam tylko tyle że atmosfera u mnie na stanowisku kierowania wśród załogi od wprowadzenia PILOTAŻOWEGO PROGRAMU sp.......  :tuba: ... znaczy uległa drastycznemu pogorszeniu a kto tylko może z przełożonych to SK omija szerokim łukiem byle by tylko zbytnio nie wdawać się z dyżurnymi w dyskusje.

Nikt nie chce udzielić jakichkolwiek informacji dotyczących tego pilotażowego badziewia (wstyd to nazwać jakimkolwiek programem) i nikt nie mówi o innych rozwiązaniach bo po prostu panuje jeden wielki bajzel w tej kwestii  :gwiazdki:

Niestety Ci co dostali na łeb ten poroniony numer już się go prędko nie pozbędą. Wg. nieoficjalnych informacji: kto dostał w całości 112 jest z tym umoczony przez co najmniej cały rok 2011  :milcz:
"Ktoś musi być ukarany za każde przestępstwo. Jeśli to sprawca, jest to szczęśliwy przypadek".
Lord Vetinari, Patrycjusz Ankh-Morpork

Offline trb

  • Stary Wyga
  • *
  • Wiadomości: 126
Odp: Numer Alarmowy 112
« Odpowiedź #183 dnia: Styczeń 03, 2011, 10:49:11 »
U mnie na PSK "pilotażowo" policjanci skaczą pod sufit z radości że pozbyli się 112 od siebie. Dodam że najciekawsze są przypadki dzwonienia numerów 501999999 albo 600020000 czy 601000000 - oczywiście w 100% głuchacze. Ale przepisowo trzeba wszystko odebrać. Dobrze że nie wszystko notować :) Jak policzyłem za listopad i grudzień, to niecały 1% przychodzących ze 112 to sprawy stricte dla PSP.

Offline grzela

  • VIP
  • *
  • Wiadomości: 6.184
  • I smile like an angel, a heart like the devil.
Odp: Numer Alarmowy 112
« Odpowiedź #184 dnia: Luty 19, 2011, 14:53:53 »
996 – terrorystyczny numer alarmowy

Cytuj
Choć zaawansowane są prace nad numerem 112, który ma integrować wszystkie służby bezpieczeństwa to wkrótce pojawi się dwunasty numer alarmowy. Jego istnienia domaga się Agencja Bezpieczeństwa Wewnętrznego.

"Dziennik Polski" informuje, że nowy numer ma być uruchomiony na wniosek Agencji Bezpieczeństwa Wewnętrznego. Będzie służyć, utworzonemu w ramach ABW, Centrum Antyterrorystycznemu, które funkcjonuje w całodobowym systemie siedem dni w tygodniu.

Pod numer 996 należy dzwonić w razie zagrożenia terrorystycznego. Można tam też zgłaszać m.in. informacje dotyczące wytwarzania i obrotu bronią, amunicją i materiałami wybuchowymi, bronią masowej zagłady oraz środkami odurzającymi i psychotropowymi.

Jak argumentuje ABW, nowy numer alarmowy potrzebny jest do zapewnienia bezpieczeństwa podczas polskiej prezydencji w drugiej połowie 2011 r. oraz w trakcie Mistrzostw Europy w Piłce Nożnej w 2012 r. Agencja podkreśla, że te wydarzenia spowodują wystąpienie podwyższonego zagrożenia terrorystycznego.

Operatorzy telefoniczni wprawdzie nie negują potrzeby walki z zagrożeniami, ale powątpiewają w potrzebę uruchamiania dla Centrum Antyterrorystycznego specjalnego numeru alarmowego. To firmy poniosą bowiem koszty dostosowania sieci telekomunikacyjnej i funkcjonowania dodatkowego, bezpłatnego numeru.

Miał być jeden uniwersalny numer alarmowy 112, nadal jest ich w sumie aż jedenaście, a będzie dwunasty.

http://www.newsweek.pl/artykuly/sekcje/spoleczenstwo/996-%E2%80%93-terrorystyczny-numer-alarmowy,72111,1

Offline delete

  • A B C ...
  • Strażak Sam
  • *
  • Wiadomości: 323
  • Alpha against omega
Telefon 112 .... historia wiecznie żywa
« Odpowiedź #185 dnia: Marzec 07, 2011, 19:50:41 »
Co dalej  z telefonem 112?
 ciekawy link
http://www.szklarski.eu/index.php?showtopic=132013
"Jeden dobry argument więcej jest wart niż kilka lepszych"  (Tristan Bernard)

Offline Ogn.Fox

  • Weteran
  • *
  • Wiadomości: 913
  • Emeryt
Odp: Numer Alarmowy 112
« Odpowiedź #186 dnia: Marzec 28, 2012, 19:33:08 »
Straż pożarna łamała prawo. Bo minister Miller jej kazał

Cytuj
Na ustne polecenie byłego ministra spraw wewnętrznych, a dzisiejszego wojewody małopolskiego, Jerzego Millera straż pożarna łamała prawo. Efektem są zaniedbania i opóźnienia we wdrażaniu telefonu alarmowego 112 – wynika z raportu Najwyższej Izby Kontroli, do którego dotarł DGP. Telefon alarmowy 112 nie będzie działał przed Euro. Śledztwo w sprawie nadużyć prowadzi CBA.

źródło :  http://www.gazetaprawna.pl/wiadomosci/artykuly/606177,straz_pozarna_lamala_prawo_bo_minister_miller_jej_kazal.html

ciekawe  :straz:

"Kto zadaje pytania nie może uniknąć odpowiedzi."

Offline grzela

  • VIP
  • *
  • Wiadomości: 6.184
  • I smile like an angel, a heart like the devil.
Odp: Numer Alarmowy 112
« Odpowiedź #187 dnia: Kwiecień 11, 2012, 17:48:50 »
Cytuj
Interpelacja nr 1752
do ministra spraw wewnętrznych
w sprawie funkcjonowania numeru alarmowego 112
   Szanowny Panie Ministrze! W związku ze zbliżającymi się Mistrzostwami Europy w piłce nożnej, a tym samym koniecznością zapewnienia wyższego poziomu bezpieczeństwa w czasie ich trwania, zwracam się do Pana Ministra z pytaniami dotyczącymi funkcjonowania numeru alarmowego 112.
   1. W ilu województwach zaczęły w pełni funkcjonować wojewódzkie centra powiadamiania ratunkowego?
   2. Ile służb jest obecnie zintegrowanych w system powiadamiania ratunkowego dostępnym pod numerem 112?
   3. Czy numer 112 będzie w pełni funkcjonować na terenie całego kraju do dnia rozpoczęcia Euro 2012?
   4. Ile trwa obecnie średni czas oczekiwania na przyjęcie zgłoszenia pod numerem 112? Pragnę przy tym zauważyć, że Ministerstwo Spraw Wewnętrznych i Administracji w dniu 17 listopada 2011 r. na łamach ˝Dziennika Bałtyckiego˝ deklarowało, że czas ten będzie wynosił w styczniu 2012 r. 30 sekund, a docelowo 10 sekund.
   5. Czy dyspozytorzy będą przyjmować zgłoszenia w języku angielskim? Jeżeli nie, to czy taka możliwość pojawi się przynajmniej na czas Euro 2012?
   Łączę wyrazy szacunku
   Poseł Maks Kraczkowski
   Warszawa, dnia 7 lutego 2012 r.


Cytuj
Odpowiedź podsekretarza stanu w Ministerstwie Spraw Wewnętrznych - z upoważnienia ministra -
na interpelację nr 1752
w sprawie funkcjonowania numeru alarmowego 112
   Szanowna Pani Marszałek! W nawiązaniu do pisma z dnia 14 lutego 2012 r. (sygn. SPS-023-1752/12), dotyczącego interpelacji posła na Sejm RP pana Maksa Kraczkowskiego w sprawie funkcjonowania numeru alarmowego 112, uprzejmie przedstawiam następujące informacje.
   Na wstępie należy poinformować, że centra powiadamiania ratunkowego/wojewódzkie centra powiadamiania ratunkowego, zgodnie z docelową koncepcją systemu powiadamiania ratunkowego, funkcjonują w Krakowie i Poznaniu. Zasięgiem swojego działania obejmują tereny miast i powiatów ościennych. Zakres terytorialny obsługi wspomnianych centrów będzie stopniowo rozszerzany, w taki sposób, aby objęły one swoim działaniem obszar całego województwa.
   Jednocześnie należy podkreślić, że planowane jest jak najszybsze uruchomienie pozostałych centrów powiadamiania ratunkowego, ze szczególnym uwzględnieniem centrów dla tych województw, gdzie będą odbywały się rozgrywki meczów piłkarskich w ramach Mistrzostw Europy w Piłce Nożnej UEFA Euro 2012.
   Należy zaznaczyć, że numer alarmowy 112 jest obecnie jednym z numerów alarmowych, który ma być odbierany w centrum powiadamiania ratunkowego. Obecnie, dzwoniąc na wskazany numer, można uzyskać pomoc od takich samych służb, od których obywatel uzyska pomoc wówczas, gdy w pełni będzie działał docelowy system powiadamiania ratunkowego, a więc w szczególności od Policji, Państwowej Straży Pożarnej oraz Państwowego Ratownictwa Medycznego. Zmiana będzie polegać jedynie na stworzeniu jednostek mających za zadanie przekazywanie informacji o zgłoszeniu do odpowiednich służb. Zamiast połączeń telefonicznych stosowana będzie komunikacja za pomocą systemu teleinformatycznego, co ułatwi i usprawni pracę tak operatora numerów alarmowych, jak i dyspozytorów poszczególnych służb.
   Jednocześnie należy wskazać, że numer alarmowy 112 obecnie funkcjonuje na terenie całego kraju. Do czasu rozpoczęcia Mistrzostw Europy w Piłce Nożnej UEFA Euro 2012 będzie funkcjonował bądź w wariancie docelowym, tak jak w Poznaniu lub Krakowie, bądź w wariancie obecnym, to jest odbiór połączeń przez Policję i Państwową Straż Pożarną. Decyzja, jaki model zostanie zastosowany, uzależniona będzie od oceny, czy na poziomie lokalnym istnieją warunki do wdrożenia docelowego systemu (dotyczy kwestii łączności, w tym radiowej), czy też lepszym rozwiązaniem będzie pozostawienie na czas UEFA Euro 2012 jeszcze dotychczasowego rozwiązania, przy wzmocnieniu kadrowym i sprzętowym, tam gdzie jest to niezbędne.
   Średni czas oczekiwania na przyjęcie zgłoszenia na numer alarmowy 112 wynosi obecnie 9,16 sekundy, natomiast 94% zgłoszeń na numer alarmowy 112 jest odbieranych w czasie krótszym niż 20 sekund.
   Ponadto należy poinformować, że dotychczasowa praktyka zatrudniania osób do odbioru zgłoszeń alarmowych wykazała, że istnieje konieczność, aby osoby te znały języki obce. W związku z tym dyspozytorzy służb odbierających zgłoszenia kierowane na numer alarmowy 112 w miarę możliwości uczestniczyli w kursach językowych.
   Jednocześnie należy podkreślić, że zgodnie z § 25 pkt 2 rozporządzenia ministra spraw wewnętrznych i administracji z dnia 31 lipca 2009 r. w sprawie organizacji i funkcjonowania centrów powiadamiania ratunkowego i wojewódzkich centrów powiadamiania ratunkowego (Dz. U. Nr 130, poz. 1073, z późn. zm.) nowo zatrudnieni operatorzy numerów alarmowych muszą posługiwać się przynajmniej jednym językiem obcym w stopniu komunikatywnym.
   Niezależnie od powyższego uprzejmie informuję, że stanowisko w przedmiotowej sprawie powinien przedstawić również minister administracji i cyfryzacji.
   Z poważaniem
   Podsekretarz stanu
   Michał Deskur
   Warszawa, dnia 1 marca 2012 r.

Offline grzela

  • VIP
  • *
  • Wiadomości: 6.184
  • I smile like an angel, a heart like the devil.
Odp: Numer Alarmowy 112
« Odpowiedź #188 dnia: Maj 12, 2012, 12:23:51 »
Cytuj
Interpelacja (nr 4409) do ministra spraw wewnętrznych
w sprawie krajowej sieci teleinformatycznej obsługi numeru alarmowego 112
Szanowny Panie Ministrze! Numer alarmowy 112 jest jednolitym numerem alarmowym obowiązującym na terenie wszystkich krajów Unii Europejskiej. W sytuacji zagrożenia zdrowia, życia lub mienia osoby przebywające na terenie całej UE, wybierając numer 112, mają gwarancję połączenia się ze służbami ratowniczymi powołanymi do niesienia pomocy.
Jak wynika jednak z raportu Ministerstwa Administracji i Cyfryzacji poświęconego e-administracji, jednym z problemów związanych z rozwojem krajowej sieci teleinformatycznej obsługi numeru alarmowego 112 jest brak wystarczających środków na realizację tego projektu w latach 2012–2013. Raport dodaje również, iż przeszkodą są także powstałe opóźnienia związane z przygotowaniem systemu wspomagania dowodzenia pogotowia ratunkowego oraz brak właściwej koordynacji przy realizacji łączenia systemów współpracujących jednostek.
Ministerstwo podkreśla, iż zbudowanie i sprawne funkcjonowanie wojewódzkich centrów powiadamiania ratunkowego będzie miało ogromny wpływ na skuteczną koordynację działań wszystkich służb powołanych do niesienia pomocy w sytuacji zagrożenia zdrowia lub życia.
W związku z zaistniałą sytuacją zwracam się do Pana Ministra z pytaniami:
1.   Czy ministerstwo zamierza przeznaczyć większą pulę pieniędzy na rozwój krajowej sieci teleinformatycznej obsługi numeru alarmowego 112?
2.   Czy system powiadamiania 112 będzie w pełni funkcjonalny na Euro 2012 również dla społeczności międzynarodowej?
Z poważaniem
Poseł Maciej Orzechowski
 
Warszawa, dnia 25 kwietnia 2012 r.

Offline Piotr_W

  • Weteran
  • *
  • Wiadomości: 516
  • sierżant
Odp: Numer Alarmowy 112
« Odpowiedź #189 dnia: Maj 20, 2012, 22:54:15 »
Tworzenie CPRów i numeru 112 w całości pokazuje jak nasz kraj radzi sobie z takimi problemami.
CPRy w swoim założeniu w Europie nie miały w sowim założeniu - tak jak myśli większość - uproszczenie zapamiętywania numerów alarmowych - Europejczycy dobrze znali numery do straży, pogotowia czy policji, nie chodziło też o szybkość powiadamiania - tu raczej chodziło o duże oszczędności w postaci jednego centrum powiadamiania w mieście a nie trzech. Przeliczając na każde miasto w każdym kraju to na prawdę duże pieniądze.
A jak to rozwiązano w Polsce?
Jak zwykle. Czyli zamiast zmniejszyć koszty - zwiększono je  :gwiazdki: oprócz tradycyjnych stanowisk kierowania w każdej ze służb dodatkowo stworzono jeszcze jedno z pracownikiem, który odbiera nr 112 i... przełącza tylko rozmowę do konkretnych służb.  Pytanie po co??? Skoro Dotychczas zgłaszający sam mógł wykręcić numer do odpowiedniej służby?
My umiemy na prawdę wszystko komplikować zamiast upraszczać. I dodatkowo przez to zwiększamy wydatki zamiast zmniejszać. Ale jest numer 112? JEST! A co!  :wall:

Ja już nie wspominam o języku angielskim bo to jest też duży problem ale ma zupełnie inne podłoże. Podobno na czas euro na stanowiskach mają ściągnąć studentów - tłumaczy... ech... to prawie tak jak w Rosji. A my podobno jesteśmy od jakiegoś czasu w unii...

Offline grzela

  • VIP
  • *
  • Wiadomości: 6.184
  • I smile like an angel, a heart like the devil.
Odp: Numer Alarmowy 112
« Odpowiedź #190 dnia: Lipiec 03, 2012, 17:27:45 »
Cytuj
Szanowna Pani Marszałek! W odpowiedzi na przesłaną przez pana Romana Dmowskiego, podsekretarza stanu w Ministerstwie Spraw Wewnętrznych, przy piśmie z dnia 21 maja 2012 r. (znak: BMP-0713-1-66/2012/AD) interpelację posła na Sejm RP pana Macieja Orzechowskiego w sprawie krajowej sieci teleinformatycznej obsługi numeru alarmowego 112 (znak: SPS-023-4409/12) uprzejmie przedstawiam następujące informacje.
Na wstępie wskazać należy, iż dostarczony we wrześniu 2011 r. do wojewódzkich centrów powiadamiania ratunkowego system informatyczny WCPR (tj. aplikacja na potrzeby przyjęcia oraz obsługi zgłoszeń alarmowych w ramach wojewódzkich centrów powiadamiania ratunkowego) posiada funkcjonalność przekazania rozmowy do operatora władającego danym językiem obcym, nawet jeżeli znajduje się w innym budynku. System ten dysponuje również funkcjonalnością umożliwiającą przyjęcie zgłoszeń alarmowych od obcokrajowców przebywających na terytorium Polski. Zgłoszenia obcojęzyczne identyfikowane będą na podstawie numeru abonenta dzwoniącego i automatycznie przekazane do operatora władającego danym językiem. W przypadku gdy analiza numeru abonenta dzwoniącego nie będzie wskazywać jednoznacznie kraju jego pochodzenia lub będzie to numer z terytorium Polski, wywołanie skierowane zostanie według standardowych kryteriów, a zgłoszenie obcojęzyczne zidentyfikuje operator, który postępować będzie według określonych zasad, tj. przekieruje wywołanie do grupy operatorów władających danym językiem lub sam obsłuży zgłoszenie, zestawiając połączenie konferencyjne z tłumaczem. Zgłoszenia pozagłosowe obcojęzyczne (np. poprzez faks lub SMS) również będą podlegały mechanizmom wstępnego wyboru grupy językowej na podstawie identyfikacji numeru. Zgłoszenia takie operator będzie mógł ręcznie przekierować w trakcie obsługi zgłoszenia. W pierwszej kolejności, jeszcze przed rozpoczęciem Mistrzostw Europy w Piłce Nożnej Euro 2012, system SI WCPR uruchomiony został w Poznaniu, Wrocławiu oraz Gdańsku – miastach gospodarzach Euro 2012.
Jednocześnie informuję, że rozwój krajowej sieci teleinformatycznej obsługi numeru alarmowego 112 leży w kompetencji ministra spraw wewnętrznych i to w jego gestii znajduje się dysponowanie środkami finansowymi na ten cel.
Z poważaniem


Informacja Prezesa Najwyższej Izby Kontroli w sprawie wystąpienia pokontrolnego po przeprowadzeniu w Komendzie Głównej Państwowej Straży Pożarnej kontroli w zakresie funkcjonowania systemu powiadamiania ratunkowego;

http://orka.sejm.gov.pl/zapisy7.nsf/0/EBBCD425F49823E9C1257A28004AC658/%24File/0065007.pdf
« Ostatnia zmiana: Lipiec 03, 2012, 17:48:13 wysłana przez grzela »

Offline remfire

  • VIP
  • *
  • Wiadomości: 1.049
Odp: Numer Alarmowy 112
« Odpowiedź #191 dnia: Lipiec 04, 2012, 00:22:04 »
Zacząłem czytac, bo wydawało mi się to ciekawe.  Jednak  gdy na wstępie przeczytałem coś takiego :
Cytuj
Mianowicie, w jednej koncepcji Minister Spraw Wewnętrznych, kierując się tym, że w zasadzie ten system, jak zwał, tak zwał, i tak będzie się opierał na PSP i służbach jemu podległych, zakłada, że to on powinien nadzorować funkcjonowanie centrów powiadamiania ratunkowego. Natomiast inna koncepcja mówi o tym, że to Minister Administracji i Cyfryzacji będzie nadzorował funkcjonowanie CPR, ponieważ system będzie oparty na wojewodach. Myślę, że to jeden z tematów do rozstrzygnięcia w procesie legislacyjnym, bez którego nie można ruszyć do przodu.
odechciało mi się dalej czytac ...... bo ile to juz lat rozstrzygamy jaka będzie koncepcja nr 112 i powiązanych z nim CPR-ów  ?

Offline WitoldM

  • Bywalec
  • *
  • Wiadomości: 31
Odp: Numer Alarmowy 112
« Odpowiedź #192 dnia: Lipiec 12, 2012, 19:16:18 »
odechciało mi się dalej czytac ...... bo ile to juz lat rozstrzygamy jaka będzie koncepcja nr 112 i powiązanych z nim CPR-ów  ?

Jeszcze trochę to potrwa. Ciąg dalszy dyskusji zapowiadanej w trakcie tamtego posiedzenia jest tutaj:
http://www.sejm.gov.pl/sejm7.nsf/biuletyn.xsp?documentId=22B86D132EFB3AD1C1257A36004A1655

Mnie najbardziej dobija spłaszczanie wszystkiego do TFU "formatki".

Offline WitoldM

  • Bywalec
  • *
  • Wiadomości: 31
Odp: Numer Alarmowy 112
« Odpowiedź #193 dnia: Lipiec 17, 2012, 15:53:50 »
Zacząłem czytac, bo wydawało mi się to ciekawe.  Jednak  gdy na wstępie przeczytałem coś takiego :
Cytuj
Mianowicie, w jednej koncepcji Minister Spraw Wewnętrznych, kierując się tym, że w zasadzie ten system, jak zwał, tak zwał, i tak będzie się opierał na PSP i służbach jemu podległych, zakłada, że to on powinien nadzorować funkcjonowanie centrów powiadamiania ratunkowego. Natomiast inna koncepcja mówi o tym, że to Minister Administracji i Cyfryzacji będzie nadzorował funkcjonowanie CPR, ponieważ system będzie oparty na wojewodach. Myślę, że to jeden z tematów do rozstrzygnięcia w procesie legislacyjnym, bez którego nie można ruszyć do przodu.
odechciało mi się dalej czytac ...... bo ile to juz lat rozstrzygamy jaka będzie koncepcja nr 112 i powiązanych z nim CPR-ów  ?

Jest malutki krok do przodu, 13 lipca br. Sejm zdecydował (się) kto będzie nadzorował CPR.
http://www.sejm.gov.pl/sejm7.nsf/PrzebiegProc.xsp?nr=215
http://orka.sejm.gov.pl/opinie7.nsf/nazwa/215_u/$file/215_u.pdf

Cytuj
Art. 7.
W ustawie z dnia 24 sierpnia 1991 r. o ochronie przeciwpożarowej (Dz. U. z 2009 r. Nr
178, poz. 1380 oraz z 2010 r. Nr 57, poz. 353) wprowadza się następujące zmiany:
1) art. 12 otrzymuje brzmienie:
„Art. 12. 1. Minister właściwy do spraw wewnętrznych pełni nadzór nad funkcjonowaniem
krajowego systemu ratowniczo-gaśniczego.
2. Minister właściwy do spraw administracji publicznej pełni nadzór
nad funkcjonowaniem systemu powiadamiania ratunkowego.”;

2) art. 14e otrzymuje brzmienie:
„Art.14e. Minister właściwy do spraw administracji publicznej w porozumieniu
z ministrem właściwym do spraw zdrowia i ministrem właściwym
do spraw wewnętrznych określi, w drodze rozporządzenia:
1) szczegółową organizację, sposób funkcjonowania oraz realizacji
zadań centrów powiadamiania ratunkowego i wojewódzkich
centrów powiadamiania ratunkowego,
2) ramowe procedury obsługi zgłoszeń przychodzących na numery
alarmowe,
3) kwalifikacje wymagane dla operatorów numerów alarmowych, o
których mowa w art. 14a ust. 5,
4) sposób i organizację przeprowadzania szkolenia operatorów
numerów alarmowych,
5) zakres, formę, sposób tworzenia i przekazywania informacji niezbędnych
do funkcjonowania systemu powiadamiania ratunkowego,
6) kryteria do określenia liczby, lokalizacji i terenu działania centrum
powiadamiania ratunkowego oraz liczby stanowisk dyspozytorów
medycznych i stanowisk operatorów numerów alarmowych
– uwzględniając potrzeby systemu powiadamiania ratunkowego, w
zakresie jego sprawnego funkcjonowania.”.

No to jesteśmy prawie* w punkcie wyjścia, czyli ile lat do tyłu? :)

* - "Ustawę przekazano Prezydentowi i Marszałkowi Senatu"

Offline grzela

  • VIP
  • *
  • Wiadomości: 6.184
  • I smile like an angel, a heart like the devil.
Odp: Numer Alarmowy 112
« Odpowiedź #194 dnia: Lipiec 23, 2012, 16:42:20 »
112? 10 proc. Polaków nie zna.

Cytuj
10 proc. Polaków nie wiedziałoby, pod jaki numer dzwonić w razie nagłej konieczności wezwania służb ratowniczych. Zdecydowana większość badanych - 90 proc. - zna numer 112 lub jeden z numerów 997, 998 i 999 - wynika z sondażu TNS Polska.

Cytuj
Najskuteczniejsi są strażacy

Badanych, którzy wzywali służby ratownicze, zapytano o ocenę szybkości reakcji. W ich opinii najszybciej przyjeżdża straż pożarna. Jedynie 6 proc. ankietowanych uważa, że wzywana straż przyjechała z opóźnieniem. 14 proc. badanych jest zdania, że z opóźnieniem przyjechało pogotowie ratunkowe, a 26 proc. - policja. Według zespołu badań społecznych OBOP w TNS Polska "trzeba pamiętać, że ludzie mają naturalną tendencję do osądzania reakcji takich służb jako zbyt wolnej".

http://www.tvn24.pl/112-10-proc-polakow-nie-zna,266563,s.html

Offline ryssioo

  • Początkujący
  • *
  • Wiadomości: 18
Odp: Numer Alarmowy 112
« Odpowiedź #195 dnia: Lipiec 27, 2012, 21:51:31 »

Offline superfire

  • Strażak Sam
  • *
  • Wiadomości: 365
Odp: Numer Alarmowy 112
« Odpowiedź #196 dnia: Sierpień 28, 2012, 18:53:32 »
"Dziś rozpoczęło działalność opolskie Wojewódzkie Centrum Powiadamiania Ratowniczego; jego celem jest obsługa osób łączących się z alarmowym numerem 112 . Operatorzy centrum łączą dzwoniących według potrzeb z policją, strażą lub służbami ratowniczymi."

http://www.nto.pl/apps/pbcs.dll/article?AID=/20120828/REGION/120829415

http://ratownictwo.opole.pl/index.php?option=com_content&view=article&id=4635:wcpr-od-wtorku-przej-numer-112-w-powiecie-opolskim&catid=1:powiat-opolski&Itemid=98

http://opole.gazeta.pl/opole/1,35114,12439260,Latwiej_trafic__szostke__niz_dodzwonic_sie_na_numer.html
Od tygodnia powinno bez zarzutu działać Wojewódzkie Centrum Powiadamiania Ratunkowego, czyli numer alarmowy 112. Tymczasem zdarza się, że na połączenie trzeba czekać nawet kilka minut.

« Ostatnia zmiana: Wrzesień 07, 2012, 14:12:32 wysłana przez superfire »

Offline Zbrodniarz

  • Strażak Sam
  • *
  • Wiadomości: 363
Odp: Numer Alarmowy 112
« Odpowiedź #197 dnia: Październik 29, 2012, 14:15:22 »
Podobnież od jutra w Wielkopolsce, kilka powiatów przechodzi pod zwierzchnictwo Centrum Powiadamiania Ratunkowego w Poznaniu. Dlatego też wszystkie połączenia na 112 z tych powiatów kierowane będą do Poznania, a nie jak dotychczas do Stanowisk Kierowania. Zobaczymy jak to zafunkcjonuje.

Offline kamo001

  • Strażak Sam
  • *
  • Wiadomości: 250
  • Dyżurny Operacyjny- EMERYT
Odp: Numer Alarmowy 112
« Odpowiedź #198 dnia: Październik 29, 2012, 14:47:18 »
Może coś bliżej, jakie powiaty przechodzą, a może wiesz od kiedy reszta powiatów przejdzie 112 pod Poznań ????
Pozdrawiam

Offline Zbrodniarz

  • Strażak Sam
  • *
  • Wiadomości: 363
Odp: Numer Alarmowy 112
« Odpowiedź #199 dnia: Październik 29, 2012, 16:16:42 »
Pod poznańskie Centrum 112 przechodzi 6 powiatów: Kościan, Środa Wielkopolska, Śrem, Oborniki, Szamotuły i Września. A co do reszty powiatów, to chyba zostaną podporządkowane mniejszym centrom w Koninie, Pile, Kaliszu i Lesznie.