Autor Wątek: Starman  (Przeczytany 2620 razy)

Offline osposie

  • Weteran
  • *
  • Wiadomości: 516
    • http://www.7stref.pl
Starman
« dnia: Kwiecień 11, 2005, 18:24:30 »
Co sądzicie o wozach Star zarówno tych w wersji 184 konnej i 227. Jakie są wasz odczucia z użytkowania tego samochodu i jakie prędkości osiąga 227 konna wersja. Macie taki sprzęt na składzie?? No i jak wykorzystaliście schowki na sprzet??

Offline strazakg

  • Strażak Sam
  • *
  • Wiadomości: 396
Starman
« Odpowiedź #1 dnia: Kwiecień 17, 2005, 17:22:55 »
Ja działam na takim wozie w PSP jest na podwozie 6x6. Pierwszy sezon a on połyka olej, przewody za kabina są juz przetarte a w terenie prawie taki jak "pepsi" oprócz tego, ze dużo wiekszy i ma tylko 2 metry wody. Zaleta jego jest to, że fajnie wyglada.
Mamy tez mniejszego i tu juz musze powiedziec, ze swoje zadania wykonuje znakomicie.

Offline osposie

  • Weteran
  • *
  • Wiadomości: 516
    • http://www.7stref.pl
Starman
« Odpowiedź #2 dnia: Kwiecień 23, 2005, 00:02:06 »
My też zasuwamy na mniejszym (185) i szczerze mówiac spisuje się znakomicie, ale na ulicy, bo w terenie jest już troszkę gorzej :(  prędkość jaką rozwija to 120km/h zakręty pokonuje wyśmienicie, idealny na RT.. Nie mieliśmy z nim zadnych problemów technicznych. Wie ktoś może jaka jest różnica cenowa pomiędzy 185, a 227..

Offline alex

  • Stary Wyga
  • *
  • Wiadomości: 193
Starman
« Odpowiedź #3 dnia: Kwiecień 24, 2005, 10:09:12 »
Wersja 12.227 co do prędkości to 125 km/h na liczniku no i zamyka licznik i jeszcze brakuje mu skali, trochę za miękkie podwozie jak na takie prędkości, kierowca musi się przyzwyczaić "do pływania" nadwozia. Wersja 1466 napęd 6x6 z silnikiem 227, prędkość 85 km/h trochę za słaby silnik do jazdy po drogach, jak się rozgrzeje to w miarę pracuje, w terenie radzi sobie na 5 po za tym posiada wyciągarkę o sile uciągu 6 ton cena ok. 580 tys.

Offline strazakg

  • Strażak Sam
  • *
  • Wiadomości: 396
Starman
« Odpowiedź #4 dnia: Kwiecień 24, 2005, 21:59:29 »
Ja własnie tym 6x6 ostatnio duzo jezdze i te 85km/h troche zamało, naprawde mógłby szybciej. A co do terenu to juz raz tak nam sie utopił, ze bez ciagnika duzej mocy  byłby spory problem. Ale porównujac do innych w terenie to jest ok.. Problemem jeszcze jest to, ze tylko 2 metry wody posiada a taki potwór.
Pozdrawiam.

Offline BigJaro

  • Bywalec
  • *
  • Wiadomości: 64
Starman
« Odpowiedź #5 dnia: Kwiecień 26, 2005, 14:13:56 »
OSPOSIE ile kosztował ten StarMan i u kogo go kupiliscie?

Offline osposie

  • Weteran
  • *
  • Wiadomości: 516
    • http://www.7stref.pl
Starman
« Odpowiedź #6 dnia: Kwiecień 26, 2005, 18:03:19 »
Kupiliśmy go u Stolarczyka z wyposażenia wybraliśmy maszt (do wyboru był: maszt, radio i wyciągarka), lecz dokładnej ceny nie pamiętam, chyba coś koło 400 tyś.. :huh:

POZDRAWIAM!!

Offline Ajax

  • Pokój to tylko brak wojny.
  • VIP
  • *
  • Wiadomości: 2.310
  • Cały świat gra komedię!
    • http://
Starman
« Odpowiedź #7 dnia: Kwiecień 26, 2005, 21:58:03 »
W JRG mamy podobnego "potwora" ;)  W sumie niezły - ale....nasuwają się Tu  m.in. pytania z tego Forum. Co można tak naprawdę, zrobić we 2-3 oraz do szybkości i terenu - oj było! Ogólnie w pewnych warunkach ok. tylko nieco dużo "pali" :(  
Nie jeden brak wiedzy nadrabia wazeliną.

Offline osposie

  • Weteran
  • *
  • Wiadomości: 516
    • http://www.7stref.pl
Starman
« Odpowiedź #8 dnia: Kwiecień 26, 2005, 22:40:31 »
Niechce sie wypowiadac na temat 1466 i jego możliwości terenowych, ale 12.185 w teren to ciężka sprawa.. może gdyby miał większe koła i jakieś 250 koników ;)  pamiętam przypadek gdzie jechaliśmy do pożaru 17 km, prędkość 100- 110 ulica idealnie, budynek objechany (płonący i przejazd przez łąke też sprawnie, ale z czasem stawało się co raz bardziej mokro, ziemia grzęzka.. no i przy wyjeżdżanu zonk, Manik nie dał rady stawał w poprzek i nie chciał iść :lol:  :lol:  no ale podjechał drugi wozik z naszej OłSiPi (244) i linka- Man uratowany. Odnośnie jeszcze spisywania się w terenie to wiem, iż bardzo dobrze radzi sobie Tatra chyba 148 GCBA 8,2/42.. 240 PeeSów.. wejdzie wszędzie ;)  :lol:  nawet 266 załamuje.. hehe

Offline MAXIMUS

  • Stary Wyga
  • *
  • Wiadomości: 163
Starman
« Odpowiedź #9 dnia: Kwiecień 27, 2005, 12:03:36 »
O ile dobrze pamiętam Tatra jest dłuższa co za tym idzie ciężar jest rozłożony na większej powieżchni.S-266 śmigałem w woju dała rady w sytuacjach na prawdę beznadziejnych np.poligon w Wędrzynie.Rozumiem że Starman wersji 12.227 to niskopodwoziówka?W takim jeszcze nie siedziałem
« Ostatnia zmiana: Kwiecień 27, 2005, 12:06:14 wysłana przez MAXIMUS »
Nie ma siły ponad serce ochotnika.

Offline osposie

  • Weteran
  • *
  • Wiadomości: 516
    • http://www.7stref.pl
Starman
« Odpowiedź #10 dnia: Kwiecień 27, 2005, 16:14:20 »
Nie 12.227 jest wyskopodłogowy, a 12.185 jest nisko ;) Tak jest Tatra jest bardzo długa no i ma 3 osie..  :D

POZDRAWIAM!!

Offline alex

  • Stary Wyga
  • *
  • Wiadomości: 193
Starman
« Odpowiedź #11 dnia: Maj 03, 2005, 17:02:54 »
Cytuj
Nie 12.227 jest wyskopodłogowy, a 12.185 jest nisko

12.227 może ma wysoko podłogę  ale w kabinie, bo zabudowa jest bardzo niska, już lepiej wygląda pod tym względem IVECO GLBA. Co do wersji 12.185 i 12.227 to różnica jest chyba tylko w mocy silnika i nic więcej.

Offline osposie

  • Weteran
  • *
  • Wiadomości: 516
    • http://www.7stref.pl
Starman
« Odpowiedź #12 dnia: Maj 03, 2005, 17:29:28 »
Nie wiem, no może to jest zależne od firmy karosującej auto, ale zauważyłem, że Star 12.185 ma 2500 l wody, a Star 12.227 ma 2000 l.. dziwi mnie ten podział :huh: