Autor Wątek: System SCR z AdBlue - Pięć bardzo ważnych informacji  (Przeczytany 1969 razy)

Offline Raddemenes

  • Weteran
  • *
  • Wiadomości: 760
System SCR z AdBlue - Pięć bardzo ważnych informacji
« dnia: Czerwiec 25, 2008, 18:52:52 »
Pięć bardzo ważnych informacji o stosowaniu AdBlue

Tło
Z uwagi na bardzo liczne przypadki awarii systemów SCR spowodowane przez niewłaściwą jakość AdBlue albo zanieczyszczenie olejem napędowym, kilka sugestii.

Działanie
Ważnym jest aby uświadomić kierowców (w tym i strażaków) o zagrożeniach płynących ze stosowania niewłaściwej jakości AdBlue. Stąd polecam strażakom niniejszą lekturę.

1.   Nie dopuść, aby olej napędowy dostał się do zbiornika AdBlue Twojego pojazdu!!!
Nigdy nie używaj do transportowania AdBlue kanistrów, w których znajdował się wcześniej olej napędowy albo inny płyn. Nawet nieznaczne zanieczyszczenie spowoduje trwałe uszkodzenie gumowych elementów armatury i modułu pompy systemu SCR Twojego pojazdu.

2.   Nie dopuść, aby roztwór AdBlue dostał się do zbiornika paliwa Twojego pojazdu!!!
Domieszka AdBlue w układzie paliwowym spowoduje uszkodzenie jego wrażliwych elementów, naprawa będzie dość kosztowna.

3.   Nie rozcieńczaj AdBlue!!!
Stosowanie roztworu o niewłaściwym składzie chemicznym i stężeniu doprowadzi do uszkodzenia katalizatora Twojego pojazdu.
Składniki wody, tak jak kamień kotłowy, osadzą się w katalizatorze i spowodują blokadę przepływu spalin.
Mniejsza niż 32,5% zawartość mocznika w roztworze powoduje nadmierny wzrost ciśnienia w tłumiku i ryzyko rozsadzenia siatki katalizatora.

4.   AdBlue, które stosujesz w Twoim pojeździe musi spełniać wymagania normy ISO 22241 (odp. DIN 700 70)!!!
Norma reguluje cały proces od produkcji do dystrybucji AdBlue do ostatecznego odbiorcy. Pamiętaj, że prawdziwe AdBlue to preparat o najwyższej chemicznej czystości.

5.   Nie daj się zwieść niskiej cenie! Kupuj wyłącznie od sprawdzonych dostawców!!!
Uchroni Cię to przed ryzykiem odrzuconych reklamacji i wysokimi kosztami napraw. Zwracaj uwagę na plomby zabezpieczające w otrzymanych pojemnikach.


*****************************************************************

Scania nie oferuje polskim strażakom silników z dodatkiem AdBlue, nie mniej czuję obowiązek poinformowania Was o eksploatacji w innych markach pojazdów - zapotrzebowanie tego typu informacją wynikło również po wielu rozmowach ze strażakami podczas tegorocznej Edury.
Warto wydrukować i rozkolporotować na podziałach bojowych wśród kierowców.

Myślę, że wielu osobom nieco tym pomogę :)
« Ostatnia zmiana: Czerwiec 25, 2008, 18:58:28 wysłana przez Raddemenes »

"Optymista sądzi, że świat stoi przed nim otworem...
Pesymista wie co to za otwór..."

Offline toma

  • Bywalec
  • *
  • Wiadomości: 91
Odp: System SCR z AdBlue - Pięć bardzo ważnych informacji
« Odpowiedź #1 dnia: Czerwiec 26, 2008, 09:32:44 »
Tak sie składa że pracuję na serwisie jednego z producentów samochodów ciężarowych, który stosuje system SCR i podpisuje sie pod tym co napisał kolega Raddemenes. Zamieszczone przez niego wskazówki wydają sie może banalne ale jest mnóstwo przypadków ich nie stosowania co w konsekwencji prowadzi do uszkodzenia SCR.

P.s.
W naszych ciężarówkach nowa pompa AdBlue z wymianą to koszt 10500zł!!!!!!