Warunki zimowe, a plamy oleju to jednak nieco inne sytuacje. Oblodzenia kierowcy mogą się spodziewać, a plamy oleju już niekoniecznie.
Wypadek jednak jest dużo bardziej prawdopodobny na oleju pozostawionym na drodze niż tym zasypanym. Jak uważasz że zużyty sorbent zawierający olej to odpad niebezpieczny, to sam olej jest bardziej bezpieczny? Myślę, ze zakończenie działań można uznać za dopuszczenie do ruchu, bo wtedy stwierdzamy że nie ma już zagrożeń. "Wiedza pożarnicza" pozwala mi odróżnić podłoże śliskie, od tego które nie jest śliskie.
Rozumiem że w całej Polsce do zdarzeń drogowych wzywani są zarządcy dróg gminnych, powiatowych i wojewódzkich?
Przy okazji bardzo proszę o wskazanie, gdzie można znaleźć zasady działań na drogach. W wykazie ważniejszych zasad obowiązujących w KSRG na stronie KG nie znalazłem.
Jeśli uważacie, że zabezpieczanie plam na drogach nie należy do kompetencji JOP co w przypadku wezwania na prośbę policji? Możemy odmówić?
Jak na jezdnię przewróci się drzewo to też nie będzie zadanie dla JOP?
Odpowiadając na pytanie autora, jeśli stwierdzisz zagrożenie to MZ należy zgłosić do SKKP. Nie koniecznie będzie się to wiązało z wezwaniem dodatkowego zastępu, możesz przekazać że SiS są wystarczające.