strazak.pl Ratowniczy Bank Wiedzy

Służba => Forum zawodowców => Wątek zaczęty przez: kaczorpsp w Grudzień 17, 2006, 18:35:14

Tytuł: Kto może prowadzić sprawy BHP w Komendzie Powiatowej?
Wiadomość wysłana przez: kaczorpsp w Grudzień 17, 2006, 18:35:14
Jak w temacie? Kto i jakie musi posiadać uprawnienia aby zajmować sie sprawami BHP.
Dobrze by było jak by ktoś podał odpowiednie akty prawne.
Dzięki wszystkim za pomoc
Tytuł: Odp: Kto może prowadzić sprawy BHP w Komendzie Powiatowej?
Wiadomość wysłana przez: Mareks1 w Grudzień 17, 2006, 19:56:56
Wymagania takie same jak w cywilu.
Pozdrawiam
Tytuł: Odp: Kto może prowadzić sprawy BHP w Komendzie Powiatowej?
Wiadomość wysłana przez: kaczorpsp w Grudzień 18, 2006, 20:09:45
Tzn. Jakie?
Tytuł: Odp: Kto może prowadzić sprawy BHP w Komendzie Powiatowej?
Wiadomość wysłana przez: Mareks1 w Grudzień 18, 2006, 20:58:20
Jezeli nie wiesz jakie, to na pewno Ty nie mozesz prowadzić. Jeżli odpowiedź potrzebna jest Ci do innych celów to rozszerz pytanie.
Pozdrawiam
Tytuł: Odp: Kto może prowadzić sprawy BHP w Komendzie Powiatowej?
Wiadomość wysłana przez: kg877 w Grudzień 19, 2006, 13:08:04
§ 4.  (8) 1. Pracowników służby bhp zatrudnia się na stanowiskach: inspektorów, starszych inspektorów, specjalistów starszych specjalistów oraz głównych specjalistów do spraw bezpieczeństwa i higieny pracy.
2. Pracownikami służby bhp mogą być osoby spełniające następujące wymagania kwalifikacyjne:
  1)  inspektorem do spraw bezpieczeństwa i higieny pracy może być osoba posiadająca zawód technika bezpieczeństwa i higieny pracy,
  2)  starszym inspektorem do spraw bezpieczeństwa i higieny pracy może być osoba posiadająca:
a)    zawód technika bezpieczeństwa i higieny pracy oraz co najmniej 3-letni staż pracy w służbie bhp lub
b)    wyższe wykształcenie o kierunku lub specjalności w zakresie bezpieczeństwa i higieny pracy albo studia podyplomowe w zakresie bezpieczeństwa i higieny pracy,
  3)  specjalistą do spraw bezpieczeństwa i higieny pracy może być osoba posiadająca wyższe wykształcenie o kierunku lub specjalności w zakresie bezpieczeństwa i higieny pracy albo studia podyplomowe w zakresie bezpieczeństwa i higieny pracy oraz co najmniej 1 rok stażu pracy w służbie bhp,
  4)  starszym specjalistą do spraw bezpieczeństwa i higieny pracy może być osoba posiadająca wyższe wykształcenie o kierunku lub specjalności w zakresie bezpieczeństwa i higieny pracy albo studia podyplomowe w zakresie bezpieczeństwa i higieny pracy oraz co najmniej 3-letni staż pracy w służbie bhp,
  5)  głównym specjalistą do spraw bezpieczeństwa i higieny pracy może być osoba posiadająca wyższe wykształcenie o kierunku lub specjalności w zakresie bezpieczeństwa i higieny pracy albo studia podyplomowe w zakresie bezpieczeństwa i higieny pracy oraz co najmniej 5-letni staż pracy w służbie bhp.
3. Pracownik kierujący wieloosobową komórką organizacyjną powinien spełniać co najmniej wymagania kwalifikacyjne określone w ust. 2 pkt 3. Pracownik zatrudniony w jednoosobowej komórce powinien spełniać co najmniej wymagania kwalifikacyjne określone w ust. 2 pkt 2.
4. W przypadku, o którym mowa w art. 23711 § 2 Kodeksu pracy, pracodawca może powierzyć wykonywanie zadań służby bhp specjalistom spoza zakładu pracy, którzy spełniają co najmniej wymagania określone w ust. 2 pkt 3, lub osobie, która była zatrudniona na stanowisku inspektora pracy w Państwowej Inspekcji Pracy przez okres co najmniej 5 lat.
5. Pracownik zatrudniony przy innej pracy, któremu pracodawca może powierzyć wykonywanie zadań służby bhp zgodnie z art. 23711 § 1 Kodeksu pracy, powinien spełniać wymagania określone w ust. 2.
ROZPORZĄDZENIE RADY MINISTRÓW z dnia 2 września 1997 r. w sprawie służby bezpieczeństwa i higieny pracy.
Dz.U.97.109.704 ze zmianami
jak masz jeszcze jakies pytania to najlepiej na kg877@wp.pl pozdrawiam i życze wesołych swiat

Tytuł: Odp: Kto może prowadzić sprawy BHP w Komendzie Powiatowej?
Wiadomość wysłana przez: kaczorpsp w Grudzień 20, 2006, 17:19:36
Dzięki o to właśnie mi chodziło.
Tytuł: Odp: Kto może prowadzić sprawy BHP w Komendzie Powiatowej?
Wiadomość wysłana przez: lang w Grudzień 21, 2006, 11:13:33
Kaczorpsp - ktoś ci przeszkadza na tym stanowisku, czy też ciebie chcą na siłe tam wkomponować?
A tak przy okazji - obiło mi sie kiedyś kiedyś o uszy w trakcie dyskusji nt. nowych regulaminów, że nie można łączyć stanowisko ds. BHP ze stanowiskiem ds. obronnych lub ze stanowiskiem ds. informacji niejawnych, ale już tych dwóch ostatnich nie można łączyć? Troszkę to może zagmatwane, ale chodziło o to, że jedna osoba nie może zajmować kancelarią tajną i jednocześnie sprawami obronnymi. Zna ktoś może podstawę prawną takiego zakazu?
Tytuł: Odp: Kto może prowadzić sprawy BHP w Komendzie Powiatowej?
Wiadomość wysłana przez: kaczorpsp w Grudzień 22, 2006, 12:32:38
Lang - z własnej ciekawości. Ja już mam dość swoich obowiązków.
Wesołych Świąt.