strazak.pl Ratowniczy Bank Wiedzy
Pożarnictwo => Sprzęt => Wątek zaczęty przez: pawel12 w Kwiecień 20, 2017, 20:18:58
-
w starze 244 podczas jazdy występują drgania kierownicy , co może być przyczyną
-
Może włączony przedni napęd :wacko: Mogą to być najogólniej mówiąc luzy w układzie kierowniczym - trzeba posprawdzać.
-
Najczęstszą przyczyną są opony jeżeli pojazd długo stoi . Jeżeli nie jest nim jeżdżone to opony się ugniatają i dopiero po przejechaniu kilku km układają się i problem powinien ustąpić
-
lukaszenko dobrze mówi . W sąsiedniej jednostce było identycznie . Po około 1,5 miesiąca wyjechali do zdarzenia i po przejechaniu kilku dobrych kilometrów drganie ustało .
-
Dodatkowo opony po zimie mogly po prostu zrobic sie "sztywne" jesli byly niskie temperatury w garazu.
U mnie w 266 byl kiedys podobny problem podczas hamowania. Wystarczylo wywazyc kola.
-
Ten typ tak ma jak stoi, iż opony lekko się odkształcają i przy 60 km/h robi się ciekawie. Trzeba przywyknąć.
-
Przyczyną zjawiska jest star 244xD a tak poważnie :
Zobacz czy masz opony radialne czy diagonalne.
Jak diagonalne to ten typ tak ma.
Jak masz radialne to przejedz 10 km i zobacz czy przeszło.
Jak nie to weź hooligana i poruszaj drazkami kierowniczymi jeżeli luz jest od strony koła to końcówki do wymiany. Jeśli od maglownicy -przykro mi,przywyknij bo naprawa niewesoła, jak na drazkach nie ma luzu to wjedz w polną drogę i zalacz przedni napęd jeżeli przy obciążeniu problem ustaje a na luzie wraca to przedni most wymaga regeneracji. Przed operacją warto sprawdzić czy czy kolo jest dokrecone