strazak.pl Ratowniczy Bank Wiedzy
Pożarnictwo => Sprzęt => Wątek zaczęty przez: bartek23 w Grudzień 14, 2013, 20:16:03
-
Witam
Zwracam się do was z prośbą o informację, czy w waszych jednostkach bardziej PSP (ze względu na codzienny użytek) posiadających pojazdy GBA Renault Midlum (nieważne od jakiego producenta) mieliscie sytuację, gdzie ulegał awarii mechanizm podnoszenia szyby (u nas tylnej w przedziale załogi, GBA z 2005 roku) ???
Zdarzyło się to w mojej jednostce oraz sąsiedniej, a za całą sytuację ciągle jesteśmy oskarżani przez dowódców. Nie mam zamiaru usprawiedliwiać, że nie jesteśmy winni.
Celem mojego pytania jest zorientowanie się czy ów problem z uszkodzeniami tego mechanizmu powtarza się w waszych jednostkach.
Niektórzy mogą mieć problem ze zrozumieniem więc porównam to do powszechnie znanego problemu jakim jest wada fabryczna w Mercedesach Atego dotycząca zawieszenia kabiny i amortyzacji pojazdu. Te pojazdy przy braku orientacji potrafią się wywrócić na zakręcie.
Chodzi tylko o to czy też znajdę ten sam problem u was z mechanizmem podnoszenia szyb w Midlumach.
Pozdrawiam
-
Cześć,
mechanizm elektrycznego podnoszenia szyb w tych samochodach to jakaś porażka.
Mamy w OSP Volvo FL z 2010 roku, które ma identyczną kabinę i identyczny mechanizm podnoszenia szyb z Renault Midlum i Premium. Rozleciało się to przy szybie dowódcy - pęknięty pancerz linki. W obu drzwiach przód i tył są identyczne.
Serwis Volvo krzyknął 1400 zł netto, serwis Renault koło 600 netto, na allegro są mechanizmy podróby bez silników za ok. 240 zł. Skusiłem się a tę podróbę a badziew nie wytrzymał jednego podniesienia szyb - linka była źle umocowana i wkręcała się w zębatkę. Po gwarancji odesłali nowy, który też nie działał. Kolega naprawił to jakimiś magicznymi klejami i na razie działa. Przy okazji rozkręciliśmy tylne drzwi i tam też to wisi na włosku. Generalnie boimy się używać. Twój dowódca ma rację - jak nie będziesz używał to 100 lat wytrzyma :)
Dla porównania tak to wygląda: http://allegro.pl/mechanizm-podnoszenia-szyb-szyby-renault-premium-l-i3796768293.html
-
U mnie w gminie 3 jednostki OSP posiadają ten samochód i we wszystkich mieliśmy tą usterkę. Do tego w naszej JRG byl ten sam przypadek z Midlumem.... Jednyna różnica, że te samochody są bodajże z 2010 roku.
-
2 JRG w mieście, 2x Renault r.2011 i 2012, 2x uszkodzony mechanizm podnoszenia szyby. Żeby było śmieszniej serwis Renault woził się z serwisem jedynie słusznej firmy z Bielska-Białej kto ma to naprawić. Awarie wystąpiły po ok. miesiącu od wprowadzenia do podziału.
-
To widzę, że Renault i pozostałe poszły po kosztach z tymi mechanizmami i teraz bujamy się.
Zakleję tę szybę na stałe, bo straszyli nas kwotami kosmicznymi za karę.
Dzięki za info.
-
Najlepszy patent to dopasować kawałek deski (kija) i podeprzeć :szalony:
-
Z tyłu deska może i przejdzie ale u dowódcy to trochę kłopot... generalnie kanał z tymi podnośnikami.
Jak zablokujesz szybę to dla bezpieczeństwa poprzyklejaj w dostępnych miejscach młotki do wybijania http://www.sklepratowniczy.pl/dla_kierowcow/mlotek_bezpieczenstwa żeby w razie odpukać wywrotki dało się ewakuować. My to mieliśmy w SIWZ.
-
U nas jedna JRG tez miala z tym problem. Naprawial mechamik KM.