strazak.pl Ratowniczy Bank Wiedzy
Rozwój osobisty i zawodowy => Szkolenie, doskonalenie, ćwiczenia => Wątek zaczęty przez: karkor w Styczeń 18, 2017, 14:18:03
-
Czy kurs stermotorzysty uprawnia do obsługi łodzi motorowodnej w akcjach ratowniczych będąc w PSP czy trzeba posiadać kurs sternika motorowodnego. Doszły mnie słuchy że to zarobkowa praca i musi być sternik motorowodny a nie stermotorzysta ? Ktoś mi wyjaśni co powinienem mieć ?
-
Stermotorzystę powinieneś mieć, z jakiś rok temu doszły mnie słuchy o podobnych wątpliwościach, ale rozwiały się szybko jaki chłopaki u nie szli na kurs stermotorzysty. Więc wnioskuje że to on musi być liczony, bo i przy naborach były dodatkowe pkt za nie, przynajmniej na moim. Pozdro
-
Stermotorzystę powinieneś mieć, z jakiś rok temu doszły mnie słuchy o podobnych wątpliwościach, ale rozwiały się szybko jaki chłopaki u nie szli na kurs stermotorzysty. Więc wnioskuje że to on musi być liczony, bo i przy naborach były dodatkowe pkt za nie, przynajmniej na moim. Pozdro
A co to za bzdury wypisujesz?
Do obsługi łodzi motorowej podczas działań ratowniczych w PSP na dzień dzisiejszy wystarczy patent sternika motorowodnego. Mówią o tym Zasady Organizacji Ratownictwa Wodnego w KSRG, wystarczy poczytać.
BTW, zawodowego prawa jazdy do prowadzenia wozu bojowego w PSP też mieć nie musisz, mimo, że to zajęcie zarobkowe. W naborach dodatkowe punkty mogą być za różne rzeczy, to już od sięmiwidzi ogłaszającego nabór zależy (oczywiście nie wykraczając poza ramy określone rozporządzeniem).
-
O to chodziło czy paten starczy czy trzeba mieć kurs wyższego stopnia ;) ale dzięki za odpowiedź :)
-
O to chodziło czy paten starczy czy trzeba mieć kurs wyższego stopnia ;) ale dzięki za odpowiedź :)
Jeżeli być chciał zarobkowo wozić ludzi po akwenach, to musisz rozszerzyć uprawnienia :)
Do pracy w PSP wystarczy sternik, jedynym wyjątkiem, gdzie może być potrzebny patent stermotorzysty, jest pływanie po śródlądowych drogach wodnych.
-
Paten Sternika jest do 90 KM
-
Paten Sternika jest do 90 KM
Nieprawda!
Skąd wy takie głupoty bierzecie?
Jedyne ograniczenia, to:
60kW - jeżeli masz MNIEJ NIŻ 16 LAT!
12m - długość kadłuba jachtu, jeżeli będziesz pływał po morskich wodach wewnętrznych, lub 2 mil morskich od brzegu na morzu otwartym
-
Do pracy w PSP wystarczy sternik, jedynym wyjątkiem, gdzie może być potrzebny patent stermotorzysty, jest pływanie po śródlądowych drogach wodnych.
Zasady organizacji rat. wodnego w KSRG. Amen.
-
Wszystko zależy z jakiego rejonu Polski pochodzisz.
Dla jednych hipotetycznie wystarczy sternik, ale inni muszą robić patent stermotorzysty.
Np. po jeziorach możesz pływać, ale na niektórych jeziorach mazurskich czy drogach wodnych już nie.
Pytanie po co kombinować - wezmą Cię w ramach odwodu np. na powódź, dostaniesz łódź, ba może przywieziesz swoją i co wtedy, jak będziesz musiał pływać po śródlądowych drogach wodnych w innym rejonie?
Patrz punkt 2.4 ppkt 6 wspomnianego przez was dokumentu.
Amen
-
Chciałbym wspomnieć, że niektóre rzeki również mają szlaki wodne określone.
-
Zasady ratownictwa to jedno, a przepisy UŻŚ do drugie. Jeśli pływasz łódką zarobkowo to patent stermotorzysty. Będąc na służbie zarabiasz, więc odpowiedź jest jedna. Mnie zawsze ciekawiło jedno, w/g zasad rat. możesz prowadzić łódź o napędzie spalinowym, ciekawe jak dojdzie do tragedii jak potraktuje Cię sąd, czy mogłeś pływać czy nie. POZDRAWIAM
-
O to chodziło czy paten starczy czy trzeba mieć kurs wyższego stopnia ;) ale dzięki za odpowiedź :)
Żeby prowadzić działalność zarobkową potrzebne są państwowe uprawnienia zawodowe czyli kurs stermotorzysty śródlądowego.
Sternik motorowodny , starszy sternik motorowodny itd. są uprawnieniami turystycznymi - amatorskimi dającymi pewne uprawnienia .
Polecam lekturę- "Zasady organizacji ratownictwa wodnego w KSR-G. "- ona rozwieje twoje wątpliwości.
tu masz link do uprawnień stermotorzysty :http://www.zawodyregulowane.pl/index.php?option=com_content&view=article&id=158&Itemid=337
-
Zasady ratownictwa to jedno, a przepisy UŻŚ do drugie. Jeśli pływasz łódką zarobkowo to patent stermotorzysty. Będąc na służbie zarabiasz, więc odpowiedź jest jedna. Mnie zawsze ciekawiło jedno, w/g zasad rat. możesz prowadzić łódź o napędzie spalinowym, ciekawe jak dojdzie do tragedii jak potraktuje Cię sąd, czy mogłeś pływać czy nie. POZDRAWIAM
gowno prawda kolego. to jak sie ma bycie kierowca w PSP? jezdzisz i zarabiasz. wiec powinienes miec prawo jazdy zawodowe zgodne z art.95 a nie masz. mozesz jezdzic na starym prawku byle miec wbita C kategorie (ewnetualnie E do C ) i co?
a gdzie karta do tacho cyfrowego? a gdzie normy czasu pracy kierowcy? Czas pracy kierowcy to max 15h od wlozenia karty po 15h musi odebrac obowiazkowe 9 godzin pauzy. a odbiera? zaczynasz sluzbe o 8 rano i konczysz o 8 rano. czas pracy przekroczony. jak to skomentujesz? wiec nie interpretuj wielu cywilnych przepisow do naszych bo to nie zdaje egzaminu a juz tymbardziej do plywania lodzia. zasady mowia o plywaniu po szlakach zeglugi na patencie stermotorzysty i koniec. a u mnie jest rzeka Warta w miescie i jesli zachodzi koniecznosc plywania po niej celem ratowania zycia na patencie sternika motorowodnego to plywam i jeszcze z tego tytulu nie mialem klopotu. bylem rowniez na sporych cwiczeniach powodziowych z 3-4 lata temu w szczecinie gdzie sciagneli pol polski kontrolowali nas ludzie z KG i rowniez na owym patencie tam plywalem po Miedwiu i nie bylo to ratowanie zycia wiec rozeznaj temat dobrze zanim zabierzesz glos.
-
poniżej zapis z projektu zasad organizacji COO:
Sekcja typ „F” (sekcja przeciwpowodziowa z łodziami) – składająca się z kontenera przeciwpowodziowego z łodziami do ewakuacji oraz prowadzenia działań na obszarach wodnych. W skład sekcji wchodzi ciągnik do transportu kontenera oraz SLRR o napędzie terenowym. Obsada sekcji min. 6 osób, z czego min. 4 powinno posiadać uprawnienia sternika motorowodnego lub stermotorzysty.
Jednostki pływające powinny być wyposażone w koło ratunkowe lub pas ratowniczy typu „węgorz” lub boję SP, radiotelefon zalecany w wykonaniu wodoodpornym, szperacz przenośny, gaśnicę ABC, lornetkę, dwa wiosła, dwie liny cumownicze, bosak lub wiosło pychowe, kotwicę z liną oraz oświetlenie nawigacyjne (jeżeli jednostka porusza się po śródlądowych drogach wodnych).
Zapis sam sobie chyba już lekko przeczy. Jeśli chodzi o uprawnienia to jest autorom bez różnicy natomiast jeśli chodzi o łódź to poruszając się po wodach żeglownych już musi spełniać wymagania. Chyba że autorzy założyli, że łodziami przystosowanymi do pływania po szlakach będą pływali tylko i wyłącznie stermotorzyści.
Innym tematem są wymagania konieczne do przystąpienia do egzaminu na stermotorzystę. Znam sporo ludzi w z PSP z tym kwitem ale żaden nie może pochwalić się wymaganą praktyką.
-
Zasady ratownictwa to jedno, a przepisy UŻŚ do drugie. Jeśli pływasz łódką zarobkowo to patent stermotorzysty. Będąc na służbie zarabiasz, więc odpowiedź jest jedna. Mnie zawsze ciekawiło jedno, w/g zasad rat. możesz prowadzić łódź o napędzie spalinowym, ciekawe jak dojdzie do tragedii jak potraktuje Cię sąd, czy mogłeś pływać czy nie. POZDRAWIAM
gowno prawda kolego. to jak sie ma bycie kierowca w PSP? jezdzisz i zarabiasz. wiec powinienes miec prawo jazdy zawodowe zgodne z art.95 a nie masz. mozesz jezdzic na starym prawku byle miec wbita C kategorie (ewnetualnie E do C ) i co?
a gdzie karta do tacho cyfrowego? a gdzie normy czasu pracy kierowcy? Czas pracy kierowcy to max 15h od wlozenia karty po 15h musi odebrac obowiazkowe 9 godzin pauzy. a odbiera? zaczynasz sluzbe o 8 rano i konczysz o 8 rano. czas pracy przekroczony. jak to skomentujesz? wiec nie interpretuj wielu cywilnych przepisow do naszych bo to nie zdaje egzaminu a juz tymbardziej do plywania lodzia. zasady mowia o plywaniu po szlakach zeglugi na patencie stermotorzysty i koniec. a u mnie jest rzeka Warta w miescie i jesli zachodzi koniecznosc plywania po niej celem ratowania zycia na patencie sternika motorowodnego to plywam i jeszcze z tego tytulu nie mialem klopotu. bylem rowniez na sporych cwiczeniach powodziowych z 3-4 lata temu w szczecinie gdzie sciagneli pol polski kontrolowali nas ludzie z KG i rowniez na owym patencie tam plywalem po Miedwiu i nie bylo to ratowanie zycia wiec rozeznaj temat dobrze zanim zabierzesz glos.
Nie wiem kto z KG Was kontrolował. Powódź Sandomierz, Gorzyce, każdy kto miał tylko sternika został odsunięty od sterów, mogli pływać tylko stermotorzyści. Po wykonaniu telefonu do UŻŚ okazało się że, OSP wystarcza sternik, PSP już nie. Dlatego też nasz 01 zorganizował nam stermotorzystę. POZDRAWIAM
-
Też będę chciał to sobie zrobić gdzieś niedługo.
-
Przecież było jakieś 2 lata temu pismo z KG z oficjalną opinią prawną, że wystarcza sternik motorowodny.
-
Po tym piśmie z KG, koledzy z Łodzi wysłali zapytanie o akty prawne i nie otrzymali żadnej odpowiedzi. Nikt nie zabroni Wam pływać z uprawnieniami sternika, ale pamiętajcie, że wszystko jest fajnie jak jest dobrze, wszyscy wrócili cali i nikomu nie zrobili krzywdy ba jeszcze kogoś uratowali. Inaczej sprawy się mają w razie niepowodzenia, każdy zakład ubezpieczeniowy w pierwszej kolejności sprawdza uprawnienia i wymaga stermotorzysty, podobnie jak prokurator. Oby nikt nie musiał przez to przechodzić. POZDRAWIAM