strazak.pl Ratowniczy Bank Wiedzy
Pożarnictwo => Sprzęt => Wątek zaczęty przez: kotek99 w Styczeń 18, 2019, 14:33:32
-
Witam
Kilka dni temu dostaliśmy potwierdzenie, że mamy 850 tys na zakup nowego samochodu. Ze względu, że nasz teren działań do najłatwiejszych nie należy w grę wchodzi tylko samochód z napędem 4x4. Aktualnie najbardziej skłaniamy się ku zakupowi IVECO eurocargo 4x4 od Szcześniaka ze względu bardzo dobre możliwości terenowe, lecz dużo słyszeliśmy o jego awaryjności,(ile w tym prawdy?) Następny samochód który rozważamy jest VOLVO FL 4X4 GBA 2,5/16 z bocar na pojedynczym ogumieniu, i teraz pytanie co jest lepsze? może są jeszcze jakieś lepsze propozycje?, Dziękuję i Pozdrawiam
-
http://kamazpolska.pl/modele/strazackie/ratowniczo-gasniczy-gba-3500350/
-
Volvo na pojedynczych to jest po prostu Renault ze znaczkiem Volvo placisz za znaczek wieksza kasa na serwisie etc moim zdaniem nie warto Kamaz owszem koszt a to co proponuje na +
-
A KAMAZ posiada Świadectwo Dopuszczenia CNBOP??
-
Tak
-
Za tą kasę to MAN z MotoTruck
-
Nie bierzcie Iveco Eurocargo. Ja i wszyscy znani mi użytkownicy narzekają na to podwozie. Użytkowo auto świetne, w terenie rewelacyjne. Gdyby nie te awarie.. :wall:
Na temat zabudowy gaśniczej Szczęśniaka się nie wypowiem, bo nie znam. Słyszałem o przypadkach awarii autopompy.
-
A może ktoś jeszcze z druhów się wypowie?, myślę że temat jest dość ciekawy, a cześć jednostek posiada już nowsze pojazdy. A rzetelne opinie użytkujących takie samochody bardzo by pomogły, Dziękuję i Pozdrawiam
-
MAN za 810 tysiecy
http://strazpisarzowice.pl/start/2018/1095-spozniony-mikolaj
-
Co oznacza trudny teren?
Dla jednych będzie wystarczające auto 4X4 uterenowione dla innych 6X6 terenowe.
Skoro macie trudny teren oznacza to że będą problemy z zaopatrzeniem wodnym. W związku z tym auto z największą możliwą beczką.
Czyli od 4,5-4,7 z napędem 4X4U i oponami MT powinno dać radę w większości przypadków. Przy tej kwocie Bocar, Moto-Truck, Stolarczyk
-
Tylko nie iveco eurocargo bo bardzo awaryjne. Jedna jednostka oddała w marcu 2018 roku taki samochód na serwis i do dzisiejszego dnia czeka na samochód! Myślę że Man to dobry wybór.
-
W takim razie jeśli nie iveco eurocargo to pewnie zostaje nam MAN, Może być maksymalnie 3 tyś litrów wody.. napęd 4x4 najlepiej pojedynczy tył , ewentualnie bliźniak i opony terenowe :D, Dziękuję i Pozdrawiam :)
-
Również polecam Moto Truck ;) Dogadasz się z nimi na pewno ;) Bardzo otwarta firma dla ludzi ;)
-
Polecam Mana 15.290 na wysokim ogumieniu pojedyńczym od Mototrucka. 3000 tys. litrów wody, w 2017 placiliśmy ok.780-790 tys. Jak pisał kolega wyżej ludzie do dogadania.
-
Tylko nie iveco eurocargo bo bardzo awaryjne. Jedna jednostka oddała w marcu 2018 roku taki samochód na serwis i do dzisiejszego dnia czeka na samochód!
Zgadza się. W pracy jeździłem Stralisem, problemów takich żeby auto stanęło nie było, ale była masa naprawdę upierdliwych usterek elektroniki. Plus dodam że swego czasu codziennie przejeżdżałem koło serwisu Iveco, to przez kilka tygodni widziałem na placu 3 Eurocargo pożarnicze czekające na naprawę...
Co oznacza trudny teren?
Dla jednych będzie wystarczające auto 4X4 uterenowione dla innych 6X6 terenowe.
Dokładnie - czasem wystarczy nieco podwyższone auto miejskie z napędem 4x4. Ale im trudniejszy teren tym powinien się zwiększać prześwit, kąty natarcia i zejścia, powinno się dążyć do stosowania ogumienia pojedynczego terenowego, ale również większej liczby osi napędzanych.
Jednak...Skoro macie trudny teren oznacza to że będą problemy z zaopatrzeniem wodnym. W związku z tym auto z największą możliwą beczką.
...to już się nieco gryzie - bo masa jest wrogiem zdolności terenowych. U mnie na rejonie ani Scanie GCBA 4x4 z PSP, ani żadne inne "zachodnie" wozy średnie z OSP nie mają żadnego startu do możliwości nawet podstawowego Stara 244 na oponach budowlanych - głównie przez masę. Choć opony też robią dużą różnicę - budowlanki z grubą kostką to kompromis, na trudny teren jodełki spotykane w 266 są genialne.
-
Trudny teren? Tzn ile km robicie w tym trudnym terenie rocznie? Auta strażackie powinny być przede wszystkim bezpieczne. My jednak bierzemy 4x4 ktorymi się jeździ fatalnie. Myślę ze ok 99 procent wszystkich jazd.
Taka tendencja jest jesli chodzi o wodę to najlepiej GBA ale zeby miało z 5 ton wody :gwiazdki: NO I DZIALKO Z 3000 ORAZ AUTOPOMPĘ 5000 L/MIN
-
Posiadam w mojej jednostce GBA 4,5/32 z działkiem 3200 4X4U.
Taki trochę dziwoląg ale niestety program z którego pozyskiwaliśmy fundusze nie przewidywał zakupu ciężkich samochodów (z wyjątkiem jednego zaklepanego po linii politycznej :-\) i trzeba było coś wykombinować zastępczo.
Podwozie MB, manualna 6 stopniowa skrzynia biegów i przede wszystkim zdrowy rozsądek kierowców powoduje że nikt jeszcze nie tego auta nie zakopał.
Najczęstszym błędem jest przeświadczenie kierowców że skoro 266 wchodził wszędzie to ten nowy też wejdzie. Tylko że to zupełnie inne konstrukcje i właściwości jezdne.
-
Cała skandynawia jeździ pojazdami 4x2 z zawieszeniem pneumatycznym. Gdzie zbiorniki na wode maja 3 lub 4 tony. Auta są bezpieczne . Radzą sobie w różnym terenie - odpowiednie opony- tzw. regionalne. Są produkowane nawet w Polsce. Czesi także je kupują. https://www.kobit-thz.cz/ew/ew_images/image?EwImage=fa07a6d4-ddf7-46a4-839a-a63981047ea9&Filter=77c1217a-447d-4780-83bd-af3cc79a9487.
A u nas kupujemy to co firma karasujsca ma na parkingu. Przetarg trzeba zrobic do końca roku, gdzie finansowanie jest znane ok maja. Śląsk próbuje drugi raz zrobic przetarg pod auto typu GCBA 4/32 na zawieszeniu pneumatycznym i nic nikt nie jest zaintetesowany. Firmy twierdzą ze za późno zamowienie - brak podwozia, nikt nie kupi poźniej takiej wersji bo za mało wody oraz auto musi być 4x4.
Szkoda bo wlasnie widzę ze wracamy do aut typu midlainer 4x4. Kto jezdzil wie. Kto miał nim wypadek też wie.
Może ktoś kiedyś ważny to zrozumie. :wall:
-
Od 2016 roku w swojej jednostce mamy owe Iveco z zabudową od Szcześniaka i szczerze powiem że są plusy i minusy tego samochodu. Na chwilę obecną awarii nie ma, lecz najpoważniejszym problemem jest bardzo miejsca dla roty. Zakładanie AODO czy inne manipulacje są wręcz niemożliwe