strazak.pl Ratowniczy Bank Wiedzy
Służba => Forum ochotników => Wątek zaczęty przez: mario w Listopad 18, 2007, 16:15:16
-
Pytanie trochę proste, wręcz głupie. ;)
W związku z pewnym planowanym zamierzeniem Klubowym proszę Was, jako użytkowników remiz, o określenie jaki program funkcjonalny miałaby idealna dla Was remiza OSP.
Na co dzień użytkujecie wiele remiz i Wy najlepiej wiecie co jest Wam w nich niepotrzebne, wręcz zbędne (chyba mało jest takich rzeczy czy pomieszczeń :) ) a czego Wam brakuje najbardziej.
Za wszystkie głosy i sugestie wielkie dzięks!
-
Musisz mi odpowiedzieć na jedno pytanie – skupiamy się na
a) Remiza budynek – garaż, kilka pomieszczeń, mała sala konferencyjna, zaplecze socjalne.
b) Remiza budynek – jw. + sala, miejsce na punkt usługowy.
Do czego zmierzam – wszystko zależy, na co jest zapotrzebowanie.
-
właśnie o to mi chodzi - czy ochotnicy widzą potrzebę posiadania we własnej remizie, oprócz "zwyczajowych" pomieszczeń, dodatkowych pomieszczeń "komercyjnych" czy nie. A jeżeli tak to jakich?
-
Garaż na min. dwa samochody z małym zapleczem warsztatowym a w środku Mercedes Actros i Star 266, szatnia z 18 Nomexami, biuro ala punkt kierowania, planowania z systemem nawigacji.
Świetlica (ale nie za duża) z nagłośnieniem, TV i jakimiś laserami dla bajery + kuchnia z pełnym osprzętowaniem. WC ze złotymi kranami.
No to tak ogólnie. Pomarzyć dobra rzecz :rolleyes:
-
A czy na przykład nie widzisz uzasadnienia dla jakiegoś pokoju (lub dwóch) gościnnego z węzłem sanitarnym?
-
Kanał w garażu.
Pomieszczenie warsztatowe z podstawowym wyposażeniem (stół, imadło, klucze, wiertarka, szlifierka,sprężarka, itp).
Sala konferencyjana.
Zaplecze socjalne (prysznic, wc).
Magazyn mundurowy.
Magazyn na sprzęt (armatura, pompy, itp)
Nie wiem czy istnieje taka techniczna możliwość, coś dla jednostek posiadających selektywne:
alarm włamaniowy wyłączany gdy SK włączy syrene, oprócz tego kodem z klawiatury.
-
Rachunek ekonomiczny przemawia sam za siebie – sala do wynajęcia! Sala z zapleczem socjalnym. Jednak zaprojektowana w taki sposób, aby bawiący się ewentualni goście nie przebywali w pobliżu ewentualnych wjazdów do boksów garażowych.
Innym dobrym rozwiązaniem jest udostępnienie powierzchni handlowej – na sklep na przykład.
W obu przypadkach mamy zasilenie budżetu znacznymi kwotami.
Tylko wiadomo – ograniczenia dotyczą wysokości budżetu na taką inwestycję.
Dobrym pomysłem jest miejsce na Centrum Zarządzania Kryzysowego wraz z magazynem – dla miejscowości, w których takowe są.
-
A czy na przykład nie widzisz uzasadnienia dla jakiegoś pokoju (lub dwóch) gościnnego z węzłem sanitarnym?
Zależy co masz na myśli? Czy ma to być pokój dla gości z zaprzyjaźnionej jednostki czy dla koleżanek z sąsiedztwa.
-
Nie, wcale nie myślałem o agencji towarzyskiej :)
Są jednostki OSP posiadające w remizach takie pokoje - szczególnie przydają się w uzdrowiskowych lub wczasowych miejscowościach.
A czasami po zebraniu też by się mogły przydać ;)
-
Hehee!
No... Panowie - nie jestem, co prawda dotychczas czł. żadnej OSP, ale coraz bardziej inspirujecie mnie swoimi wypowiedziami na przyszłość ^_^
Tak trzymać? :wacko:
Pozdr.
-
Wg. mnie garaż na min. dwa stanowiska z:
- wysiągiem spalin
- ładowaniem bezposrednim akumulatora
- systemem utrzymania cisnienia w układzie hamulcowym
-
Z mojego punktu widzenia, marzy mi się aby większość garaży miała bramy wjazdowe wyposażone w te 4m wysokości.
Bo żądania i wymagania wielu kolegów strażaków są jak bajka, ale z myślą o nich my je realizujemy... Tylko gdzieś ten cały sprzęt logicznie trzeba zabudować i rozmieścić w aucie. Sprzętu przybywa, auta są coraz bardziej funkcjonalne - i obszerne...
Tylko potem - jak życie niejednokrotnie pokazało - ZONK! Auto nie mieści się bo wjazd ma 3,20 lub 3,50m.
:mellow:
-
Z mojego punktu widzenia, marzy mi się aby większość garaży miała bramy wjazdowe wyposażone w te 4m wysokości.
Zmiana wysokości bramy segmentowej nie jest żadnym problemem, pod warunkiem, że dysponujemy odpowiednią wysokością nadproża. Tak wysokość i szerokość bram stanowi problem. Jednak, jeśli jest miejsce – nie ma problemu (pod warunkiem, że jest kasa).
-
No i nie tylko kasa... Jak sam powiedziałeś - możliwości techniczne...
A dojdzie do tego jeszcze możliwość prawna (sporo budynków podlega pod tzw. "zabytki")
Tu jest właśnie cały problem. Nie zawsze da się zmienić mając i możliwości techniczne i kasę...
-
Witam
Powolutku przygotowuję się do budowy remizy.
Przewidziałem tam, m.in. w jednym z garaży, kanał remontowy, warsztat.
Na parterze sanitariaty dla strażaków (razem z prysznicami), dyżurkę, CPR, kuchnię, pomieszczenia magazynowe, trzy lokale użytkowe pod wynajem.
Piętro to natomiast cztery mieszkania dla strażaków.
Pozdrawiam
-
to może teraz zaczepimy o punkt "sala balowa" przede wszystkim duża ( w sumie bazuję na mojej obecnej remizie w trakcie budowy, jest naprawdę piękna i za jakiś rok w pełni funkcjonalna i chyba zalatuje pod ideał na dzisiaj:) ) powinna mieć klimatyzację - dzisiaj ta opcja jest wybierana pierwsza z z rzędu przez pary planujące ślub, ogrzewanie podłogowe - ma wiele plusów, osobna sala na tańczenie osobna na stoły -nie koniecznie oddzielne pomieszczenie ale chodzi o to aby nie "zabijać " się na stołach, dobre rozwiązanie to antresola, i przede wszystkim - naprawdę spory zasób sztućców, talerzy, szklanek bo najbardziej denerwujące jest gdy gości jest 200 szklanek 250 a łyżeczek 300, czasami nie da się z taką ilością wiele zrobić, do tego zamiast lodówek, pomieszczenie chłodnicze, coś na styl zamrażalnika z drzwiami, mieści się dużo i wiadomo co gdzie jest, szatnia, ponieważ nie jest przyjemnie na własnym krześle mieć zawieszony włóczący sie po ziemi płaszcz, aha ! i kuchnia koniecznie na tym samym poziomi e co sala, żadnych uskoków ani innych bajerów, to jest po prostu niefunkcjonalne dla obsługi. to tyle jeśli chodzi o salę
-
Jesli chodzi o salę balową to masz rację. Co do sztućców... polecam raczej wynająć jakiemuś dzierżawcy który płaci regularny czaynsz i robi imprezy. Bo samemu jest raczej ciężko. To charówka od piątku (wydanie sali) do poniedziałku/wtorku... Mnie kiedyś weselnicy chcieli budzić o 2 w nocy bo im sie kuchenka gazowa zepsuła... nie polecam...
Tak sobie myślę, że w starych remizach nikt nie myslał o pomieszczeniach socjalnych. Tak, że prysznice czy choćby umywalki, i miejsce do wypicia kawy po akcji, o których piszecie jest wg. mnie bardzo ważne.
-
Ja najpierw zaproponuję podział... Bo jeżeli chodzi o strażnicę, to w takiej sala bolowa czy inne niestrażackie pomieszczenia są ogólnie zbędne ( choć wiele jednostek wynajmując je ma spore dochody na rozwój).
Jeżeli chodzi o samą straż, to u nas jest tak:
Garaże z automatycznie podnoszonymi/opuszczanymi bramami - 4 na samochody ciężarowe i 1 mały. Bramy otwierane przy wyjeździe i za pomocą pilotów z samochodów i przez kierowców. W dużym garażu jest kanał, w małym jest warsztat z pełnym osprzętem do napraw i konserwacji.
Jest pomieszczenie paliwowe - na paliwa i oleje.
Jest magazyn sprzętu, gdzie leżą części zapasowe i wszystko, co nie jest potrzebne przez dłuższy czas, w tym kosiarki do trawy na zimę i łopaty do odśnieżania na lato ^_^ . W nim zakamuflowany zgodny z przepisami magazyn z bronią (koło LOK.)
Dyżurka z GCR - skomputeryzowana, posiadająca własny agregat prądotwórczy i sieć niezależnych połączeń z internetem o dużej przepustowości łączy.
Dodatkowo magazyn mundurowy, który jest też magazynem sprzętu częsciej używanego.
Satni nie posiadamy, mundury wiszą w garażu przy wozach.
Mamy pomieszczenie sanitarne, remontowane w zeszłym roku a w nim 2 kabiny prysznicowe, 2 toalety, 2 umywalki i pralkę automatyczną.
To na parterze.
Piętro - przede wszystkim świetlica, niewielka bo mieści się na niej stołów i krzeseł na 60 osób + stół do ping ponga tak by można było przy nim bez przeszkód grać. Przydałaby sie w.g mnie większa sala. Następnie - pokój naszej MDP, z komputerem, TV i TV sat.
Łazienka dla świetlicy obok zaś mała kuchnia z kuchenką i zmywarką do naczyń.
Pokój - archiwum, choć nie izba muzealna. Jest tam miejsce na dyplomy, puchary, kroniki itp. Jednakże nie ma miejsca na moje hełmy (58 sztuk różnych hełmów strażackich). Dodatkowo na tym samym poziomie znajduje się mieszkanie jednaego z naszych kierowców - jest na miejscu co przyspiesza wyjazd.
Ponadto są jeszcze dwa mieszkania strażaków/kierowców z niezależnym wejściem i siłownia - dobrze wyposażona.
Tyle budynek.
Czego brakuje jak dla mnie ? Mógłby być jeszcze jeden pokój albo miejsce na świetlicy na historię jednostki - czyli zdjecia, dyplomy i hełmy, stare prądownice itp. Musiałoby to być zamykane i chronione przed ludźmi - by nie zostało zniszczone/ukradzione.
Nie widzę potrzeby, by w mojej jednostce była ogromna sala dla wesel - od tego mamy tu Centrum Kultury i inne miejsca, gdzie można wynająć sale.
Cały obiekt - budynek jest monitorowany i wyposażony w 2 alarmy. Dodatkowo - mieszka w nim 3 rodziny strażackie, więc jest dobrze zabezpieczony przed włamaniami.
Następna opcja - jednostka straży, która ma więcej pełnić rolę domu kultury, to rczej mniejsze miejscowości, gdzie nie ma binbliotek i Centrów Kultury. Tu - oczywiście - potrzebna byłaby duża sala i całe zaplecze - tak jak pisze Agusiaczek. Ale należałoby wziąć pod uwagę jaką rolę ten obiekt będzie pełnił - czy straż, czy Dk ? jeżeli po równi - to trochę zredukować np garże na rzecz sal, czy zaplecza. i tp.
pozdrawiam.
-
Mysle ze tak jak u nas jest dobze czyli
-Trzy boxy garazowe
-kotłownia
- Sterylne pomieszczenie wraz z spreżarką do ładowania butli do aparatów oddechowych
-Magazyn z sprzetem i umundurowaniem
-20 Szafek w trurej jest na każdej hełm koszarówka ups oraz buty
-Biuro gdzie znajduje sie Sylektywne alarmowanie DSP 50 oraz 36 pagerów który posiadają strazacy
-Warsztat z tokarnią
-Pomieszczenie odpoczynkowo służgowe gdzie znajduje sie Wygodne sofy stoliczek meble TV ,DVD Cyfrowy polsat Bumbox i ozdobienia jak puchary wyruznienia i dyplomy
-Swietlica
-kuchnia z osprzetowaniem
-wc
Mamy nadzieje ze bedzie niedługo rozbudowa o 2 boxy poniewaz mamy 4 samochody a 3 boxy
-
4 boksy garażowe, a w nich
- GCBA - renault kerax
- GBA - star 1466
- SLRt - renault mascott
- GBA - star 14.225
porządną szatnie, magazyn na ubrania i sprzęt, magazyn na paliwa, dyżurkę z sytemem DPS, pokój gościnny, świetlicę, sale balową, kuchnię, WC, warsztat, w jednym z garaży kanał by się tez przydał
-
co najmniej 100 czynnych członków (ale to nie remiza, tylko całe OSP) co do samej remizy... porządny wóz i porządne umundurowanie bo niektóre OSP nawet tego nie mają...:angry: a bez reszty można przeżyć, chyba..
Pozdrowienia
-
powinna mieć 3 boksy garażowe pokoje 5 , szatnia, wc, prysznice, sala na 120 osób kuchnia, magazyn
-
Według mnie najważniejsze jest by był odpowiedni sprzęt (w zależności od potrzeb danej jednostki) i kompletne umundurowanie ochronne:) a gdy te sprawy nie są załatwione to nie ma co mówić o innych:)
-
Idealna remiza powinna być dopasowana do potrzeb danego rejonu, powinna posiadać pomieszczenia komercyjne, aby ja można było utrzymać i nie zjadły nas koszty użytkowania obiektu.
-
Idealna remiza ? praktycznie wszystkie niezbędne pomieszczenia zostały wymienione ! Ale jak się bawić to na dobre garaże minimum dwa, przylegająca do nich szatnia oraz pomieszczenie gospodarcze (magazyn). Pokój szkoleniowo-wypoczynkowy oraz świetlica. Biuro zarządu oraz pokój lub pokoje gościnne. Kuchnia, łazienki i strażaków którzy ten bałagan będą sprzątać !!!
Pozdrawiam ^_^
-
No właśnie, tyle się o tym mówi teraz, a nikt nie wymienił - przede wszystkim wyszkolonych, mobilnych i pracowitych członków, na których można liczyć 24 h na dobę. I to chyba taka podstawa. :wub:
-
Remiza powinna mieć:
- co najmniej 2 garaże
- zaplecze warsztatowe
- zaplecze sanitarne (prysznice)
- świetlica
- zaplecze kuchenne z wyposażeniem
- sala konferencyjna np do wynajęcia zawsze to jakiś zysk
-
zestaw ciężki Holmatro, aparaty z kompozytami, hełmy Galleta, agregat oddymiający, dobre węże , Ramojet'a , szybkie bramy , powiadamianie sms, szkolenia !!!!! ,zapała, zapał, odwaga i jeszcze raz zapał
-
Idealna remiza...
Według mnie dwa poziomy (parter + piętro) - wyżej nie trzeba.
Na parterze łazienka (2 x prysznic, ubikacja, umywalka), pomieszczenie magazynowe, dyżurka (GSK), oddzielna kotłownia, pomieszczenie przeznaczone na narzędzia dla konserwatora, 4 podwójne boksy garażowe z wyciągami spalin i sprężarką. Boks warsztatowy, który mógłby mieć wjazd tylko od tyłu budynku (''cywile" nie muszą o nim wiedzieć ani go widzieć). Boksy najlepiej przelotowe. No i oczywiście szatnię. Szatnia duża, najlepiej podłoga wyłożona płytkami - łatwo utrzymać czystość. Każdy strażak powinien mieć swoją szafkę. Szafki ustawione na ścianach prostopadłych do tej, w której jest wejście do pomieszczenia.
Za remizą duży plan manewrowy, po części "trawiasty" po części z twardą nawierzchnią (asfalt, beton - mniejsza co), miejsce na ognisko, gdzie można by było spotkać się z kolegami i rodzinami.
Natomiast na piętrze sala "balowa", w której odbywałyby się zebrania sprawozdawczo-wyborcze, łazienki (męska i damska), kuchnia, pomieszczenie magazynowe, taras widokowy (to wszystko wynajmowane firmie organizującej bale, wesela itp).
To tak z grubsza ;)
-
Idealna remiza...
Według mnie dwa poziomy (parter + piętro) - wyżej nie trzeba.
Na parterze łazienka (2 x prysznic, ubikacja, umywalka), pomieszczenie magazynowe, dyżurka (GSK), oddzielna kotłownia, pomieszczenie przeznaczone na narzędzia dla konserwatora, 4 podwójne boksy garażowe z wyciągami spalin i sprężarką. Boks garażowy, który mógłby mieć wjazd od tyłu budynku (''cywile" nie muszą o nim wiedzieć ani go widzieć). Boksy najlepiej przelotowe. No i oczywiście szatnię. Szatnia duża, najlepiej podłoga wyłożona płytkami - łatwo utrzymać czystość. Każdy strażak powinien mieć swoją szafkę. Szafki ustawione na ścianach prostopadłych do tej, w której jest wejście do pomieszczenia.
Za remizą duży plan manewrowy, po części "trawiasty" po części z twardą nawierzchnią (asfalt, beton - mniejsza co), miejsce na ognisko, gdzie można by było spotkać się z kolegami i rodzinami.
Natomiast na piętrze sala "balowa", w której odbywałyby się zebrania sprawozdawczo-wyborcze, łazienki (męska i damska), kuchnia, pomieszczenie magazynowe, taras widokowy (to wszystko wynajmowane firmie organizującej bale, wesela itp).
To tak z grubsza ;)
Czyli drogi kolego napisales prawie wszytko co posiada twoja straznica. Mi tu jeszcze silowni brakuje ^_^
-
Idealna remiza...
Według mnie dwa poziomy (parter + piętro) - wyżej nie trzeba.
Na parterze łazienka (2 x prysznic, ubikacja, umywalka), pomieszczenie magazynowe, dyżurka (GSK), oddzielna kotłownia, pomieszczenie przeznaczone na narzędzia dla konserwatora, 4 podwójne boksy garażowe z wyciągami spalin i sprężarką. Boks garażowy, który mógłby mieć wjazd od tyłu budynku (''cywile" nie muszą o nim wiedzieć ani go widzieć). Boksy najlepiej przelotowe. No i oczywiście szatnię. Szatnia duża, najlepiej podłoga wyłożona płytkami - łatwo utrzymać czystość. Każdy strażak powinien mieć swoją szafkę. Szafki ustawione na ścianach prostopadłych do tej, w której jest wejście do pomieszczenia.
Za remizą duży plan manewrowy, po części "trawiasty" po części z twardą nawierzchnią (asfalt, beton - mniejsza co), miejsce na ognisko, gdzie można by było spotkać się z kolegami i rodzinami.
Natomiast na piętrze sala "balowa", w której odbywałyby się zebrania sprawozdawczo-wyborcze, łazienki (męska i damska), kuchnia, pomieszczenie magazynowe, taras widokowy (to wszystko wynajmowane firmie organizującej bale, wesela itp).
To tak z grubsza ;)
Czyli drogi kolego napisales prawie wszytko co posiada twoja straznica. Mi tu jeszcze silowni brakuje ^_^
Prawie, nie ma tak dobrze żeby miała wszystko ;) A o siłowni zapomniałem :P też bym ją dodał do idealnej OSP ;)
pozdrawiam
-
"Idealna remiza" dla każdego będzie to znaczyć coś innego. Jak dla mnie w tej remizie najważniejsi są ludzie zawsze gotowi jechać do pomocy innym, ale sami ludzie to za mało. Przydałby sie jeszcze odpowiedni sprzęt,jakaś większa sala z kuchnią na zebrania imprezy, dyżurka, zaplecze sanitarne,miejsce do konserwacji sprzętu, siłownia byłaby bardzo fajnym pomysłem ale szybciej chyba kupi się nowy sprzęt zamiast urządzać siłownie bo to chyba ważniejsze.
Mi osobiście bardzo podobają sie sale pamięci w jednostkach na prawdę fajna sprawa.Jeszcze może boisko obok strażnicy. Jakaś sala dla młodzieży, pomysłów może być mnóstwo. Teraz warto pomyśleć jak te pomysły wprowadzić w życie.
-
"Idealna Remiza"
powinna posiadać
co najmniej 4 garaże
zaplecze warsztatowe
zaplecze sanitarne (prysznice)
świetlica
zaplecze kuchenne z wyposażeniem
ALE PRZEDEWSZYSTKIM
ZGRANĄ ZAWSZE GOTOWĄ DO DZIAŁANIA ZAŁOGE
DOBRZE WYSZKOLONĄ, ZACHARTOWANĄ Z JEDNĄ IDEĄ "BOGU NA CHWAŁE LUDZIOM NA POŻYTEK"
-
czemu piszecie o określonej liczbie garaży??? Przecież wystarczy jeden garaż z kilkoma bramami.
-
Panowie Druhowie wygląda klasa!
https://remiza.com.pl/nowa-remiza-osp-lipnica-wielka-centrum-oficjalnie-otwarta-foto/
Widać, że można zrobić remizę 21 wieku w tradycyjnych kolorach i bryle a nie zawsze te szaro czerwono białe cholerstwo w kształty figur geometrycznych .