strazak.pl Ratowniczy Bank Wiedzy
Pożarnictwo => Taktyka działań ratowniczych => Wątek zaczęty przez: Mielec112 w Czerwiec 04, 2014, 13:51:36
-
Witam!
Mam pytanie. Chcę się jak najszybciej dowiedzieć tyle ile się da o procedurach jakie są uruchamiane w przypadku zgłoszenia przez załogę samolotu możliwość lądowania awaryjnego. Może są jakieś opracowania, mapki itd? Ogólnie o procedurach.
Mam głównie na myśli jak wygląda przygotowanie wszystkich służb na przyjęcie takiej maszyny, jak są rozstawiane siły i środki przy takiej akcji oraz jak wygląda sprawa z pościgiem maszyny po pasie i dalszych czynności na miejscu lądowania jak np. ewakuacja poszkodowanych czy gaszenie pożaru...
Czy ktoś może się na ten temat wypowiedzieć?
Jeśli chodzi o przykład to tak, mamy samolot, który zgłasza możliwość lądowania awaryjnego z powodu pożaru na pokładzie. Na lotnisku mamy jedną jednostkę LSP z Barakudą Junior i w mieście PSP, która do akcji zadysponuje dwa ciężkie Man-y oraz prawdopodobnie SLOp + PR i Policja również z miasta. Dodam, że ścieżka podejścia do pasa przecina drogę powiatową o dużym natężeniu ruchu, która leży u progu pasa. Pas ma długość ok. 2000m. W samolocie leci 10-ciu pasażerów. Co się może zdarzyć, jak zachowają się służby i jak wyglądałby przebieg całej akcji?
Dzięki z góry za odpowiedzi!
-
nie wiem jakie sa procedury ale jak casa C-295M kilka miesiecy temu siadała na balicach z otwarta klapą to było na płycie całe lsrg, wsp i 3/4 krakowa ;)
-
nie wiem jakie sa procedury ale jak casa C-295M kilka miesiecy temu siadała na balicach z otwarta klapą to było na płycie całe lsrg, wsp i 3/4 krakowa ;)
Nic tylko pogratulować Krakowowi zabezpieczenia miasta.
To nawet jak Wrona siadał na Okęciu z miasta poszło nie więcej niż 1/2 SiS ;)
z czego tylko część wjechała na płytę, a reszta stanowiła głęboki odwód.
@Mielec, to pytanie głównie do LSP. często i gęsto bywa, że przy części lądowań awaryjnych PSP w ogóle nie bierze udziału. Lądowanie lądowaniu nie równe ;)
A jeśli już LSP poprosi miasto o wsparcie, to na taką okoliczność przygotowane są procedury dysponowania właściwych SiS. Wskazane w tych procedurach zastępy udają się w rejon koncentracji (nie koniecznie musi to być już na terenie lotniska; zastępy często stoją przed wjazdem na lotnisko, nie mówiąc już o wjeździe na płytę).