strazak.pl Ratowniczy Bank Wiedzy

Służba => Forum ochotników => Wątek zaczęty przez: Lider1989 w Styczeń 29, 2017, 11:51:52

Tytuł: Wprowadzenie auta do podziału!
Wiadomość wysłana przez: Lider1989 w Styczeń 29, 2017, 11:51:52
Czołem Druhowie!
Z każdej strony słyszy się o zakazie wprowadzania aut zachodu do podziału bez certyfikacji CNBOP. Nasza jednostka właśnie skończyła przystosowanie VW T4 z Policji pod SLRT. Przegląd pod auto specjalne mamy zrobiony, zabudowę wykonała firma, która specjalizuję się w dopuszczeniach dla straży pożarnych. I tak rozmowy ostatnio zostały skierowane, że problem będzie z prowadzaniem aut z zachodu ale nasz bus działał już w służbach w PL i dalej będzie tylko w innej formacji. Co o tym myślicie? Będziemy mieli problem z prowadzeniem go w podział? W poniedziałek kompletujemy dokumenty i jedziemy do macierzystej jednostki PSP.
Tytuł: Odp: Wprowadzenie auta do podziału!
Wiadomość wysłana przez: Emil w Styczeń 29, 2017, 13:06:39
Z wykazu wynika, że certyfikat powinny mieć pojazdy ratowniczo-gaśnicze  :cooo:
Ktoś, gdzieś pisał, że nie dotyczy to pojazdów o DMC 3 t. czyli chyba T4 łapie się na ten paragraf, ale to też info
bez potwierdzenia.  Zastanawiam się także, czy pojazd typu SLRr (rozpoznawczo-ratowniczy) również musi posiadać
certyfikat? Jeżeli nie, to mogło by to być rozwiązaniem. Jeżeli będziecie mieli jakieś oficjalne info to chętnie poczytam,
bo również jestem zainteresowany podobnym tematem. Pozdrawiam!

Tytuł: Odp: Wprowadzenie auta do podziału!
Wiadomość wysłana przez: Ahmed w Styczeń 29, 2017, 15:25:04
W zeszłym roku wprowadzałem Mana od zachodnich sąsiadów w podział i nikt nie pytał o CNBOP.
Tytuł: Odp: Wprowadzenie auta do podziału!
Wiadomość wysłana przez: Feniks w Styczeń 29, 2017, 16:07:21
Należy rozróżnić 2 osobne kwestie:
- wprowadzenie samochodu do podziału bojowego - zależy od KP, z tego co mi wiadomo czasem wymagają CNBOP, czasem nie, różnie to wygląda w różnych komendach
- ewentualne problemy w razie wypadku - sami wiecie, że jest dobrze jak jest dobrze, ale w razie wypadku, daje się prokuratorowi jak i firmą ubezpieczeniowym sznur na którym mogą Was powiesić...

Aczkolwiek też widziałem - nawet na tym forum - wypowiedzi, że dla samochodów lekkich CNBOP nie jest wymagane. Osobiście nie drążyłem tematu dla lekkich, bo u nas w okolicy dawno nikt żadnego nie wprowadzał do podziału. Jeżeli rzeczywiście dla lekkich nie trzeba to nie macie problemu :)
Tytuł: Odp: Wprowadzenie auta do podziału!
Wiadomość wysłana przez: Lider1989 w Styczeń 29, 2017, 19:58:48
Przeszukałem forum i nie mogę znaleźć podobnych tematów, mógłby ktoś podrzucić link?
Tytuł: Odp: Wprowadzenie auta do podziału!
Wiadomość wysłana przez: Lider1989 w Luty 06, 2017, 10:38:03
U nas w województwie dolnośląskim już powoli się zaczęło. W grudniu 2016 jedna jednostka z terenu naszej gminy kupiła i wprowadziła do podziału Volvo ściągnięte z Belgi. KP wprowadziło, wszystko było na dobrej drodze, aż do momentu przysłania listu z KW o wycofaniu z podziału do momentu przedstawienia certyfikatu CNBOP i problem, dobrze, że się nie pozbyli Lekkiego i dalej go używają, a z nowym nie wiadomo co w takiej sytuacji.
Co do poruszanego tematu odnośnie VW T4 co wprowadzamy do naszego podziału, informacja sprawdzona u samego źródła- Po kontakcie z Józefowem, otrzymałem informację, że pojazd nie przekraczający DMC 3 t nie wymaga certyfikacji, mówi o tym polska norma pn/en 1846 -2.
Tytuł: Odp: Wprowadzenie auta do podziału!
Wiadomość wysłana przez: oliwier w Luty 06, 2017, 10:54:37
W zeszłym roku wprowadzałem Mana od zachodnich sąsiadów w podział i nikt nie pytał o CNBOP.
Za użytkowanie sprzętu a tym samym wprowadzenie do podziału odpowiada Naczelnik. PSP co najwyżej może taki fakt odnotować bo to nie oni włączają do podziału a jedynie w BSIS wpisują parametry i nazwę sprzętu.
Pozostaje kwestia ubezpieczenia w razie wypadku i odpowiedzialności karnej bo brak certyfikatu to gwóźdź do trumny podczas sprawy sądowej i ciężko będzie podeprzeć się stanem wyższej konieczności.
Tytuł: Odp: Wprowadzenie auta do podziału!
Wiadomość wysłana przez: wujo 2010 w Luty 06, 2017, 11:53:41
W zeszłym roku wprowadzałem Mana od zachodnich sąsiadów w podział i nikt nie pytał o CNBOP.
Za użytkowanie sprzętu a tym samym wprowadzenie do podziału odpowiada Naczelnik. PSP co najwyżej może taki fakt odnotować bo to nie oni włączają do podziału a jedynie w BSIS wpisują parametry i nazwę sprzętu.
Pozostaje kwestia ubezpieczenia w razie wypadku i odpowiedzialności karnej bo brak certyfikatu to gwóźdź do trumny podczas sprawy sądowej i ciężko będzie podeprzeć się stanem wyższej konieczności.
Co nie zmienia faktu, że zabudowy renomowanych firm zachodnich przewyższają ergonomią i funkcjonalnością nasze  zabudowy.
Tytuł: Odp: Wprowadzenie auta do podziału!
Wiadomość wysłana przez: grzela w Luty 06, 2017, 16:08:00
Co do poruszanego tematu odnośnie VW T4 co wprowadzamy do naszego podziału, informacja sprawdzona u samego źródła- Po kontakcie z Józefowem, otrzymałem informację, że pojazd nie przekraczający DMC 3 t nie wymaga certyfikacji, mówi o tym polska norma pn/en 1846 -2.

Chyba chodzi o maksymalną masę rzeczywistą pojazdu – MMR do 3 t.
Tytuł: Odp: Wprowadzenie auta do podziału!
Wiadomość wysłana przez: Lider1989 w Luty 06, 2017, 16:55:53
Tak, dokładnie i my się w tym przedziale łapiemy.
Tytuł: Odp: Wprowadzenie auta do podziału!
Wiadomość wysłana przez: Emil w Luty 07, 2017, 06:39:10
Norma, którą podali Ci w Józefowie jest ogólnie niedostępna  :wall:
Ponawiam pytanie, czy ktoś próbował wprowadzić samochód powyżej 3 t. jako SLRr
(rozpoznawczo-ratowniczy) i czy to może być sposobem na obejście tej normy w przypadku samochodu
DMC 3,5 t.?
Tytuł: Odp: Wprowadzenie auta do podziału!
Wiadomość wysłana przez: grzela w Luty 07, 2017, 10:05:50
W zeszłym roku wprowadzałem Mana od zachodnich sąsiadów w podział i nikt nie pytał o CNBOP.
Za użytkowanie sprzętu a tym samym wprowadzenie do podziału odpowiada Naczelnik. PSP co najwyżej może taki fakt odnotować bo to nie oni włączają do podziału a jedynie w BSIS wpisują parametry i nazwę sprzętu.
Pozostaje kwestia ubezpieczenia w razie wypadku i odpowiedzialności karnej bo brak certyfikatu to gwóźdź do trumny podczas sprawy sądowej i ciężko będzie podeprzeć się stanem wyższej konieczności.

Naczelnik może wprowadzić do PB samochód, ale kto będzie go dysponował?
PSP nie musi odnotowywać takiego faktu w BSiS.
Kwestią nadrzędna jest nadanie numerów operacyjnych oraz kryptonimu radiowego dla "nowego" samochodu, a to musi przejść przez PSP.
Tytuł: Odp: Wprowadzenie auta do podziału!
Wiadomość wysłana przez: danon w Luty 07, 2017, 11:25:45
Norma jest do kupienia na stronie PKN, chyba, że chciałeś znaleźć jakiś nielegalny skan na chomiku czy innym portalu..

http://sklep.pkn.pl/pn-en-1846-2-a1-2013-07e.html

w wersji angielskiej, co nie stanowi dużej przeszkody.
Tytuł: Odp: Wprowadzenie auta do podziału!
Wiadomość wysłana przez: Lider1989 w Marzec 13, 2017, 10:59:56
Postanowiłem odświeżyć temat trochę, u nas w dolnośląskim KW przysłał takie o to pismo i niestety od stycznia 2017 żadne auto nie posiadające CNBOP nie wejdzie już w podział jednostki. Chciałbym zapytać czy u Was w województwach sytuacja jest podobna? Wiele jednostek które nie mogą myśleć o nowym samochodzie, teraz już powoli mogą zapomnieć o używanym z zachodu bo certyfikat będzie przekraczał koszt auta.

[załącznik usunięty przez administratora]
Tytuł: Odp: Wprowadzenie auta do podziału!
Wiadomość wysłana przez: Feniks w Marzec 13, 2017, 18:23:43
U nas już od paru lat nie chcą wprowadzać do podziału aut bez CNBOP.
Tytuł: Odp: Wprowadzenie auta do podziału!
Wiadomość wysłana przez: wujo 2010 w Marzec 13, 2017, 18:28:06
U nas już od paru lat nie chcą wprowadzać do podziału aut bez CNBOP.

Czyli wszystkie auta pozyskiwane przez OSP są fabrycznie nowe ? Przecież to absurd i będzie skutkował likwidacją jednostek z gmin mniej zamożnych .  :wall:
Tytuł: Odp: Wprowadzenie auta do podziału!
Wiadomość wysłana przez: Eqinox w Marzec 13, 2017, 18:59:22
Czyli wszystkie auta pozyskiwane przez OSP są fabrycznie nowe ? Przecież to absurd i będzie skutkował likwidacją jednostek z gmin mniej zamożnych .  :wall:
U Mnie nikt tego nie wymaga gdyż, zniszczyli byśmy sami potencjał wielu jednostek OSP.
Tytuł: Odp: Wprowadzenie auta do podziału!
Wiadomość wysłana przez: strażak biurkowy w Marzec 13, 2017, 20:48:02
PIS szuka wyborców myślę, że wkrótce coś wymyślą aby ochotnicy oddali swój głos na jedynie słuszną partię.  Poczekajmy kilka miesięcy
a będzie łatwiej, jeszcze się okaże że świadectwa CNBOP na sprowadzane samochody są niepotrzebne - 500 tyś głosów na ziemi nie leży.
Tytuł: Odp: Wprowadzenie auta do podziału!
Wiadomość wysłana przez: Feniks w Marzec 13, 2017, 22:42:32
Auta nie muszą być nowe - wyprodukowane w Polsce, kilkuletnie, już z reguły mają certyfikat. Poza tym słyszałem, że niektórzy obchodzą zakaz w dość oryginalny sposób (u nas to nie działa, ale są powiaty w których - jeszcze kilka miesięcy temu działało). Jednostka sprzedająca nie wycofuje pojazdu z podziału bojowego aż do samej sprzedaży - jednostka formalnie kupuje pojazd będący w podziale bojowym, tylko w innym miejscu. Następnie pojazd zostaje przeniesiony do podziału bojowego nowej jednostki. Aczkolwiek nie wiem czy sposób ten wciąż działa w tym roku. Nie interesowałem się tym, bo my nawet nie rozważaliśmy "obchodzenia" tego przepisu. Za duże ryzyko w razie wypadku.
Tytuł: Odp: Wprowadzenie auta do podziału!
Wiadomość wysłana przez: krzysiek_2k w Marzec 14, 2017, 08:29:37
O ile dobrze rozumiem - proszę mnie poprawić jeśli się mylę - certyfikat jest przyznawany na konkretną konfigurację pojazdu, tak? Więc każda zmiana w konfiguracji, nawet dołożenie sprzętu, może być podstawą do cofnięcia certyfikatu? W wielu jednostkach kupowano lekkie samochody - np. transity, z czasem zabudowywano na nich zbiorniki na wodę i agregaty wodno pianowe. Oczywiście bez certyfikatu. Takie samochody nie powinny być na podziale, tak?
Tytuł: Odp: Wprowadzenie auta do podziału!
Wiadomość wysłana przez: Feniks w Marzec 14, 2017, 09:13:50
Podobno lekkie nie muszą mieć certyfikatu - ale na 100% pewny tego nie jestem. Nie kupowaliśmy lekkiego od czasu jak wymyślili te badziewne certyfikaty. Ciężkie i średnie na 100% muszą mieć certyfikat.
Tytuł: Odp: Wprowadzenie auta do podziału!
Wiadomość wysłana przez: Łukasz Telus w Marzec 14, 2017, 09:39:25
Certyfikatu nie muszą posiadać samochody o MMR (maksymalnej masie rzeczywistej - masa samochodu ze sprzętem niezbędnym do obsługi samochodu (z wyłączeniem koła zapasowego), z pełną ilością cieczy chłodzącej, paliwa, oleju i wyposażeniem zamontowanym na stałe, lecz bez środków gaśniczych, dodatkowo powiększona o masę członków załogi, dla której samochód został zaprojektowany (90 kg na każdego członka załogi wraz z wyposażeniem), masę środka gaśniczego wraz z pozostałym wyposażeniem, które ma być przewożone), która nie przekracza 3 ton.

Tak więc masa własna pojazdu zatankowanego do pełna i z zamontowanym na stałe wyposażeniem + ilość miejsc x 90 kg + masa środka gaśniczego + masa pozostałego wyposażenia ⩽ 3000 kg i wtedy nie potrzeba CNBOP. DMC pojazdu 3,5t nie ma żadnego znaczenia.

Wyjątkiem są pojazdy, o których pisał wiceminister w MSWIA w interpelacji, która się pojawiła już na forum: http://sejm.gov.pl/Sejm8.nsf/InterpelacjaTresc.xsp?key=30D4D248

P.S.
Norma ta zakłada że średnio strażak na obsadzie waży 75 kg bez wyposażenia osobistego, ciekaw jestem jaka jest średnia waga strażaka w Polsce.
Tytuł: Odp: Wprowadzenie auta do podziału!
Wiadomość wysłana przez: Lider1989 w Marzec 15, 2017, 07:51:31
Z tego co czytałem, w momencie gdy wprowadzalismy do podziału VW T4, to każda zmiana konstrukcyjna pojazdu a zwłaszcza zmieniająca go na ratowniczo-gasniczy powinna otrzymać dopuszczenie z CNBOP.
To co u nas zaczęło się dziać z tym zakazem to jest istne działanie na niekorzyść OSP, jakie gminy będzie stać teraz kupować tylko nowe samochody? Naszej gminie w tym roku udało się pozyskać fundusze z UE dla nas akurat na nowy samochód, ale jednostek mamy 8 i co z pozostałymi?  A tak w ciągu ostatni chyba 8/9 lat były ściągnięte 3 fajne pojazdy ale teraz ściągnąć oczywiście można ale trzeba wysłać do Józefowa i zapłacić jeszcze raz tyle co samochód to gminy całkowicie przestaną inwestować. I teraz co my Strażacy Ochotnicy możemy z tym zrobić?  Jak zawalcZyć o swoje, a mało nas nie jest...
Tytuł: Odp: Wprowadzenie auta do podziału!
Wiadomość wysłana przez: Sylwek w Marzec 15, 2017, 08:35:49
I teraz co my Strażacy Ochotnicy możemy z tym zrobić?  Jak zawalcZyć o swoje, a mało nas nie jest...

Coraz częściej dochodzę do wniosku, że żeby się nie wk... najzdrowiej będzie znaleźć sobie inne hobby a PSP samo wszystko ogarnie.
Tytuł: Odp: Wprowadzenie auta do podziału!
Wiadomość wysłana przez: Łukasz Telus w Marzec 15, 2017, 09:01:48
I teraz co my Strażacy Ochotnicy możemy z tym zrobić?  Jak zawalcZyć o swoje, a mało nas nie jest...

Wycofać jednostki z gotowości bojowej w całej Polsce?
Tytuł: Odp: Wprowadzenie auta do podziału!
Wiadomość wysłana przez: wujo 2010 w Marzec 15, 2017, 09:10:17
I teraz co my Strażacy Ochotnicy możemy z tym zrobić?  Jak zawalcZyć o swoje, a mało nas nie jest...

Coraz częściej dochodzę do wniosku, że żeby się nie wk... najzdrowiej będzie znaleźć sobie inne hobby a PSP samo wszystko ogarnie.
Tak kolorowo to nie będzie.  W dużych miastach się zgodzę, ale na terenach wiejskich i tam gdzie lasów sporo,niema szans.  Szczególnie ze są JRG gdzie jest nas po 7- 6 na zmianie.
Tytuł: Odp: Wprowadzenie auta do podziału!
Wiadomość wysłana przez: Feniks w Marzec 15, 2017, 09:57:08
Co do buntu to już od kilku lat jestem zdania, że najwyższy na to czas. Bo niestety, ale ostatnie kilkanaście lat to systematyczne niszczenie OSP durnymi przepisami.

Poza tym przecież wszyscy mieli okazje zapoznać się z wizją (lub raczej zwidami) KG - dla OSP tylko 10-12letnie auta z PSP - no, poza ciężkimi, bo te dopiero 15-to letnie. Do tego wizja/zwidy "solidaruchów" - ciuchy też używane.

Dać im posmakować własnej wizji - ostrzec, że mają 3miesiące na uporządkowanie spraw i dostosowanie prawa do NASZYCH wymogów albo WSZYSTKIE OSP przestają się z nimi "bawić". Nie wyjeżdżamy i tyle.  Myślę, że najpierw by ie uwierzyli, ale gdybyśmy przestali wyjeżdżać to po max po 2-3miesiącach poszli by na każde ustępstwa jakich byśmy zapragnęli. Bo poza dużymi miastami to PSP ma 3-4samochody na powiat, a i to przy założeniu że pojadą niepełnymi załogami.... Pierwszy większy pożar lasu lub powódź i byłoby po zawodach.

Bo cała góra zapomniała, że to oni i przepisy powinni być dla nas, anie na odwrót.


@wujo 2010
Myślę, że druga część wypowiedzi Sylwka to był sarkazm :)
Tytuł: Odp: Wprowadzenie auta do podziału!
Wiadomość wysłana przez: Łukasz Telus w Marzec 15, 2017, 10:20:02
Tak kolorowo to nie będzie.  W dużych miastach się zgodzę, ale na terenach wiejskich i tam gdzie lasów sporo,niema szans.  Szczególnie ze są JRG gdzie jest nas po 7- 6 na zmianie.

Oj chyba jednak jest źle, skoro druhowie w białych hełmach muszą pomagać strażakom PSP w mieście stołecznym Warszawa przy pożarze samochodu. http://tvnwarszawa.tvn24.pl/ulice,news,auto-w-plomieniach-ewakuacja-teatru-i-ministerstwa-spraw-zagranicznych,226527.html

(http://r-scale-8c.dcs.redcdn.pl/scale/o2/tvn/web-content/m/p2/i/a941493eeea57ede8214fd77d41806bc/59370567-480f-4ea2-b99c-5933efc0ebab.jpg?type=1&quality=95&srcmode=4&srcx=0/1&srcy=0/1&srcw=616&srch=429&dstw=616&dsth=429)
Tytuł: Odp: Wprowadzenie auta do podziału!
Wiadomość wysłana przez: krzysiek_2k w Marzec 15, 2017, 11:23:43
Mam na gminie 16 samochodów w 8 jednostkach. MAN TGM - ma certyfikat, Iveco Daily - ma certyfikat. Mercedes Atego - przywieziony z zagranicy - bez CNBOP, Iveco Tector - przywieziony - bez CNBOP, Mercedes 1113 - przywieziony - bez CNBOP, 2 x Star 200 - bez CNBOP, Star 244 - bez CNBOP, 3 x Lublin - nie potrzebuje CNBOP?, 3 x Transit - nie potrzebuje CNBOP?, Volkswagen LT, Land Rover - bez CNBOP.
Czy w tym momencie tak właściwie mogą mi jeździć tylko te dwa GBA z CNBOP + samochody lekkie?
Tytuł: Odp: Wprowadzenie auta do podziału!
Wiadomość wysłana przez: Feniks w Marzec 15, 2017, 11:57:40
@krzysiek_2k
Dokładnie - nie masz 16 samochodów, masz 8 z czego 6 lekkich ;p A i to przy założeniu, że żaden z lekkich nie ma masy całkowitej powyżej 3ton.

No chyba, że któryś z samochodów został wprowadzony do podziału bojowego wiele lat temu, zanim wymyślono wymóg certyfikatów - samochód wprowadzony do podziału przed wprowadzeniem wymogu nie potrzebuje certyfikatu dopóki nie zostanie z podziału wycofany (do ponownego wprowadzenia po wycofaniu certyfikat jest już potrzebny - a przynajmniej tak to już od kilku lat jest interpretowane u mnie w powiecie).
Tytuł: Odp: Wprowadzenie auta do podziału!
Wiadomość wysłana przez: kwas w Marzec 15, 2017, 12:42:56
Tak kolorowo to nie będzie.  W dużych miastach się zgodzę, ale na terenach wiejskich i tam gdzie lasów sporo,niema szans.  Szczególnie ze są JRG gdzie jest nas po 7- 6 na zmianie.
Nie ma szans dlatego, że same OSP na to nie pójdą. Bo tak naprawdę nie jesteśmy jednością. A to, że PSP zostanie sama? No cóż. Nikt nie mówi, że będzie lekko.
Państwo w tej kwestii nic nie robi. Związek w tej kwestii też nic nie robi. PSP też nie bo to w końcu ich jednostka badawcza. Samorządy same też jakoś poprzez swoje organizacje nie słyszałem aby w tej kwestii protestowały. Mieszkańcy mają tylko oczekiwania bo płacą podatki i im się należy darmowe ratownictwo. I zostajemy na lodzie z wymaganiami prawnymi, które nas przerastają. Więc może ma rację Sylwek. Zmienić sobie hobby na mniej wkur.... Ja polecam nurkowanie :).
Tytuł: Odp: Wprowadzenie auta do podziału!
Wiadomość wysłana przez: krzysiek_2k w Marzec 15, 2017, 13:06:25
@krzysiek_2k
Dokładnie - nie masz 16 samochodów, masz 8 z czego 6 lekkich ;p A i to przy założeniu, że żaden z lekkich nie ma masy całkowitej powyżej 3ton.

No chyba, że któryś z samochodów został wprowadzony do podziału bojowego wiele lat temu, zanim wymyślono wymóg certyfikatów - samochód wprowadzony do podziału przed wprowadzeniem wymogu nie potrzebuje certyfikatu dopóki nie zostanie z podziału wycofany (do ponownego wprowadzenia po wycofaniu certyfikat jest już potrzebny - a przynajmniej tak to już od kilku lat jest interpretowane u mnie w powiecie).
Stary są dawno pełnoletnie, więc w momencie wprowadzania nie musiały mieć certyfikatów, tak więc chociaż to nas ratuje :) A te lekkie to też tak różnie z tym ich byciem "lekkim" bywa...
Tytuł: Odp: Wprowadzenie auta do podziału!
Wiadomość wysłana przez: wujo 2010 w Marzec 15, 2017, 13:24:44
Najgorsze w tym wszystkim , że jak coś się stanie to każdy umyje ręce. Zarząd OSP za to beknie ,  a to wszystko  robi się za free , często kosztem życia rodzinnego . Najwyższy czas coś zmienić z tymi certyfikatami , dla mnie może i lepiej zostanie mi lekki rozpoznawczy , sztandar odkurzę i po zawodach tylko się wozić  :wall: chociaż tego bym nie chciał  :wacko:
Tytuł: Odp: Wprowadzenie auta do podziału!
Wiadomość wysłana przez: krzysiek_2k w Marzec 15, 2017, 14:00:38
Przy takim "wsparciu" to chyba faktycznie zostaną nam mundury galowe i ze sztandarem na uroczystości chodzić...
Tytuł: Odp: Wprowadzenie auta do podziału!
Wiadomość wysłana przez: Lider1989 w Marzec 16, 2017, 17:16:27
Zmienić hobby, któremu poświeciło się niekiedy cale życie? Nie, no tak łatwo nie można się poddać bo ktoś sobie wymyśla bóg wie co. Wczoraj u nas w KW odbyła sie odprawa Komendantów Powiatowych, jednym z głównych tematów było, zrobienie listy samochodów ściągniętych z zachodu po 2008r i wprowadzonych bez CNBOP. Powstał pomysł aby te wszystkie samochody pojechały na certyfikacje ale nie w wysokości 50 000 tys zł ale za symboliczna kwotę 5 000 tys zł. Ciekawe jak to dalej popchną i co z tego wyjdzie czy w ogl coś wyjdzie.... Ale co dalej z jednostkami, których nie będzie stać na auta, mamy jeździć starami, jelczami, które już niedługo będą obchodzić swoje kolejne osiemnastki? Trzeba się postawić i pokazać ze się nie zgadzamy na rozgrywki polityczne naszym kosztem bo to prowadzi do osłabienia KSRG i zniszczenia wielu OSP....
Tytuł: Odp: Wprowadzenie auta do podziału!
Wiadomość wysłana przez: alex w Marzec 16, 2017, 20:03:01
Jak się okazuje to CNBOP nie jest w stanie certyfikować nowego auta "pierwszowyjazdowego" na którym, jest taka ilość sprzętu jak w standaryzacji. Po prostu fizycznie nie można tylu klamotów rozmieścić na aucie. Jak już wcześniej było pisane każda zmiana rozmieszczenia lub dodanie nowego sprzętu powoduje unieważnienie certyfikatu. Tu rodzi się pytanie (przykład Dolnyśląsk zakup koniec 2016r): Czy każde auto (czytaj SCANIA GBA) zakupione w przetargu KW posiada osobny certyfikat? KP które miały dostać auta woziły sprzęt do producenta i on montował go na autach. Każda KP wiozła swój sprzęt i "swoją wizję" zamontowania. Mało tego jedno auto nie miało zamontowanego sprzętu (taka wizja KP). Część sprzętu (czy też całość w jednym przypadku ) była montowana w JRG przez strażaków. Skoro każda zmiana powoduje utratę certyfikatu to czy te auta  mają waży certyfikat??? :gwiazdki:
Tytuł: Odp: Wprowadzenie auta do podziału!
Wiadomość wysłana przez: wujo 2010 w Marzec 16, 2017, 21:44:56
Pewnie nie mają , ale nie o to chodzi . Tylko o to żeby było to bardziej ergonomiczne dla nas strażaków . Podam przykład  Star man GBA rocznik 99 pewnie bez certyfikatu : wszystko chodzi ładnie pięknie narzędzia pomocowane (przez  zmianę przerobione) na szybko złączach pospinane do akcji gotowe od strzału VS nowe Iveco Daily nie będę podawał producenta zabudowy  :gwiazdki: oczywiście ma certyfikat . Kabina dno reszta mułu 3 osoby ledwo się mieszczą bez pełnego umundurowania , autopompa szrot jakich mało podobno od opryskiwacza rolniczego strach używać nawet na ćwiczeniach bo się śrubunki odkręcają . Hydraulika: pompa nie dopasowana do wielkości narzędzi - brak zapasu oleju !!! o czym mowa . Brniemy w dokumenty, atesty, certyfikaty, procedury a gdzie w tym wszystkim człowiek , gdzie strażak ? :wall:
Tytuł: Odp: Wprowadzenie auta do podziału!
Wiadomość wysłana przez: kwas w Marzec 17, 2017, 07:25:30
A poszkodowanemu i tak to wsio ryba. Czy przyjedzie samochód z certyfikatem czy bez. On potrzebuje realnej pomocy. I w tym wszystkim własnie o ratowanym się zapomina. No ale w kwitach ma się zgadzać. Kocham ten kraj
Tytuł: Odp: Wprowadzenie auta do podziału!
Wiadomość wysłana przez: wujo 2010 w Marzec 17, 2017, 15:40:58
A poszkodowanemu i tak to wsio ryba. Czy przyjedzie samochód z certyfikatem czy bez. On potrzebuje realnej pomocy. I w tym wszystkim własnie o ratowanym się zapomina. No ale w kwitach ma się zgadzać. Kocham ten kraj
To co my strażacy OSP możemy zrobić , żeby coś zmienić ? Pisać petycje do posłów ? Mamy przecież  Parlamentarny Zespół ds. Ochotniczej Straży Pożarnej i Ochrony Przeciwpożarowej . Bo na Związek nie ma co liczyć  :kwit:
Tytuł: Odp: Wprowadzenie auta do podziału!
Wiadomość wysłana przez: fireman90 w Marzec 17, 2017, 17:52:47
Poczekajcie tak bliżej kampanii wyborczej a p-osły sami się znajdą. Żeby się po plecach strażaków dostać lub utrzymać przy "korytach", tradycyjnie będą złote góry obiecywać a finał zostanie taki jak zawsze .
Tytuł: Odp: Wprowadzenie auta do podziału!
Wiadomość wysłana przez: Eqinox w Marzec 17, 2017, 19:33:46
Wbrew pozorom to nie jest tak że posłowie są zbędni. zbierzcie się w kilka jednostek tak aby było Was kilkuset z jednego okręgu wyborczego i poprosić posła o interwencję i wierzcie mi nikt nie lekceważy kilkuset głosów.
Tytuł: Odp: Wprowadzenie auta do podziału!
Wiadomość wysłana przez: Radhezz w Marzec 18, 2017, 22:45:40
Tiaaa... tylko że ja o tych certyfikatach czytam już któryś raz - sam się ze dwa razy wylewnie wypowiadałem, czy może raczej wylewałem żale. I za każdym razem to samo - "hurr durrr strajk, wycofujemy się". A potem i tak brniemy znowu w ten szajs ryzykując własną tylną częścią ciała...

W sprawie CNBOP to już nawet były interpelacje poselskie do MSWiA, tylko nie pamiętam za czyich rządów. Ale odpowiedź była świetna - przepisane w zasadzie wybrane paragrafy dot. zagadnienia, czyli w sumie "mamy was gdzieś".

W sumie w tej kadencji chyba nikt się nad tematem nie pochylił - sam miałem pisać do Barbry Chrobak, czy w sumie do kogokolwiek z tego zespołu, ale... brak czasu i motywacji, oraz chyba również mandatu do wypowiadania zdania w imieniu społeczności. Ale temat dobry.