strazak.pl Ratowniczy Bank Wiedzy
Służba => Forum ochotników => Wątek zaczęty przez: Mario1998 w Kwiecień 17, 2017, 13:37:00
-
Witam, orientujecie się jakie są minimalne obsady na zmianach w waszych JRG i od czego jest to uzależnione ?
-
Witam, orientujecie się jakie są minimalne obsady na zmianach w waszych JRG i od czego jest to uzależnione ?
6 osób na zmianie plus dyżurny Stanowiska Kierowania . Uzależnione to jest najprawdopodobniej względami finansowymi :klol:
-
Myślałem że już nie ma jednostek gdzie jest 6 na zmianie..
-
Witam, orientujecie się jakie są minimalne obsady na zmianach w waszych JRG i od czego jest to uzależnione ?
http://www.straz.gov.pl/download/550
Prezentacja, może coś znajdziesz 😉
-
Witam, orientujecie się jakie są minimalne obsady na zmianach w waszych JRG i od czego jest to uzależnione ?
http://www.straz.gov.pl/download/550
Prezentacja, może coś znajdziesz 😉
Strona 17 ta , naliczanie minimalnych stanów osobowych JRG łódzkie - 11,53 % :wall: :szalony:
-
Strona 17 ta , naliczanie minimalnych stanów osobowych JRG łódzkie - 11,53 % :wall: :szalony:
Faktycznie jeśli to aktualne te różnice są bardzo dużo. Tylko 3 województwa mają wartość ujemną przy czym Łódź ma większy minus niż reszta razem wzięta. Ale jeśli dobrze to czytam to aby uzyskać mniejszy "minus" trzeba by z łódzkiego zabrać kilkadziesiąt może nawet więcej etatów i dać tam gdzie jest największy plus (Warmińsko-Mazurskie, Lubelskie i Kujawsko-Pomorskie).
-
Myślałem że już nie ma jednostek gdzie jest 6 na zmianie..
A jak fajnie to wygląda jak 7 ludzi jedzie do akcji 4 wozami ^_^ ^_^ :rolleyes:
-
Jak tak jest naprawdę, to ludzi do roboty przy akcji mało jest
-
W dużych miastach tego nie widać bo kilka JRG może spotkać się przy jednym zdarzeniu, ale w powiatach jak masz dwie poważne akcje w jednym czasie to masz po jednym aucie z trzema ludzmi do jednego zdarzenia . Problem pojawia się kiedy akurat w tym rejonie działań są jednostki OSP mniej dyspozycyjne, lub nie posiadają odpowiedniego sprzętu . Wtedy trzeba się niezle nagimnastykować :fiuu: :straz:
-
Nie zakładając nowego tematu, ja jest z obsadzeniem dowodcy zmiany, zastepcy, sekcji i zastepu na wozie 1 lub 2 wyjezdzie
-
U mnie pewnie jak i w większości KP, gdzie JRG liczy do 37 etatów, regulamin mówi, że na zmianie w służbie minimum jeden etatowy dowódca i dwóch kierowców. Także na drugim dowodzi często podoficer, stare czasy gdy na zmianie było trzech etatowych dowódców odeszły do lamusa . :gwiazdki: :straz:
-
U mnie pewnie jak i w większości KP, gdzie JRG liczy do 37 etatów, regulamin mówi, że na zmianie w służbie minimum jeden etatowy dowódca i dwóch kierowców. Także na drugim dowodzi często podoficer, stare czasy gdy na zmianie było trzech etatowych dowódców odeszły do lamusa . :gwiazdki: :straz:
Są powiaty gdzie oficerowie jeżdżą na desancie a są gdzie brakuje oficera aby zając wolne stołki dowódców zmiany. Nawet istnieją powiaty gdzie nie ma kim obsadzić d-cy JRG. Tak więc uogólnienia są nie na miejscu.
-
Nie zakładając nowego tematu, ja jest z obsadzeniem dowodcy zmiany, zastepcy, sekcji i zastepu na wozie 1 lub 2 wyjezdzie
Nie ma jednego systemu w całej Polsce.
W największej części JRG osoba pełniąca podczas danej służby funkcję dowódcy zmiany bezwzględnie zawsze śmiga na 1 wyjeździe (najliczebniej obsadzonym), na drugim z-ca dcy zmiany, sekcji, zastępu (...).
Są miejsca, gdzie na pierwszym śmiga młody, a dowódca zmiany na drugim wyjeździe i przeskakuje się na pierwszy, gdy zapowiada się coś większego.
Są miejsca (JRG przy KP 10 i mniej osób na służbie), gdzie dowódca zmiany całą służbę rozpisany jest na SLRR i śmiga po powiecie do praktycznie każdego zdarzenia, nawet tego, do którego jadą same jednostki OSP. Oczywiście jeździ też w komplecie z zastępami z JRG (nadal SLRRem).
Najczęściej jednak osoba pełniąca funkcje dowódcy zmiany jeździ na pierwszym wózku, na pozostałych - z-ca dcy zmiany, sekcji, zastępu.
-
W mojej JRG:
GBA - dca zastępu lub sekcji
GCBA - szef zmiany
SD - bez dcy
SRt - dca zastępu lub sekcji gdy leci tylko RT, gdy coś poważniejszego to wskakuje szef zmiany