strazak.pl Ratowniczy Bank Wiedzy
Służba => Forum ochotników => Wątek zaczęty przez: DusząisercemOSP w Listopad 23, 2019, 11:15:01
-
Witam. Mam pytanie dotyczące zarządu OSP. W Magazynie Strażak pojawił się artykuł, w którym było napisane że nie można być w więcej niż 1 zarządzie. Czyli jak ktoś jest w zarządzie OSP to nie może być w gminnym itd. Czy ktoś jest w stanie powiedzieć czy gdzieś jeszcze jest taki zapis albo ktoś pamięta w którym strazaku to było?
-
Bzdura - większość zarządów Gminnych ZOSP składa się z członków Zarządów jednostek z danej gminy. Co więcej - znam przypadek, że prezes jednostki OSP jest również prezesem Zarządu Gminnego ZOSP i wiceprezesem na szczeblu powiatowym...
-
Z tego co wiem taka zmiana podyktowana była zależnościami i konfliktem interesów np Komendant gminny nadzoruje naczelników itp A jeżeli naczelnik jest komendantem to jak ma sam siebie kontrolować?
-
Przede wszystkim kontrola Związku nad jednostkami jest mocno iluzoryczna. W praktyce, Komendant Gminny ZOSP niewiele może zrobić Naczelnikom poszczególnych jednostek. Nie ma podstaw prawnych - poza regulaminem Związku - by wymuszać swoją wolę na jednostkach. A biorąc pod uwagę realia - to raczej dobrze :)
-
Szanowna brać strażacka
Nie dawno zostałem wybrany na stanowisko prezesa OSP, przyznam szczerze że nie mam bladego pojęcia od czego zacząć, gdzie co trzeba zgłosić, za co odpowiadam itd. Czy istnieją jakieś książki, akty prawne z których mógłbym pozyskać jakiekolwiek informacje jak się wdrożyć i godnie wypełniać swoje obowiązki?
Z góry dziękuję gdyż każda rada, podpowiedź będzie dla mnie na wagę złota :straz:
-
http://www.zosprp.pl/?q=content/tandem-prezes-%E2%80%93-naczelnik
od czegoś musisz zacząć
-
Ze swojej strony radzę jak najszybciej zrobić porządek w KRS bez tego ani dotacji z MSWiA ani innej nie załatwicie. Polecam też poinformować o zmianach zarząd gminy_miejski i powiatowy A także ładnie przestawić się z komendzie PSP.
Szanowna brać strażacka
Nie dawno zostałem wybrany na stanowisko prezesa OSP, przyznam szczerze że nie mam bladego pojęcia od czego zacząć, gdzie co trzeba zgłosić, za co odpowiadam itd. Czy istnieją jakieś książki, akty prawne z których mógłbym pozyskać jakiekolwiek informacje jak się wdrożyć i godnie wypełniać swoje obowiązki?
Z góry dziękuję gdyż każda rada, podpowiedź będzie dla mnie na wagę złota :straz: