strazak.pl Ratowniczy Bank Wiedzy
Służba => Forum ochotników => Wątek zaczęty przez: fifa1k w Styczeń 07, 2020, 10:38:53
-
Witam
Czy ze środków ZOSP RP można starać się o dofinansowanie na używany samochód?
-
zadzwoń do swojego zarządu wojewódzkiego i zapytaj. Ale z tego co wiem związek nie ma już kasy nawet na odznaczenia dla strażaków a co dopiero na samochody
-
kasa na samochody jest w PSP KG/KW obecnie wg informacji z KG min wkład na średni to 200 tys zł
-
Chodzi mi tak teoretycznie. Czy dają tylko na zakup nowego wozu czy także na modernizację.
-
Zarządy OSP nie maja kasy, a PSP daje tylko na nowe, może marszałek da kasę na karosaż
-
Dziwi mnie jedna sprawa.
Były Komendant Główny chciał aby Autosan i Jelcz robili auta dla straży. Nie wyszło że względu na koszty.
A czy nie lepiej było modernizować wszystkie STARY do wersji 266MS?
OSP i KG 50/50 koszty i pytanie tylko czy firmy miały by moce przerobowe.
-
Zapewne by miały, zwłaszcza gdyby podać jeden wzór modernizacji podwozia i jeden wzór zabudowy, wówczas można by zlecić to wielu firmom, w zależności od zapotrzebowania. Opracować też by należało podobny projekt modernizacji samochodu Jelcz 005, z remontem podwozia, wymianą silnika i skrzyni biegów, montażem kabiny brygadowej, w dwóch wersjach(w zależności od finansów posiadacza): z nową zabudową opartą o fabryczny układ wodno-pianowy, jedynie z jego remontem, i z nową zabudową oraz nowym układem wodno-pianowym. Oczywiście coś takiego powinno być przeprowadzone już dawno, ale kto by się tym przejmował, zamiast zmodernizować 2-3 samochody lepiej kupić jeden nowy, aby przejeżdżał po całe 1000 km rocznie...
-
sama modernizacja stara 266 / wersji dla wojska/ to koszt 450 tys zł przy jednorazowym zamówieniu 350 szt. a gdzie zabudowa, autopompa świadectwo CNBOP ;) itd
tyle że podwozie było prawdziwie terenowe
-
Ale to dla MONu, dla "prywaciarzy" czy energetyki podobne modernizacje to okolice 100 000 PLN, co więcej z co prawda używaną, ale prawdziwą kabiną MAN, a nie z chińską podróbką ;) Orientacyjne koszty modernizacji podwozia wraz z nową zabudową to koło 250 000-300 000 PLN, w zależności od tego ile świecidełek sobie zażyczymy. Do tego jeszcze cyrograf od uczonych z Józefowa(którzy to po prawdzie sami powinni projektować zabudowy pożarnicze i przedstawiać je jako wzór do firm je produkujących, aby wszystko było zunifikowane...), ale dalej za koszt jednego nowego GBA mamy 2 wozy niczym im nie ustępujące, ale za to o nieporównywalnie większe możliwości terenowe
-
Co do stara na modernizacje potrzeba około 45o tyś na całość projektu
https://remiza.com.pl/odmlodzili-wysluzonego-stara-foto/
-
W przypadku seryjnej modernizacji, zabudowy bez "bajerów" i prostej autopompie 1600l/min sterowanej mechanicznie można by trochę zejść z ceny(zresztą podobnie w wozach fabrycznie nowych, po co komu 3000l/min autopompa w średnim samochodzie z 3000l zbiornikiem, jedną nasadą ssawną 110 i dwiema tłocznymi 75, jakieś cuda, komputery, wyświetlacze itd.). Wszystko to kwestia odpowiednich kalkulacji i odpowiednich ustaleń pomiędzy kompetentnymi ludźmi. Niestety, na to nie ma co liczyć i dalej na modernizację idą pojedyncze wozy, z inicjatywy własnej straży i samorządów.
-
Co do stara na modernizacje potrzeba około 45o tyś na całość projektu https://remiza.com.pl/odmlodzili-wysluzonego-stara-foto/
Ma to certyfikat :fiuu: ?
-
Ma bo auto było modernizowane z pożarniczego które było w podziale. Przy modernizacji cywilnego podwozia trzeba by już certyfikatu z Józefowa