strazak.pl Ratowniczy Bank Wiedzy
Rozwój osobisty i zawodowy => Szkolenie, doskonalenie, ćwiczenia => Wątek zaczęty przez: HaryPSP w Maj 10, 2013, 16:59:38
-
Witam. Tak jak w temacie. Jakie są potrzebne kwalifikacje do obsługi scdr np takiego : http://www.czerwonesamochody.com/details.php?image_id=26678.
Czy uprawnienia na żurawie przenośne hds o dopuszczalnym udźwigu 24t wystarczą? Oczywiście o prawku na C to nie wspominam ;)
Czy na wciągarki też potrzeba tutaj uprawnien lub na łapę z tyłu? Dodam już z góry , że używałem opcji szukaj , lecz nic nie znalazłem .
A i jeszcze pytanie o pojazdy kontenerowe. Też potrzeba jakieś kwalifikacje na hakowca?
-
łapa służy m.in. do holowania, więc poza C również E.
poza tym przeszkolenie stanowiskowe przez producenta (tak wyglądało to u nas) z obsługi i ramienia holowniczego i żurawia + wciągarki z osprzętem - odbyliśmy kurs na miejscu w JRG i mamy stosowne zaświadczenia od producenta.
-
Z JRG w którym jeździ SDRd - prawko C, HDS,
-
Mam możliwość odbycia właśnie kursu na hds 10 t , 12t lub 24 t. Dodam , że dopiero będę się ubiegał o pracę w straży . Mam 19 lat. A co z hakowcami ? Też potrzeba na to jakieś uprawnienia?
-
Mam możliwość odbycia właśnie kursu na hds 10 t , 12t lub 24 t. Dodam , że dopiero będę się ubiegał o pracę w straży . Mam 19 lat. A co z hakowcami ? Też potrzeba na to jakieś uprawnienia?
od razu kolego na hds 24 ton nie dostaniesz 10 ton już prędzej
-
Rozmawiałem dzisiaj z szefową firmy szkolącą w tym zakresie i powiedziała , że uprawnienia dostanę z takim ograniczeniem na jakim zdawałem sprzęcie u nich jest to max 24 tony.
-
Rozmawiałem dzisiaj z szefową firmy szkolącą w tym zakresie i powiedziała , że uprawnienia dostanę z takim ograniczeniem na jakim zdawałem sprzęcie u nich jest to max 24 tony.
no to nie wiem ja jak rozmawiałem z jedna babka ośrodka szkolącego to mi powiedziała że na większy można sobie zrobić po upływie roku np na 30 ton a tak to można robić chyba do 16 zależy na jakim HDSie no może w każdym ośrodku jest inaczej :cooo: tak samo wygląda sprawa z żurawiem samojezdnym ze po upływie roku można zwiększyć tonaż
-
Zależy co będziesz miał w papierach np niektórzy mają chyba bez ograniczeń hds-y
-
z tym też rożnie np egzaminatorowi się coś nie spodoba i może ci wpisać do 3,5 tony są takie przypadki
-
Nie sądzę, żeby na ww. SCRd wymagane było prawko kat. C+E, powinno wystarczyć tylko C. Do tego na pewno uprawnienia operatora IIŻ.
I jeśli chodzi o uprawnienia do obsługi wspomnianych żurawi przeładunkowych, to ja robiąc takowe nie mam żadnych ograniczeń w udźwigu. Chyba musi zależeć to od oddziału UDT, jaki organizuje egzaminy...
-
Operator IIŻ na hds-y tak? A jeżeli nie mam możliwości tonażu bez ograniczeń to te max 24 t powinny wystarczyć tak? Choć na pewno będę kombinował , żeby mieć bez ograniczen.
-
Znaczy IIŻ, HDSy i żurawie przeładunkowe to jedno i to samo. Zadzwoń do firm, które zajmują się organizacją tego typu szkoleń i zapytaj się czy po zdaniu u nich egzaminu będzie się miało uprawnienia na obsługę sprzętu do określonego udźwigu czy też bez ograniczeń. Tego typu uprawnienia są przyznawane dożywotnio, więc lepiej jechać kawałek dalej i zrobić kwit, który nie będzie miał ograniczeń niż zdawać kilka różnych egzaminów i płacić za nie skoro można zrobić na wszystko i to za jednym razem.
-
Do kat IIŻ zaliczają się także żurawie samojezdne ,a to nie to samo :)
-
Chodziło mi o kategorię, że HDSy, żurawie przeładunkowe no i przenośne mieszczą się w jednej podkategorii. "Operator IIŻ na hds-y" zabrzmiało według mnie, jakby HDSy były jakąś kolejną podkategorią, a tak nie jest.
-
teraz ja nie rozumiem. to zrobie sobie kat IIż i mogę jeździć żurawiem samojezdnym? To po co robią kursy na hds osobno i na żurawie samojezdne osobno skoro te dwie rzeczy zawierają sie do IIŻ?
-
Hah, zamuliłem teraz - czytam i piszę o czymś innym i myślę o czymś innym :milcz:
Pisząc o samojezdnych miałem na myśli przenośne, czyli właśnie hdsy = przeładunkowe. Nie wiem czemu odniosłem się do samojezdnych... Poprawiam poprzedni post żeby nie wprowadzać ludzi w błąd.
-
Tak coś wyczuwałem , że mi nie pasuje to :) ogólnie to właśnie na podesty ruchome IP i właśnie na żurawie przeładunkowe IIŻ na pewno zrobię uprawnienia.
-
Z autopsji polecam Gdańsk, nie podaję konkretnej firmy żeby nie robić niepotrzebnej reklamy, bo nikt mi za to nie płaci ;) (mogę co najwyżej zainteresowanym podać na PW adres stronki organizatora szkoleń). Zdawalność na całkiem przyzwoitym poziomie, trzeba umieć tylko to, co przydaje się w pracy z tymi urządzeniami, w miarę tanio no i przede wszystkim szybko, jeżeli akurat trafi się w grupy, to IP I IIŻ razem z teorią można zrobić w 2 dni + 1 dzień za zapisanie się, kiedy to trzeba stawić się osobiście.
-
No niestety ja z okolic Poznania:)
-
Nie sądzę, żeby na ww. SCRd wymagane było prawko kat. C+E, powinno wystarczyć tylko C.
Kolego, z samym C nie będziesz mógł np. wykorzystać SCRd jako holownika, a to przynajmniej kilkanaście % wszystkich działań tego sprzętu.
-
No nie wiem... Według mnie można by używać łapę holownika i holować na niej inne pojazdy na samej C, bez E. No bo do czego uprawnia nas posiadanie kat. C+E? Do ciągnięcia przyczep (tudzież naczep), którymi jest: "pojazd kołowy, albo gąsienicowy bez własnego silnika, ciągnięty przez inny pojazd, przeważnie samochód, ciągnik drogowy, ciągnik rolniczy.". Tak to wygląda według mojej opinii. Postaram się skontaktować z osobą, która ma styczność z tego typu sprawami i dam znać jak to wygląda według litery prawa.
-
No bo do czego uprawnia nas posiadanie kat. C+E? Do ciągnięcia przyczep (tudzież naczep),
No i o tym piszę. Często holuje się naczepę roztrzaskanego Tir'a, np. kiedy przewoźnik nie jest w stanie podstawić zamiennego ciągnika siodłowego, a jest potrzeba przemieszczenia naczepy tarasującej drogę. SCRd typu Mega-City ma gniazdo, dzięki któremu można holować tę naczepę tak, jak robi to ciągnik siodłowy.
Poza tym nie jestem pewien, czy do holowania pojazdu na widelcu ramienia również nie potrzebujemy uprawnień C+E.
-
O ile pojazd jest przyczepą to potrzeba CE
-
Takie pytanie odnośnie kwalifikacji jeszcze. Nie zakładając nowego wątku. Czy kwalifikacje do obsługi cięzkiego sprzętu tj. operator podestów ruchomych oraz hds-ów przydadzą mi się w szkole pożarniczej? O ile dobrze kojarzę to w szkolnych jrg są zatrudnieni kierowcy - operatorzy tak?
-
jeśli miałbyś pracować na szkolnym podziale bojowym jako kierowca-ratownik to jak najbardziej Ci się przydadzą. Z punktu widzenia kadeta/podchorążego raczej nie.