strazak.pl Ratowniczy Bank Wiedzy
Służba => Forum ochotników => Wątek zaczęty przez: luis w Styczeń 18, 2019, 12:55:20
-
Czy ktoś posiada opis jak uzupełnić prawidłowo Rachunek zysków i strat oraz Bilans. Chodzi mi o dokładny opis co w jaką tabelkę wpisać.
Z góry dzięki
-
Zbliża się termin składania sprawozdań finansowych oraz deklaracji CIT-8 i mamy kolejny problem. Od 01.01.2019 roku zarówno CIT-8 jak i sprawozdanie finansowe można złożyć jedynie w formie elektronicznej. Sprawozdanie trzeba podpisać podpisem kwalifikowanym ( koszt roczny to ok. 200-300 zł.) a sprawozdanie finansowe podpisem kwalifikowanym lub profilem zaufanym. Koniec składania wersji papierowych, żadnych zwolnień dla naszych stowarzyszeń. Tak na szybko to chyba rozwiązaniem będą tylko biura rachunkowe.
Na stronie Zarządu Głównego cisza a to przecież Związek powinien występować w naszym imieniu starając się o ułatwienie nam działalności a nie tylko narzekać na brak zakupów poprzez Związek.
-
Związek zajmuje się polityką a nie dobrem osp
-
http://www.zosprp.pl/?q=content/dzialania-zosp-rp-ws-sporzadzania-sprawozdan-finansowych-przez-osp-niewpisanych-do-rejestru- (http://www.zosprp.pl/?q=content/dzialania-zosp-rp-ws-sporzadzania-sprawozdan-finansowych-przez-osp-niewpisanych-do-rejestru-)
-
Na dodatek ta durna interpretacja przepisu przez MF:
https://remiza.com.pl/kosztowne-sprawozdania-finansowe/
Na czorta ludziom, którzy wg statutu nie mogą autoryzować operacji finansowych te durne podpisy? Bo w budżecie nie ma kasy? To niech się ochotnicy zrzucą? No i w tej sytuacji co z licencją oprogramowania? Starczy na 1 stanowisko czy też ma być dla każdego członka Zarządu osobna? Co za chore władze, chore prawo i $%^$#$$%# ludzie u władzy....
-
Ja to wiedzę tak.W tym wszystkim chodzi o kasę i wyszczególnienie osób które będą odpowiadać za ewentualne niejasności w rozliczeniu finansowym.Do niedawna papier sprawozdania finansowego podpisywały wszystkie osoby z zarządu ale czy wszystkie to robiły???Czy podpisał ktoś za kogoś??
Pisze się że jednostki OSP nie prowadzą działalności gospodarczych.
Czy aby na pewno?? Kto czytał ostatnią ustawę dotyczącą określenia co to jest działalność gospodarcza? Doprecyzowano ją na tyle ,że nieliczne osp będą mogły powiedzieć że jej nie prowadzą.W sumie takie które nie będą robiły nic a ich finansowanie będzie opierało się tylko na dotacjach,darowiznach,składkach,i nie wykażą dochodu.
Osp która wykona "usługę" na cokolwiek wedle nowego przepisu prowadzi działalność gospodarczą,nieważne cz odśnieża, zrywa jabłka w sadzie pozamiata.Jeśli wystawi kwit automatycznie bierze udział w obrocie gospodarczym.Dziś zmusza się osobę z zarządu do posiadania osobistego podpisu ,jakby nie można było zrobić jednego dla OSP.Ale przy jednym podpisie dla OSP nie wiadomo kto pociągnąć do odpowiedzialności. Zarządy można zmieniać jak rękawiczki wymieniać skład,a tak widać będzie z imienia i nazwiska kto się pod tym podpisał i kogo ewentualnie pociągnąć do odpowiedzialności.
-
No fajnie ładnie - ale my NIE prowadzimy żadnej działalności - wszystko w czynie społecznym. Oddajemy na straż również swój ekwiwalent i płacąc składki - a teraz państwo zamierza nam je zabrać! Jawne złodziejstwo w białych rękawiczkach.
-
oj tam 300 pln za podpis i możesz jeszcze być ścigany :)
OSP DA radę Dobra zmiana daje OSP to i OSP Da dobrej zmianie :gwiazdki:
-
Dla państwa każda instytucja, osoba jest podatnikiem którą można a nawet trzeba skroić na kasę poprzez opodatkowanie.
Zapis o działaniu społecznym i przekazywaniu pieniędzy na cele statutowe nie zwalnia OSP z płacenia podatków jeśli takowe są wymagane z racji wykonywanych prac i usług. Blokuje jedynie podział zarobionych i posiadanych pieniędzy pomiędzy członków stowarzyszenia. Chyba że po wykonaniu usług i prac bilans zysków i kosztów jest równy zero wtedy nie ma obowiązku płacenia. Znając życie większość OSP wpisuje w protokole że nie prowadzi działalności gospodarczej. Ale wystarczy że organ kontrolujący spojrzy w wydatki "inne" gdzie zazwyczaj „ukrywa się oficjalnie” dochody z "usług i prac" które powinny być opodatkowane wedle nowych przepisów czyli np. wynajem, odpłatna usługa itp. Szybko można stwierdzić kto powinien mieć działalność gospodarczą na podstawie nowych przepisów dotyczących działalności gospodarczej i tzw pełną księgowość z której z kolei wyniknie ile podatku należy oddać państwu. Najpierw pozwolono wprowadzić uproszczoną formę rozliczenia, zaraz potem doprecyzowano zapis dotyczący działalności gospodarczej. Wystarczy porównać stary zapis z nowym i już wiadomo że chodzi o podatek od wszelkich dochodów jakie będą miały stowarzyszenia w tym OSP.Pytanie czy zamieszanie z podpisami nie jest początkiem łatwiejszej szybszej weryfikacji osiągnięć finansowych OSP. Ale ZOSP nie jest lepszy i idąc śladami państwa wprowadza nowe regulaminy np. dla komisji rewizyjnej OSP. Niby wprowadzony i obowiązujący z dniem podpisania czyli końcem 2017 roku. Czy zostało to zrobione nie wiem u nas cisza,ostatnie walne na zasadach z 2017, może czekają na odpowiedni moment. Warto przeczytać i zastanowić się nad jego treścią.
-
Kolego @jgk czy aby na pewno jednorazowa usługa czy jednorazowy wynajem jest działalnością ciągłą, czego wymaga definicja działalności. A jeśli dochody idą na działalność statutową to nie ma podatku. Chyba, że już tak namieszano, że nie nadążam.
A swoją drogą jeśli nic się nie uda wskórać w sprawie zwolnienia z podpisów elektronicznych, proponuję wysłać im te wymagane dokumenty w wersji papierowej z potwierdzeniem odbioru i zamknąć temat. Nikt nie ma prawa wymagać od nas, pracujących społecznie, ponoszenia dodatkowych osobistych kosztów finansowych. Podpis nie jest na stowarzyszenie tylko na Kowalskiego, Nowaka, który jeśli go posiądzie będzie mógł go używać w każdej swojej prywatnej sytuacji. Na jakiej podstawie stowarzyszenie ma ponosić te koszty?
-
Jednorazowe wynajęcie nie jest działalnością ale nie myśl że działa to tak że w 2019 raz a potem w 2020 to uznają to za jednorazową. Otóż nie bo wprowadzono zapis ze zawieszenie w czasie nie zwalnia z wprowadzenia działalności gospodarczej.Co do podpisu wprowadzono przepis bo unia wymusiła.Najciekawiej to będą miały zarządy których członkowie są skłóceni, lub kogoś fizycznie brakuje,a zarząd działał, na zasadzie jakoś dotrawmy do wyborów a kworum na zebraniach zarządu mamy więc możemy działać i podejmować decyzje. Jeśli przesłanie sprawozdania finansowego do KRS będzie dalej obarczone złożeniem podpisu przez każdego członka zarządu w formie elektronicznej to wyjdą ciekawe kwiatki.
-
Mnie tam najbardziej koszty interesują - liczmy 300zł na osobę, razy 9 członków Zarządu - to jest 2700PLN!!! Kto ma ponieść te koszty? Gmina odmawia, jednostka - z jakiej racji i z jakich środków? Członkowie Zarządu - to ja rezygnuję, dokładam co roku ponad tysiąc złotych do tej zabawy, ale na coś co jest potrzebne - nie zamierzam dokładać nawet 1 grosza na widzi mi się DEBILI z sejmu czy senatu... Jak zwykle - wymyślają koszty, ale skąd brać na ich pokrycie to już nie. Wg mnie Związek powinien już dawno zorganizować zmasowany protest OSP przeciw głupocie przepisów, a jeżeli brakowało im jednoznacznego powodu to właśnie go ostali... (Tak wiem - im jaj brakuje i ochoty, a nie powodu).
-
Zawsze może być ich 5-ciu nie ma obowiązku 9 a to obniżą kasę do 1500 zł co i tak jest chore.Skoro przepis musi być to nikt go zmieni.Zawsze mogą być zwolnienia z opłat itd.Ale to jest biznes.Kilkanaście tysięcy OSP razy 9 osób razy 300zł to już duża kasa nad którą warto się pochylić.Gmina nie pokryje opłat bo nie ma nić do stowarzyszeń które mogą się zawiązywać kiedy chcą.Tak jak zaraz dojdzie do sytuacji w której niektórzy podziękują za współpracę i OSP zostanie rozwiązane z powodu braku możliwości funkcjonowania.Ale wielu gminom będzie to na rękę.
-
Jest furtka, ale nie wiem czy nie będzie za pózno . Od 4 marca będą wydawane nowe dowody osobiste , można sobie zamówić przy tej okazji podpis elektroniczny . Wszystko zgodnie z prawem i teoretycznie za darmo . Niestety trzeba do tego dokupić czytnik dowodów . Nigdy nie zrozumiem po co to wszystko, chyba po to żeby nas wkur.... :wall: Pozdrawiam :straz:
-
Od 4 marca będą wydawane nowe dowody osobiste , można sobie zamówić przy tej okazji podpis elektroniczny
O ile nie będzie obsuwy...
Niestety trzeba do tego dokupić czytnik dowodów
A to już drobne raczej - karty są standaryzowane, czytnik można kupić za 50zł nawet.
-
Sam dowód to za mało, pytałem u mnie w gminie to dopiero planuja zakupić czytnik a kiedy będzie funkcjonował system?? Informatyk twierdzi ze może !!!! pod koniec roku... pdobne info znalazłem w art gazety, że może nawet za kilka lat przynajmniej niektóre instytucje panstwowe- czy warygodne? W piątek podejdę do skarbówki zapytać czy oni wystartują ??
http://wyborcza.pl/7,156282,23789717,e-dowody-wchodza-juz-w-marcu-ale-zadzialaja-dopiero-po-kilku.html
-
Sam dowód to za mało, pytałem u mnie w gminie to dopiero planuja zakupić czytnik a kiedy będzie funkcjonował system?? Informatyk twierdzi ze może !!!! pod koniec roku... pdobne info znalazłem w art gazety, że może nawet za kilka lat przynajmniej niektóre instytucje panstwowe- czy warygodne? W piątek podejdę do skarbówki zapytać czy oni wystartują ??
http://wyborcza.pl/7,156282,23789717,e-dowody-wchodza-juz-w-marcu-ale-zadzialaja-dopiero-po-kilku.html
Daj znać jak się czegoś dowiesz :straz:
-
Z tego co pamiętam na złożenie sprawozdania finansowego jest max. 10 dni od dnia zebrania, więc wątpię aby zdążyć.
-
Z tego co pamiętam na złożenie sprawozdania finansowego jest max. 10 dni od dnia zebrania, więc wątpię aby zdążyć.
Do tej pory zawsze robiłem to pod koniec marca. Nigdy nie zwracałem uwagi na czas po zebraniu. Najważniejsze żeby zrobić to w terminie nawet z błędami. Myślę, że i na papierze, najwyżej będzie wezwanie do złożenia korekty.
-
To powiem jak wyglądało u nas złożenie CIT 8 w formie papierowej.W US padło stwierdzenie że nie ma takiej możliwości i nikt tego nie dokumentu nie przyjmie na zasadzie że wpłynęło, obowiązuje forma elektroniczna koniec kropka .Efekt końcowy dokument złożony przy pomocy jakiejś tam firmy rachunkowo księgowej.
Na jakim etapie jest składanie sprawozdania finansowego nie wiem ale też wynikły problemy typu podpisy każdego z członków zarządu.
-
A może jakimś rozwiązaniem byłoby upoważnienie(pełnomocnictwo - nawet notarialne) od zarządu dla np. Pani z biura rachunkowego, która takowy podpis posiada???
-
W przypadku cit 8 u nas odbyło się to tak że firma księgowa dopisała osobę od nas do swojego profilu zaufanego i po temacie.Natomiast w przypadku zarządu gdzie wedle prawa każdy ponoć powinien mieć podpis można by rozważyć powołanie pełnomocnika reprezentującego dane stowarzyszenie w kwestii wysyłania dokumentów.
ale czy to przejdzie i kto powinien być tym pełnomocnikiem trzeba by drążyć temat.
-
No to stało się. W Urzędzie Skarbowym przyjmują tylko wersje elektroniczną. Jeśli nie przejdzie temat z biurem rachunkowym to jesteśmy załatwieni na amen.
-
Jest gdzieś dostępna do uzupełnienia wersja elektroniczna ?
-
Czy jest możliwe wysłanie w formie .pdf skanów wypełnionych dokumentów ?
-
Podobno już zostało zatwierdzone że możemy rozliczyć się do 31 października.
-
Podobno już zostało zatwierdzone że możemy rozliczyć się do 31 października.
Teraz to mam to gdzieś. Na koniec roku w kasie 500 zł opłacenie biura rachunkowego 500 zł. Brawo rządzący Brawo wy :wall:
-
Podobno już zostało zatwierdzone że możemy rozliczyć się do 31 października.
Teraz to mam to gdzieś. Na koniec roku w kasie 500 zł opłacenie biura rachunkowego 500 zł. Brawo rządzący Brawo wy :wall:
A u mnie biuro rachunkowe 50 zł bierze
-
Podobno już zostało zatwierdzone że możemy rozliczyć się do 31 października.
Teraz to mam to gdzieś. Na koniec roku w kasie 500 zł opłacenie biura rachunkowego 500 zł. Brawo rządzący Brawo wy :wall:
A u mnie biuro rachunkowe 50 zł bierze
Nawet złotówki nie powinno to kosztować . Zwłaszcza że to są pieniądze składkowe, lub wyźebrane od mieszkańców na poprawę ich bezpieczeństwa. Proszę na priv adres biura zapytam .
-
Link poszedł w pm.
-
https://publicystyka.ngo.pl/aplikacja-do-sprawozdan-finansowych
-
W przypadku cit 8 u nas odbyło się to tak że firma księgowa dopisała osobę od nas do swojego profilu zaufanego i po temacie.Natomiast w przypadku zarządu gdzie wedle prawa każdy ponoć powinien mieć podpis można by rozważyć powołanie pełnomocnika reprezentującego dane stowarzyszenie w kwestii wysyłania dokumentów.
ale czy to przejdzie i kto powinien być tym pełnomocnikiem trzeba by drążyć temat.
Macie uproszczoną księgowość czy robicie całość, czyli bilans, rachunek zysków o strat ?
-
Moim zdaniem ten przepis dotyczy większości OSP - przedłużenie terminu na CIT-8 do 31 października 2019 r.
http://www.dziennikustaw.gov.pl/DU/2019/549
-
Proszę o szybka odpowiedź.. w jakim formacie wysyłaliście sprawozdanie finansowe (nie CIT) ?
-
Na płycie CD scan zapisany jako pdf zniesiony do US , a koledzy przez epuap jako załącznik jpg
-
Jak to w końcu jest?? CIT 8 składa księgowa podpisem kwalifikowanym. Tak ?. A bilans zysków i strat to do kiedy trzeba wysłać i ile musi być złożonych podpisów elektronicznych, tyle co jest osób w zarządzie np. 7 ?? czy tylko prezes i skarbnik lub wiceprezes i skarbnik. Ktoś to już złożył ?
-
CIT składa osoba która ma podpis kwalifikowany (u nas zrobiło to biuro rachunkowe) wcześniej przynajmniej dobę w moim US (ponoć w dużyć miastach 2 doby) trzeba zanieś upl1 kto będzie składał CITa (nam wypełniło ten druk biuro), natomiast sprawozdanie na plycie CD a wiem że można przez profil zaufany.
PS . Nas to kosztowało 30 pln bo tyle zażyczylo sobie biuro rachunkowe za puszczenie dryku.
-
Na płycie CD ma być Rachunek zysków i strat oraz sprawozdanie finansowe za rok 2018 i plan finansowy na rok 2019 - ten druk z walnego zebrania ?? czy sam rachunek zysków i strat ?
-
My składamy tylko sprawozdanie finansowe od lat i kiedyś jeszcze szła uchwała (czywiście dla tych co zgłosili kiedyś tam o uproszczoną ewidencję ) byłem pytać o ten bilans to Pani powiedziała ze nie wie czy musi być przy sprawozdaniu i miała dopytać zostawiłem numer i do dziś nie zadzwoniła a już 2 tyg minęły wiec jak coś to będziemy donosić jak wezwią
-
Minister Finansów wydłużył termin złożenia zeznania podatkowego CIT-8 za 2018 r. do 31 października 2019 r. To jedno z rozwiązań resortu finansów, które ułatwia m.in. najmniejszym podatnikom CIT składanie zeznań podatkowych.
Rozporządzenie w tej sprawie weszło w życie 23 marca 2019 r.
W rozporządzeniu z 21 marca 2019 r. Minister Finansów przedłużył do 31 października 2019 r. termin do złożenia zeznania CIT-8 przez niektórych podatników osiągających dochody wolne od podatku dochodowego od osób prawnych.
Rozporządzenie obejmuje podatników, których rok podatkowy rozpoczął się po 31 grudnia 2017 r. i zakończy się przed 1 lipca 2019 r. Dotyczy osób osiągających wyłącznie dochody wolne od podatku, które nie mają obowiązku w roku podatkowym – za który ma być złożone zeznanie – do sporządzenia określonych deklaracji lub informacji wskazanych w ustawie o PIT. Nowe przepisy obejmują również podatników uprawnionych podmiotowo do zwolnień (np. stowarzyszenia), którzy nie pełnili funkcji płatnika i nie osiągnęli za dany rok dochodu (sporządzają zeznania „zerowe”) .
Rozporządzenie zostało opublikowane 22 marca 2019 r. w Dzienniku Ustaw pod poz. 549 i weszło w życie 23 marca br.
-
Już to wcześniej przytaczałem....Niestety nie dotyczy to większości OSP....Dana jednostka musi spełniać wszystkie te 3 punkty o których mowa w powyższym przepisie - info uzyskane z Urzędu Skarbowego.
-
Wysłałem jako prezes CIT-8 z podpisem elektronicznym i dupa.
UPO - status: 402 Brak aktualnego pełnomocnictwa/upoważnienia do podpisywania deklaracji.
Co dalej? Wizyta w urzędzie?
Miało być prościej ?! :wall:
Czy musieliście wcześniej coś załatwiać w urzędzie skarbowym?
-
Trzeba złożyć UPL-1 w US.
-
Trzeba złożyć UPL-1 w US.
Dzięki za informację. Właśnie dowiedziałem się, że jako prezes Fredek muszę upoważnić obywatela Fredka do podpisywania deklaracji na bardzo ważnym, dwustronnym druku UPL-1. Genialne :gwiazdki:, przecież i tak ktoś to pewnie skonfrontuje z zapisem w KRS, jakby podpisu na deklaracji nie można było sprawdzić.