strazak.pl Ratowniczy Bank Wiedzy
Służba => Forum ochotników => Wątek zaczęty przez: sopelosw w Wrzesień 01, 2018, 10:20:42
-
Witam.
Drodzy druhowie mamy problem jako OSP. Zakupiliśmy auto strażackie w Niemczech w tamtym roku. Auto było uszkodzone i remont zakończył się dopiero po 2018 roku i w momencie chęci wrzucenia tego auta do podziału okazało się że jest potrzebna homologacja. Taka tez homologacje mieliśmy ale z Niemiec. Homologacja została wysłana do CNBOP w ramach sprawdzenia parametrów i okazało się ze jest to homologacja ale tylko na podwozie. A jest potrzebna jeszcze homologacja na zabudowę i bez tego nie można dopuścić auta do użytkowania w naszym kraju.
Miał ktoś może podobna sytuacje? Jak z tego wybrnąć ? Może można to jakoś obejść?
Proszę o pomoc
-
Nie wierzę... Po tylu historiach z certyfikatem, medialnym szumie jaki się wokół tego zrobił znajdują się jeszcze jednostki, które kupując auto tego nie sprawdzają??!!
A najprościej to chyba zwrócić się o papier do tego od kogo go kupiliście.
-
Jesli mowiac homologacja masz na mysli certyfikat z cnbop to niestety skoro nie przeszlo do tej pory i nie zostalo wprowadzone do podzialu bojowego to niestety raczej nic nie ugracie:(
-
Wiem że to trudny temat i sam pomysł certyfikatów CNBOP dla sprzętu który służył za granicą jest dla mnie absurdem, ale może warto sprawdzić jaki byłby koszt takiej certyfikacji dla Waszego samochodu? Nie wiem ile to kosztuje i jaka jest procedura, ale skoro wydaliście już pieniądze na samochód to może warto się o certyfikat postarać?
-
Poszukajcie historii o OSP Suchy Las. Kiedyś w KSRG. Dużo było o wprowadzeniu do podziału takiego wozu
-
https://remiza.com.pl/druhowie-z-wasosza-protest/
Dysponujemy tę jednostkę, ponieważ posiada ona jeszcze inne samochody. Najczęściej wzywamy ich aby dojechali na miejsce zdarzenia ciężkim samochodem ratowniczo-pożarniczym. Strażak dysponujący tę jednostkę zawsze pyta jakim samochodem wyjeżdżają. Na miejscu niestety okazuje się, że jednostka przyjeżdża tym samochodem, który nie posiada dopuszczenia. Dlatego też jednostka jest odsyłana – tłumaczy w rozmowie z serwisem Ziemia Górowska Marcin Klefas, oficer operacyjny KP PSP Góra.
Nie tylko Suchy Las :(
-
ciekawe czy ktoś weryfikuje czy strażacy przyjechali w ubraniach posiadających świadectwo CNBOP albo czy węże, prądownice lub aparaty posiadają CNBOP bo lista wyrobów jest długa, więc dlaczego nie dopuszcza się tylko samochodów skoro wymogi stawiane są również do innego sprzętu to brak konsekwencji
-
ciekawe czy ktoś weryfikuje czy strażacy przyjechali w ubraniach posiadających świadectwo CNBOP albo czy węże, prądownice lub aparaty posiadają CNBOP bo lista wyrobów jest długa, więc dlaczego nie dopuszcza się tylko samochodów skoro wymogi stawiane są również do innego sprzętu to brak konsekwencji
Lobby producentów krajowych trzyma się mocno , kogo interesuje brak środków w gminie na nowy samochód . Wycofać wszystkie auta renomowanych firm zachodnich z Rosenbuerem i Magirusem włącznie niech PSP się martwi .
-
https://remiza.com.pl/swiadectwo-dopuszczenia-na-sprowadzane-wozy-bedzie-tansze/ Coś drgnęło czyli zauważono problem .
-
Gdyby to przeszło to i nowe byłyby tańsze ... chyba , a nie lepiej wprowadzić ze skoro ma atesty dopuszczenia w UE to można używać. ...
-
https://remiza.com.pl/swiadectwo-dopuszczenia-na-sprowadzane-wozy-bedzie-tansze/ Coś drgnęło czyli zauważono problem .
ale to ewentualnie koszt samego badania, a co jeżeli nie będzie spełniał jakiś wymogów - dojdą koszty przeróbki/dostosowania
-
https://remiza.com.pl/swiadectwo-dopuszczenia-na-sprowadzane-wozy-bedzie-tansze/ Coś drgnęło czyli zauważono problem .
ale to ewentualnie koszt samego badania, a co jeżeli nie będzie spełniał jakiś wymogów - dojdą koszty przeróbki/dostosowania
plus ponownego badania :)
-
Dziwi jedynie fakt dlaczego nie można było zrobić czegoś takiego wcześniej np. za czasów jak koalicjantem był PSL . Problem zgłaszany był za zebraniach gminnych i powiatowych. I właśnie taka bezsilność w wielu kwestiach nurtujących nas ochotników działających czynnie , powodowała że wielu z nas odpuściło sobie strażakowanie. Pozdrawiam :)
-
Auta fabrycznie nowe zwolnione są z opłaty za badanie i wydanie świadectwa.
Po pierwsze wtedy ceny aut spadają o koszt certyfikacji i zwiększa się konkurencyjność na rynku co również obniża cenę samochodu.
Sprowadzanie używek z zagranicy doprowadzi tylko i wyłącznie do zalania straży złomem powypadkowym i muzealnym.
Janusze biznesu już zacierają ręce bo nie mieli jak tego typu pojazdów opychać w kraju. Niemiec płakał jak sprzedawał.
-
Sprowadzanie używek z zagranicy doprowadzi tylko i wyłącznie do zalania straży złomem powypadkowym i muzealnym.
za to niesprowadzania używek prowadzi do jeżdżenia złomem typu Star i Jelcz.
-
Auta fabrycznie nowe zwolnione są z opłaty za badanie i wydanie świadectwa.
Po pierwsze wtedy ceny aut spadają o koszt certyfikacji i zwiększa się konkurencyjność na rynku co również obniża cenę samochodu.
Sprowadzanie używek z zagranicy doprowadzi tylko i wyłącznie do zalania straży złomem powypadkowym i muzealnym.
Janusze biznesu już zacierają ręce bo nie mieli jak tego typu pojazdów opychać w kraju. Niemiec płakał jak sprzedawał.
czy nowy czy stary świadectwo musi posiadać jeżeli "wprowadzasz do użytkowania w ochronie ppoż" tyle że w nowym masz to w kosztach zakupu, ale i tak płaci kupujący, świadectwo dostaje wzorcowy pojazd, a w przypadku jakichkolwiek zmian w zabudowie np inne rozmieszczenie sprzętu literalnie i tak powinien przejść dodatkowe badanie bo zmieniły się np masy czyli kasa dodatkowo
-
Więcej kasy z tego będzie, nic poza tym. Bo ludzie zaczną wierzyć że auto w wieku 15lat+ jest w stanie certyfikat otrzymać. Ja chciałbym tylko nieśmiało przypomnieć że niektóre fabrycznie nowe wozy produkowane obecnie CNBOP-u szans otrzymać nie mają...