strazak.pl Ratowniczy Bank Wiedzy
Służba => Forum ochotników => Wątek zaczęty przez: Peter w Czerwiec 28, 2016, 21:45:52
-
Witam,
krótko przedstawię sytuację: jednostka OSP do tej pory nie miała nadanego numeru NIP, obecnie numer ten został jej nadany, oznacza to konieczność rozliczeń z Urzędem Skarbowym. W związku z tym mam następujące pytania:
1. Jak często odbywa się rozliczenie (co rok, pół roku itp.) ?
2. Czy od przychodów z wynajmu pomieszczeń należy odprowadzać jakiś podatek? (stałe wynajmowanie pomieszczenia pod działalność gospodarczą)
3. Czy normalny człowiek poradzi sobie z rozliczeniem jednostki, czy trzeba korzystać z (niestety odpłatnej) pomocy księgowych ?
Z góry dziękuję za odpowiedzi.
Pozdrawiam
-
1. Raz w roku CIT-8
2. Prawdopodobnie nie o ile przychody wydatkowane na działalność statutową
3. Nie jestem księgowym tylko strażakiem i jakoś sobie radzę
Wszystko jest dla ludzi, powodzenia.
-
Dziękuję za odpowiedź.
To jeszcze dwa pytania mi się nasunęły:
1. Czy wynajem pomieszczenia jest traktowane jako prowadzenie działalności gospodarczej przez jednostkę OSP?
2. Czy poza książką skarbnika konieczne jest prowadzenie ksiąg rachunkowych?
Pozdrawiam
-
1. prawdopodobnie tak
2. tak w formie uproszczonej.
-
1. Tak jeśli wystawiacie faktury wtedy obowiązuje pełna dokumentacja księgowa i co miesięczne rozliczanie nie jeśli opłata jest formą składki członka wspierającego wtedy obowiązuje księgowość uproszczona i cit 8 i cit 0 raz w roku.
2.Tak -uproszczona jeśli nie prowadzicie działalności gospodarczej , pełna jeśli prowadzicie działalność gospodarczą.