strazak.pl Ratowniczy Bank Wiedzy
Służba => Forum ochotników => Wątek zaczęty przez: pol102 w Grudzień 16, 2013, 04:03:10
-
Jako, że 5 razy już przepisywałem kod programu, to co teraz zaprezentuję jest 6 podejściem ;) Zdecydowanie największym wrogiem przy tworzeniu jest brak dostatecznej ilości czasu i ciągła zmienność koncepcji, a i założenia do spełnienia się zmieniają.
Program jest moją własną odpowiedzią na coraz większą ilość papierkowej roboty na rzecz UG oraz KP PSP i Oddziału gminnego ZOSP RP.
Jeśli coś widzicie inaczej niż na screenach, łamie to Waszą wizję lub uważacie, że można coś zrobić lepiej - piszcie ;) :komp:
[załącznik usunięty przez administratora]
-
I ostatni brakujący ;) Limit załączników warto by było podnieść tak do 6 bo korzystanie z zewnętrznych hostingów doprowadza do martwych linków i tematy tracą na sensie istnienia. Wniosek na podstawie mojej pracy na elektrodzie ;)
[załącznik usunięty przez administratora]
-
Jako osoba trochę programująca, to co mi się rzuca w oczy i co zrobiłbym inaczej, to rozdzielenie pól służących do dodawania wpisów do bazy od tych służących do wyświetlania (tak jak na przykład jest to w zakładce samochody).
W czym piszesz?
-
W informacjach personalnych w dziale szkolenia warto dodać rubrykę "inne", czy to do wpisywania z butonogi czy też listę rozwijaną (co mogło by być ciut kłopotliwe ze względu na mnogość szkoleń).
-
User Interface jest jeszcze odrobinę do dopracowania - to niezaprzeczalny fakt. Dzisiaj w nocy głęboko myślałem klejąc sposób dodawania kolejnych szkoleń i zasadniczo uznałem, że w niedługiej przyszłości wszystkie możliwe szkolenia (przewidziane w programie szkoleń OSP) wylądują na Widgecie.
Wszystko pisane w C++, środowisko Qt (Qt Creator + mingw) + XML jako sposób przechowywania danych lokalnie. Łatwe do programowania, wygodne w obsłudze i proste w ogarnięciu gdyby dane miały być przesyłane do prawdziwej bazy danych. Póki co program jest słabo odporny na błędy użytkowników, na dobezpieczenie przyjdzie czas w wersji, która nie stanie się własnością uczelni ;)
-
Co do szkoleń to chyba lista rozwijana jest najlepszym sposobem.
Czy program przypomina o upływających terminach szkoleń, przeglądów? Myślę, że fajny feature byłby.
Czy do wyjazdu można dodać więcej niż jeden samochód czy każdy wyjazd przyporządkowany jest tylko jednemu?
Z bazodanowego punktu widzenia poprawnie powinno być przypisywanie kolejnych samochodów do jednego wyjazdu.
-
1. Czy przy szkoleniach potrzebna jest rubryka "Ważność szkolenia"? Rozumiem przy KPP albo jakichś specjalistycznych, ale chyba nie przy wszystkich... Za to dobrą rzeczą byłoby miejsce na wpisanie numeru zaświadczenia z kursu - to się czasami przydaje.
2. Jako sekretarz OSP optowałbym za wykazem odznaczeń i miejscem na numer legitymacji do odznaczenia.
3. Może jeszcze wykaz pobranego wyposażenia/umundurowania,
4. W "ludziach" - miejsce na numer legitymacji członkowskiej.
Jak byś potrzebował betatesterów to się zgłaszam :)
-
Lista rozwijana nie jest najlepsza :) Dodanie 8 szkoleń via ComboBox byłoby upierdliwe. Mając DOM otrzymujemy drzewo, w którym rootem jest strazak + atrybuty z dzieckiem szkolenia. Łatwe, proste i przyjemne.
Jest klasa alert odpowiedzialna za zgłaszanie upływających szkoleń, badań, przeglądów i ubezpieczeń.
Program piszę pod kątem mojej jednostki i naszego UG, dlatego założenie jest takie: 1 auto=1 sekcja->1 wyjazdówka ale jeśli czasy będą się pokrywać to można wystawić to samo id.
@krzysiek, można wystawić status bezterminowe ;) Odznaczenia dojdą jako kolejna zakładka Widgetu.
Numer legitymacji oczywiście mogę dodać, tak samo jak muszę dodać datę wstąpienia do OSP. Istotna i ważna sprawa ;)
Sprawę dodawania i zabierania sprzętu muszę koncepcyjnie opracować jak tylko zrobię bazę sprzętu aka magazyn.
-
Opcja charakteru członka (honorowy, aktywny...) OSP również coś mogłaby wnieść do DB. Do tego funkcje, i nawet nie wszystkie, ale najważniejsze - poszczególni członkowie komisji rewizyjnej, prezes, naczelnik etc.
Co do wyjazdów mógłbyś dodać obsadę, z wyszczególnionym dowódcą, kierowcą wybieranym z rozwijanej listy połączonej z posiadanymi przez strażaków szkoleniami.
-
No ale tu się rozbijamy trochę o realia. Jeśli zrobię filtrowanie dla dowódców, a dowódcy z uprawnieniami w zastępie nie będzie... Ot nasza rzeczywistość. Chyba że opcja prawokliku i dodania atrybutu ręcznie. Godzi to w ideę automatyzacji procesu kontroli, no ale...
-
W ramach udoskonalania dzieła, prosiłbym o wypełnienie krótkiej ankiety. Wyniki pozwolą mi na lepsze dopasowanie funkcjonalności. Nie pytajcie jak :P Chętni dostaną na początku stycznia program do testów :)
http://moje-ankiety.pl/respond-57019.html
-
Proszę o program do testów. :)
-
Jak coś to piszę się do testów :mellow:
-
Nie wiem może nie doczytałem, ale patrząc po załącznikach wywnioskowałem, że można tylko zapisac jeden zastęp, a jak jade na 2/3 zastępy? Może poprostu pominąłem, ale zastanawia mnie ten fakt.
Ponadto fajną funkcją by było wpisanie przy wyjeździe innych jednostek przybyłych (np. do prowadzenia strony)
P.S. Też z miłą chęcią przetestuje ;)
-
Witam
Ile by kosztował taki programik?
-
Pytanie słuszne ale wynika tylko i wyłączenie z pewnych założeń, które poczyniłem :) Zakładka odpowiedzialne za wyjazdy na je ewidencjonować i pozwalać na drukowanie wniosku o wypłatę ekwiwalentu, a tam jest mało miejsca i niska przejrzystość. Na tę okoliczność jest ID (które jeszcze się nie generuje :D), a które będzie pozwalało na jasne opisywanie wyjazdów.
Dokument wygląda jak w załączniku, ma też drugą stronę na której ponownie podaje się biorących udział w działaniu oraz ich pesele. Wyobraźmy sobie sytuację gdzie do akcji jadą 3 zastępy w tym GAMPr Magirus 170D, GBA MAN TGM i SLRt Ford Transit. W wesołej wersji mamy 9+6+6(?) osób! Jak to na takiej karcie ogarnąć?
Jeśli wszystko będzie finalnie działać to myślę, że niewiele :)
[załącznik usunięty przez administratora]
-
Mnie ten fakt zaciekawił bo u nas nie ma pieniążków za akcje, a wypisywanie każdego zastępu osobno nie byłoby wyśmienitym rozwiązaniem w przypadku mojej OSP, ale to trzeba się przekonać bo może to tylko złudne myślenie.
Czekam na efekt finalny w takim razie i wtedy może będzie więcej pomysłów do dodania czy zmienienia. ;)
-
dobrą funkcją było by, jakby program robił gotowe zestawienia do drukowania. Zaznaczasz co ma drukować i samo leci.
-
Jeżeli chodzi o zakładkę ludzie, to całkiem fajnie są zestawione wszystkie informacje. Jednak chyba wkradł Ci się jakiś błąd w zestawieniu, bo szkolenie podstawowe jest zdefiniowane jako bezterminowe, a wyżej jest ograniczone datą. -_-
Jeżeli jednak chodzi o szkolenia, to zauważ, że oprócz tych "podstawowych", są też szkolenia specjalistyczne (np. podesty ruchome, napełnianie zb. ciśn., patent stermotorzysty, HDSy, płetwonurek etc.), które też w zasadzie mogłyby się znaleźć na karcie członka.
-
dobrą funkcją było by, jakby program robił gotowe zestawienia do drukowania. Zaznaczasz co ma drukować i samo leci.
A jakie zestawienia miałby być drukowane?
-
Na forum był kiedyś temat dotyczący Systemu Wspomagania Jednostek Ochotniczych Straży Pożarnych dostępnego pod adresem www.swjosp.pl tworzy go Maciej Komorowski. Osobiście korzystam z dobrodziejstw tego "programu" i uważam że jest bardzo dobry. Myślę że wiele jego funkcjonalności możesz u siebie wykorzystać m.in. zestawienia jakie drukuje. Niestety nie działa wyszukiwanie na forum ale jak coś to mam namiary na tego Pana.
http://www.strazak.pl/index.php/topic,524.160.html
-
dobrą funkcją było by, jakby program robił gotowe zestawienia do drukowania. Zaznaczasz co ma drukować i samo leci.
A jakie zestawienia miałby być drukowane?
Sądze,że chodzi o wydruk jak z zeszytu. Godzina wyjazdu sekcji, powrotu, kto był i wyjechał, kto na alarm. Podpis naczelniak i dowódcy. Myślę,że o to chodziło koledze, a przynajmniej ja uważam, że byłoby to przydatne.
-
No raporty z akcji, wypełnione druki do ekwiwalentu. W każdej chwili była by możliwość wydrukowania listy osób z danym przeszkoleniem lub jakie wyposażenie posiada GBA.
-
No i pewnie łatwiej można by tak aktualizować ewidencję członków - wpiszesz sobie wszystko ładnie w programie, zaktualizujesz, wydrukujesz aktualne i masz co wpiąć do segregatora - wiem, że to trochę zbędne dublowanie, ale niektórzy potrzebują papier...
-
Z tego sobie zdaję sprawę, znam realia. Ciekawi mnie natomiast jak wygląda u kolegów wniosek o wypłatę ekwiwalentu.
Druga sprawa, jednym z założeń jest działanie bez dostępu do internetu. Ma to swoje plusy i minusy, ale sposób zapisywania danych jest tak skonstruowany, że eksport do bazy danych to błahostka.
-
No to ja mam pytanie odnośnie samej bazy danych - załóżmy że program będzie używany w jednostce na np. trzech komputerach - np. komputer w remizie, u naczelnika w domu, sekretarz (dopuszczasz taką możliwość w ramach licencji?). Czy będzie możliwość wyeksportowania bazy do pliku, tak aby po aktualizacji na jednym komputerze przenieść ją na te inne stanowiska?
-
Ręcznie jak najbardziej. Z tym nie będzie żadnego kłopotu. W tym tygodniu przygotuję wersję RC1 i udostępnię chętnym osobom do testów.
-
Ja czekam na program do testów.
-
No to czekamy na testy :)
-
Również prosiłbym o program do testów :D
-
Ja też chętnie potestuję :) Wydaje się ciekawą propozycją :)
-
Proszę o przysłanie via PW swoich adresów e-mail. W odpowiedzi jutro o 18 wyślę program w wersji RC1 (Release Candidate), zaproszenie do bugtrackera, na którym proszę zostawiać informacje o błędach oraz wstępny opis działania.
-
RC1 wysłana. Proszę sprawdzić skrzynki e-mail (chyba, że ktoś ma taką z piwem :fiuu: )
Współpraca idzie wzorowo ;) 22 zgłoszone propozycje/błędy/sugestie :) Większość oznaczyłem RC co znaczy dokładnie tyle, że do wtorku powinna wyjść wersja RC2. Przy RC2 dodam wszystkie osoby, które zgłosiły się do testowania już po wysłaniu RC1.
Wielkie dzięki! :) :straz:
EDIT:
Z 26 zgłoszonych do tej pory rzeczy, poprawiłem 20. Jedną przesunąłem do RC3. Około godziny 14 rozsyłam wersję RC2.
Lista zmian w RC2:
Dodano Widget do wprowadzania obsady (obecnie limit 6 osób na auto)*
Dodano powiadomienie o poprawnym zapisie (MessageBox)
Dodano mechanizm sortowania według kolumny oraz sortowania domyślne
Dodano mechanizm usuwania danych rzędami (całe wpisy)
Dodano mechanizm automatycznego dopasowywania wielkości kolumn
Dodano mechanizm automatycznego pobierania aktualnej daty i godziny (wraz z optymalizacją)
Dodano mechanizm czyszczący pola po dodaniu wyjazdu/osoby/samochodu
Zmieniono pole "numer dowodu rejestracyjnego" na "VIN" (bez validacji)
Zmieniono w zakładce wyjazdy "typ auta" na "numer operacyjny"
Zmieniono wielkość pola "adres zdarzenia"
Zmieniono kolejność tabulacji w oknie ustawień globalnych
Zmieniono pole "ID" na "Numer meldunku"
Uzupełniono listę typów aut
Uzupełniono listę zdarzeń
[załącznik usunięty przez administratora]
-
Wersja RC2 wysłana. Proszę standardowo sprawdzić skrzynki e-mail! Proszę o szczególnie dokładne przeczytanie całego maila!
-
W związku, że moja wypowiedź może być trochę dłuższa więc piszę tutaj :D
Kwestia rozliczenia paliw, pracy agregatów, pomp itp. sprzętu.
Często i gęsto Urzędy wymagają rozliczenia za paliwa, czas przepracowany agregatów itd. Czy jest szansa aby w karcie wyjazdu dało radę wprowadzać czas przepracowany przez ten sprzęt?
Może na początek to być nawet w formie tego komentarza co już @pol102 Ci zgłaszałem :)
Kwestia numer dwa, aby moc zaznaczać przy pojeździe ostatnie tankowanie i za każdym razem na nowo nanosić, że jak wejdziemy w dany pojazd do edycji (jak wg. zamierzeń ma być) możemy tą datę zmienić.
-
Harmonogram prac jest taki:
-do RC3 usunąć zgłoszone błędy i wprowadzić protezę dla sprzętu (Ci którzy widzieli albo mają dostęp do programu wiedzą o co chodzi)
- wersją RC zamknąć pracę inżynierską
- po obronie (początek lutego) wprowadzić w pełni działający 'sprzęt'
-do RC4 wprowadzić rozliczanie paliwa dla samochodów i sprzętu oraz generowanie większości potrzebnych raportów.
Przy RC4 usunąć resztę błędów i wydać wersję stabilną, a co za tym idzie płatną.
-
Witam, załapię się na testowanie programu? Czy już po zawodach?
-
korzystam z mOSP ale chętnie przetestuję program i porównam.
Jeśli oczywiście jest jeszcze taka możliwość.
-
Dzisiaj lub jutro kolejna wersja developerska. Poprawione błędy zgłoszone wcześniej i próba dalszego rozwijania funkcjonalności. Ktoś będzie zadowolony, ktoś pewnie nie. Z założenia nie będzie to kombajn bo rozwiązuje tylko problemy działalności operacyjnej. Proszę również o wysyłanie wzorów kart drogowych.
-
Minęło bardzo sporo czasu od ostatniej publikacji. Dużo, bardzo dużo rzeczy zmienilo się diametralnie od strony programistycznej. Osoby, które miałem w grupie betatesterów dostaną wytyczne odnośnie dalszych planów niebawem. Każda chętna osoba może oczywiście zadzwonić via kom lub via Skype. To ważne z punktu dalszych prac bo istnieją 2 drogi rozwoju. Pierwszą jest przepisanie aplikacji całkowicie od podstaw, natomiast drugą jest dorabianie kolejnych protez do wersji obecnej. Pytania proszę kierować PW.