strazak.pl Ratowniczy Bank Wiedzy
Służba => Forum ochotników => Wątek zaczęty przez: Charlie w Maj 31, 2011, 11:51:10
-
Witam, czy jako naczelnik 2 osoba w osp, która przejmuje obowiązki prezesa który zmarł może podpisywać wszelkie dokumentacje tak że te z urzędu skarbowego?
Jeśli tak czy trzeba jakoś potwierdzić że prezes nie żyje? akt zgonu jakieś potwierdzenie? Czy trzeba przeprowadzić wybory?
Proszę o pomoc.
Moderator: Temat wątku powinien określać czego dany wątek dotyczy. Poprawiłem.
-
Zazwyczaj jest tak, że dokumenty urzędowe i skarbowe podpisuje Prezes lub Wiceprezes i Skarbnik.
Zgodnie ze Statutem OSP Naczelnik OSP jest zarazem Wiceprezesem OSP.
Chyba, że macie inny zapis u siebie w statucie.
Jak nie macie u siebie w OSP funkcji Wiceprezesa, to trzeba będzie przeprowadzić wybory nowego Prezesa spośród członków obecnego Zarządu.
1. Zarząd wybiera ze swego grona prezesa, naczelnika, dwóch wiceprezesów, sekretarza i skarbnika, a także może wybrać gospodarza, kronikarza i zastępcę naczelnika. Naczelnik sprawuje funkcję wiceprezesa.
2. Zarząd może dokooptować do swego składu nowych członków na miejsce ustępujących w liczbie nie przekraczającej 1/3 ustalonego składu.
-
Informacja o tym kto może reprezentować Waszą OSP jest w KRSie - powinniście mieć aktualny odpis.
Tu przykład pierwszy z brzegu z goglarki: http://www.krs-online.com.pl/osp-w-podgorzu-wsi-krs-178099.html
Czyli w przypadku tej OSP tak jak pisał @grzela podpisać może wiceprezes i skarbnik.
-
Uzupełniając grzele przyszły prezes nie musi być z zarządu. Narazie papiery podpisują wiceprezes i naczelnik, ale trzeba dobrać jedną osobę do zarządu na nowo podzielić się rolami i wysłać całość protokołu razem z uzasadnieniem i kopią aktu zgonu prezesa. Ja tak to widze.
Cześć pamięci zmarłego prezesa.