strazak.pl Ratowniczy Bank Wiedzy
Pożarnictwo => Sprzęt => Wątek zaczęty przez: Radhezz w Wrzesień 30, 2015, 12:15:26
-
Elo
Ze względu na wybitnie niski garaż w jednostce (brama poniżej 3m wysokości) a jednocześnie potrzeby posiadania auta stricte terenowego po krótkich poszukiwaniach trafiłem na GCBA na podwoziu Tatra 815-7 6x6 (jest też wersja 4x4). Takie auta w ofercie ma w Polsce tylko WISS, ale średnio się tym chwali (KLIK (http://www.wiss.com.pl/beta/pl/oferta/ciezkie-pojazdy-strazy-pozarnej/tatra-815-731-r-32-6x6.html)). W dodatku w zasadzie jest to Polska wersja tych aut zbudowanych przez czeskiego THT Policka 6x6 (http://www.tht.cz/en/water-tenders/cas30-s3r-t815-7) (4x4 (http://www.tht.cz/en/water-tenders/cas30-s3r-t815-7-4x4)). Z jakiegoś powodu w ofercie te wozy ma też Arkom (te z THT), no ale to inna bajka.
Teraz zaczynają się schody, ponieważ nie ma zabudowy pożarniczej na podwoziu T815-7 z certyfikatem CNBOP - jakby nie dość że ten konkretny wóz raczej bym wolał mieć jakiś wybór w kwestii wykonawca krajowy/zagraniczny.
Powiem szczerze że nie wiem z której strony to ugryźć, czy taka Tatra ma jakiekolwiek szanse na to żeby uzyskać certyfikat CNBOP? Jeśli nie, to jak w ogóle się z tym dalej bujać? Bo wiadomo że jakieś dotacje celowe z reguły też wymagają żeby produkt był certyfikowany...
-
Pisz do WISS jeśli zdecydują sprzedać Tobie Tatrę powiedzą jak jest z Józefowem na nią. A btw jaka cena zabudowy na Tatrze?
-
A btw jaka cena zabudowy na Tatrze?
Czesi zapłacili w 2013 za sztukę 6.046.116 koron czeskich - na dzisiejszy kurs walut to jakieś 945 tys PLN. Cena niezła, zwłaszcza że wydaje mi się że to była cena łącznie z wyposażeniem.
Ja się CNBOP-em nie przejmuję, tylko nie wiem co to by było jakby auto miało dostać dofinansowanie z UE, a jedyne które by spełniało SIWZ by nie miało tego certyfikatu. Hmm, rozkmina natury prawnej, bo przecież w innych krajach CNBOP nie ma, a Unia dotuje takie pojazdy. :rolleyes: