strazak.pl Ratowniczy Bank Wiedzy
Pożarnictwo => Profilaktyka, prewencja => Wątek zaczęty przez: azotox w Listopad 21, 2005, 17:48:52
-
1 grudnia br. wchodzi w życie nowe rozporządzenie w sprawie prowadzenia czynnosci kontrolno - rozpoznawczych. Patrz strona KGPSP. Ustawodawca wprowadzając je w życie powoduje możliwość uprawnienia do ich prowadzenia tylko strazaków z wykształceniem wyższym. Aspiranci bez wyższego nie będą mogli prowadzić samodzielnie czynnosci kontrolno - rozpoznawczych, chociaż do tej pory robili to z powodzeniem. Czy nie jest to, wg Was, działanie prawa wstecz?
-
Tak szczerze nie czytałem tego Rozporzadzenia /zobaczę/, ale jeżeli tak faktycznie jest?
Dla mnie osobiście, delikatnie mówiąc wówczas "chore" <_< Znowu po prostu, ktoś nie znajac codziennych realiów służby stara się koniecznie wyjść "przed orkiestrę"
Pozdr.
-
Przykro mi to stwierdzić, ale realia są takie właśnie aby poziom czynności kontrolno-rozpoznawczych był jak najwyższy.
Temu ma służyć jak rozumiem nowe rozporządzenie - podnoszą poprzeczkę kwalifikacyjną.
O tych zmianach mówiono już co najmniej od czterech lat, więc nie mogą budzić zdziwienia ani zaskakiwać nikogo.
Pretensje pracujących aspirantów w pionach kontrolno-rozpoznawczych do zachodzących zmian mogą kierować jedynie sami do siebie, że nie wykorzystali okresu co najmniej czteroletniego do podniesienia kwalifikacji.
-
Po pierwsze to główna kwestia to pytanie: "Czy w tym przypadku prawo nie działa wstecz?"
Po drugie to zgadzam się z tym, że chodzi o podniesienie kwalifikacji tych funkcjonariuszy. Zauważ jednak, że jeżeli zamienisz aspiranta, ze średnim pracujacego w prewencji kilkanaście lat, na żółtodzioba po szkole, to będzie to raczej zaniżenie poziomu.
-
Ciekawe to nowe rozporządzenie. A co w sytuacjach kiedy w komórce pracuja tylko aspiranci z wieloletnim doświadczeniem a oficerowie niestety w innych komórkach. Czy wówczas dostosowując się do "polecenia" wstawić oficera bez doświadczenia i niech się chłop uczy na swoich błedach czy też stary aspirant powinien chodzić za młodym lecz nie powinien występować jako osoba kontrolujaca? Kocham to pożarnictwo za wspaniałe zmiany. A przy okazji małe pytanko jakie są prognozy na pozostawienie prewencji w PSP?
-
W którym miejscu prawo działa wstecz?
azotox pisze 1 grudnia wchodzi w życie.
Kto jest zaskoczony?
gambit pisze - o tych zmianach mówiono już od 4 lat.
-
Czy ma ktoś z was nowe upoważnienie do kontroli, te stare straciły moc.
Chodzi o wzór.
-
U mnie komendant upoważnia funkcjonariusza do każdej kontroli z osobna. Przesłane upoważnienie jest jednocześnie zawiadomieniem o zamiarze przeprowadzenia kontroli.
-
U mnie komendant upoważnia funkcjonariusza do każdej kontroli z osobna. Przesłane upoważnienie jest jednocześnie zawiadomieniem o zamiarze przeprowadzenia kontroli.
Nie jest to dobre rozwiązanie.
Nie sprawdza się np.: przy kontrolach akcyjnych z policją lub strażą graniczną - dziuple lub burdele. Nie wiesz gdzie jedziesz i do kogo.
-
To fakt, że nie jest to dobre rozwiązanie.
Czyli trezba mieć kilka egzemplarzy wypisanych, daty i miejsce wolne do wpisania w przypadku braku kogoś z komendantów. No i aby nic nie wypadłow, bo inaczej szlag trafia zaplanowaną kontrolę.
Czyli ktoś nas trochę powstrzymał w kontrolach.
-
Art. 79.
1. Czynności kontrolne mogą być wykonywane przez pracowników organów kontroli
po okazaniu legitymacji służbowej upoważniającej do wykonywania takich
czynności oraz po doręczeniu upoważnienia do przeprowadzenia kontroli
działalności przedsiębiorcy, chyba że przepisy szczególne przewidują
możliwość przeprowadzenia kontroli po okazaniu legitymacji. ...
ustawa o swobodzie działalności gospodarczej z 2 lipca 2004 r.
-
Art. 79.
1. Czynności kontrolne mogą być wykonywane przez pracowników organów kontroli
po okazaniu legitymacji służbowej upoważniającej do wykonywania takich
czynności oraz po doręczeniu upoważnienia do przeprowadzenia kontroli
działalności przedsiębiorcy, chyba że przepisy szczególne przewidują
możliwość przeprowadzenia kontroli po okazaniu legitymacji. ...
ustawa o swobodzie działalności gospodarczej z 2 lipca 2004 r.
Art. 3. Przepisów ustawy nie stosuje się do działalności wytwórczej w rolnictwie w zakresie upraw rolnych oraz chowu i hodowli zwierząt, ogrodnictwa, warzywnictwa, leśnictwa i rybactwa śródlądowego, a także wynajmowania przez rolników pokoi, sprzedaży posiłków domowych i świadczenia w gospodarstwach rolnych innych usług związanych z pobytem turystów.
tejże ustawy
To co - do lasu już tylko na spacer???
-
generalnie prewencja powinna trafić do nadzoru budowlanego, komu to potrzebne, przecież znajdzie się zawsze jakiś rzeczoznawca i podważy kontrolującego. A o jak rzeczoznawca jest naczelnik lub zstepca komendanta pionu prewencyjnego - młodego który nie działa w spółdzielni w łep się bije!!!! życie weryfikuje ....
-
@delete
Widzę, że generalnie się na wszystkim znasz. :lol:
-
przecież znajdzie się zawsze jakiś rzeczoznawca i podważy kontrolującego
Małe pojęcie masz o tej działalności i daj sobie spokój z mieszaniem w głowach, wystarczy, że w swojej masz groch z kapustą.
To kontrolujący podważają uzgodnienia rzeczoznawców podczas czynności kontrolno - rozpoznawczych.
-
Witam
sorki ze troszke zbaczam z tematu ale dotyczy to czynnosci kontrolno rozpoznawczych...
Czy ktos moze mi pomoc w odpowiedzi na to pytanie, bo w ustawach nie moge znalezc...
O zamiarze i terminie przeprowadzenia czynnosci kontrolno rozpoznawczych z zakresu ochrony przeciwpozarowej zawiadamia sie kontrolowanego:
a - 7 dni przed rozpoczeciem kontroli
b - 14 dni przed rozp. kontroli
c - nie ma okreslonego terminu zawiadamiania
bede wdzieczny za pomoc
pozdrawiam
krzyhens
-
Czynności kontrolno-rozpoznawcze mogą być przeprowadzane po doręczeniu kontrolowanemu upoważnienia do przeprowadzenia tych czynności przynajmniej na 7 dni, a w przypadkach, o których mowa w ust. 2 pkt 5, przynajmniej na 3 dni - przed terminem ich rozpoczęcia. Upoważnienie może być doręczone kontrolowanemu w chwili przystąpienia do czynności kontrolno-rozpoznawczych, jeżeli powzięto informację o możliwości występowania w miejscu ich przeprowadzania zagrożenia życia ludzi lub bezpośredniego niebezpieczeństwa powstania pożaru.
art.23 ust.7 ustawa o PSP
-
7 dni. Swoją drogą, też miałem to pytanie :P