strazak.pl Ratowniczy Bank Wiedzy
Służba => Forum ochotników => Wątek zaczęty przez: Straszak w Listopad 27, 2005, 16:24:56
-
Czy istnieje obowiązek rejestracji w Krajowym Rejestrze Sądowym składu Zarządu Oddziału Gminnego ZOSP RP, jeżeli tak, to jakie przepisy to regulują.
Pilnie poproszę o odpowiedź.
-
Zarząd Oddziału Gminnego jest oddziałem terenowym związku. Moim zdaniem jeśli taki obowiązek jest to ciąży na Zarządzie Głównym. Sąd Rejestrowy dla całego związku jest w Warszawie, stąd moja opinia.
-
oczywiście, że tak. Nawet skład zarządu jednostki OSP podawany jest do KRS.
-
Kolego StrazakL, ja bym nie był taki tego pewien. OSP to oddzielne stowarzyszenie i każde z osobna musi się zgłosić w KRS. Natomiast Zarząd Gminny jest jednym z organów ZOSP. Korzysta np. z tego samego statutu co Zarząd Główny, Zarząd Gminny nie ma prawa tego zmieniać. Podejrzewam że skład osobowy Zarządu Gminnnego winien trafić do KRS. Pozostaje tylko kwestia której nie wiem, a mianowicie czy to zgłoszenie wykonuje sam Zarząd Gminny czy też wyższe organy Związku.
-
druhowie, nie czuje sie ekspertem w tej dziedzinie ale z tego co mi wiadomo zarząd gminny nie ma osobowości prawnej. nie posiada nip-u ani regonu. nie podlega także wpisowi do KRS wiec skąd się wzięlo pytanie o wpis do KRS skłądu zarządu? Aby oddział związku, powiatowy czy tez gminny mógł zaczać się starać o uzyskanie osobowości prawnej, musi wystapić o zgode do Zarządu Głownego. Dopiero wtedy mozna ruszyć z załatwianiem wszystkich niezbednych wpisów. Z tego co mi wiadomo, tylko kilka oddziałów powiatowych w polsce posiada osobowość prawna co nie znaczy,ze nie będzie ich wiecej. trzeba sobie jednak zdać sprawe z tego,ze po uzyskaniu osobowosci prawnej trzeba bedzie sie rozliczac np. z urzedem skarbowym:) nie mniej zycze powodzenia
-
hunter dokładnie tak jest.