strazak.pl Ratowniczy Bank Wiedzy
Pożarnictwo => Profilaktyka, prewencja => Wątek zaczęty przez: wodnik w Sierpień 01, 2005, 19:22:55
-
W głębi serca mam nadzieję, że jednak zmian nie będzie. ;)
-
Czy coś ciekawego się w związku z tym szykuje.
Nikt oprócz nas Z PSP nie posiada w tej chwili takiej wiedzy, więc tylko PSP, ale to nas wciąga w kłopotliwe spory, sytuacje. O ile są rzetelnie prowadzone kontrole to mogą nam pomóc, bo można wymieść wszystkie chwasty. W pojedynkę nic nie zdziałamy.
Kto chce nas usunąć ?
-
Jeśli chodzi o wiedzę z zakresu profilaktyki, prewencji to stosunkowo "bogatą wiedzę" posiadają rzeczoznawcy do spraw zabezpieczeń przeciwpożarowych.
-
Ja bym podchodził ostrożnie do rzeczoznawców, znam kilku i wiem troche o ich czystych kontrolach czy opiniach :ph34r:
nie mowie tego do wszystkich rzeczoznawców
-
Jeśli chodzi o wiedzę z zakresu profilaktyki, prewencji to stosunkowo "bogatą wiedzę" posiadają rzeczoznawcy do spraw zabezpieczeń przeciwpożarowych.
Działalność rzeczoznawców jest weryfikowana w terenie przez prewentystów, którzy nie są rzeczoznawcami. Więc prewentyści powinni mieć większą wiedzę od rzeczoznawców.
-
witam
mam pytanie (moze troche nie na temat )
jezeli skoncze studia cywilne na SGSP na wydziale inzynierii bezpieczenstwa pozarowego to bede mogl byc prewentysta(czy nimi moga byc tylko funkcjonariusze PSP) lub rzeczoznawca ds. zabezpieczen ppoz ??
pozdrawiam
-
Będziesz mógł być ale po spełnieniu kilku warunków określonych w rozporządzeniach MSWiA :
1) z dnia 16 czerwca 2003 r.
w sprawie uzgadniania projektu budowlanego pod względem ochrony przeciwpożarowej (Dz. U. Nr 121, poz. 1137)
2) z dnia 19 stycznia 1998r. w sprawie czynności kontrolno - rozpoznawczych z zakresu ochrony przeciwpożarowej oraz osób uprawnionych do ich przeprowadzania (Dz.U. Nr 15, poz. 69 z późn. zm.).
-
Witam!
Generalnie wygląda różnie. W strategii 2007-2013 służba w zasadzie nie istnieje są bodajże dwa czy trzy zdania co do celów z naszej działki i to w odniesieniu do zagadnień zwiazanych z rozpoznaniem. Jeśli chodzi kierunek zmian wygląda na to, iż obszar zadań przez nas realizowanych pozostanie w gestii państwa z uwagi na rodzaj oddziaływania jaki realizujemy. Prościej - realizujemy nadzór i jesteśmy egzekutorami - to domena administracji państwowej, więc albo rozmydlą nas i wchłonie nas jakiś istniejący inspektorat albo przyporządkują nas gdzieś całym pionem. Reszta straży jako służba wykonawcza pójdzie pod samorządy - bo realizacja zadań na rzecz społeczności to domena samorządów. W ten sposób, tak naprawdę zostanie tylko podział i to tylko w tych miejscowościach, których budżety to wytrzymają. To jest zachodnia kalka.
-
Już kiedyś pisałem na ten temat cóż z tego że mamy prewencję jak Nadzór Budowlany robi to co chce. Dasz sprzeciw użytkowania podczas odbioru budynku i kogo to interesuje ??????? NIKOGO !!!!! Bo Pan Inspektpr z PINB da termin i koniec albo klepnie że zgodne i co zrobisz okaże się że straż jest najgorsza. Pracowałem w prewencji 10 lat tak więc wiem co piszę. Tutaj masz linka do mojej wypowiedzi http://www.strazak.pl/forum/index.php/topic,4512.msg56329.html#msg56329
-
Już kiedyś pisałem na ten temat cóż z tego że mamy prewencję jak Nadzór Budowlany robi to co chce. Dasz sprzeciw użytkowania podczas odbioru budynku i kogo to interesuje ??????? NIKOGO !!!!! Bo Pan Inspektpr z PINB da termin i koniec albo klepnie że zgodne i co zrobisz okaże się że straż jest najgorsza. Pracowałem w prewencji 10 lat tak więc wiem co piszę. Tutaj masz linka do mojej wypowiedzi http://www.strazak.pl/forum/index.php/topic,4512.msg56329.html#msg56329
To niestety jest prawda. I należałoby sobie zadac pytanie co dalej z tą komórką. A może ten zakres zadań mogą wykonywać cywile również?
-
Wydaje mi sie ze i tak największą wiedzę mają ludzie z firm ubezpieczeniowych. W takiej firmie jest specjalista od kazdej instalacji w budynku. I inwestorzy nie boją sie niczego tak jak ich kontroli.
Bo strażak przyjdzie pomarudzi coś sie poprawi coś zmieni i jakoś to bedzie. A jak przychodzi z firmu ubezpieczeniowej to on nic nie kaze zmieniac ani poprawiac tylko notuje - a na koniec jak jest oszacowane zagrożenie dla danego budynku wystawia kwotę składki na ubezpieczenie i wtedy zaczyna sie ciekawie. Bo sie okazuje ze ja by było SAP to by bylo 50% tanie jak by bylo DSO do kolejne % mniej i inwestor zaczyna liczyc. A nic tak inwestora nie boli nie jak utrata pieniędzy.
-
Witam!
Poniżej zamieszczam komunikat z ostatniej narady kadry naczelnej PSP. Jak z treści się zorientujecie, w kierunkach działań nie istnieją cele związane właściwością służby kontrolno-rozpoznawczej. Co to może oznaczać? Myślę, że możemy nieodnaleźć się jako służba w nowych strukturach.
"Dnia 10 stycznia 2008 roku w Komendzie Głównej PSP, odbyła się narada kadry. Naradę prowadził Komendant Główny PSP nadbrygadier Wiesław Leśniakiewicz. Uczestniczyli w niej również nowo powołani zastępcy Komendanta Głównego PSP: nadbrygadier Janusz Skulich, nadbrygadier Marek Kowalski i st. bryg. Piotr Kwiatkowski.
Komendant Główny PSP podziękował poprzedniemu kierownictwu, przedstawił nowych zastępców oraz przypisane zadania, za które będą odpowiedzialni.
Zdaniem Komendanta Głównego najważniejszym celem jest rozwój systemu ratowniczego, poprzez umocnienie roli i znaczenia Państwowej Straży Pożarnej w całym procesie bezpieczeństwa powszechnego w systemie zarządzania kryzysowego.
Potwierdził on także kontynuację dotychczasowych prac w kierunku jak najszybszego ukazania się przepisów w kształcie wcześniej uzgodnionym (przepis płacowy, kwalifikacyjny, org. komend). W PSP pozostanie 40-to godzinny czas pracy. Ponadto będzie się dążyć do uregulowań dających możliwość zapłaty za nadgodziny lub Komendant Główny poczyni starania o zwiększenie zatrudnienia w jednostkach interwencyjnych (JRG). Dotychczasowe ustalenia są aktualne.
Nowi przełożeni położą nacisk na przejrzystość struktury PSP, zasady zatrudnienia i zarządzania. Natomiast kreatywność i kompetencje komendantów powiązane będą
z odpowiedzialnością za nałożone na nich zadania (podstawa - poprawa bezpieczeństwa mieszkańców). W realizacji powyższych działań bardzo ważną rolę odgrywać będzie współpraca z organizacjami związkowymi działającymi w strukturach PSP z uwzględnieniem potrzeb strażaków i pracowników, która powinna się zakończyć wypracowaniem wspólnych rozwiązań.
Z polecenia MSWiA należy dokonać przeglądu obowiązujących aktów prawnych dotyczących PSP w celu usprawnienia pracy i odbiurokratyzowania procedur. Trwają rozmowy, aby Komendant Główny PSP został ponownie Szefem Obrony Cywilnej Kraju. W dalszej części narady Zastępcy Komendanta Głównego PSP przedstawili zagadnienia oraz plany będące w przypisanych im zakresach działań.
Zastępca Komendanta Głównego PSP - nadbryg. Janusz Skulich - sprawy operacyjne i rozpoznawanie zagrożeń:
Budowa Zintegrowanego Systemu Ratowniczego – platforma zbudowana wokół PSP, przy współpracy z innymi podmiotami ratowniczymi (rozpoczęcie procesu wraz z podjęciem prac nad odpowiednimi rozwiązaniami prawnymi)
Komponenty systemu: system powiadamiania ratunkowego (+obsługa nr 112), system reagowania na zagrożenia, zasoby techniczne i najważniejsze zasoby ludzkie,
System służby – dementuję plotkę o 48 godzinach, rozpoczną się prace nad określeniem zasobów będących w dyspozycji i na tej podstawie wypracowane zostanie rozwiązanie,
Sieć jednostek ratownictwa specjalistycznego – rozszerzenie o podmioty realizujące ratownictwo specjalistyczne poza PSP,
Odwody operacyjne, zabezpieczenie logistyczne, nadzór nad działalnością-inspekcje,
Bezpieczeństwo prowadzonych działań ratowniczych (zarówno ilość strażaków wykonujących działania ratownicze jak i ich wyposażenia w systemy zabezpieczenia),
Procedury postępowania (weryfikacja i opracowywanie) i umiejętności strażaków wraz z szkoleniem doskonalącym,
Budowa systemu informacyjno-informatycznego,
Edukacja dla bezpieczeństwa, propagowanie bezpiecznych zachowań (szczególnie wśród dzieci).
Zastępca Komendanta Głównego PSP - nadbryg. Marek Kowalski – finanse, logistyka oraz pozyskiwanie funduszy UE:
Zintensyfikowanie prac nad wykorzystaniem pieniędzy w ramach środków funduszy strukturalnych Unii Europejskiej,
Zasadność wydawania środków będących w dyspozycji poszczególnych Komendantów,
Priorytet w zakresie przygotowania i zabezpieczenie ratowników do działań, w tym w szczególności sprawa ochron osobistych,
Ujednolicenie wyposażenia na terenie kraju ( aby poziom wyposażenia był podobny),
Zastępca Komendanta Głównego PSP - st. bryg. Piotr Kwiatkowski - organizacja i nadzór, prawo oraz współpraca międzynarodowa :
Sprawa organizacji Komendy Głównej – kompetencja i odpowiedzialność, decyzje i opinie szefów komórek są wiążące,
Kontynuacja wcześniejszych prac w zakresie legislacyjnej: przepis płacowy – w trakcie rozpatrywania – uzgodnienia międzyresortowe, przepis kwalifikacyjny – czeka na akceptacje ministra nadzorującego służbę, przepis organizacyjny – w MSWiA rozpatrywane są uwagi zgłoszone w trakcie uzgodnień wewnątrz resortowych, przeszkolenie zawodowe strażaków – przekazany do uzgodnień międzyresortowych w połowie grudnia 2007 r.,
W MSWiA zapadły decyzje uporządkowania dualizmu decyzyjnego, porządkowanie nakładania się uprawnień innych służb, usprawnienie decyzyjności, wykorzystanie zasobów sprzętowych i osobowych.
W drugiej części narady poszczególni Dyrektorzy Biur Komendy Głównej PSP przedstawili krótkie komunikaty dotyczące bieżącej problematyki."
Pozdrawiam