strazak.pl Ratowniczy Bank Wiedzy
Pożarnictwo => Profilaktyka, prewencja => Wątek zaczęty przez: Edi w Maj 10, 2005, 11:43:21
-
Bardzo prosze o radę - jakie środki chrony przeciwpożarowej powinny znajdować się w 200 m2 biurze? :o Szef zwalił organizację na mnie a ja wiem tyle co z ustawy o gaśnicach ( a jakieś naklejki, kto musi to odebrac???)- czy mogę liczyc na radę fachowców???? :) Edyta
-
Prawdopodobnie wystarczy kupić w sklepie; 1 gaśnicą proszkowa 2 kg wraz ze znakiem ochrony przeciwpożarowej, instrukcję postępowania na wypadek pożaru wraz z wykazem telefonów alarmowych. To wszystko zawiesić w miejscu widocznym i dostępnym.
Ponadto zlecić osobie wykwalifikowanej przeprowadzenie szkolenia mającego na celu zapoznanie pracowników biura z przepisami przeciwpożarowymi.
Dopilnować aktualności badań technicznych instalacji elektrycznej, wentylacyjnej itp.
Wszystko przy założeniu B) , że biura te, to nowoużytkowana część istniejącego budynku, którego właściciel posiada pozwolenia na użytkowanie.
-
Edi co tam będziesz sobie łamał głowę, przekonaj szefa żeby wystawił zlecenie mam trochę wolnego czasu w mig wam to wszystko załatwię. Pozdrawiam.
-
dzieki Gambit:) - problem tylko w tym ze szef kupil to pomieszczenie :(
Nowy-a przypadkiem moze jestes z Olsztyna;)?
-
Edi- najprościej zadzwoń do komendy powiatowej/miejskiej/ i poproś o połączenie z prewencja- osoba tam urzędująca powie Ci jakie warunki musisz spełnić oraz ewentualnie jaki przepis to normuje.
-
a dlaczego nie do Komendy Wojewódzkiej - czy też Głównej ?
-
Edi ja mam do Olsztyna niedaleko, ale z jedną gaśnicą, dwoma znaczkami i Instrukcją postępowania na wypadek pożaru nie opłaci mi się jechać. Chyba, że w grę wchodzi opracowanie Instrukcji Bezpieczeństwa Pożarowego, szkolenie pracowników no to można pomyśleć. Pozdro.