strazak.pl Ratowniczy Bank Wiedzy
Pożarnictwo => Sprzęt => Wątek zaczęty przez: rafityb w Luty 05, 2016, 20:53:34
-
Witam.Mam pytanie dotyczace zbiornika 5000l . Mamy takiego lecz zbiornik zaczyna przeciekac. Czy macie moze schemat lub rysunek takiego zbiornika bo mamy zamiar wykonac nowy. Dzieki za pomoc.
-
A możesz coś więcej napisać gdzie przecieka? Może da się to zakleić?
-
Ogolnie wladze chca go zmienic. Byl naprawiany juz kilka razy, ale to nie zdaje egzaminu
-
Witam.Mam pytanie dotyczace zbiornika 5000l . Mamy takiego lecz zbiornik zaczyna przeciekac. Czy macie moze schemat lub rysunek takiego zbiornika bo mamy zamiar wykonac nowy. Dzieki za pomoc.
Jak sami robiliśmy zabudowę jelcza 004 również zbiornik nowy, rozebrana została zabudowa i później stary zbiornik, wymiary się przeniosło i zbiornik zrobiony nowy, najlepiej gdyby firma zrobiła z kompozytu.
-
Jak bardzo przecieka?
-
Spawany byl juz dół i bok. Gmina postanowila zmienic tylko fundusze troszke male a z rysunkiem poszlo by taniej.
-
Kiedyś u mnie w Starze delikatnie się pociło to wysmarowaliśmy lepikiem w środku, pomogło :)
-
U nas w Star 244 jak przeciekało, to kolega(spawacz) najpierw oczyścił, zaspawał i dodatkowo było jeszcze żywicą zaklejone z włóknem szklanym, oczywiście po osuszeniu. Sprawa z przed 3 lat przynajmniej i do tej pory ani kropelka nie wyciekła
-
Wszystko zależy jak bardzo cieknie bądź spływa :D
-
Spawany jest coraz czesciej. Dlatego zdecydowalismy o wymienie,poki jest wola gminy na wymiane zbiornika. Auto jest czesto uzywane wiec pewniej bedzie jak sie go wymieni. Z racji tego ze jedt potrzebne potrzebujemy rysunki tego zbiornika do oszacowania kosztów budowy nowego. Nie ma narazie opcji wycofania go z podzialu. Dlatego firma chcialaby chociaz jakies rysunki z wymiarami do wykonania kosztorysu.
-
A jeszcze jedno. Czy ma może ktoś instrukcję obsługi dla tego auta?
-
Jelcz 442 czy to GCBA 5/24? Z tego co wiem to ma zbiornik nierdzewny (chromoniklowy). Jaki macie zbiornik ? Co do dokumentacji to mam w pracy dwie książki do GCBA 5/24. Musiałbym je zeskanować.
-
Jelcz 442 czy to GCBA 5/24? Z tego co wiem to ma zbiornik nierdzewny (chromoniklowy). Jaki macie zbiornik ? Co do dokumentacji to mam w pracy dwie książki do GCBA 5/24. Musiałbym je zeskanować.
Tak z autopompą Rosenbauera.
-
Podłączę się pod instrukcje autopompy Rosenbauera z Jelcza 422 jak koledzy macie ? Pozdrawiam ;)
-
Bylbym bardzo wdzieczny za ts instrukcje. Prosze na adres: bsrtek43461@o2.pl. Co do zbiornika to sie zgadza. To nierdzewka. Wczoraj sprawdzone.
-
Bylbym bardzo wdzieczny za ts instrukcje. Prosze na adres: bsrtek43461@o2.pl. Co do zbiornika to sie zgadza. To nierdzewka. Wczoraj sprawdzone.
To gdzie wam cięknie? Może zbiornik jest na sztywno i podczas jazdy pracuje i spawy pękają?
-
Witam. Po urlopie postaram się zrobić skany. Dziwne, że zbiornik cały czas pęka. U nas był pęknięty na pionowym spawie na zewnętrznej krawędzi zbiornika ale po spawaniu spokój. Jednostka która miała auto wcześniej nie oszczędzała Jelona. Stał na pierwszym wyjeździe i wszystkie "dziury" były jego (ścierniska, nieużytki itd.), pewnie stąd pęknięcie. Spawy wykonał fachowiec odpowiednim sprzętem i spokój. Może u was spaw był wykonany nie odpowiednim materiałem. Musi byś nierdzewka i wtedy trzyma. Szkoda nierdzewkę wymienić na zwykły na pewno tyle nie wytrzyma. Co do samej autopompy to najlepszy sprzęt jaki widziałem w straży. Olej w przekładni i pompie próżniowej i to wszystko. Nawiasem mówiąc pompa próżniowa dalej jest stosowana w autopompach producenta bez zmian. Naprawa ogranicza się do wymiany dwóch membran, komplet za 300 zł.
-
Ogolnie rozmawialem z firmaa ktora spawa w nierdzewce i chca zobaczyc jak to wyglada. Powiedzieli ze naprawia tak ze nie bedzie cieknac.
-
Nie widziałem tego osobiście, ale koledzy co "walczyli" ze zbiornikiem mówią, że wewnątrz są słupy do których przymocowane są falochrony, zbiornik pracuje i te słupy powodują pęknięcia. Jedyna rada pospawać i ostrożnie po dziurach.