strazak.pl Ratowniczy Bank Wiedzy
Pożarnictwo => Sprzęt => Wątek zaczęty przez: Michaszs w Grudzień 19, 2009, 19:02:18
-
Witam!
Zastanawia mnie pewne zjawisko. U polskich producentów samochodów pożarniczych można nabyć MANa, Renault, Scanie itp. ale nie widziałem jeszcze, żeby było Iveco w wersji uterenowionej/terenowej.
Chodzi mi o tego typu samochody:
http://www.feuerwehr.de/fahrzeugdatenbank/info.php?id=741
http://www.feuerwehr.de/fahrzeugdatenbank/info.php?id=886
Czy ktoś z Was wie dlaczego polscy producenci nie robią samochodów na tych podwoziach?
-
jeżeli nie wiadomo dlaczego to zgodnie ze starą zasadą chodzi zazwyczaj o pieniądze!
Więc albo Iveco jest za drogie, albo ma za małą siłę przebicia w odpowiednich instytucjach
-
ja także się nad zastanawiałem. rzeczone Iveco w Niemczech jest popularne bardziej niż wychwalane pod niebiosa w Polsce MANy. popularnością jeśli chodzi o podwozia dla samochodów pożarniczych ustępują jedynie MB Atego.
-
Iveco w wersji uterenowionej/terenowej nie posiada w swojej ofercie kabiny brygadowej. Samochody z podanych linków posiadają kabiny wykonane przez firmę karosującą
-
Myśle że też chodzi o to że Iveco nie ma w Polsce jeszcze wyrobionej marki. Wystarczy zapytać kierowców TIR-ów 3 pierwsze marki to Scania Volvo i Mercedes. Firma Iveco dopiero od niedawna rozpoczeła ekspansje na nasz rynek z samochodami ciężarowymi.
-
Jak w naszym narodowym hymnie... "Z ziemi włoskiej do Polski..."
I kolejna pozycja znana wśród kierowców cięzarówek i najczęsciej słyszana na CB radiu - "Od Iveco z daleko"...
No i bądź tu mądry...
Skoro marka zajmuje najmniejszą lokatę w rankingach sprzedaży - coś w tym jednak musi być...
-
O każdej marce słyszy sie to i owo. Iveco dość duży nacisk kładzie na produkcje samochodów dostawczych więc może to jest powodem niskiej lokaty w rankingach sprzedaży samochodów ciężarowych. Najbardziej chłonnym rynkiem dla Iveco są Niemcy gdzie trafia 20% produkowanych pojazdów.
-
Jak w naszym narodowym hymnie... "Z ziemi włoskiej do Polski..."
I kolejna pozycja znana wśród kierowców cięzarówek i najczęsciej słyszana na CB radiu - "Od Iveco z daleko"...
No i bądź tu mądry...
Skoro marka zajmuje najmniejszą lokatę w rankingach sprzedaży - coś w tym jednak musi być...
o moje uszy obiło się powiedzenie, że "Renault i Iveco to h*j nie ciężarówki" :fiuu:
chociaż o drabinie Iveco Magirus słowa złego nie można powiedzieć ;)
-
chociaż o drabinie Iveco Magirus słowa złego nie można powiedzieć ;)
Tu się mylisz kolego, już nie będa wspominał o awaraich tylnych osi skrętnych bo to osobny dostawca robi. Co do silników iveco, to mają cholernie delikatne pompowtryskiwacze trochę nie takie paliwko i bywa różnie, a wiadomo jak to jest z paliwem z przetargów... byle taniej a jakość na drugim miejscu.
-
Jak w naszym narodowym hymnie... "Z ziemi włoskiej do Polski..."
I kolejna pozycja znana wśród kierowców cięzarówek i najczęsciej słyszana na CB radiu - "Od Iveco z daleko"...
No i bądź tu mądry...
Skoro marka zajmuje najmniejszą lokatę w rankingach sprzedaży - coś w tym jednak musi być...
o moje uszy obiło się powiedzenie, że "Renault i Iveco to h*j nie ciężarówki" :fiuu:
chociaż o drabinie Iveco Magirus słowa złego nie można powiedzieć ;)
Szczerze? Powiem,że owszem - MAN, DAF, Scania,Volvo, itd. jak najbardziej, ale o Mercedesach mówi się, że ich ich kierowcy nie pozdrawiają się na trasie,bo przecież widzieli się rano na serwisie :rofl:
A prawda jest taka, że w straży to te auta tyle jeżdżą co nic - więc ich awaryjność ma średnie znaczenie... I tyle :P
-
'Co do silników iveco, to mają cholernie delikatne pompowtryskiwacze'
Drabina Iveco Magirus jest zabudowana na podwoziu EuroFire ( taka strażacka odmiana EuroCargo). Pojazdy te posiadają silniki TECTOR z systemem common rail (elektrowtryskiwacze). Pompowtryski są w Stralisach i Trakkerach, jednak nie zmienia to faktu że paliwo musi być dobrej jakości. Dostawcą układów paliwowych dla Iveco jest Bosch :)
-
Małe iveco 4x4 występują - chociażby jako ambulanse użytkowane przez wojsko. Nie ma problemu, żeby na podwoziu terenowym zabudować cokolwiek. Jeżeli nie zabudowują, widocznie im na tym nie zależy.
Iveco... na sąsiedniej JRG był TurboDaily, jako popularny 0,8/22 - nie zebrał najlepszych opinii, jakkolwiek w tym przypadku zabudowa również nie była udana.
-
Ja myślę że w Polskiej straży nie ma takich Iveco jak przedstawione w tym wątku i może mało kto o nich wie. Jak by były w Polsce to może i by sie przyjęły i były by widoczne w polskich strażnicach. Ale my Iveco w polskiej straży znamy tylko z "drabiny"
-
Iveco to nie tylko drabiny, kolego...
http://osp-lutomiersk.w.interia.pl/straz/iveco_1.jpg
http://www.kmpsp.poznan.pl/files/active/1/475_small.jpg
http://www.straz-janowlub.pl/coppermine/albums/userpics/10001/normal_iveco1.jpg
http://mail.scazi.com.pl/~kus/data/media/153/840M.jpg
A dla miłośników 4x4, niestety nie strażacki...
http://vagamundos.info/daily/iveco_daily_4x4.jpg :)
-
http://mail.scazi.com.pl/~kus/data/media/153/840M.jpg
Strasznie paliwożerczy....
-
Skoro mowa o miłośnikach Iveco Magirus... ponad 150 zdjęć z pobytu w zakładzie produkcyjnym w Ulm. Zapraszam do oglądania.
Zwróćcie uwagę na to jak te samochody są zabudowane i odpowiedź na zadane na początku pytanie nasuwa się sama - cena.
http://rafalbula.nets.pl/iveco.zip
-
Ja myślę że w Polskiej straży nie ma takich Iveco jak przedstawione w tym wątku i może mało kto o nich wie. Jak by były w Polsce to może i by sie przyjęły i były by widoczne w polskich strażnicach. Ale my Iveco w polskiej straży znamy tylko z "drabiny"
Mamy GBA 3/16 Iveco Unic z 1988r na podziele w naszej OSP od kilku miesięcy więc na temat awaryjności nic nie mogę jeszcze powiedzieć, ale jesteśmy zadowoleni (poprzednio był Star 244 z 1978r). Właściwości terenowe słabe bo jest niski i brakuje 4x4 ale szybki i zwrotny wózek na utwardzone drogi.
Na teren mamy Stara 266.
[załącznik usunięty przez administratora]
-
Oto i nasze rodzime produkcje:
http://www.wawrzaszek.com.pl/index.php?c=produkt&id=79
http://www.wawrzaszek.com.pl/index.php?c=produkt&id=80
http://www.pojazdyspecjalne.com.pl/glowna.php?szcz=1c
http://www.stolarczyk.pl/produkty-srednie.html
-
Jeżeli chodzi o samochody IVECO to jestem za niektórymi użytkownikami tego forum. Otóż z IVECO jest dużo problemów, np w Turbo Daily, rozładowujące się akumulatory. Na zachodzie IVECO nie jest zachwalane. To że samochody na tych podwoziach przewijają sie w różnych jednostkach spowodowane jest jak wszędzie kosztami zakupu pojazdów. Czyli - IVECO jest najtańsze. Niemcy (znam z rozmów z nimi) mówią nie jeżeli chodzi o IVECO. Mercedes również już nie jest zachwalanym podwoziem - cytuję "to nie sa te same mercedesy co kilka lat, kilkanaście lat temu". Wszyscy chcieliby na dzień dzisiejszy kupować samochody na podwoziach MAN w segmencie samochodów dużych. W segmencie mniejszych pojazdów króluje VW.
-
Proponuje temat zwijadeł kontynuować w tym http://www.strazak.pl/forum/index.php/topic,968.0.html wątku. Posty dotyczące zwijadeł zostały tam przeniesione.
/Sylwek
-
A Słowacy zainwestowali w IVECO Trakker AT260T45V 6x6 - 110 nowych samochodów - pierwsze już dostarczone:
http://www.automotopedia.pl/a/aktualnosci/iveco-dla-republiki-slowackiej/0 (http://www.automotopedia.pl/a/aktualnosci/iveco-dla-republiki-slowackiej/0)
http://www.forumtransportu.pl/index.php?module=News&action=View&id=3127 (http://www.forumtransportu.pl/index.php?module=News&action=View&id=3127)
Czyli nie jest to taki zły dla strażaków?
Pozdrawiam
gregor
-
czyli, że cena wchodzi w grę!
-
http://firerescue.pl/displayimage.php?album=192&pos=7 GCBA 8/42 Iveco Eurotrakker 6x6 z systemem CAFS http://www.gazetalubuska.pl/apps/pbcs.dll/article?AID=/20100514/POWIAT16/807274853 Nowy ciągnik siodłowy na podwoziu Iveco Stralis do przewozu zboirnika o pojemności 28 tysięcy litrów środka gaśniczego (pierwszy zbiornik o takiej pojemności w Polsce), Jest jeszcze drabina mechaniczna na podwoziu Iveco Eurocargo SD-30 z łamanym górnym przęsłem a w OSP Kije GBA Iveco Eurocargo 2,5/16 w zabudowie Mototruck.
-
28 tysięcy litrów środka gaśniczego (pierwszy zbiornik o takiej pojemności w Polsce)
Na pewno nie pierwszy takich SCZ jest już w Polsce kilka.
-
Marker ale chodziło mi jako pierwszy w sensie rocznikowo ponieważ jest z 1990 roku.
-
No cóż... Przypuszczenia potwierdzają rozmowy.
A wynika z nich jedno iż zarząd dystrybutora Iveco w PL siedzi przez ścianę w tym samym budynku co liczący się dystrybutor drabin.
Resztę możemy się domyślać. :mellow:
-
Ja bym się więcej domyślał z tego, że liczący się dystrybutor dystrybuuje drabiny produkcji IVECO-Magirus. :P
-
Jak już ktoś wspomniał - Iveco nie miało wersji 4x4 z podwójną kabiną na EuroCargo - pojazdy takie były sprzedawane wyłącznie przez Magirusa (w Polsce można było takie powozie kupić bez homologacji i tylko w Fire-Maxie).
Po liftingu EuroCargo w zeszłym roku jest wprowadzona do ogólnej sprzedaży podwójna kabina w wersji 4x4, ale nie wiem czy już jest homologacja. W przyszłym roku na pewno pojawią się pierwsze pojazdy i zabudowy od rodzimych producentów.
Jeżeli chodzi o Trakkera to nie ma za dużego wyboru opcji rozstawu osi i zwisów co ogranicza możliwości wykonania zabudowy, a najważniejsze że nie ma mocnych przystawek odbioru mocy - nie można zainstalowac autopompy klasy większej niż A40/8, a o dwuzakresowej nie ma co mysleć. W pojazdach na runku słowackim i czeskim sa instalowane autopompy klasy A32/8.
-
Pojazdy IVECO 4x4 teren z kabiną brygadową i na pojedynczych kołach są już produkowane przez MOTO TRUCK z Kielc. Niestety nie posiadam zdjęć tego wozu, ale wrażenie robi. Zamówiła taki wózek jedna z okolicznych OSP. Wydaje się mi, że niedługo pojazwi się na ich stronie prezentacja tego IVECO.
-
Jak już ktoś wspomniał chodzi o kasę. 2 lata temu kupowaliśmy GLM'a i chcieliśmy wersję 4x4. Przykładowe ceny gołego podwozia w wersji furgon: Ford - ok. 95-100 tys. zł. Mercedes 170 tys. zł, Iveco 270 tys. zł. Taka sama sytuacja jest w ciężarówkach. Gołe podwozie 4x4 Iveco z pojedynczą kabiną (dodatkowa robota z dołożeniem kabiny) kosztowało wtedy ok. 320 tys. zł, a podwozie Atego zaledwie 160-180 tys. zł