strazak.pl Ratowniczy Bank Wiedzy
Pożarnictwo => Sprzęt => Wątek zaczęty przez: Lacky w Lipiec 04, 2019, 11:22:05
-
Witam,
W najbliższym czasie zamierzamy do Naszej OSP zakupić motopompę pozarnicza. Chciałbym uzyskać od was - użytkowników tej pompy szerokie info jej dotyczące - najczęściej występujące problemy, awarie, sposoby radzenia sobie z nimi jak również jej zalety. Pozdrawiam :ksmut:
-
W mojej gminie są użytkowane motopompy z silnikami Tohatsu z 2000 roku więc nie wiem jak one się mają do tych obecnie sprzedawanych i czy opinia będzie miarodajna.
Przy bardzo małym wykorzystaniu i starannej obsłudze chodzą.
Problemy które u nas wystąpiły to uszkodzenie gaźnika (automatyczne ssanie) jedna firma stwierdziła, że nie opłaca się naprawiać gaźnika, tylko przy odpalaniu trzeba przytykać filtr powietrza. Kolegom przeszkadzało i inna po kilku latach naprawiła.
Druga sprawa to padnięta pompa prożniowa - są delikatne, nie wytrzymala kilku startów na zwodach po kolei (wszystkie jednostki startowały na tej samej pompie).
Problem o którym słyszałem to pompa nie toleruje zanieczyszczeń - ona zasysa sobie wodę do chłodzenia do układu z wody tłoczonej więc jak sobie zaśsie do wąskich kanalików chłodzących blok silnika szlamu lub innych śmieci to tam się blokuje obieg i silnik się przegrzewa. Tego nie widziaęłm tylko słyszałem.
-
Potwierdzam Sylwek, pompa do wody czystej. Dobrze jest zamontowac termometr bo po wyłączeniu czujnika przegrzania łatwo pompe zamęczyć
-
u nas startują na zawodach i nic się nie dzieje, ale pompa jest bardzo bardzo wrażliwa na zanieczyszczenia
-
Co do padniętej pompy prózniowej to muszę sprostować, że dotyczyło to motopompy GZUT PO-8 z silnikiem Tohatsu. Nie wiem czy ta pompa póżniowa jest też w motopompach Tohatsu.