strazak.pl Ratowniczy Bank Wiedzy
Służba => Forum ochotników => Wątek zaczęty przez: newaudi w Styczeń 16, 2012, 21:39:28
-
Witam wszystkich. Wczoraj w mojej jednostce OSP odbyło się walne zebranie. Usłyszeliśmy zapewnienia władz samorządowych jak i strażackich że wreszcie będziemy mogli kupić wymarzone auto do naszej jednostki. Wstępne szacunki to 600 tyś. złotych. Jako że posiadamy 20 letniego Stara 244 to myśleliśmy o jakimś GCBA. Po dłuższej dyskusji doszliśmy do wniosku że może nam nie wystarczyć pieniędzy i myślimy o GBA tylko ze zbiornikiem wodnym 4 tyś. litrów. Tutaj zaczyna się moja prośba do was. Co wy o tym myślicie :huh: Jakiego dostawce wybrać? Na co zwrócić szczególną uwagę?? Może jakieś inne pomysły? Z góry dziękuje. Pozdrawiam.
-
Jednostka niedaleko mnie załatwiła za podobne pieniądze GCBA MB Actros, warto popytać o modele wystawowe, z tego co się orientuje są dużo tańsze i oferuje je firma BO Car
-
Może zacznijmy od tego ile macie wyjazdów w roku i jaka jest charakterystyka tych wyjazdów. Jaki sprzęt byście ewentualnie potrzebowali, co macie itd.
Moja jednostka w zeszłym roku, także pod długim okresie w końcu otrzymała nowe autko. Koszt to ok 590 tyś. zł i mamy średniaczka z firmy BOCAR ze sprzętem w większości nowym. Nasze wyjazdy to głównie drogówka bo leżymy przy jednej z krajówek więc większy nacisk poszedł właśnie w tym kierunku. Mamy jeszcze poczciwego Jelonka ale teraz wychodzi że głównie śmiga średniak. Większość zdarzeń myślę że będziemy obskakiwać nim, Jelonek będzie wyjeżdżał od święta do jakiegoś większego pożaru typu stodoła, pożary budynków mieszkalnych raczej też średniak.
Na spokojnie przeanalizujcie charakterystykę wyjazdów, wszystkie za i przeciw i wtedy decyzja :straz:
Na pewno GCBA jest droższy przy zakupie, więc mniej środków na sprzęt.
-
GBA ze zbiornikiem 4 tys litrów to już z pewnoscią nie będzie GBA tylko GCBA
Tylko czy to tak można sobie kupić co sie chce?? Wydaje mi sie że jest jakaś kwota w zamówieniach publicznych gdzie trzeba ogłosić przetarg a wtedy wygra oferta najkorzystniejsza według kryteriów.
Jak to jest z autami "wystawowymi" nie mam pojęcia
-
@azirafal: Srednio tak koło 35 wyjazdów rocznie mamy. Przeważnie też wypadki drogowe bo koło nas leci droga wojewódzka. Mamy jeszcze mercedesa sprintera SLRt. Jak nam mówili to żeby w KSRG się utrzymać to trzeba mieć 2 średnie. A auto z BOCAR-u to nie czasem Mercedes??
@Mongo_Psc: Z tego co mówił nam komendant powiatowy PSP to ta pojemność chwyta się jeszcze pod GBA. Też właśnie to sprawdzam bo sam nie wiem. Ale wiadomo gdzieś te dodatkowe litry trzeba zmieścić i pewnie przez to mniej miejsca na sprzęt będzie.
Z modelami wystawowymi jest tak że są tańsze ale nie możesz nic zmienić tylko gotowe bierzesz.
-
Tak to Mercedes Atego 4x4 i jesteśmy z niego bardzo zadowoleni.
Weźcie też po uwagę co macie w koło - jakie auta, jeśli deficyt GCBA to już jest argument za. Jeśli ciężkich samochodów jest trochę to chyba bym się decydował na wymianę któregoś waszego auta na nowego średniaka z dobrym wyposażeniem - czyli nowe autko na pierwszy rzut. Kolejna sprawa jaki teren, jeśli jakieś "wertepy", górki to uterenowiony, jak płasko i asfalty to 4x2 niższy, tańszy i pewniej prowadzi się na drodze.
Teraz jest styczeń to do ogłoszenia przetargu trochę czasu jeszcze jest więc omówcie wszelkie możliwe za i przeciw.
U mnie na początku chciano żeby wymienić Jelcza na GBA i zostawić mały techniczny, nam to od razu nie pasowało i po kilku rozmowach nastąpiła wymiana SLRt Lublin na Miśka. Teraz jadąc do zdarzenia na drodze nie muszę się martwić o zabezpieczenie w przypadku pożaru auta po wypadku.
Średniaki mieszczą się w przedziale 2000l do 3000l pojemności zbiornika wodnego.
-
Co do sąsiednich miejscowości to raczej kiepsko z autami. dlatego myśleliśmy o GCBA bo dopiero w odległości 8 km jest coś większego. Ale jak kasy nie starczy to trzeba będzie brać coś mniejszego. Musi być uterenowiony a bo to będzie jeździć po Podhalu tak że innej opcji nie ma. Dobrze że powiedziałeś mi o tej pojemności wodnej bo muszę wyprowadzić kolegów z błędu. Czy w tym Mercedesie macie system oczyszczania spalin Ad-Blue??
-
macie troszke czasu wiec na spokojnie musiecie siasc i przemyslec wszystkie "za" i przeciw" :)
wsrod osp chyba najpopularniejszym jest MB Atego GBA
@azirafal: Jak nam mówili to żeby w KSRG się utrzymać to trzeba mieć 2 średnie.
to co teraz beda wycofowac te jednostki co maja 1 GBA? :)
-
Teraz właśnie zaczną się dyskusje. Trzeba pojeździć po jednostkach które dostały nowe auta.
Jak wchodziliśmy do KSRG był wymóg że 1 średnie i 1 lekkie. Dopiero po 3 latach udał się nam pozyskać lekki samochód żeby spełnić ten warunek. Coraz to nowe wymogi a kasy na ich spełnienie nie ma. Usuwać pewnie nie będą
-
W tej chwili auta które spełniają normę Euro 5 bez AdBlue to chyba tylko Man i bodajże Scania. Cenowo jednak te auta są droższe. Jak narazie problemów z AdBlue nie mamy ale to świeże auto. Niemniej kłopotów nie przewiduje ta technologia to nie nowinka i ileś czasu jest już na rynku, uprzedzam pytania, płynu AdBlue nie idzie wcale tak dużo. Przy pierwszym tankowaniu to faktycznie dość szybko ten płyn się zużył, jednak teraz przy drugim tankowaniu dodatku jak do tej pory jest już bodajże 3 tankowanie paliwa a płynu jest chyba ok 3/4 stanu. Silnik musi się po prostu ułożyć.
Doradzam też przed ogłoszeniem przetargu po prostu podpatrzyć różne rozwiązania w różnych samochodach, różnych producentów (ja podpatrywałem na stronie http://www.czerwonesamochody.com/ (http://www.czerwonesamochody.com/) - tam z reguły też są informacje w jakiej jednostce jest auto i ewentualnie tam zadzwonić i podpytać jak się wóz spisuje. Na pewno informacje uzyskacie, u mnie już były 2 jednostki żeby podglądnąć rozwiązania, a często pewno i można otrzymać dokumentacje poprzetargową :mellow:
Najważniejsze to to jak jest wykonana zabudowa i czy producent idzie na rękę i rozmieszcza sprzęt wraz z mocowaniami po myśli zamawiającego plus "bonusy" w postaci dodatkowego sprzętu.
Moja opinia i kolegi, zawodowego kierowcy, to w przypadku wyboru napędu 4x4 to zawieszenie na resorach, niższe, prostsze i wytrzymalsze - ale zaznaczam to tylko moja opinia.
to co teraz beda wycofowac te jednostki co maja 1 GBA?
E tam ... i ciekawe kto będzie jeździł do zdarzeń :straz:
U mnie w powiecie jest kilka jednostek w KSRG i to z jednym autem i jakoś nikt nic nie mówi o ich wycofaniu z systemu :kwit:
-
O tym czy jedno auto w KSRG moze byc nie decyduja tylko przepisy, ale na koncu najważniejsze ma do powiedzenia podległy komendant PSP, jak powie ze jednostka jest bardzo istotna to i z jednym GBA bedzie...ale nie no tym temat,
specyfikacji ja setki jesli nie tysiace, jak GBA to pewnie 3000 wody plus 300 środka pianotwórczego..GCBA to niestety inna kasa, obawiam sie ze 600 tyś to za mało... u mnie w gminie wlasnie jest planowanie kupna GBA 4x4 i kasa na auto dobre oscyluje w granicach 750 000 zł, wie bedzie trzeba u was z czego rezygnować ewentualnie, Scania i MAN super auta ale i ich cena jest wyższa..mercedes akurat jest takim złotym środkiem.. warto sie odezwać tez do producentów i podpytać co maja w takich pieniądzach, tylko warto oytac za posrednictwem gminy bo pytan od OSP tak sobie to mają setki i moga nie byc zbyt dokladni
-
W waszym przypadku został bym przy zbiorniku 2500 wody i wybrał lepsze podwozie dla swojego samochodu + napę 4x4. Zdarzeń gdzie jest potrzebne dużo wody jest niewiele, a jeżdżenie dużym samochodem do wypadków i lokalnych jest niewygodne, ciężki w manewrowaniu i masz problemy z wieżdżaniem w polne drużki.
-
"Goły" GCBA Atego od bocaru kosztował w zeszłym roku ok 650 000 zł - http://www.bocar.com.pl/indexCar.php?id_car=55 (http://www.bocar.com.pl/indexCar.php?id_car=55)
"Gołe" GBA na podwoziu Atego też od bocaru zaczynały się od ok. 570 000 zł - natomiast nasze GBA kosztowało niecałe 650 000 zł ale prawie cały sprzęt jest nowy - jak będziesz zainteresowany to specyfikację mogę przesłać
a co do konkretnych cen to pierwsze zróbcie specyfikację i kontaktujcie się z wykonawcami - warto jechać bezpośrednio do firmy, nam pomogła edura bo mieliśmy wszystkich pod ręką :D
edit:
popatrzcie jeszcze tu http://profis.pl/zabudowy/ (http://profis.pl/zabudowy/) - można załatwić i nich używane podwozie i nową zabudowę - koszt był dużo niższy niż nowego, ale tu sami musicie zdecydować co chcecie :D
-
To ja zapytam czy te wasze 600 tys. to pieniądze waszej jednostki (sponsor, gmina, itp)? Czy może liczycie 600 tys. razem z 50% dotacji związkowej.
Jeśli to drugie to nie przejmuj się marką. Związek ogłasza przetarg i na tej podstawie wybierany jest producent i marka pojazdu. OSP na tym etapie nie ma zazwyczaj zbyt dużo do powiedzenia.
Co prawda jak się ma znajomości to można trochę pozmieniać układ półek, itp ale różnie to potem wychodzi.
-
Podobno ciezkie atego w terenie ( 5000 l ) bardzo sie buja i jest nie wygodne jest za twarde czy miekkie juz nie pamietam , a w profisie to iveco z 2006 r ja bym je bral pozdrawiam . Na marginesie macie szczescie jak nie wiem co z tym nowym autem moja jednostka ma srednio 100 wyjazdow tocznie oczywiscie KSRG i najmlodszy samochod to volvo fl6 z 1992r jelonek z 88r i magirus z 70r ( z proszkiem :P ) i nie chca mam nic kupic :angry: :gwiazdki:
-
600 tyś to pewnie całkowity koszt,ale PS Szczęśniak robi zabudowy za ok 576tyś, a co do przetargów jakie są rozpisywane, to trzeba przeczytac co sie pisało, bo później może ktoś miec jakieś "ale" dla Przykładu podam że GBA z mojego avataru (szczęśniak) kosztował właśnie 576 tyś,
-
Tylko dodaj kiedy było kupowane. U mnie też był zakup GBA. Mieliśmy do wyboru Atego od Szczęśniaka, MANa od Stolarczyka i Midlumkę od Wawrzaszka. MAN wychodził najdrożej ale udało nam się wtedy pozyskać środki i od 2 lat jesteśmy szczęśliwymi posiadaczami. Bardzo dobre podwozie, napęd 4x4 z pełnymi blokadami. Mogę z ręką na sercu powiedzieć, że auto godne polecenia. Miałem okazję zobaczyć kilka Mercedesów Bocaru, które stały obok siebie i wszystkie miały krzywą kabinę. Jakoś nie przemawia do mnie ta firma.
-
A u nas był przetarg ogłoszony na GBA i po rozpisaniu przetargu
i zebraniu ofert w październiku 2009 wygrał Atego 4x4
Troszku dużo automatyki jak na początku - kontrolki
Po kilku instruktarzach daje się jeździć :)
Ale co najważniejsze ok 680 000 razem z wyposażeniem (węże)
-
Tylko dodaj kiedy było kupowane
Odebrany był około 22 września, więcej na stronie http://www.pawlowice.pl/asp/pl_start.asp?typ=13&menu=208&artykul=4018&akcja=artykul (http://www.pawlowice.pl/asp/pl_start.asp?typ=13&menu=208&artykul=4018&akcja=artykul)
-
Tylko dodaj kiedy było kupowane.
odbiór samochodu mieliśmy we wrześniu 2011r. A co do wyposażenia to poza kilkoma rzeczami to sprzęt jest całkowicie nowy :)
-
ja jeszcze dodam że trzeba zwrócic uwage na zabudowe tzn.z czego ma byc zrobiona stal,aluminium.kompozyt w tedy cena też sie różni.My kupowaliśmy MANA w listopadzie zeszłego roku od pana "s" z zabudową kompozytową koszt ok.750 tyś :gwiazdki:
miało to być zwykłe gba ale dostaliśmy "promocje" i wsadzili tam zbiornik wody nie 2,5 t tylko 3,5 i zrobiło sie gcba bo przekroczył mase całkowitą {od tego zależy średni czy ciężki}
p.s odrazu uprzedzam pytania skrytki zostały bez zmian {taka sama wielkośc jak w gba}i doszła większa autopompa.
-
Na naszym forum są wątki o Manie i Mercedesie jak poczytasz to się dużo z nich dowiesz, ja osobiście bym polecał Mana. Jak kolega pisał wyżej jest też firma Profis, które wykonuje zabudowy samochodów na używanych podwoziach i wygląda to ciałkiem nieźle. Można kupić kilku letnie podwozie, zabudować według własnego życzenia, na pewno jest to lepsze i praktyczniejsze.
-
Na naszym forum są wątki o Manie i Mercedesie jak poczytasz to się dużo z nich dowiesz, ja osobiście bym polecał Mana. Jak kolega pisał wyżej jest też firma Profis, które wykonuje zabudowy samochodów na używanych podwoziach i wygląda to ciałkiem nieźle. Można kupić kilku letnie podwozie, zabudować według własnego życzenia, na pewno jest to lepsze i praktyczniejsze.
a jakie podwozie używane w miarę rocznikowo młode polecilibyście na zabudowę pod GCBA? Ważne żeby ten samochód miał możliwość zabrania obsady od 4 do 6 ratowników?
-
http://otomoto.pl/man-le-14-220-4x2-ll-T2801462.html na dzień dzisiejszy jedyne podwozie z oryginalną podwójną kabiną na całym allegro. Ciężko dostać cokolwiek używanego z napędem 4x4 i podwójną kabiną, a pod GCBA jeszcze ciężej. Co innego gdybyście się zdecydowali na kabinę 'sztukowaną'
-
myśleliśmy też żeby kabina byłą sypialna i zamiast łózek z tyłu coś zrobić chociaz na dwie osoby
-
Witam. Powiem tyle że kupno używanego podwozia i zrobienie zabudowy nie wchodzi w grę. Mówiliśmy o tym bo jednostka z sąsiedniej gminy tak robi i nieźle to cenowo wychodzi ale wtedy nie dostaniemy 100 tyś. dofinansowania z KSRG. Oni tylko dokładają do nowych samochodów. Co do tych pieniędzy co podałem to składają się na nie: 150 tyś. środki własne, 150 tyś. dofinansowanie ze ZOSP, 100 tyś. dofinansowanie KSRG, 200 tyś. dofinansowanie gminy( chociaż obiecali że jak coś jeszcze znajdą to dołożą)
@kaziu109 A jak dali wam ten zbiornik większy to nie zmieniła się wielkość(pojemność) skrytek?? Przecież musieli z czegoś zabrać na dodatkową pojemność zbiornika i większą autopompę.
-
Kolego jak rozbierzesz zabudowy w GBA zobaczysz, że koło zbiornika jest miejsca jeszcze na niemal 2 taki sam zbiornik. 2,5 tys litrów to zbiornik o wymiarach 2,5 x 1 x 1 metr. To zmierz teraz samochód i zobaczysz ile musi być miejsca w środku.
-
No o tym nie pomyślałem w ten sposób. Dzięki za wyjaśnienie.
-
ja dodam jeszcze, ze dawno nie zaglądałem na strony producentów tak szczegółowo, zauważyłem rzecz która mnie osobiście bardzo cieszy..w ofercie dwóch producentów pojawiły się GBA oraz GCBA na 8 osób..dla OSP z jednym autem moim zdaniem perfekt :straz: Sam mam teraz 1 GBA używane na 8 osób i to byl dla mnie przy wyborze główny warunek wyboru...to też jest kwestia do zastanowienia dla wielu OSP
-
Nasza jednostka zakupiła w 2011 roku MB Atego GBA z firmy Moto-Truck. Z czego co pamiętam cena podwozia bez wyposażenia wyniosła ok 570 tys. Za dodatkowe 70 tys. wyposażyliśmy go. Zakupiliśmy do niego wszystko razem z ssaniami lodowymi, ciuchami do pracy w wodzie, ubrania, hełmy itd. Specjalnie dla nas firma moto-truck schowała nasady tloczne pod podest, zakupila belkę i sygnalizację federala, zamontowali 3 trąby itd. Nasza furę OSP Susz zobaczyć można tu: http://czerwonesamochody.com/details.php?image_id=23875&mode=search . Podany jest też tam sprzęt jaki do niego zakupiliśmy. Samochód własnie przyszedl z tym wyposażeniem. Polecam te firmę. Naprawdę fajna fura.
-
Zawsze pozostaje opcja zakupienia zwykłego podwozia pod GCBA z pojedynczą kabiną na 2-3 osoby, a w zabudowie zrobienie przedziału dla załogi np. (http://www.profis.pl/zabudowy/edc_media/List/Item-17/Image1/135x110mCROPcWHITE.jpg) http://www.czerwonesamochody.com/details.php?image_id=22461&mode=search (http://www.czerwonesamochody.com/details.php?image_id=22461&mode=search)
http://otomoto.pl/iveco-eurocargo-140e24-4x4-3000-wody-T2815118.html (http://otomoto.pl/iveco-eurocargo-140e24-4x4-3000-wody-T2815118.html)
bodaj że bonex robi tego typu cudo dla jednej OSP z mojej okolicy
-
@holmatro1986 Gratuluję super fury. Te sygnały od federala to coś pięknego. Sam jestem zwolennikiem żeby dołożyć do takich sygnałów. Tu chodzi o nasze bezpieczeństwo na drodze. U nas w jednostce też przydał by się taki z 8 osobowa kabiną. Nie raz parę osób przybiegnie i braknie dla nich miejsca.
-
Jakie auto NOWE :P hehe i za rozsadna cene moim zdaniem to i tak ci u gory zdecyduja wiec ... marzenia sa dobre
:zamknij:
-
No jak strażacy oleją to tak się stanie i potem dostaną regał z gołymi pólkami na kółkach z beczką i pompą, szczególnie pan S się lubuje w takich przetargach.
Trzeba cisnąć i walczyć o swoje - wtedy jest duża szansa, że kupi się pojazd przystosowany do potrzeb jednostki.
Ludzie w urzędach z reguły nie znają się na potrzebach straży ale są bardzo otwarci na to co im się podsyła (wręcz proszą o pomoc i się cieszą o ile oczywiście jest to zgodne z przepisami i zdrowym rozsądkiem) - u mnie uwzględnili wszystko co zapisaliśmy zarówno przy przetargu organizowanym z gminy jak i drugim z dotacja ZOSP.
Także strażacy uczcie się, czytajcie rozporządzenia, rozmawiajcie z producentami i urzędnikami a będziecie się cieszyć z przystosowanych dla Was autek.
-
w jaki sposób powiekszyli zbiornik ?? podnieśli go o 20cm. do góry, dach a zarazem podest roboczy zabudowy jest górą zbiornika ale tak jak pisałem wcześniej jest to kompozyt {jak przewiercisz dziure w podeście roboczym to pokaże ci sie woda[ my tak zrobiliśmy]
prawie wszyscy nazekacie na pana "s" a tak konkretnie kto miał z nim doczynienia podczas przetargu ??
zanim odebraliśmy auto byliśmy tam 3 razy {fakt 500km.w jedna strone]ale dostaliśmy to co chcieliśmy za każdym razem rozmawialiśmy z panem "s"fakt troszke marudny ale zawsze doradzil pomógł i dał co trzeba {a nawet wiecej}.
-
Wracam właśnie od komendanta mojej jednostki. Przedstawiłem mu wnioski jaki się od was dowiedziałem. Mówił że jeszcze się tak bardzo nie rozglądał ale dobrze że ja już zaczynam. Co do jednego to jesteśmy zgodni. Musi być sygnalizacja świetlna i dźwiękowa marki Federal Signal Vama :tuba:. Na swoim bezpieczeństwie nie ma co oszczędzać.
Teraz organizujemy imprezę opłatkową to trochę przygotowań jest ale później trzeba się ostro wziąć za sprawy związane z autem.
Dziękuje za obecne zaangażowanie i naświetlenie pewnych spraw i mam nadzieje że będziecie dalej dzielić się swoją wiedzą. :rofl:
-
w jaki sposób powiekszyli zbiornik ?? podnieśli go o 20cm. do góry, dach a zarazem podest roboczy zabudowy jest górą zbiornika ale tak jak pisałem wcześniej jest to kompozyt {jak przewiercisz dziure w podeście roboczym to pokaże ci sie woda[ my tak zrobiliśmy]
prawie wszyscy nazekacie na pana "s" a tak konkretnie kto miał z nim doczynienia podczas przetargu ??
zanim odebraliśmy auto byliśmy tam 3 razy {fakt 500km.w jedna strone]ale dostaliśmy to co chcieliśmy za każdym razem rozmawialiśmy z panem "s"fakt troszke marudny ale zawsze doradzil pomógł i dał co trzeba {a nawet wiecej}.
U mnie też jest auto od Pana S. Złego słowa na kontakt z nim nie mogę powiedzieć. Również byliśmy 3 razy przed odbiorem samochodu. Dwóch ode mnie z jednostki pojechało dzień przed odbiorem dokładnie poustawiać półki, zaczepy itp. Ważny jest również odpowiednio napisany przetarg, żeby się później nie zdziwić.
-
Witam wszystkich. Wczoraj w mojej wiosce wybuchł pożar dachu budynku mieszkalnego. Spalił się doszczętnie. Nie było mnie na akcji ale z opowieści kolegów wynika że paliło się i to zdrowo. Niestety na naszym samochodzie brakło wody a sąsiednie jednostki dopiero wyjeżdżały ze swoich remiz. Wieczorem jak rozmawiałem z komendantem doszliśmy do wniosku że na nowym samochodzie musi być większy zbiornik :krzyk: Teraz będziemy mieć żywy przykład jeśli ktoś zacznie dyskusje że dużego zbiornika nam nie trzeba. Ale tak to już chyba jest że musi się coś złego wydarzyć żeby niektórych przekonać. :wall:
-
Witam witam. Wczoraj komendant przekazał mi wspaniałą informację że zaczęły się realne działania w sprawie zakupu nowego samochodu. :rofl: Jako pierwsza z ofertą zgłosiła się firma BOCAR http://www.bocar.com.pl/indexCar.php?id_car=116
Przeglądając ofertę nasunęły mi się pewne pytania na które mam nadzieje dacie mi odpowiedz:
1. Zacytuje z przesłanej oferty "Oznakowanie pojazdu uprzywilejowanego (Lampa Zespolona "Straż"-LED i lampa LED z tyłu) z nagłośnieniem 200W" . Jak napisać w SIWZ żeby była to belka i lampa Federal oraz jaki model polecacie?
2. "Generator sygnałów-BOS". Co to jest?? Jakiej to firmy i jak się sprawuje?? Jaki model Federala polecacie??
Dzisiaj mamy zebranie zarządu gminnego tak że nowe pytania i wątpliwości będą.
Z góry dziękuje za odpowiedzi i zrozumienie. Pozdrawiam
-
1. Zacytuje z przesłanej oferty "Oznakowanie pojazdu uprzywilejowanego (Lampa Zespolona "Straż"-LED i lampa LED z tyłu) z nagłośnieniem 200W" . Jak napisać w SIWZ żeby była to belka i lampa Federal oraz jaki model polecacie?
2. "Generator sygnałów-BOS". Co to jest?? Jakiej to firmy i jak się sprawuje?? Jaki model Federala polecacie??
Ad.1 To pewnie taka belka wykonana w technologii LED z wbudowanym głośnikiem i galeryjką STRAŻ + LED-owy kogut z tyłu http://www.czerwonesamochody.com/details.php?image_id=27075
Ad.2 Generator sygnałów- BOS to nic innego jak BoCar - owski wynalazek dużo lepszy niż GAM czy GES, gdzieś na YT jest nagranie.
Odnośnie Federala to zapewne każdy poleci Ci PA-300.
Zastanawia mnie tylko jeden fakt. Skoro zgłosił się już BoCar to przetarg został już ogłoszony a SIWZ napisane.
Pozdrawiam
-
Chyba o taki modulator chodzi..dla mnie rewelacja, podobna do Zury.
http://www.youtube.com/watch?v=l2zrVeLOZME
-
Robi robotę ^_^
-
Nawet dość to słychać. Teraz nie wiem czy dalej upierać się przy nagłośnieniu Federal czy zostawić jak jest z tym modulatorem??
Dzisiaj mieliśmy spotkanie odnośnie kupna samochodu. Wyszła taka sprawa ze brakuje nam od 50 do 70 tys. zł na zakup samochodu ciężkiego. Niektórzy mówią żeby zamiast ciężkiego kupić średni i po sprawie, ale komendant i paru innych druhów uważamy ze warto dozbierać i kupić coś większego.
Teraz was pytanie : Gdzie jeszcze szukac pieniędzy?
-
Witam wszystkich:)
My w 2010 roku kupiliśmy Mercedesa Atego 1629 GCBA 5/32 z wyposażeniem za 728 tysięcy pln. Na wyposażeniu między innym :
2 radia motorola gp 360 , 2 latarki vulkan z ładowarkami , 4 AODO nadciśnieniowe , r1 z deska , szyny kramera , niagara, piła do stali i betonu i oczywiście cała armatura wodna . Wydaje mi się że nie drogo ? Firma BOCAR .
-
Ogólnie temat do zamknięcia. Auta nie będzie. Dziękuje wszystkim za porady.
-
a co sie stało ze auta niet? brakowało 50 tys i co ?
-
Tak to bywa jak się nie ma "pleców". Moja jednostka starała się o pozyskanie nowego samochodu przez 5 lat. Na walnym zebraniu w 2012 zapewniano nas że jesteśmy pierwsi w kolejce i dla nas są przeznaczone środki. Jak pokazało życie były to ładne bajeczki. KSRG nie dało dofinansowania i reszta się posypała. Później dowiedzieliśmy się że kasa dla nas przeznaczona (nawet o wielę więcej) poszła do innej jednostki.
-
polskie realia, my od 5 lat staramy się o budowe remizy, w tym czasie gmina wykupiła jedynie teren pod budowę i co roku gadają że powstanie w przyszłym roku... :) co do waszej sprawy to radze wam tylko jedno, nie ustępujcie, ponówcie wniosek o kase z ksrg
-
Koledzy wiecie może czy firma Stolarczyk robi nadal karosacje Stara 1466?
-
Prawdopodobnie już nie, z tego co wiem, Man przestał produkować Stara w 2006 roku więc nie ma już nowego podwozia pod zabudowę.
-
Prawdopodobnie już nie, z tego co wiem, Man przestał produkować Stara w 2006 roku więc nie ma już nowego podwozia pod zabudowę.
Marka Star zniknęła, a wraz z nią 1466. To był i tak była produkcja niemal wyłącznie na potrzeby wojska - coś jak obecnie jest z Jelczem (pewności nie mam, bo Jelcz też niedawno padł). Ponadto ten model jest praktycznie nieosiągalny jako samo podwozie na dzień dzisiejszy.
Jak mam być szczery to jedyna opcja to 266 dać do modernizacji (Wychodzi w sumie prawie to samo co 1466) i karosacji. Względnie coś na podwoziu terenowym innej firmy, np. MAN.
-
WITAM.
Ja polecam firme Profis z Tymbarku,tylko że tam nie ma nowych samochodów lecz używane.
MY mieliśmy zakupic w tej firmie Mana z 2005 roku,przebieg 5 tys km,zbiornik wody 4000l,maszt oswietlenowy itd ,cena była bardzo przystępna około 400 tyś brutto
-
Z samochodami używanymi, młodszymi niż 10 lat trzeba bardzo uważać. Nikt nie ma pieniędzy na wyrzucanie więc jak ktoś się pozbywa takiego samochodu to możliwe, że miał jakieś przygody - poważne awarie lub wypadek.
Trzeba trochę pośledzić rynek, żeby wiedzieć w jakim wieku i z jakimi przebiegami są wymieniane samochody w różnych krajach.
Podobnie jak z samochodami cywilnymi - nie ma okazji.
-
Też interesuje mnie zmiana starego 266 na coś, o podobnych parametrach. Szczęśniak ma w ofercie Tatrę T 810 na 3 osiach. Silnik, skrzynia, kabina od Renault, od Tatry zawieszenie i znaczek na atrapie.
-
Tatra 6x6 fajna alternatywa 266 ale cena ;( 850 tys.
-
można też pozyskac podwozie np z wojska od stara 266 i skarosować jak macie dość kasy. jak we wojsku sie nie uda to mozna kupić jakies młodsze podwozie. jak macie w jednostce kogoś, kto zna sie na samochodach to bez problemu znajdzie odpowiednie po godzinie oględzin i testów.
-
Ogólnie temat do zamknięcia. Auta nie będzie. Dziękuje wszystkim za porady.
słyszałem o tym przypadku u nas na walnym zebraniu, pan bryg. się sparzył bo wam obiecał, a nie dostaliście. My mamy problem z pozyskaniem pieniędzy na Holmatro, ze względu że przepis z KSRG wymaga go do końca tego roku... i też nie mamy pleców żeby to załatwić;-)
-
http://allegro.pl/star-man-266-m-podwozie-pod-zabudowe-6x6-i2939126339.html (http://allegro.pl/star-man-266-m-podwozie-pod-zabudowe-6x6-i2939126339.html)
(http://img16.allegroimg.pl/photos/oryginal/29/39/12/63/2939126339)
-
Witam po dłuższej nieobecności. Już sam nie wiem czy się cieszyć czy płakać że znów robią szanse. :gwiazdki: Naczelnik mojej OSP do mnie dzwonił i mówił że w tym roku auto już będzie na 200 %. Tak jak w tamtym roku zastanawiamy się nad Mercedesem ale pod uwagę bierzemy też Iveco Eurocargo 4x4 od Szczęśniaka. I tu pytanie do was czy ma ktoś jakieś doświadczenia z samochodem Iveco?? Z góry dziękuje za wszelkie odpowiedzi.
Pozdrawiam
-
W sierpniu przyjrzałem się trochę bliżej Iveco od Szczęśniaka. Samochód zbiera się ładnie, niestety jest dość wysoki, strach szybciej wejść w zakręt. W kabinie szału z miejscem nie ma, wąsko, mało miejsca na nogi. Natomiast w jednostce mamy Mercedesa od Szczęśniaka. Jak miałbym go porównać z Iveco, to Iveco zbiera się ciut lepiej, kabina w Mercedesie nieporównywalnie większa, niestety dobija, w Iveco amortyzacja jest dużo lepsza. Co do zabudowy to już zależy kto jaką sobie zrobi, na Mercedesie jest większa.
-
Szczerze powiem z włoskiego to dobre jest pizza i makaron,użytkujemy od 4 lat mercedesa atego i jesteśmy zadowoleni nadwozie niskie dobre do lasu napęd 4x4 rewelacja,man z ma miękkie ale wygodne zawieszenie na poduszkach taki używamy w psp ale wysoką kabinę do lasu się moim zdaniem nie nadaje, najlepszy by był star man 6x6 ale niestety nie produkują.
-
Szczerze powiem z włoskiego to dobre jest pizza i makaron
nie używałeś więc dlaczego wydajesz negatywna opinię?
-
a myślałeś o MAN TGM 13.290 ? mamy u nas na jednostce OSP od 2011 roku. Jak do tej pory fajnie się sprawuje.
-
@wekter Ile kosztował was ten Man?? O to chodzi że na to Iveco możesz zamontować większy zbiornik na wodę np. 3.5 tyś. litrów co w Manie chyba nie przejdzie.
-
Nie jestem pewny co do ceny, popytam kierowców i dam znać. Taki MAN może robić jako "bufor wodny" lub być w zaopatrzeniu. Jest to auto uniwersalne, dużo miejsca w kabinie, dużo miejsca na sprzęt. Czasami przy większych pożarach nawet >3,5 tys L nie pomoże, tylko trzeba znaleźć inne zasilenie. Mniejsza masa = większa szybkość. 280 KM spokojnie mu wystarcza do sprawnej jazdy.
-
Jeżeli chcecie średni nie ma aż takiej różnicy pomiędzy MAN-em Atego i Iveco - lepiej skupić się na tym co będzie w środku jakie wyposażenie.
Bo jeżeli ciężki to SCANIA oczywiście nie odpuszczając tego co ma być w środku.
I ważne żeby nie było nad wami kogoś kto będzie wycinał wasze dobre pomysły ze specyfikacji i będziecie mieli to co chcecie.
-
Ostatnio też tak mówiliśmy z naczelnikiem że jak by na fundusze puszczały na ciężki to tylko Scania. Jak by się co komu nie podobało to po łepie by dostał i spokój.
Man jest też poza zasięgiem naszych funduszy.
Mamy teraz Stara z 2.5 tyś. litrów wody to dobrze że ostatnio przy pożarze hydranty nie zamarzły bo by było pozamiatane.
-
MANy jak najbardziej mogą mieć powiększony zbiornik: http://www.czerwonesamochody.com/details.php?image_id=25807&mode=search
-
Używamy takiego Mana GBA 290 KM 3,5 koszt 730 tyś,z wyposażeniem szału niema trzeba było samemu montować sprzęt,oprócz tego zwijadło natarcia bez elektryki.Jak dla nas koszt tego auta dużo za dużo pan S.... ma monopol na te podwozia i z tego taka cena bez rewelacji w zabudowie.W tej cenie o wiele mniejszej GBA 4,5 Mercedes Atego w Bocarze koszt 650 tyś.i sprzęt montowany podłóg siebie.
-
Koszt ok. 800 tys. Oczywiście z dość pokaźnym wyposażeniem.
-
pan S.... ma monopol na te podwozia
Pan Ch. (Moto Truck) też robił MAN-y, w Kielcach dwa lata temu GBA na tym podwoziu zaprezentował również Bocar :)
-
Dostali po jednej sztuce do certyfikacji.
-
O to panowie takie pieniądze to chyba pomarzyć można. :gwiazdki: My mamy coś ponad 600 tyś. złotych i to takie wybłagane. Dzwoniłem do paru jednostek które mają już Iveco i dość dobre opinie zbiera. Minusem może być mało miejsca w kabinie ale przecież to jest tylko na dojazd do akcji albo na ćwiczenia a nie wycieczka do okoła Polski.
-
Niemniej jednak im więcej miejsca tym lepiej. spokojnie ubierzesz nawet w środku aparat do ODO, czy przy złych warunkach pogodowych przebierzesz się w środku w suche ubrania. No ale wiadomo, wszystkich nas ogranicza fundusz.
-
Witaj.Nasza jednostka zakupiła renulit 300 zabudowa Szczęśniak polecam mozna go zobaczyć na naszej stronie www.dlugoleka.osp.org.pl.Kabina przestronna full wypasiona klima el.szyby lusterka.
Super wykonanie .IVECO lepiej daj sopie spokój
-
@ospdlugoleka Ile daliście za auto??
Jestem po jeździe Iveco i powiem że bardzo miło mnie zaskoczył. Silnik bardzo elastyczny, ładnie sie zbiera. Zabudowa wykonana starannie ale coś jeszcze od siebie można dodać żeby poprawić. Przyznaje z tyłu troche mało miejsca ale da sie rade wysiedzieć. Jak na tak wysokie auto to wcale nie buja na zakrętach. Mercedes atego ma przestronniejszą kabinę ale to dobijanie na dziurach chyba by mnie wykończyło. Oby tylko kasa była.
-
Naszego auto Renulit300xd odebralismy w styczniu 2012roku.Cena byla z 2011,kosztował 565tys.
Teraz z tego co sie orientuje ponad 600 tyś.Jesli chodzi o konfort jazdy to super .Kabina nie dobija jest przestronna bardzo duzo miejsca.W pełni wypas .Skrzynia 6 cio biegowa śilnik 300koni .warty polecenia
-
@newaudi, na jakim etapie jesteście teraz? Pisaliście już jakiś projekt SIWZ, czy póki co tylko robicie rozpoznanie?
Btw. Czerwienne ma dostać to Iveco, na stronie gminy jest ogłoszenie o wyborze oferty. O ile nie będzie jakiegoś protestu, oczywiście. Jego cena to praktycznie równe 600 tysięcy, więc skoro macie więcej, byłby to bonus na jakiś dodatkowy sprzęt.
A nie kontaktowaliście się z chłopakami z Tylmanowej? Oni przecież w zeszłym roku dostali Atego od Szczęśniaka, z tego co wiem to brali udział w procesie tworzenia zabudowy. Może mogliby Wam coś podpowiedzieć ;)
-
@GP_Rbk_Chka Na razie to czekamy na potwierdzenie czy kasa będzie. Żeby nam nie zrobili takiego psikusa jak w tamtym roku. Zależy nam na tym Iveco bo na niego można dać beczkę 3.5 tyś. litrów wody. Czerwienne albo zrezygnowało z jakiegoś sprzętu bo nam mówili że beczka 3.5 tyś. jest za 620 tyś.zł. Już sam nie wiem co o tym myśleć. Co do zabudowy Szczęśniaka to widzieliśmy ją na Mercedesie w Kościelisku.
-
Witam. Coś próbujemy ruszyć do przodu z tym autem i zaczynamy pisać SIWZ, tak się zastanawiam jak to napisać żeby sygnalizacja świetlna i dźwiękowa była FSC lub równorzędna. Jak pomyśle że mają nam założyć Ges-a albo innego chińczyka to już mi się scyzoryk w kieszeni otwiera. Tu do was prośba czy ma ktoś z was taką specyfikacje żeby były tam zawarte te sygnały?? Albo ktoś pomoże mi to sensownie napisać?? Z góry dziękuje za pomoc.
-
Witam. Coś próbujemy ruszyć do przodu z tym autem i zaczynamy pisać SIWZ, tak się zastanawiam jak to napisać żeby sygnalizacja świetlna i dźwiękowa była FSC lub równorzędna. Jak pomyśle że mają nam założyć Ges-a albo innego chińczyka to już mi się scyzoryk w kieszeni otwiera. Tu do was prośba czy ma ktoś z was taką specyfikacje żeby były tam zawarte te sygnały?? Albo ktoś pomoże mi to sensownie napisać?? Z góry dziękuje za pomoc.
Mogę wam pomóc... pisz na pw
-
Witam. Prosiłbym o wasze opinie o firmie Moto-Tuck i Bocar bo zamierzamy zakupic nowe Atego w tym roku i interesuja nas tylko te dwie firmy. Wiadomo ze kazda firma ma swoje plusy i minusy dlatego chcemy poznac opinie innych.
-
M mamy Mana uterenowionego z 2010 zrobiony u Stolarczyka w Kielcach.Jest niezawodny a z Bokarem dajcie sobie spokój
-
Nie zgodzę się z kolegą,podwozie Mana jest dobre,ale nie zabudowa stolarczyka,bocar i moto truck robią dobre auta i dbają o klienta.
-
M mamy Mana uterenowionego z 2010 zrobiony u Stolarczyka w Kielcach.Jest niezawodny a z Bokarem dajcie sobie spokój
Kolego, o czym piszesz? O podwoziu czy zabudowie? Bo są to dwie różne rzeczy. Z opinii które słyszałem od użytkowników, zabudowa Bocarowska sprawuje się nieźle, za to problematyczny jest sam Mercedes. Zarówno w kwestii silnika, zawieszenia, jak i blacharki. Natomiast pojazdy firmy S. mają ponoć zabudowę kiepskiej jakości- brak ergonomii (wspominany dość często), ale też kołyszące się półki sprzętowe, odpadające mocowania. Natomiast kierowcy generalnie chwalą MAN-y. A jeśli chodzi o Atego od MT, rozmawiałem z właścicielami takiego GBA. Ale było to na etapie kilku wyjazdów, o konkretach nie było mowy.
-
Witam, a miał ktoś do czynienia z zabudową firmy Z.P.U Strażak Sam ?
-
Po obejrzeniu filmików to to autko prezentuje się całkiem nieźle
http://www.psszczesniak.pl/ciezki_samochod_ratowniczo-gasniczy_na_podwoziu_tatra,p105.html
http://www.youtube.com/watch?v=RPdLMpan8jU
-
Witam Panie i Panów chciałbym prosić o poradę w sprawie zakupu używanego samochodu. Mamy do dyspozycji 80tys. Myśleliśmy o zakupie lekkiego mercedesa d711 co o nim myślicie, może za taka kwotę można kupić inny lekki pojazd?
-
Do czego ma służyć samochód?
-
lekkiego mercedesa d711
Nie jest to zbyt precyzyjne określenie. Można jedynie domniemywać że chodzi o serię T2 produkowaną w latach 1986-96 (modele 667, 668, 669, 670) - w zasadzie taka większa "kaczka".
Ale nikt się raczej nie będzie sztywno trzymał ani mocy silnika, ani DMC, a z tej serii, poprzedniej i następnej też można znaleźć wóz, kwestia ceny.
Do czego ma służyć samochód?
Otóż to.
-
Otóż przede wszystkim będzie jeździł do wypadków drogowych, kolizji, pożarów traw, przywroconych drzew.
-
To będzie pierwszo wyjazdowy, jedyny czy jak? Podaj więcej info
-
Posiadamy już żuka przelozylibysmy z niego sprzęt i ten zakupiony by był do wyjazdów
-
A garaż duży, mały jak dla żuka?
-
Żuk bez problemu mieści się w garażu. Posiadamy 2 boksy garażowe o wysokości 2,7m z możliwością powiększenia do 3m. Szerokość 3m długość 10m. Przesłałem zdjęcia samochodu jakiego myśleliśmy kupić powiedzcie czy to dobry wybór?
[załącznik usunięty przez administratora]
-
Wygląda całkiem nieźle, a parametry jego?
-
1500 litrow zbiornik z woda wydajność autopompy 800l min w kabinie mieści 7 osób.
Co sądzie o tym aucie?
-
Jeśli jest sprawny i wam odpowiada to tylko brać, 1500 l to nie mało, trochę sprzętu pomieści. To już zależy od was jak go doposażycie. Jedno jest pewne jest lepszy jak żuk ;)
-
Firma Ładziński Produkcja Specjalistycznych Pojazdów Lpsp - samochód IVECO DAILY 70C18.
Ktoś się orientuje ile coś takiego kosztuje?